Mostecký dopravní podnik koupil patnáct let staré dvoupodlažní autobusy z berlínské MHD
Autobus MAN A39 v barvách berlínského dopravního podniku. Foto: Leif Jørgensen / Wikimedia Commons
Autobus má jezdit k jezeru Most.
Autobus má jezdit k jezeru Most.
Zajimalo by me, jestli tim nekdo bude jezdit. Ale to si urcite poradne zjistili (ze jo? :D)
Mně se to zdá spousta muziky pro turisty za dobrou cenu. Proti 29 mio v Ostravě mi to dává logiku (uznávám, že nemají prosklenou střechu a nejezdí na CNG). I kdyby nikdy na běžnou MHD tyto busy nevyjely, tak se to dá přežít.
Podle zkušeností z Ostravy jde jen o jakousi frajeřinu. Další město v ČR se chce předvádět double floory, a navíc ještě 15 let starými v místech, kde by v nutném případě mohly jezdit kloubaky. V Ostravě po roce prodloužili speciální letní linku (jezdí jen sezónně), aby byly ty autobusy plnější. Vozi výletníky z velkých sídlišť Poruba, Zábřeh, Hrabůvka a z centra do ZOO a zpět. Jiné využití nemají. Odborníci zapomínají na to, že v Londýně se používají double floory na linkách s hustým provozem, velkým počtem cestujících a v ulicích, kde by kloubový autobus nemohl ani odbočit a to není… Číst vice »
Máte asi na mysli double-decker, ne?😉
A v tom Berlíně tomu asi taky nerozumí. Mají tam kloubáky, mají tam patráky – a že jich tam nejezdí zrovna málo.
V Berlínu chtěli doubledeckery nahradit kloubusy, ale hlasitě řvoucí tradicionalistická menšina si toto nesmyslně předražené nepohodlí dokázala vyřvat. Všude, kde to nejezdí od dob před rozšířením kloubusů, jsou doubledeckery veřejností odmítnuty. Slézání těch strmých schodišť před zastávkou, zoufale stísněné prostory, kde se vystupující musí protlačit vždy naprosto plným přízemím (nahoru se leze jen protože dole není místo) to je skutečná realita doubledeckeru. Na to si nikdo, kdo v tom nevyrostl zvykat nechce. V mimolondýnské Anglii je to vše ještě korunováno u schodů tabulkou s varováním, že starým lidem a samotným ženám se z bezpečnostních důvodů nedoporučuje cestovat v patře. Skotsko… Číst vice »
Bohužel jde jen o váš subjektivní pohled na věc. Už vůbec, prosím, nešermujte takovými pojmy jako je „veřejnost“ … 26 let se pohybuji půl na půl v centru Berlína a v centru Prahy, dnes a denně využívám MHD v některém z těchto měst.
Však až BVG bude vypisovat konkurs na místo ředitele, přihlaste se, prosím! 😉 Pod Vaší taktovkou BVG nebude mít chybu!
Tak dvojpodlažní busy by se mnohde hodily, někde i kloubové. Dvojpodlažní vozy jsou jedním ze způsobů, jak převézt větší množství lidí. Dokonce by se to na některé příměstské relace hodilo.(Zatáčky ne úplně vhodné pro klouby, ale trasa vyžaduje větší kapacitu. Samozřejmě to chce taky vyřešit různé podjezdy, které u nás na to nejsou úplně dělány.)
Podle Wikipedie mají berlínské doublekryply kapacitu 112 cestujících a kloubový Urbina 145 – 154 (nová jsou delší). V horním patře odpornosti jsou výkyvy o mnoho větší a tak jsou tam zatáčky nepříjemné tak, že v nich nahoře nestojí ani ti, kteří by se pod nízké stropy vešly.
V Ostravě jezdí i na některých spojích linky 78 Poruba – Hrabová PZ 🤓
Jenom bych doplnil k té informaci v článku, že totožné dvoupatrové autobusy jsou v ČR ještě další dva. Jeden vlastní Daniel Sládek, který vypravuje relativně pravidelně na linku Karlovy Vary – Loket – Sokolov, a druhý má nějaký spolek, který ho občas vypravuje – naposledy byl vidět letos na Den PID.
Pak jsou taky nějaké doubledeckery ve službách pražských „hop on, hop off“ linek pro turisty. Ale to úplně nesplňuje definici „dopravního podniku“, jak je psáno v článku.
Tak Hop on Hop off je spíš rejžování turistů, než cokoliv jiného.
Je opravdu nutne delat tiskovou konferenci kvuli dvema starym autobusum? Urcite to neni bez nakladu.
Tak přece se musí sami pochválit jak se starají o rozvoj dopravy a jak pečují o cestující! 😉 To taky nikdo za ně neudělá 😂.
Je opravdu nutné psát k tomu příspěvek do diskuze? Určitě to stojí čas, ten jsou jak známo peníze, tedy to není bez nákladu.
No tak to totěš nic lepšího nemohli
Pokud to bude jezdit červen – srpen, tak se nové autobusy nezaplatí.
Nebojte, tyto autobusy se využijí a už s nimi jsou plány.
Já bych ji nasadil na linku 30 nebo 5 ať se u výstupu u nemocnice pomějou
Bych měl docela obavu, aby na kruhovém objezdu u Aquadromu se to nevyklopilo na bok 😂
Nevyklopí.
Asi vás to překvapí, ale v Británii si nějaký doublekrypl lehne častěji než jednou za deset let. A VŽDY(!!!) při tom zemřou lidé. Mimochodem u Nažidel byla právě dvojzkryplenost, tím co zabilo 20 lidí.
Do Chánova stačí.
Mají prý jezdit jen na lince 16 a to na vložených spojích 1. náměstí – Jezero Most, proto je prý koupili.
Tak tam určitě jezdit nebudou.
Škoda
A kde tedy? Já mám úplně stejnou informaci od lidí z DP.
Počkejte si na oficiální vyjádření DP. Já k tomu nemohu podávat bližší informace.
Cena je za kus, v registru smluv jsou totiž dvě smlouvy (pro každý vůz zvlášť), ten druhý vyšel na 356 400 kč.
Díky, ta druhá smlouva mi unikla, doplněno.
Ono je to celé jak zpráva rádia Jerevan. Podle odkazovaného webu jsou vozy dva, jeden dojezdil v Berlíně v srpnu 2022, druhý v prosinci.