- Železnice •
- Stavebnictví •
- Infrastruktura •
- Voda •
- Zprávy
Most polní dráhy na Císařský ostrov se díky vylepšení vodní cesty znovu dočká kolejí
Vpředu silniční most ÚČOV, vzadu historický most polní drážky. Pramen: ŘVC
Ředitelství vodních cest zahájilo práce na repasi a vyvýšení mostů přes plavební kanál Troja - Podbaba.
Polní dráha? Mělo to něco společného z armádou nebo to byl jen zvykový název?
To je zajímavé s tou polní drahou přes most. Už si nyní hned nevzpomenu, kdy vlastně zanikla ta proslulá vlečka ze zhlaví bývalého nádraží Praha-Bubeneč skrze prokopaný kopec Pecka do areálu Papíren Bubeneč. V poslední etapě tam dokonce občas projel speciální vlečkový vlak na trase Praha technická.
Zlikvidována byla někdy po roce 2000, ale Císařský mlýn jako továrna skončil už začátkem 90. let.
jsem docela zvědavý kolik bude po tomhle super vytuněném kanále se zvednutejma mostama plout lodiček, který vyšší výšku užijí…
celé tohle cvičení mi přijde trochu….jako bezbřehé utrácení peněz za cypoviny
Taky si nemyslím, že to celý stálo za to, na druhou stranu předělat všechny mosty kolem Hořína a Vraňan a pak tyhle nechat by bylo už úplně nesmyslný.
Nějakou dobu to bude nevyužité vzhledem k podjezdné výšce Hlávkova mostu 5 m… Tyto mosty mají 5,1 a 5,7 m
a hlávkův most jakožto památka a navíc reálně dálniční most by se asi těžko dal udělat jako otvírací… (i když, pravda, v Hoříně to šlo…jen tam šlo přece jenom o malý mostek…oproti Hlávkovu)
tak nechat nepředělané tyhle dva už by byla blbost. jen nevím, zda tahle celá plavební cesta počínaje v Mělníce si tuto investici opravdu vyžadovala…nebo jsme jen stavěli…protože se kola ekonomiky musí točit. vždyť tohle vše stálo/bude stát miliardu…
čili 11 nových sharků, nebo 20 rychlíkových vozů, nebo všechny páry co jich v republice je zprovozněné.
Doporučuji reportáž v článku – první dvě minuty videa:
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2172244-velke-lode-dopluji-az-do-prahy-mosty-budou-vyssi-aby-se-pod-ne-vesly
Před pár lety jsem viděl i jinou reportáž, kde kapitán rozebral celou kabinu, sundal kormidlo, a lehnul si na podlahu, aby se pod některé mosty vešel.
Podle tvoji logiky by se třeba nestavěli nové dálnice, vždyť kdo by po nich jezdil.
Že pro velký hotelový lodě bylo dostat se do Prahy kvůli výšce těch mostů obtížný až nemožný je samozřejmě pravda. Na druhou stranu je velká otázka, jestli je skutečně potřeba, aby se do Prahy dostaly a pokud ano, jestli je ta potřeba tak velká, aby ospravedlnila všechny tyhle drahý stavby… O tom, jestli to potřebujou spíš vlastníci těch lodí nebo ČR a její obyvatelé nemluvě…
Tak to aby se přestala rozšiřovat letiště a prodlužovat ranveje… Pak by mohlo začít jezdit víc turistů.
No Praha fakt před pandemií víc turistů nepotřebovala, spíš jich na řadě míst bylo až moc a chtělo to jejich příliv brzdit… A ať už se to vrátí v tý samý síle nebo ne, ten maličkej zlomek, kterej by teoreticky mohl dorazit po vodě, bude pro Prahu naprosto zanedbatelnej. A cestou není na území ČR asi žádný město, který by jim mohlo stát za delší zastávku…
tak tak cena výkon zde bude asi obdobně kvalitní či dokonce ještě kvalitnější jako je přínos oné vysmívané lokálce do Mochova pro ZDO
jo a ta stejná banda, co zde nechává stavět ty zvedací mosty nechce ve sněmovně ani projednat zákon regulující air-b-n-b….protože ho navrhla právě ta opačná banda….
ruzyni rovněž nerozšiřovat, karlovarské letiště dtto, v tom asi souhlas.
zvedat mosty kvůli hotelovým lodím je právě to, co nevím, zda je úplně nezbytné…
zajímalo by mne kolik těch lodí tam reálně bude plout…aby to nebylo 10 do roka…s miliardovým nákladem na postavení
abychom šetřili, tak jsme neobjednali všechny vakcíny, co se objednat daly….
ale na zvedací mosty a roušky 700 Kč/ks ….na to jako máme….
falešné dilema s dálnicemi…sorry jako, ale i po té nejméně využívané dálnici projede denně tolik lidí, jako tady za rok.
PS: uvědomujete si, že na tenhle i další podobné nesmysly si půjčujeme….a někdy to budeme muset splatit (nebo alespoň z tohoto budeme už navždy platit úroky)?
Jste si jistý? Není to z nějakého eurofondu?
Každopádně je lepší tato investice než jiné věci na které se půjčují peníze a které by si lidi měli primárně řešit sami.
Po tom jsem pátral, PROČ. V souvislosti s otevřením Hořína se někdo podřekl: „Aby mohly proplouvat německé turistické lodě.“ Potkal jsem to předloni na vodě u Miřejovic. Krabice od bot na pramici, uvnitř 100 „německých turistů“, v lodi mají restauraci, v lodi spí, maximálně vylezou na památku a večer se opijí na břehu v hospodě. Účet státu: Plus = 3 (dny) ×100 (osob) × daň z útraty z hospody. Minus = několik miliard Kč na úpravy plavební dráhy.
By mě zajímalo, kdo to proloboval.
vždy si v případě jakýchkoliv zvedacích mostů vzpomenu na ten úplně nejslavnější…kolínský řebíčkův most, který je za šílenou raketu na zvedání připraven ale stejně se zvedat nedá. a taky není proč, protože by ty vyšší lodě mohly plout v úseku cca 2km od mostu k mostu, přičemž by se zvedal jen ten uprostřed. a to už asi navždy pro mne zůstane jako vizitka modrých strak i archetyp plýtvání utrácením u kamarádů. já chápu, že „kamarády je nutno podporovat“ (jsme přece jenom, kde jsme…a tak to tu vždy bylo). ale ať zisk není příliš nemravný a ať se staví alespoň v… Číst vice »
100 milionů za zvedací most? Kolik by stálo ty rampy prodloužit tak, aby sklon zůstal stejný a přizvedl zvedl se celý most, tak jako ty v areálu čističky? Na levém břehu je místa dost, na ostrově by to znamenalo kousek přizvednout „křižovatku“ u přístaviště lodí, což taky není neřešitelné.
„Elektrotechnicke museum“ je stary nazev. Dnes to je „Stará čistírna odpadních vod V Praze – Bubenči“ a nechtej se prezentovat jako muzeum, ale jako narodni technicka pamatka.
A v čem je rozdíl?
V úplně prapůvodních úvahách o muzeu byla, pokud si vzpomínám, i úzkorozchodná parní železnice vedená Stromovkou až do areálu „Sračkárny“ jako další atrakce pro návštěvníky, využívající m.j. i vozidel z tehdy postupně zanikající králodvorské „KáŽetky“ – to je v případě „národní technické památky“ iluzorní, i kdyby náhodou někdo snad chtěl ty prastaré úvahy oživit.
Mezi elektrotechnickym museem a cistickou odpadnich vod nevidite rozdil? Nebo treba kdyz hledate na mape/googlu, tak Elektrotechnicke museum nenajdete.
Ono je to totiž Ekotechnické muzeum, lidově Sračkárna
Kéž by přitom tu cyklostezku i trochu rozšířili a zpevnili. Většina jí je fajn, ale kus byl úzká pěšina, kde bylo obtížný vyhnout se s protijedoucím nebo chodcema.
ona to ve skutečnosti není cyklostezka, je to úzká pěšina (kudy vede cyklotrasa), kam se musí vejít víc a víc nejen cyklistů, ale i pěších.
Ta pesina tam byla vybudovana kvuli te cyklostezce. Ano, byvala tam i predtim ale pote mohl stezi projit jeden clovek.
Každopádně dnešnímu provozu zdaleka nestačí a kdyby se jí podařilo během té přestavby mostů rozšířit, bylo by to velmi užitečné.
Užitečnější by myslím bylo zprůjezdnit silnici na druhém břehu kanálu – tomu nic nebrání, jen značky „zákaz vstupu“.
Jo, to by taky mohlo fungovat, ale při příjezdu od Výstaviště by to znamenalo šlapat na dva mosty, jeden z toho zvednutej, a pak kus Papírenskou místo vody.
Rozhodně by to byl taky přínos, ale lepší spojení po tomto břehu by se myslím hodilo i tak. Uvidíme, jak to ve výsledku dopadne…
Tam bych viděl spíš zlepšení přístupnosti Stromovky třeba rozšířením chodníku u nádraží Bubeneč. Přeci jen z tohoto směru jede člověk spíš od Výstaviště, tak by to bylo víc po směru…
Ale samozřejmě čím víc cest, tím líp.