Most pod Vyšehradem je ve špatném stavu, Správa železnic na něm omezí provoz
Správa železnic na mostě sníží rychlost na 20 km/h, provoz se má redukovat na 60 %.
(aktualizováno 19.12. 9:20)Stav železničního mostu přes Vltavu v Praze mezi Výtoní a Smíchovem se znovu zhoršil. Správa železnic (SŽ) na něm musela omezit znovu výrazně provoz. Vyplývá to z dopisu, který koluje po Správě železnic a který má redakce k dispozici. Jeho existenci má deník Zdopravy.cz potvrzenou ze tří na sobě nezávislých zdrojů.
K novým omezením došlo po mimořádné mostní prohlídce uskutečněné 9. prosince. „Byl potvrzen vážný stav technický stav mostní konstrukce. Tento stav je detailně prokázán a doložen předloženými doklady,“ uvádí se v dopise. Jde například o statický přepočet nebo protokol z podrobné a kontrolní prohlídky.
Správa železnic kvůli tomu zakáže jízdu hnacích vozidel dvojitě či v konvoji. Od příštího jízdního řádu se sníží traťová třída zatížení na C2 a rychlost bude maximálně 20 km/h. Bude současně platit omezení, že na mostě může být jen jeden vlak. Podle Správy železnic bude nutné od příštího roku současně omezit provoz na mostě na zhruba 60 % současného stavu.
Pro železniční dopravce půjde o zásadní komplikaci: příští rok má totiž začít oprava a rozšíření Branického mostu, který využívají zejména nákladní dopravci. Reálně se tak v Praze propustnost dopravy přes Vltavu může výrazně snížit.
Už v roce 2018 Správa železnic tvrdila, že most je v tak špatném stavu, že vydrží maximálně pět let. Tato lhůta vyprší příští rok. Důvodem špatného stavu je stáří konstrukce a zanedbaná údržba. Správa železnic počítá s tím, že nový most místo stávajícího začne stavět v roce 2026.
Podle mluvčího Správy železnic ještě o opatřeních nebylo rozhodnuto. „Uniklý dokument má pouze pracovní charakter a je určen k internímu připomínkování. O definitivních opatřeních na mostě ještě nebylo rozhodnuto,“ řekl mluvčí Správy železnic Jan Nevola.