Most u Vltavské je po zkouškách průjezdný, ale jen pro osobní auta

Most v Bubenské ulici a zavřená tramvajová trať na Vltavské. Foto: Jan SůraMost v Bubenské ulici a zavřená tramvajová trať na Vltavské. Foto: Jan Sůra

Po více než dvou měsících od uzavření otevřela Technická správa komunikací (TSK) most v Bubenské ulici u stanice metra Vltavská.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

To je prostě komické/tragické, jak se státní správa dokáže starat o svůj majetek cca z 80 let? Tedy zdaleka ne na konci plánované životnosti 100 let. To samé metro Budějovická. atd.

Hanzí

Dokud nebude hotový severní okruh, můžou se tam stavět třeba permoníci a problém se nevyřeší. Most takový nebo makový, stále je to jen nedokončená dálnice , která se rozlévá v Bubnech a okolí. Řešením nejen pro Prahu je urychlená dostavba obchvatu až poté následně experimenty, co s dopravou ve městě.

železničář v důchodu

Problémy toho mostu je ovšem třeba řešit teď, ne až za 10 či 15 roků …

Hanzí

Problémy nejen tohoto mostu se měli řešit před 10 nebo 15 lety, ne ted. Výsledkem dnes je zarubaná Praha každý všední den.

železničář v důchodu

V tom nejsme v rozporu (až na to měkké „i“ v příčestí), ale na tom, že čekat další roky nelze, to nic nemění.

Panoramix

Dva jízdní pruhy na tom mostě už nějakou dobu nejsou. Zkliďnovači provozu to zúžili na 1 jízdní pruh pro auta + 1 jízdní pruh pro kolečkáře + parkování v modré zóně. Tudíž ubylo fakticky akorát pár parkovacích míst, která stejně nikdo pořádně nevyužíval.

noerf

Nevim, čemu statické podpirani mostu pomůže, ale mám bohužel pocit, že tamni vedení nemá ani představu, kdy začne připravovat dokumentaci pro demolici stávajícího mostu a výstavbu nového, natož samotná realizace.

petr.r

u nás jim stačí vylepit před volbama plakáty, že postaví druhý most. A to se děje tuším 25 let. Tak v praze jsou asi stejní.

Frantisek

Možná by stálo za to zvážit i jiné celkové řešení prostoru, než jen kopii stávající „prolézačky“ s množstvím pokálených zákoutí. Beztak je jen o kousek dál zúžení a semafor (a asi bych radši i prodloužil širší vozovku, než držel za každou cenu podjezd a pěší bariéry).

Kubrt

Celý prostor bubenského nádraží a okolí čeká revitalizace, ale pokud vím, ještě stále není známá její konkrétní podoba – v jejím rámci se taky bude rozhodovat, jak bude vypadat okolí stanice Vltavská. Já bych taky rád, aby se tomu prostoru vrátila někdejší „městská úrovňová podoba“; stávající pojetí je dost nešťastné.

železničář v důchodu

Tamní „urnový háj“ (pod samotným předmostím) je samozřejmě úděsná zhovadilost, ale dokud tam bude probíhat to dosavadní automobilistické šílení, tak je jeho mimoúrovňové vykřížení s tramvajovou dopravou ve fakticky jinak jen pěší zóně v blízkosti vstupu do metra nejlepším řešením, jakkoli tam prostředí příliš „městsky“ nepůsobí: hloupý návrh na obnovení úrovňové křižovatky tramvajových tratí s automobilovou dopravou je bezprecedentním útokem na současnou zcela vyhovující preferenci veřejné (především tramvajové) dopravy i klackem zbytečně hozeným pod nohy pěším chodcům (budou nutné zdržující semafory)!

K.S.

Tak je taky ale dneska otázka jestli je ještě dnes, při existenci Blanky a dalších staveb, třeba vést magistrálu takto. IAD to chce nějak pořádně tam vyřešit, ostatně jako ve většině měst.

Jenom mám nepříjemný pocit že to dořešíme až když už to nebude třeba.

železničář v důchodu

Teď je tam z pohledu pěších a uživatelů MHD docela pohodlný prostor nenarušovaný žádnou automobilovou dopravou, takže tuto situaci nemá smysl jakkoli zhoršovat – vágusy a bezdomovce to stejně nevyžene a slušným lidem by to ku prospěch rozhodně nebylo.

K.S.

Omlouvám se, díval jsem se na špatnou stranu Vltavy, jak Prahu neznám, ale vedení magistrály Prahou, tak jak je, stejně považuji za nedobré. Pokud není plánování protažení až na Partyzánskou, o čemž pochybuji, tak tam nemusí být most pro 2 pruhy. Nevím kterého bůvola napadlo postavit organické prodloužení D1 do středu Prahy. Ale možná to tehdy vypadalo jako super nápad, něco takového si netroufli ani Němci, magistrála silně zavání pokusem o průtah dálnice Prahou.

Michal

No za totáče nebyly prachy na tunelové řešení, proto tahle debilita. Mimochodem i tunel Blanka měl procházet současnou trasou ve Stromovce po povrchu…

mirek

Dva pruhy tam jsou – jeden průběžný a druhý odbočovací. Je to vidět i na fotkách TSK. Ale v zájmu boje proti cyklistům se vám hodí i lži, jasný.

železničář v důchodu

Nesmysl: ten odbočovací pruh je ještě na předmostí Hlávkova mostu, ale na tom problémovém přemostění nad t.č. nevyužívanou zastávkou tramvaje byly sice původně 2 jízdní pruhy pro auta, ale teď je právě z těch dvou jeden pro auta a jeden pro cyklisty.

K.S.

Jen mne napadá, jak hluboko je tam metro? Jenom jestli by to nešlo v té oblasti přestavět, tram. strčit do -1 a zlepšit tam situaci pro silniční dopravu odstraněním křížení s tramvají a zároveň zúžit předmětné mosty.

železničář v důchodu

Pokud něco patří do „podzemí“, tak jsou to rozhodně auta a nikoli pěší chodci nebo povrchová MHD (tramvaje, apod.): zjevně znáte Brno, a tak byste tím spíše měl vědět,, že pěší zóna s tramvajovou tratí může koexistovat a fungovat naprosto v pohodě, a že jednoznačně naprostou hloupostí je i brněnský podchod před nádražím nesmyslně vybudovaný místo toho, aby tam pod zem byla zanořena tamní IAD – a to i přesto, že ten současný podchod pro pěší jakž-takž kopíruje niveletu nádražních podchodů, takže pro pěší uživatele se změnila pouze místa, kde rozdíl nivelet musejí překonávat.

K.S.

To znám, ovšem v Praze v případě zastávky Vltavská je problém že se nepotkávají dvě čtyřproudé silnice – Hlávkův Most a Argentinská, na nějakých 200 metrech tam kolejemi dvakrát křížíte silnici, to není moc dobré. Ano, druhá možnost je jít se silnici asi tak 6m pod současnou úroveň, což si vyžádá taky celkem velký sklon. Co se týče přednádražního prostoru v Brně, nehledě na stěhování, ať už plné, salámové, nebo jaké, je, souhlasím, hodně špatně vyřešený. Podchody jak jsou nefungují, spíš zavazí, přístřešky lákají existence (proč když u výstaviště nevadí že do nich prší, zde ano?), ale aby se s… Číst vice »

železničář v důchodu

Problém vytváří „II. SJM“, která nikdy neměla vzniknout jako původně jediný a dodnes hlavní dálniční průtah Prahou, byť novější komunikace vedené jinudy jí aspoň částečně „odlehčily“ (na druhou stranu ale přibylo mnohonásobné množství dalších aut). Chcete-li zachovat jakž-takž přijatelný přestup mezi metrem „C – Vltavská“ a povrchovou MHD (tramvajemi, autobusy tam zatím v podstatě žádné nejezdí) a nezhoršit už předem ani přestupy mezi železnicí (budoucími peróny zastávky Praha-Bubny) a MHD, pak stopou tramvajové trati v té oblasti nelze dost dobře (smysluplně) pohnout, takže jedinými možnými změnami jsou případně nějaké přeložky silničních komunikací – nahrazovat přitom současná mimoúrovňová křížení silniční a… Číst vice »

K.S.

Ano, nedokončená D0 je zásadní problém, na druhou stranu je v zásadě hotový městský okruh, takže by se mohly trochu snížit ohledy na tento, nicméně pokračování Bubensou a Veletržní nevypadá na hlavní směr, který by se nedal obsloužit z městského okruhu. Horší je podle mne ten úskok Hlávkův most – Argentinská. To se dá myslím řešit enom tím že se tam buť udělá podjezt tramvají, nebo pod tramvají, nebo se to celé překope a udělá se nadjezd nad Bubenským nádražím. Ovšem mžoná by ještě lepším řešením byla nějaká „Labská Tangenta“ a Jižní Tangenta, ktré by odebraly nutnost jet přes Prahu.… Číst vice »

Michal

On tento úžasný most ani žádný zásadní směr dopravy nenese – magistrála uhýbá doprava do Argentinské.

Souhlasím plně s hlasy volajícími po demolici celého toho kreténského mostu i všech jeho smažkovských zákoutí a z rehabilitací městského prostoru v této oblasti.

železničář v důchodu

Zúžit a ponechat jen jeden jízdní pruh pro každý směr klidně, a třeba i přiblížit zpět k zástavbě (do půvosní osy ulice) – ale to Vás budou určitě velice milovat tamní obyvatelé. Ale rozhodně ponechat dosavadní mimoúrovňové křížení tramvajové trati s Bubenskou ulicí.