Most pod Vyšehradem je ve špatném stavu, Správa železnic na něm omezí provoz
Železniční most pod Vyšehradem. Foto: Jan Sůra
Správa železnic na mostě sníží rychlost na 20 km/h, provoz se má redukovat na 60 %.
Správa železnic na mostě sníží rychlost na 20 km/h, provoz se má redukovat na 60 %.
Vědí už 4 roky, že to tak je a neudělali nic. Amatéři.. Nebo snad jde o špatnou distribuci peněžních prostředků?
Ale vždyť dělají, nedávno tu byl článek na novou podobu ocelové konstrukce vzniklý z architektonické soutěže.
Nýty zapatlat barvou a je to!
Twl,kdyby jste ho radši opravily 😐🤦♂️👍je to potřeba jak sůl, nebo postavit nový
Opravit to nejde, řeší se varianta nové ocelové konstrukce pro 3 koleje.
Hm. Tak asi takto SŽ spravuje majetek státu, jehož význam přesahuje hranice země. Na stránkách MD se trefně dočtu, že jde o tzv. Rýnsko – dunajský koridor Česko-Slovenský koridor III. železniční koridor (Le Havre – Paris – Frankfurt a.M.) – Cheb – Plzeň – Praha – Ostrava – (Žilina – Košice – Lvov); odbočná větev Plzeň – Domažlice – (Nürnberg) (více zde nebo zde). Omezení kapacity dopravní cesty o 60 % a snížení rychlosti na 20km/h bude mít dost zásadní dopad na rozsah naplánované dopravy, ale i na její skutečnou realizaci. Tak si obrazně sedněme v Berouně do vlaku a… Číst vice »
Nevíte někdo, jak na tom je tedy stavba zdvojkolejnění odb.Tunel – Krč, která by měla častečně problém s kapacitou vyřešit a má být prováděna 2023-2024 podle staveb sždc?
Jako občan Česka a občasný návštěvník Prahy, tj. turista, žádám o odstranění nepůvodního mostu pod Vyšehradem a jeho nahrazení původním jednokolejným mostem, který tehdejší zlovolná správa železnic nechala bez provádění řádné údržby odstanit po pouhých třiceti letech provozu přes hlasitý odpor veřejnosti. Bohužel budu nucen se spokojit s pouhou replikou původního jednokolejného mostu, protože jsem přesvědčen, že kdyby zlovolná správa železnic nezanedbala jeho údržbu, mohl bez problému sloužit do těchto dní pro potěchu nejem mou, ale i dalších turistů.
To omezení mimo jiné znamená nemožnost tudy odvézt vlak se zdechlinou. Ani kdyby zdechla přímo na mostě. Dvě mašiny tam prostě nebudou smět. Jasně, dá se to vystrkat, ale pokud pojede něco jedoucí strojově a zůstane tam, bude to tam nafurt?
Možná by se sólo mašina MUVkou nechala odtlačit/odtáhnout.
Jako jasně že se dá spousta věcí. Třeba vystrkat jiným vlakem s prázdnými vozy a druhou mašinou na břehu. Jen jsem poukázal na to, že to omezení může být v určitém okamžiku dost omezující a i blbost ve formě neschopné loko tam vyrobí místo jednoho problému několik a bude se řetězit zpoždění atd….
A jakou by to mělo výhodu? Zatížit celý most vozy navíc je staticky lepší?
No, minimálně je to výrazně blíž „spojitému zatížení“, než když tam vedle sebe stojí dvě krátké lokomotivy, nejlíp ty moderní s axle loadem 22,5t.
Tak ono bude reálnější tam poslat dráteníky s MVTV (810). To má alespoň normální nárazniky a hák, a váží oproti jiné lokomotivě nula nula prd.
Na obou předmostích budou vrátky 😄
Co takhle lano a vrátek…… Je nehorázné, kam to SŽ a MD dotáhlo. Opět. jak jinak 171. Byť se píše rok 2022, tak stojíme nejspíše už jen krůček od roku 1862, kdy se vyjíždělo ze smíchovského nádraží České západní dráhy. Možná je to dokonce ještě horší, protože při kiksu nelze vyloučit odjezd z Radotína. To by snad ani Švejk nedokázal. Pohled na koncepční kroky SŽ představují těžko pochopitelný bizárd. Stabilita JŘ Praha – Plzeň – Cheb/Klatovy půjde totál do kopru, pokud tedy nebudeme na vlak do Plzně jezdit busem do Radotína (ono výživné je v úseku Smíchov – Můstek i… Číst vice »
Tak uz si to památkáři a různé kluby za archaickou Prahu vykokedovaly. Akorat to odnese někdo jiný.
Jako že měly most pro ČD a později SŽ(DC) průběžně udržovat? Vlastník věděl, co má ve správě, a měl se podle toho zařídit, a ne jednat jako „Zakoupil a Zbořil“ (zde ještě navíc ani nezakoupil).
Ty jistě na praní používáš Perobot, protože ho průběžně udržuješ a víš, že díky tomu vydrží věčně…
Dokud nemám potvrzení (jo koupíme letos novou pračku) nebo rozhodnutí koupit za svoje tak tu starou udržuju. Před pěti lety žena řekla „objednala sem novou pračku, přivezou ji za dva tejdny“ tak sem se na tu starou vyprdl. Před deseti lety jsem se rozhodl sám, když mě ten krám nasral, a bylo to překvapení pro ženu, ale taky vydělávám(tehdy jsem vydelával) takže si to můžu dovolit.
Spržel měla schvalený nový most nebo aspoň rozpočet na něj? Pokud ne, kdo ji dovolil dělat rozhodnutí vedoucí ke zkrácení životnosti?
Problémem je, že most není pračka. Pračku (po vypovězení služby, kde to vypovězení nikoho na životě neohrozí, maximálně vám to vytopí byt) si dneska koupíte a dovezete v podstatě za den. To s mostem neuděláte.
SŽ (ale i ČD) už hodně dlouho hlásí, že mostu dochází (a dojde) životnost. Je to vlastnost ocelových mostů. A po vlastníkovi chce, aby mu na to zajistila peníze. Vlastník pro normální výměnu hází SŽ, prostřednictvím památkové péče, klacky pod nohy, teda hází si je sám sobě.
Fando, jak se průběžně udržují nýty namáhané na střih? Barvou?
Vlastník už hodně dlouho hlásí, že je třeba most vyměnit. Končí mu životnost a průběžnou opravou ji není schopen prodloužit.
Sebranka železnic, ten odpad, zase zaperlila
Na údržbu nelze čerpat dotace z EU. No a na nový most dotaci SŽDC dostane.
A takhle my tu žijeme. 🙂
SŽDC dostává dotace na udržbu (loni 26 miliard) a také na investice (loni 37 miliard). Většina dotací pro SŽDC není z EU, ale na dluh našeho státu.
Pokud bych mohl spekulovat proč dosud není dvoukolejná trať vč. Branickeho mostu, tak proto, že cílem SŽDC za Faltýnka/Havlíčka/Schillerové bylo proinvestovat co nejvíc. Proto zhusta SŽDC investovala do tratí kde není silný pasažerský provoz a malá či žádná nákladní doprava.
Pozor všem!
Spamovací robot funguje na klíčové slovo „dotace“. 🙂
Co je špatného na „žij a nech žít“? Ti co spoléhají na dotace hrají vabank viz provozovatelé větších fotovoltaik, kteří se do investice pustili v 2009, to od skákali brutálně.
Čili, když vlečky nečerpají dotace, tak si žijí nezávislé na názorech šotobláznů.
… a odkud vezmete peníza na …
Takto ale postupují i mnohé samosprávy nebo i kraje.
Údržbou ten most nevrátíte ani do původních parametrů, natož aby to vyhovovalo potřebným parametrům pro současný provoz.
Teď už ne. Ale bylo na to času dost.
Nikdy ten čas nebyl. Most je ocelový a nýtovaný. Začíná to reznout v podstatě od výroby, ty styčné plochy se nenatírají a cyklickou únavu oceli od projíždějících vlaku odstraníte jen v hutích.
I nýtované mosty se průběžně opravovaly…
Jenže některé prvky bez zastavení dopravy a rozebrání mostu neopravíte. Měl tento most k tomu za celou dobu příležitost?
A nemyla by to zbytečná práce? Když někdo nechápe, že i životnost je plánovaná, tak pak může nesmyslně požadovat některé opravy.
Bylo hlavně spousta času tam postavit novej most pro soudobý průjezdný a zátěžový parametry. Ani jsem nevěděl, že takové byly už ve dvacátých letech, po pouhých 25 letech života toho současnýho. Další kolo v letech šedesátých a sedmdesátých. Oboje v kombinaci se silničnim, dokud se auto nedostalo mezi sprostá slova.
Celá dotační politika EU je absurdní. Ale ono stačí podívat se, kdy, jak a především proč vznikla. Ta historie je starší než sama EU, dokonce starší než EHS, a protože původně šlo o vztah mezi Francií a Německem, těžko očekávat, že někdo najde odvahu hrábnout do toho.
Tlak na definitivní konec diskusi začal. Za mě OK.
A přitom ho stačilo jednou za rok natřít štětkou. Kdyby se takto starali o Eiffelovku, tak už leží na zemi.
Únavové trhliny můžete zatřít štětkou, ale moc si tím nepomůžete.
Na Eiffelovku chodí turisté. To je něco úplně jiného než trvalý železniční provoz.
Fakt „chytrej“ nazor
Proč? Měl jste dosud za to, že Eiff. je most?
není to sice most, ale dynamické zatížení nejsou turisté ale zejména „kinklání“ ve větru, což se ostatně týká všech věžových staveb a není to malé namáhaní. To jen pro uvedení na pravou míru.
Myslíš si, že to tvoje „kinklání“ ve větru na most nepůsobí?
Jistěže oscilace působí i na most, ale ten nad řekou se moc neklene do výšky nad mezní vrstvu kde je proudění mnohem rychlejší a také má každé pole dva opěrné body, což je o dost výhodnější než jeden při výšce 300 m (železniční má mimochodem jedno pole „jen“ 72 m).
Preto bol zrovna toto leto plný internet článkov že Eiffelova veža nutne potrebuje generálnu opravu, ale nakoniec budú pred olympijskými hrami v roku 2024 len najviac zhrdzavené časti narýchlo natreté farbou.
Problémom je, že mesto ju za každú cenu odmieta uzavrieť aby neprišla o peniaze zo vstupného… Pritom o tých problémoch sa vie minimálne od roku 2010 a len sa zhoršujú.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/eiffelova-vez-rezavi-a-ma-zavady.A220705_104141_zahranicni_jan
Měli to udělat v době největších covidových opatření.
Tehdy byla věž asi tak jako tak zavřená.
A i v době mezitímního otevření chyběla část zahraničních turistů.
Ve Francii? Ani náhodou.
Přes ten most nejezdí vlaky s cestujícími?
Pointa bude skôr v tom, že turisti predstavujú menšiu záťaž pre konštrukciu ako ťažké vlaky…
Jenže turisti nejsou hlavní zátěž pro věže. Tou je proudění vzduchu. A může to být mnohem drsnější než od průjezdu vlaku, rezonance té výšky nejsou malé.
Ale šesti tunám na metr (krát dvě) se to asi zdaleka nevyrovná. Neni to
kompaktní plocha, kde by se tlak větru uplarnil nějakym ohybovym momentem.
Nestačilo, únavové trhliny kýbl barvy neopraví
Tak to všichni objedou nějakou lokálkou. Máme jich dost, vidíte v tom někdo nějaký zásadní problém????
Nejbližší je Písek-Tábor a tam mají také problémy s mostem 🙂
To je zase jednou geniální komentář.
A kterou lokálkou to ty 20-30 vozové náklady objedou? Jednak není moc kudy, nemluvě o tom, že když už je, tak ne pod trolejí, a o sklonových poměrech a obloucích ani nemluvě.
Hm. Trasa přes most v Braníku není dvoukolejná. Zato půl miliardy fuč za průjezdnou zastávku Holešov… Kdopak od 2013 vládl na Ministerstvu dopravy?
Tady jde o to, kdo dá důchodcům 500 Kč, aby je promrdali v nákupáku, nikoliv o budoucnost železnice.
Věčně valorizovanym důchodcům, chudinkam
A kdyby se Holešov nestavěl tak v Praze už mají stavební povolení? Nebo co jste tím chtěl říct?
To je další chyba SŽDC, že zaspalo s projektováním trasy přes Branucký most.
V článku se píše, že omezení budou platit „Od příštího jízdního řádu“ To je kdy?
Prosinec 2023
Takže 3 roky podstatně omezení? To je síla
Spíš to vidím jako reakci na vyjádření „odborníků“ z památkářů a klubu Za starou Prahu, či jak se ten spolek jmenuje, že se může most zachovat, když má v roce 2023 spadnout.
Když má podle vyjádření SŽ z roku 2018 v roce 2023 spadnout.
Kdybyste si zjistil, více, nepoužil byste uvozovky. Jenže ono je snazší si najít oběť a na ní si vybít frustraci, než hledat příčinu a tu řešit.
Tihle „odborníci“ fakt pružnost a pevnost na VŠ nestudují.
mistni odbornici na nytovane konstrukce by meli ject do amriky ke golden gate mostu a vysvetlit mu ze ma zivotnost 100 let a uz davno mel spadnout….
mmt oni o nej amici vlastně pečujou… tak to nic…
Jenže současný most je málo kapacitní – pouze 2 koleje. Navíc je nízký, takže neumožňuje 25kV. Neúdržba byla záměrná.
Taky chytrej názor radobyodborníčka
Kde člověk, který rozhodl o neúdržbě, vzal jistotu že jedinné možné řešení je nechat to spadnout?
Varianty jako opravit + postavit 3 kolej na novou kostrukci stále nechávat na jeho odpovědnost. Stejně tak variantu poslat většinu vlaků NS2 a přes Výtoň nechat akorát expressy Lahváč-Plzeň.
NS2 je za současné konstelace chimérou. To už spíše věřím druhé koleji Vršovice – Krč – Chuchle než paralelnímu metru. Dost na tom, že i D chtějí poslední desetiletí hrnout mermomocí do centra, aby náhodou nebyl přestup (jinde) nebo výluka s náhradní dopravou.
hehe golden gate je o 35 let mladsi a staveny na svuj ucel, ne na 20 vlaku denne. mel mimo jine zelezobetonovou mostovku.
Otevřeno: 27. května 1937
Což je poněkud jiné datum. Kromě toho po něm jezdí minimum tězkých vozidle, neboť podle hmotnosti se tam platí mýto při každém průjezdu. A žádné z těch vozidel neváží 180 tun jako Dash-9.
Kromě toho je národním symbolem… Karlův most.
Kocurku, když už sem chceš psát své perly, tak se píše těžkých vozidel. Chápu, že v pátek večerse pismenka pletou
Vaše poslední věta také nic moc. „Večerse“. Co to má být?
Aj most pod Vysehradom lezi nad aktivnym geologickym zlomom, ktory moze kazdu chvilu vyvolat silne zemetrasenie??
P.S. V pripade Golden Gate Bridge uz bola znacna cast povodnych nytov vymenena (dokonca si taky nyt mozete kupit na internete ako suvenyr) a k tomu boli nahradene aj ine casti konstrukcie (napr. cele najazdy)…
a celá vozovka.
Obvyklá životnost ocelových mostních příhradových konstrukcí se uvádí 100 let. Ať je to jak chce, tak tenhle most už zhruba 50 let přesluhuje. Podobně jako přes Vltavu v Červené nebo přes Labe z Děčína východu do Prostředního Žlebu. (Teď přemýšlím, jestli jsou v siti SŽ v provozu ještě nějaké další podobně staré konstrukce… V Sopotnici přes Divokou Orlici? Nebo na Bechyňce v Táboře přes Lužnici u Křižíkovy elektrárny? Přes Sázavu v Ratajích? A v jakém jsou vlastně stavu?) A ten děčínský byl mimochodem taky v katalogu památek… Totéž se tvrdilo o červenském, ale tam došlo k nějakým úředním tahanicím o… Číst vice »
Má zpět památkovou ochranu. Takže tam bude stát vedle nového mostu a čeakat na stejný osud jako Ivančický viadukt
Což panorama a výhled na Hradčany z Vyšehradu prudce zlepší.
Ne, jde o most v Červené přs Vltavu…
Most v Ratajích prošel rekonstrukcí a to docela nedávno.
Tam to bude trvat ale aspoň tísíc let, než absolvuje tolik cyklů zatížení jako ten výtoňskej.
Může prosím někdo znalý osvětlit, jestli správně chápu, co se v tom dopise píše?
„jízda hnacích vozidel dvojitě a v konvoji“ – tedy že když na vlaku chcípne lokomotiva a dopředu se připojí druhá, tak to na most nesmí? A jak se to vztahuje třeba na 471, kdyby byly dvě jednotky spojené hnacími vozy k sobě?
Ano, dvě (a více) těžké lokomotivy vedle sebe jsou špatně. Co se týče 471, tak tam ta hmotnost (když třeba budou dva motorové vozy čumákem k sobě) je více rozložena, takže to třeba už vadit nemusí tolik. Já si myslím, že se to bude ještě upřesňovat.
Nickolejný provoz na obzoru.
Ale to zase ne.
No jestli to dneska unese dva vlaky současně s vectronem, nebo nákladní vlaky, s v=40, tak nějaké pendly s trojregínama to určitě unese ještě dlouho
Mně se líbí, jak tu místní „odborníci“ naříkají, že se málo natíralo. Těm musím prozradit, že střihové zatížení nýtů opravdu barva a štětec nevyřeší.
Jsou trhliny v nosnících nebo postřihané nýty? Koroze rozhodně významně oslabuje nosníky a způsobuje nehomogenity iniciující trhliny a že to tam je pěkně prožraný, když jde člověk kolem.
Takže štětec rozhodně vyřeší to, že materiál má dlouhodobě předpokládané parametry a „nemizí“.
Mezeru mezi snýtovanými prvky nikdy pořádně nezatmelíte. Takže si dovolím tvrdit, že štětec rozhodně nevyřeší štěrbinovou korozi.
Golden gate stojici v korozivni morske vode a vzduchu uz daaavno spadnul a nyty tam nevydrzi… 100 let zivotnosti, to měl spadnout někdz okolo 1970 beyte mu to vysvetlit…
ty nyty prubezne meni, vlastne cokoliv na tom moste prubezne meni…
A proč to Spržel nedělá?
Přestaň lhát, Golden gate není z roku 1870, ale z roku 1937.
A pokud se alespoň trochu orientuješ v mostech v USA, tak spoustu starých příhraďáků už museli vyměnit. A železobetonových taky.
Taky tam mají 38 natěračů, kteří se starají jen o tento most, který je je mimochodem pomalu o 40 let mladší než ten náš. A Golden Gate opravdu nestojí v korozivní mořské vodě…
Neříkejte mi, že by ten most během měsíce nešlo demontovat a nahradit nějakým armádním mostním provizoriem do doby, než se postaví most nový.
Šlo, ale památková ochrana má bohužel přednost před plynulým a bezpečným provozem dopravy.
Najvacsi problem je, ze pamiatkova ochrana ma niekedy prednost aj pred zdravim rozumom…
Aneb argument proti ochraně se vždycky najde, hlavně nemuset nic dělat a přistupovat ke stavbám jako ke konzumnímu zboží…
A který konkrétní ten nějaký je?
Které vojenské konstrukce byly použity ve Znojmě přes Dyji nebo přes Labe v Děčíně?
Ve znojmě byla použita konstrukce ŽM 16
A to už armáda žádné nemá? Nebo pohrobci železničního vojska?
Šlo, ale asi to ještě chvíli vydrží, takže se může stavět nový most rovnou a pak ho „jen“ přesunout. Protože se ale chce upravit i předmostí (nástupiště a 3 koleje), tak zas tak jednoduché to nebude.
Otázka je, jestli by provizorní most měl lepší parametry než ten omezený starý most.
mel. vedel byste z jakeho materialu je postaveny a statik na to je schopny dat stempl.
Myslím provozní parametry. Materiálové jsou bez diskuse.
Dá se lecos. Ale problém je se samotnou montáží provizorka (většinou se podélně vysouvá) a pak to provizorko překáží vlastním pracím na úpravách pilířů a opaě. A jasně také překáží při vlastní montáži ocelové konstrukce. V roce 1900 to měli jednoduší. Konstrukce příčně vysouvali na úplně nové pilíře, takže takové problémy řešit nemuseli.
Původně měl jen jednu kolej. Asi ho předkové špatně udržovali, mohl tam být jednokolejný dodneška.
původní most nebyl vyměněn kvůli špatné údržbě, nýbrž kvůli pokroku technologie. Původní byl z křehčí horší oceli, ten současný, byl tehdy materiálově pokročilejší pružnější.
Přesněji kvůli nízké zatížitelnosti a vyčerpané životnosti toho starého, tak jako dneska.
Na jaký rozpětí a zatížení? Na sedmdesát metrů a dvě koleje jsem nic ve skladech neviděl. A myslim že ani na jednokolejný provizorium celkové dálky přes 200 metrů tam nebude dostatečnej matroš 😀
Hurá! Spadne to v původním stavu.
A to se vyplatí. Klub za pravěkou Prahu může bouchat šampíčkem.
Kdyby SZ a ministerstvo opravdu chteli, tak uz se ten novy most stavi, pamatkova ochrana u zakladni infrastruktury neni neprekrocitelne dogma. Klub za starou prahu neni instituce, na ne vinu nehazejte.
„Klub za starou prahu neni instituce, na ne vinu nehazejte.“
Pokud se podíleli na odsouvání rekonstrukce, nemůžou se přece vyhnout i podílu na zodpovědnosti za současný stav.
Aneb dlabeme na všechno, může za to někdo jiný. Klidně tam postavíme cokoli, okolí to může být jedno. Podíl tam může být, ale při plném vědomí jeho podstaty – kterou tady někteří technokraticky zaměření jedinci nejsou schopni vnímat.
Ocel nespadne, jen se nenávratně prohne (zdeformuje)
Tak tomu nevěřte, že se jen prohne. Ocel umí i prasknout a už se to několikrát stalo.
Jestli prdnou ty nýty, tak se fakt jen neprohne.
Tak hlavně aby se neprohnul do polohy koupele vlaku ve Vltavě.
To by nebylo vůbec hezké, neboť dolů a čelně do pilíře.
Není to prut, ale příhradová konstrukce, cyklicky namáhaná. Nosný prvek selže a celé mostní pole jde dolů.
Dálkovina přes Krč, průjezdné S7 ponechat, 99xx výchozí ze Smíchova. Nic jiného si moc v reálu nedovedu představit. Stále je potřeba mít prostor pro Sv dopravce RJ.
Malletova?
Co to zase plácáte osobo ?
Viz mapa chystá]ých investic SŽDC A-32
A co s ní? To Sv RJ neřeší. Jednak by se tam/odtamtud musely ty soupravy nějak dostat, takže buď by musel objíždět na hlaváku, na což tam moc není kapacita, nebo by potřeboval lokomotivu (spíš lokomotivy; + strojvedoucí k nim) navíc na přetahy, nebo by musel pokaždé sunout, což taky není úplně ideální, blokovat zhlaví soupravou, co jede max 30. Druhak by musela ta stavba skutečně být realizována v uvedeném termínu 2023 – 2024 (což se divím, že vůbec připouštíte, že by na to mohly být peníze; jaký se bude na těch odstavných kolejích odehrávat přepravní výkon v porovnání s… Číst vice »
Ale RGJ bude v Malešicích či v Hostivaři. Odstavné nádraží Malletova umožní, aby vlaky RGJ projely.
Jestli Malletovu SŽDC nestihne zrealizovat, tak pak je otázkou samotná podstata fungování SŽDC. Mirek by patrně brzy dostal nástupce, raději nástupkyni, neboť baby se nenechají tak snadno obalamutit u základních věcí. Což by se patrně nelíbilo „tlustým kocourům“ na železnici.
A Tvé oblíbené procentuální porovnání dnes nebude?😁😁😁😁
Už asi po včerejší diskuzi konečně pochopil, proč to nedává smysl 🙂
Doplním ještě asi R16 pouze na Smíchov, jinak ŽESNAD.CZ neprojede. Každopádně bude v příštím roce 170 dní nickolejneho provozu přes Most Inteligence. Od června do 23.12.
R16 to už by byl dobrý zásek, přece jen dost cestujících nejezdí jen do Prahy.
Za mě vyhodit určitě R26 a S65 a dále bohužel i Sv Regiojetu.
Aby cestujícíc v dálkovce jezdil metrem a proháněly se tam soupravy je přece úplná blbost.
Připomínám, že stanice Smíchov je mimojiné také plně bariérová a výtah tam také neznají.
Dobrý večer, bude pro ŽESNAD kapacita cílového stavu (3 koleje pod Vyšehradem a 2 koleje na Branickém mostě, ale s jednokolejným tunelem) dostatečná? Díky.
Dobrý den, limitní bude zabránit vzniku zastávek na nákladních průtazích Prahou v současných parametrech a vyřešit Malešice včetně obou přesmyků. Jinak nemáme šanci Prahou projet. Budovat S-Bahn pouze a jen na stávající kapacitě je naprostá katastrofa pro nákladní dopravu.
Snad se najde dost rozumných lidí, aby to takto nedopadlo.
S přípravou přesmyků a zdvoukolejněním Libeň-Malešice-Krč (stavby A12, A24, A34) už SŽ nějak pohnula? Tady je asi třeba podotknout, že SŽ by se měla podívat na mapu staveb ŘSD, kde jsou všechny informační letáky ke stavbám aktualizovány průběžně a člověk si zjistí aktuální informace.
Oldo obávám se, že pokud to bude omezené fakt tak, jak se píše, tak provezeme maximálně pár prázdných vlaků. To už nebudou přes Budějovice nebo UnL jen vlaky na „D“, to nás Jirka S. vyžene úplně… 🙁
Ale zase pokud to omezení nastane opravdu až v GVD 23/24, tak snad to nevyjde do souběhu s Branickým….ale bude stačit další podobná prohlídka jako teď a bude to…..
Franto, uvidíme
Super, nebudou jezdit náklady (většina jich nesmí přes Smíchov), hned si půjdu říct o šichty. 💰
Velmi „pozitivní“ zpráva – stavební postupy pro rekonstrukci Smíchova budou přepracovány, zjednodušeny a třeba se to i zlevní 🙂
Místo mostu bude přívoz. Tak to holt dopadá, když do ryze dopravní stavby kecá kdejaký spolek přátel křivolakých uliček.
Podepisuji 🙂
též
ne přívoz, ale trajekt 😉
Proti trajektu taky vystoupí Klub za starou Prahu s §1: „V Praze nikdy žádný trajekt nebyl a jeho zavedení by narušilo panorama Hradčan při pohledu od ústí Botiče v úrovni hladiny Vltavy“
nechat to památkaře zaplatit do posledního haléře
Nechal bych to zaplatit majitele mostu, který se celé roky o majetek nestaral.
Tak majitel mostu bude stavět nový, takže v pořádku
Jenže Spržel není na to, aby natírala.
SŽ především není majitel.
Majitel je stát, takže to zaplatíme my všichni… Jestli jsi měl na mysli SŽ, tak to je jenom správce státního majetku. (Koneckonců to má i v názvu…)
Ryze dopravní stavba? Tak nic takového naštěstí nikdy neexistovalo a existovat nikdy nebude.
Ze Smíchova bude koncové nádraží jako v letech 1862 až 1873.
Vážení cestující v roce 2023 máte poslední příležitost svézt se přímými vlaky od Pzně až do Prahy na hlavní nádraží. Využijte toho, protože na dlouhá léta to nebude možné. Vaše dobrá správa.
Kdepak asi budou obracet dálkové vlaky od Plzně až se nedostanou přes most inteligence do Prahy hl.n. a začne se opravovat Praha Smíchov? Že by v Radotíně, či už v Berouně?
Nově se bude jezdit z Plzně do Prahy přes Červenou/Vl. nebo Mladotice … to jasné přeci…
Přes Mladotice samozřejmě, kudy jinudy…😀
No bude to zajímavé. S7 muzou koncit v Radotine, ale to by musel výrazně zesílit bus na Smíchov. A u tech dálkových vlaků těžko říct. Pokud se začnou dělat i tunely tak vlaky směr Budějovice a Vrané nejspiš Vršovice, ovšem jestli to nádraží vůbec pobere i kvuli osobce z/do Benešova.
Při ceně 200 Kč za přímý vlak možná dají lidi přednost přestupu na Zličíně.
Osobně si myslím, že nejdřív udělají most Inteligence a pak se teprve pustí do Smíchova a Výtoně.
Což by dávalo rozum a doufejme v to.
Stačí obnovit zrušenou spojku v Rudné a můžou Berouna přes Hostivice na Masaryčku 🙂
Nedivím se ! V létě jsem tam šel s kamarádkou a než jsme se začal věnovat jiným věcem tak jsme se prošli sem a tam a zjistil jsem, že nechápu jak je možné, že potom do dnešního dne jezdí vlaky. Ten most je zralý na zavření.
Teoreticky co by se stalo, kdyby se most zavřel? co vše by následovalo a jaké jsou objízdné trasy? díky moc !
Objízdná trasa je prakticky jen most Inteligence. Ten je ovšem zatím jednokolejný.
Bude v tunelu splítka nebo čistě jednokolejný?
V tunelu je místo na dvě koleje už teď.
Akorát prý bez trolejí, které už se u okrajů nevejdou na výšku, nebo tak něco. Možná by někdo znalejší upřesnil. Třeba by to tam nějak nacpat šlo.
Tunel v Chuchli zůstane jednokolejny, jinak přes most už budou koleje dvě. V zásadě to nevadí. Stavba začne příští rok.
Řekl bych, že vlaky od Plzně budou končit na Smíchově a bude zavedena trvale náhradní doprava metrem.
No jo, jenže u metra Smíchov-Wilson je problém přestup na Florenci. Nebo vystoupit na Masně a dojít to po svých.
To je skoro stejně daleko:-)
Bc. Jiří Manekýn Svoboda MBA ven!
Vy jste si ráno nevzal pilulku, že?
Kdyby o mostu rozhodovali jen dopravní odborníci, tak už dávno stojí. Bohužel do toho může u nás kecat kdekdo a takhle to dopadá.
Kdyby do všeho mluvili jen dopravní odborníci (případně ‚odborníci‘), tak už možná nestojí půlka Prahy, a venkoncem možná ani většina železnic, protože zářnou budoucností podle mnohých z nich byla a stále jsou především auta, silnice a parkoviště, pak teprve možná nějaké koleje.
Ale vždyť chtějí postavit nový most na tvé milované železnici. A ty jseš kupodivu proti a dokonce souhlasíš s tím, aby se díky omezením na současném mostě další část dopravy přesunula na tebou nenáviděnou silniční dopravu. Copak se to s tebou stalo?
Ja toto Svoboda nemůže, co má dělat? vzít flexu a antikorozní nátěr a dělat o víkendu?
No kdyby se to dělalo včas a pořádně, nemusel by to o víkendu dělat Svoboda 🙂
Co se mělo dělat včas a pořádně? Natíráním se únavové trhliny nezlepší a vzít je felxou a vyvařit?
Pod to se příčetný statik nepodepíše ani při čtyřech promile.
Pod Eifelovku či Golden Gate se už podepsalo statiků.
Přes Eifelovku nejezdí vlaky a potřebuje nutnou opravu a u Golden Gate už stihli vyměnit celou železobezonovou mostovku a o most se nepřetržitě stará 38 natěračů. A původní nýty z konstrukce si můžeš koupit ve stánku se suvenýry…
Ano, GoldenGate se musí udržovat.
Dneska snad jsou technologie, jak postavit bezúdržbový most?
Eifelovka má každý den X dupajících turistů (v den projektu bylo tolik turistů, mohla Máňa z Horní Dolní na víkend do Paříže nebo se starala o krávy? Odpovídá hmotnost Jane s prdelí v mekáči a kozou ve výtahu na eifelovku průměrné hmotnosti předpokládaného čumila?)
Toto bude další impuls, aby kraje převzaly vedlejší tratě od SŽDC.
Podobně jako neelektrikování tratě z Plzně do Plasy
No ona trať přes Vyšehrad ale nebude zrovna vedlejší….
To ne. Ale vzhledem k tomu, že dálkové vlaky jsou upřednostnovany před regionálními. A vzhledem k tomu, že nákladní vlaky doufám budou upřednostněny před pasažerskymi, tak to patrně odskáčou krajské:
S65
S7
S8 a 88
S9
R49
Tudíž se navýší poptávka po parkovištích a po službách DP Praha
A co ještě chcete strčit podfinancovaným krajům?
O tratě pro příměstskou dopravu bude zájem, možná vlažný ale bude… Proč? Např. proto co se povedlo kocourkovským o čemž pojednává článek.
O tratě typu do Mšena či do Bechyně asi zájem nebude. Ostatně není divu viz to jak se změnilo složení odborníků SŽDC dle věku = často kdo mohl, ten přestoupil
O tom zda a jak moc jsou kraje podfinancované by se taky mohly vést diskuse.
Podle vybudovaných sídel, teda spíš hradů, úřednického aparátu a losovaček mi přijde, že to je o alokování financí.
Prosím pěkně, kde je Plasa?
Plasy.. severně od Plzně
Kde jsou Plasy vím, ale ptám se, kde je Plasa? Píšeš o trati z Plzně do Plasy, nikoli do Plas…
Takže mi už rozumíte = Vyřízeno
Chybí na konci tohoto komentáře omlouva za svou chybu. O to asi šlo bakiy. I když je to blbůstka, omluva v tomto případě byla na místě. Teď už asi smysl nemá.
Díky za vysvětlení. Nejsu tamní, tož netuším jak je ten název zaužíván.
Odborník na vše a neumí skloňovat?
Jste člověk, nebo stroj? Nikdo neříká do Plasy. Jednou bych to pochopil jako překlep, ale tohle opakování stejných chyb vypadá jako chybný tezaurus.
Chyba v algoritmu… Někdo tu entitu Vtvt špatně naprogramoval.
Přéčinó byla chybná elektronka é třenáct z našeho podniko Katoda Olomóc 😀
A nebo zásah proudem protonů… https://en.wikipedia.org/wiki/Anatoli_Bugorski
Hlavně ta část s odborným výrazivem by potřebovala nutně update. Předchozí upgrade zapříčinil náhradu výrazu dieselvagónek za dieselový vlak. Pořád to není ono. Motorové vozy z toho pláčou.
Zdvoukolejnění branického mostu mělo být již dávno hotové. No nějak bude, více vlaků bude končit na Smíchovském nádraží. Nyní při výluce na Branickém mostě, která bude pro zdvoukolejnění potřeba, nebude mít náklad kudy projet.
Nicméně most je opravdu ve špatném stavu, rez pomalu odpadává do Vltavy.
Já spíš nechápu, že když dlouhá léta víme, jak je most ve špatném stavu, že jsme stále nebyli schopni opravit a zkapacitnit pořádně tu trať přes most Inteligence. Za to by měly prostě padat hlavy.
Vy si to představujete moc racionálně. Za to šotoblázni můžou se „radovat“, že o miliardu máme vyšší státní dluh za vytuneni tratě Louny Lovosice
Co je na zmodernizovani tratě Lovosice-Louny šotoušského? Naopak je to zkvalitnění pro cestující z Lovosic, Libochovic, Loun atd.
Zkuste si ještě přečíst článek. I to co v článku není = budou SOUBĚŽNĚ probíhat:
Oprava Vinohradských tunelů a
Investice do Smíchovského nádraží a
budování mostu?
Nebo dostane přednost utratit miliardy do tratě do Slavonic? Takže sždc všechny 3 uvedené investice bude dělat POSTUPNĚ
A proč do toho pletete nejdřív Lovosice pak Slavonice 😀 oprava trati Lovosice-Louny navíc má smysl pro města které jsem uvedl výše.
Nereagujete k věci. Opakovaně. Proto končím diskuzi s Vámi.
Vy ale žádnou diskusi nevedete 😀 Vy jen tlacháte bez znalosti základních pojmů a souvislostí.
vtvt chce asi naznačit že vylepšit lokálku pro 30 tisíc obyvatel a neopravit most, po kterém denně projede tolik cestujících co na té lokálce za rok je neúčelné vynakládání peněz.
Tomu jsem porozuměl. Ale pan VtVt stále nerozumí tomu, že takhle to nefunguje. Pro cestující v Ústeckém kraji ta trať smysl má, přestože tam nejezdí rychlíky, vzduch to rozhodně nevozí. A říct, že kvuli modernizaci tratě Lovosice-Louny nejsou peníze na stavby v Praze je jen z mnoha demagogických tvrzení pana VtVt 🙂
Zaplať pánbůh.
Mohl by jste jako opakovaně mlející to samé ukončit veškerou diskuzi? Nejlépe i sám se sebou.
Jojo, hlavně most #nebourat, nerozšiřovat, nejezdit po něm a nechat ho shnít úplně a splynout s vltavským dnem. Nebo jak si to ti nebourači vlastně představují?
Nebourat znamená nechat ho shnít?
V podstatě ano. Ten most už je neopravitelný a jak samozřejmě víte nejde-li opravit, tak už máme pouze dvě možnosti. Snést (zbourat) ho nebo počkat až spadne sám.
No někdo jiný tvrdí, že opravitelný je. Jsou konkurenční návrhy s přístavbou dalšího mostu apd. Já samozřejmě opravitelnost posoudit neumim…
Vyměníte cca 70 % oceli, a životnost prodloužíte o 30 let.
A to se vyplatí! (ironie)
Nikdo relevantní to netvrdí. Pokud tedy opravou nemyslíte ten most rozebrat (de facto zbourat) a postavit repliku s použitím některých částí původní konstrukce.
Použít něco z původního mostu lze jen za podmínek, že ta součástka bude tvořit okrasu. Pokud teda nemyslíte pilíře, které jsou plánovány využít plně.
A proč by to nešlo? Co třeba cestou recyklace přes hutě?
Víte, téhle symbolice moc nerozumím, pro mě je ocel jako ocel.
Takže most pracně rozebrat, přetavit vyválcovat a znova postavit, mezitím tam postavit na dlouhou dobu provizorium, pak ho zase snášet.
Připadá mi to moc komplikované.
Neopravitelný ??? Mohu vědět Vaši kvalifikaci k posouzení technického stavu mostu ? Je minimálně jedna studie, která opravu mostu připouští a umožňuje. Most opravit samozřejmě lze, otázkou je, zda investice vložené do opravy mostu se vyplatí. Ekonomové mají pro opravu mostu zcela jednoznačné negativní stanovisko, ale je nutné vzít i v úvahu, že most má památkovou ochranu a zda by Praze díky vybranému novému mostu nehrozilo vyřazení ze seznamu dědictví UNESCO, kam Praha byla zapsána v roce 1992. To by způsobilo v dlouhodobém horizontu daleko větší škody než dražší rekonstrukce mostu. Celý problém je v tom, že po dobu existence… Číst vice »
Štěrbinové koroze se u nýtovaných konstrukcí sebelepší údržbou nezbavíte. Tu spáru mezi snýtovanými prvky opravdu nikdy pořádně nezatmelíte. 75 procent prvků je vyžilých a musí se vyměnit. V rámci jejich výměny by se muselo rozebrat cca 85 procent konstrukce. A to buď za úplné výluky relativně krátkou dobu nebo za hodně dlouho postupně za částečných přerušení provozu. A pořád budete mít konstrukci která má hodně nevýhod a krátkou životnost.
Ano, oprava železničního mostu by byla pracná, náročná a nákladná, o tom není sebemenších pochyb – to ale neznanená, že nexistuje i tato možnost záchrany mostu . Nezanášejme proto do této problematiky ekonomické aspekty a objemy nutných prací. Ale zeptal bych se – jak si tedy vysvětlujete, že nekorodují a jsou funkční nýtované spoje konstrukce obloukové dvojlodní haly v žst. Praha hl.n či na jiných evropských nádražních konstrukcích v zahraničí ??? To by mne opravdu zajímalo … Můj názor je ten, že byla prováděna pravidelná, účinná, cílená a důkladná ůdržba ocelových nýtovaných konstrukcí, což v případě železničního mostu v Praze… Číst vice »
Tak například ta hala je zastřešená a spoje nejsou tolik vystaveny zatékání.
To je možné … zastřešení částí nýtované konstrukce by rozhodně mělo pozitivní vliv na korozi mezi snýtovanými prvky. Nicméně na konstrukci zastřešení jsou i třeba čelní části, které jsou nýtovány a působí na ně tedy přímý vliv počasí, tedy srážky ve formě vody či sněhu. A zde předpokládám, že by se koroze mezi snýtovanými částmi konstrukce musela od roku 1905 snad nějak také projevit …
vždyť se projevila…
Počítal jste někdy příhradovou konstrukci? Víte jaký je rozdíl mezi staticky určitým prvkem a mechanismem?
Má to stát 10x více jen pro něčí pocit?
Umíte číst , pane Kocourku? V prvotní reakci jsem zpochybňoval jen tvrzení, že most je neopravitelný a odkázal se na studii, která umožňovala opravu a záchranu železničního mostu. Nejsem statik a neumím počítat příhradové konstrukce; není k tomu ani nejmenší důvod, když potřebné a nutné výpočty pravděpodobně spočítali v rámci studie na záchranu tohoto mostu projektanti, že. Netahejte sem prosím stéle ekonomická hlediska a náročnost opravy, odkláníte moji prvotní reakci úplně jiným směrem. Jste už někdy skoro jako pan Vtvt, který komentujete leckdy hloupě naprosto vše. Taky chcete asi třetí kolej přes Vltavu, že.
A to vám řekl kdo, že nýtové spoje na hlavním nádraží nekorodují? Vždyť tam se třeba na III. a IV nástupišti museli vyměňovat celé spodní části sloupů: „Typickým korozním poškozením, které se objevuje v celé hale, je korozní úbytek plechů a jejich vyboulení ve spodní plnostěnné části sloupů u jejich paty. Přibližně polovina stěn sloupů na III. nástupišti byla „vyboulena“. Vodorovná deformace stěny dosahovala až 40 mm! Stěny včetně vnitřních výztuh musely být postupně vyřezány a nahrazeny novými. Příčinou vybočení mohlo být výrazné snížení tuhosti stěny při snížení tloušťky plechu vlivem koroze z 10 mm na 6 – 7 mm.… Číst vice »
Kde jsem prosím konkrétnš uvedl, že nýtované spoje na hlavním nádraží nekorodují ?
Ze by zrovna v tom příspěvku na který je má reakce?
A aby to nemusel hledat, zkopíroval jsem ti to i sem:
„Ale zeptal bych se – jak si tedy vysvětlujete, že nekorodují a jsou funkční nýtované spoje konstrukce obloukové dvojlodní haly v žst. Praha hl.n.“
Nýty různých hal korodují, taky se nahrazují, občas jen VP šrouby. Tyhle haly mají více-či méně za úkole nést jen sami sebe a nedochází k takovému cyklickému namáhání jako u mostů. Údržbou mostu únavovou životnost tehdy použitého materiálu neodstraníte, údržbou mostu reznutí nenatřených meziprostorů profilů neopravíte. Spoustu nevyhovujících konstrukčních detailů, kde se drží bordel taky neodstraníte, není to Eifelovka, aby se most trvale natíral, čistil, je to most, který má sloužit. Údržbou nezvýšíte zatížitelnost a ani nezvýšíte průjezdný průřez. Kdoví, jaký problém by vznikl přechodem na 25 kV, kdy se zase zvednou izolační vzdálenosti. Už přechodem na 3 kV se… Číst vice »
Děkuji za vysvětlení a objasnění problematiky. … s konverzí trakce na 25 kV přes most by byl asi velký problém, i kdyby ten byl v dobrém technickém stavu , to máte naprostou pravdu … S zvažovanou instalací trakce na trati 173 Praha Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun se v případě realizace budou muset mimo jiné vyměnit i veškeré kabely, které během rekonstrukce této tratě cca v roce 2014 byly nově instalovány. Projektanti v zadání neměli tratˇ jako elektrifikovanou, respektivě s plánovanou či možnou elektrifikací a byly zvoleny tedy typy kabelů, které ale nemohou být použity na elektrifikovaných tratích.… Číst vice »
Přičemž během 10 let bude nutné vyměnit i ten nevyměněný zbytek.
Kontrolní otázka: Co se stane s příhradouvou konstrukcí, když kus pásnice odstraníte?
Ano, správně, před osdtraněním ji musíte nahradit něčím, co zachytí síly pásnicí přenášené.
Po hale hlavního nádraží vlaky nejezdí, zrezlé součásti se dají vyměňovat za provozu.
Ano, po hale vlaky nejezdí … ale tím přece nebudu omlouvat hrubé a dlouhodobé zanedbání údržby důležitého mostu jistou nejmenovanou organizací. Když se rekonstruoval most na trati do Berouna v Dolních Mokropsech přes Berounku, práce byly prováděny za provozu a vlaky jezdili po jedné koleji, druhá byla vyloučena z provozu … jednokolejný provoz byl i pří obmněně pražců přes železniční most v Praze. A například minulém JŘ se zastavil kompletně provoz v části koridorové tratě do Brna. Dálkové vlaky jezdili odklonem přes Havlíčkův Brod, v rekonstruovaném úseku zavedena NAD. Pokud se bude v Praze železniční most snášet a budovat nový,… Číst vice »
Když víte, že ten most je potřeba vyměnit, protože má životnost zhruba 100 let (a k tomu konsrukčně-provozní nevyhovující parametry), tak nějaké generálky nemá cenu dělat, a dle tvrzení SŽ udržován byl:
https://tv.idnes.cz/rozstrel/rozstrel-adam-scheinherr-a-pavel-paidar-cely-zaznam.V221213_134521_idnestv_krr
On ten most v Mokropsech (dle wiki 1911) je taky zralý na výměnu, viz taky wiki.
Co se týče výluky, tak taky půjde o to, aby se za 30 let nemusela dělat ta samá výluka pro opětovnou opravu toho samého mostu, o potřebě tří kolejí se mluví neustále.
Fakt jó? V Drážďanech si taky postavili nový most a UNESCO je vyškrtlo. A nezdá se, že by se Drážďany chystaly na cestu do pekel a zapomnění.
Jenže Drážďany nejsou Praha, obě města mají jinak založenu ekonomiku. Praha obecně silně profituje z turistického ruchu a ten je významným zdrojem jejich příjmů. Ale předpokládám, že v případě vyškrtnutí se seznamu UNESCO a medializaci této informace po světě by příliv turistů do metropole značně poklesl a silně by to zaznamenala nejen pokladnička hlavního města, ale i veškeré subjekty navázané na zahraniční turistický ruch.
Zjistěte si, jak poklesl počet turistů v Drážďanech po vyškrtnutí ze seznamu UNESCO. Pak nebudete muset jenom myslet.
Kvůli vyskrtnuti z UNESCO nehrozí Praze nic. A kvůli shnilemu mostu ji nikdo ani nevyškrtne.
Akorát že zas kdekdo ve světě bude mít Čechy za idioty. Ale na to jsme koneckonců zvyklí…
Díky za minusy místo argumentů. Ještě se tedy zeptám jinak: bourat znamená rychlé řešení?
Znamená řešení, Nějakou „rekonstrukci“ byste si představoval jak, nosníky asi vyměňovat za provozu nepude, a díl po dílu to roznýtovat a znovu zanýtovat bude pěkně dlouhá a hlučná operace.
Pro bezpečnost práce: Pole zvednout, složit na ponton, odvézt „na pevninu“ a pracovat na zemi. Riziko pádu se zmenší na centimetry.
No na centimetry asi ne, když je vzepětí oblouku aspoň 12 metrů. Ale jistě, tim se doba nickolejného provozu ještě prodlouží. Stavební dvůr na Císařské louce, blíž se stejně nic nenajde. Nechtěl bych na tom dělat.
Rez dokazuje, že Spržel(včetně předchůdců jako příslušné oddělení ČSD) most správně natírala.
A ve světě existují podobně staré stavby, které fungují.
Ano stojí. Ale za jakou cenu.
Např. most v severoněmeckém Rendsburgu.
Postaven 1913. Generální rekonstrukce za jednokolejného provozu, v letech 1993 – 2014. Tedy po uplynutí 80 roků. S náklady v přepočtu 4mld. 250 milionů. Most je taktéž památka. Nicméně je téměř nový. Všechny nýtky jsou nahrazeny šrouby. Zatížení je 22,5t náprava. Příští generální oprava má být nejpozději v roce 2055.
Studenti Technické University v Harburgu spočítali, že velká oprava ukončená v roce 2014 a každoroční údržba po dobu 25 let, spolknout tolik financí, že už by se vyplatila novostavba železobetonového mostu s mnohem nižšími finančními nároky na údržbu.
Od štěrbinové koroze u nýtovaných konstrukcí jen barva nepomůže…
Možná existují, možná ne. Chtělo by to znát materiál konstrukce, zatížení a třeba předpokládanou životnost na kterou se daná stavba projektovala. To že se pod Vyšehradem na údržbu s…o je fakt, nicméně to teď už asi nedoženeme. A látat to po částech s tím, že to nevydrží stejně dlouho jako most úplně nový, je pitomost.
Na to je potřeba odborný posudek a to se nenosí. Jednak to dělá někajý pracující inteligent, druhak je to zbytečná studie, zatřetí tomu nikdo nerozumí. A tak má jasno, že stačí přece natírat!
O nahrazení toho mostu kombinovaným se silnicí se uvažovalo nejen od sedmdesátých let, ale dokonce už od dvacátých let, jak jsem se nedavno dozvěděl. To že se to dodnes „nestihlo“ je taky svým způsobem vizitka zdejší úrovně.
https://vysehradskej.cz/most-makropulos/
Zkáza železnic ve své nejlepší formě, už jen pravidlo k povolení Pendolina je diskriminační.
Co je na tom diskriminačního? ČD se asi zeptaly, a vzhledem celkové k hmotnosti vozidla-soupravy (a tím i hmotnosti na nápravu) dostaly asi rovnou odpověď.
Jak se píše ve vyjádření, tak jsou problematická těžká vozidla vedle sebe, kdy jsou nápravové tlaky na hraně, ale hmotnost na běžný metr už za hranou, protože už působí na větší délce.
Nevejde se třeba Pendo do 15 tun na nápravu?
Prostým podělením celkové hmotnosti počtem náprav se vejde. Nevím, jak jsou si rozdílné jednotlivé vozy co se týče zatížení, ale dá se předpokládat, že z důvodu účinků na trať při naklápění tam žádné velké zásadní rozdíly nebudou, taky se i prvky trakce rozmisťovaly pod všechny (tedy i nehnané) vozy soupravy.
SŽ si vzala cestující jako rukojmí, aby dosáhla výstavby toho nového „IKEA mostu“? Místo toho už klidně mohla stavět paralelní (jednokolejný) most a modernizovat trať přes Krč…
Naopak. Klub Za starou Prahu si vzal (nejen) cestující jako rukojmí. Nebýt jich, mohl se nový most zrovna dokončovat.
Ke cti jim slouží, že si ty rukojmí vzali vlastně omylem. Oni jsou totiž tak hloupí, že absolutně nechápou technickou realitu a netuší, že mosty mají omezenou životnost.
Na druhou stranu jsou dostatečně arogantní na to, aby tomu rozuměli lépe než odborníci, kteří se mostům věnují celý život.
Jste si jistý tím dokončováním? Modernizaci uzlu Česká Třebová blokoval klub Za staré nádraží Česká Třebová? A proč nejsou posudky o neopravitelnosti jednoznačnější?
Zdvojkolejnění Branického mostu nikdo kromě SŽ neblokoval.
Klub Za starou Prahu už skoro 123 let protestuje proti všemu novému, co se v historickém centru Prahy má stavět. Do krve bojoval proti asanaci některých částí Josefova – ta vlastně byla první příčinou jeho vzniku. Už za císařpána a za progresivních poměrů I. republiky si z něj dělaly srandu zástupy novinářů a publicistů, jak se dá snadno dohledat v dobovém tisku. Nicméně ani KZSP nehájil například zachování židovského ghetta jako celku. Co jsme si, to jsme si, ale vocaď až pocaď. Nasazovat oslí hlavy členům KZSP bych si nicméně nedovolil, jeho členy (včetně členů rady) jsou i architekti a… Číst vice »
Klub už dávno není proti VŠEMU novému. Některé počiny naopak oceňuje. Brání akorát zbytečnému ničení starších hodnot, pokud je alespoň trochu možné je zachovat. Mezi členy je již léta mnoho odborníků technického zaměření. Jen nejsou zastánci technokratických řešení, vnímají i jiné stránky života.
Nejsme ve sporu. 😉
Naprosto s vami souhlasim. Maji to krasne naplanovany. Petiletka se proste musi dodrzet. Velmi smutny.
SŽ už dlouho hlásá, že mostu dochází životnost.
Jen ji stále nikdo nebere vážně a všichni si myslí, že zatřením rzi únava materiálu zmizí.
Mně trochu nehraje, že most je ve špatném technickém stavu, ale současně opatření (zákaz potkávání, 20 km/h) budou zavedeny až za rok a ne okamžitě.
Prostě nátlaková akce. Čekali, že se budou prolévat miliardy a místo toho musí znovu řešit estetiku mostu. To je přece fuj 🙂
Protože je přes něj už přidělená kapacita?
S opravou Branického mostu to bude solidní kolaps dopravy kdy jediná varianta mi vychází ze vlaky z Prahy na západ budou výchozí z Smíchova a Smíchov – Hlavní nějaké kyvadlo v formě 471
To kyvadlo mezi oběma břehy spíše zajistí DP Praha
Spíš ve formě 81-71M
Po Palackého Mostě. https://necyklopedie.org/wiki/X-B#/media/Soubor%3AX-B.jpg
Tak pokud to kyvadlo budou dvě soupravy, co se na mostě nepotkají, a zajistí se interval třeba 10 minut trvale, bude to na tu bídu ještě docela komfortní řešení. Už takhle, když most ještě stojí, mi to dělá problém když chci mimo špičku od S6 na hlavní nádraží – na dvouminutový přestup na Západní expres se spolehnout nedá a pak skoro 20 minut nejede nic, takže následuje buď dlouhá pauza, nebo metro a pochod přes Sherwood.
Radování ze zkrácení jízdních dob od Radotína na Hlavák vzalo za své (a že lidi na to čekali!). S7 si znovu nachází klientelu, dokonce se teď posilovala ranní špička, obsazenost Západních expresů (poptávka samozřejmě nejen z Hláváku, ale i ze Smíchova) byla v poslední době znatelně vyšší. Do trendů hodí vidle jeden papír, resp. opatření, která se nejspíše v příštích dnech projeví v jízdních řádech. S7 musí na Smíchov, jinak 244 rupne. S7 musí na Hlavák, protože je to atraktivní dojet do centra bez přestupování. Rozpůlení by znamenalo rozbití taktové dopravy a na dlouhý interval, jednou tam a jednou tak,… Číst vice »
Kdyby Smíchovské nádraží bylo na úrovni, tak tam ta S7 klidně končit může. Ale takhle je tam ten přestup na p**.
Jinak, pamatuji, že dříve tam končili i některé rychlíky od ČB. Až bude nový most, dokázal bych si představit, že by tam mohli končit
i rychlíky Lužnice.
Co je na p**, že je to z peronu do metra o 200 metrů blíž než na Hlavnim?
Mmch Smíchov se má začít brzo přestavovat taky. Prostě se nám ty záměry hezky sešly.
Aby se nesešly, když se na železnici desítky let pořádně nesáhlo a najednou vlády a správy zjistily, že lidi by rádi jezdili vlakem, ale nemají po čem.
Vlády a správy jen došly do stavu, kdy některé věci řešit musejí. Lidi by těmi vlaky jezdili, kdyby byla odpovídajícím způsobem zlepšena infrastruktura – aby to bylo přiměřeně rychlé, pohodlné a spolehlivé, což ovšem zahrnuje i bezpodmínečnou dobrou dostupnost. Zatím se podle všeho jen neustále zvyšují už tak vysoké objemy přeprav, jejichž většina ovšem nadále probíhá po silnicích, neb právě tam vlády směrují zásadní investice do rychlosti, pohodlí a dostupnosti.
Rychlíky jsou neživotné, takže končil-y, mohl-y.
Proč by měly rychlíky R17 uhnout z Vršovic na Smíchov a nejet na hlavák, který je startem i cílem drtivé většiny cestujících v této lince?
Ta „drtivá“ většina ovšem z větší části pokračuje někam dále, samo nádraží ani jeho okolí pro její velkou část cílem není. Ono by stačilo dostavět kousek kmenové trasy metra A ze Strašnic do Zahradního Města (Skalka leží na odbočce do depa) s jedním výstupem k nádraží, a bylo by taktéž pro dost lidí vyřešeno.
V kombinaci s opravou Vinohradských tunelů to vypadá, že nepřímým dopadem bude ukončení vlaků od Vraného a od Benešova/Budějovic někde jižžně od centra Prahy.
A uvidíme jaký bude dopad na vlaky Regiojetu = jak dálkové, tak pražský SBahn S61
S61 bude jezdit jen z/do Vršovic, dokud nebude hotový celý úsek Smíchov – hl.n., na tom se nic nemění.
Díky
To je ale náhoda, že se mimořádná prohlídka udělala pár dní ihned po kritice zbourání mostu a hned se omezuje doprava. Tohle Praha již zažila s Libeňským mostem, kde byla omezena rychlost a v roce 2018 byl i kompletně uzavřen, aby se pak zas otevřel a rychlost se vrátila.
kdyby se na mostě stal nějaký velký průšvih. Tak vy tady budete jako první vykřikovat proč SŽ neomezila provoz, když věděli o špatném stavu.
Libeňský most byl mimo jiné během té uzávěry podepřen.
Přesně si tu dobu pamatuju. Zákaz těžkých 14T po Libeňském mostě a za čas zase povoleni jejich provozu.
Po havarijní opravě a instalaci nouzových podpěr mostu se provoz obnovil. To samé u mostu v ulici Bubenská u Vltavské. Podpěry jsou tam dodnes.
No jo ale je potřeba si pečlivě vybírat jen ty informace, které Vám pasují do Vaší teorie a ty co ji naopak shazují ignorovat. To nevíte? Kdybyste byl konspirační teoretik, tak byste to věděl.
Nesmyslné omezení rychlosti a míjení tramvají trvalo na Libeňském mostě od roku 2009 do roku 2020.
Očekávám teda , že vlaky od Berouna, Plzně budou končit už na Smíchově
On Smíchov bude rozkopaný, tam toho moc končit nebude, respektive tam toho ani moc jezdit nebude.
Po velkou dobu stavby by se mohly osobáky otáčet na jazykovém nástupišti 1A.
IMHO se možnost točit na Smíchově bude muset zachovat, i kdyby to mělo znamenat změnu postupu prací.
Doplním, že před čínským virem byl počet vlaků přes Vyšehradský most ve špičkové dny cca 375 denně. V letošním 1. kvartálu počet vlaků ve špičkové dny klesl na 270.
Doprava se zčásti přesunula na most z Praha- Braník do Chuchle, kde počet vlaků ve špičkové dny vzrostl z cca 35 na 60
Jenže jak se píše v článku, ten (Branický) bude příští rok několik měsíců uzavřen. Před most pod Vyšehradem měla být povolena přechodnost HDV s hmotností na nápravu 22,5 t (Vectron) a vlaky na traťovou třídu max C. Vlaky ložené na „D“ budou muset jezdit od Chebu přes UnL nebo na Plzeň, Budějovice….myšleno samozřejmě nákladní….co bude teď se uvidí….
Hlavně budeme řešit vzhled nového mostu. 👍
Přitom na první pohled může být vizuální pocit stejný. Kdo na dálku rozezná nýtovaný most od svařovaného s imitací nýtů? Kdo z dálky zaznamená fakt, že má větší počet kolejí? Pohled na panorama by mohl zůstat zachován. Původní konstrukci by bylo ideální, kdyby si památkáři za svoje odvezli a třeba uložili do depozitáře. Jenže to by bylo moc jednoduché a logické, v ČR je nejdříve potřeba vypracovat studii, která potvrdí či vyvrátí jinou studii pojednávající o starší studii o tom, proč je kolo kulaté a mezitím nepůjde nic vyjezdit kvůli dopravní stavbě zvané most….🤦
Myslím, že už existují příklady nových konstrukcí, které pohledově dobře navázaly na své předchůdkyně… A to ty mosty ani nebyly památkově chráněné. Třeba Vilémov u Šluknova.
„…kdyby si památkáři za svoje odvezli…“
Oni památkáři mají nějaké „svoje“? Rozhodnutí o památkové ochraně je z kategorie těch politických a ten, kdo to vposledku zaplatí, budeme jako vždycky my všichni, kdo platíme daně.
To je fakt. Jedině že by se toho nápadu ujal nějaký ten spolek, ale tomu sám opravdu vůbec nevěřím….
No a mezitím tu veřejně budeme další dva roky řešit a diskutovat, zda je to památka a musíme jej zachránit. V prvé řadě je to funkční dopravní stavba na vytíženém úseku, která je ve špatném stavu, kapacitně nestačí a omezuje přepravce. Je obdivuhodné co vydržela a odsuzující, že nebyla udržována. Pořád je ale potřeba počítat s tím, že má určitou životnost.
Ta životnost se určitě krátí, když se desítky let neprovádí údržba, ani se most nenatírá.
No a proč se ta údržba neprovádí? Proč se nenatírá ? To se čeká, že se bude každou chvíli stavět nový ? Tak to není jenom s tímto mostem, ale všemi. A nejen železničními … Bohužel …
S tím lze po hříchu souhlasit. Jenom je třeba napsat, jak dlouho, kdy byla poslední oprava (případně natření) a kdo v té době na příslušné židli seděl (například na Českých drahách). No nic, podle jedné party most zachráníme do posledního šroubku, sice po něm nic jezdit nebude ale ochrana památky zvítězí na provozem a most se změní na nový most “ Karlův“, nebo zvítězí parta druhá, most se zboří a postaví se most nový, krásný a moderní. V každém případě pozdě a nenávist se bude kolem toho prohánět ve velkém. Nebylo by tam něco pro nás, kteří volají po rozumném… Číst vice »
Kompromis už navržen byl, po neprovozní archiválii tu nevolá nikdo. Ostatně tím „krásný a moderní“ si sám kompromis nepřipouštíte. Oprava památky do funkčního stavu a k ní citlivá přístavba pro třetí kolej přes některé kruhy stále ne a ne projít, protože jediné řešení je právě „krásný a moderní“ (s tím, že hyzdění celkového vzhledu ponecháním starých pilířů, které k tomu nepasují, bude s opovržením připisováno právě těm druhým).
A myslíte, že když se teď natře, tak že se jeho životnost prodlouží?
Jaká údržba zabrání vzniku únavových trhlin?
https://i0.wp.com/theconstructor.org/wp-content/uploads/2020/12/Eyebar-fracture-from-Point-Pleasant-Silver-Bridge-failure-Fisher-1984.png?resize=596%2C380&ssl=1
Silver Bridge, tam se na tom podepsal i nevhodný materiál a návrh. Ale podstata je stejná: Vlivem opakovaného zatížení došlo k prasknutí materiálu. Takovéhle trhliny se objeví i v nýtovém spoji, značí to konec živonosti konstrukce.
Eifellovka? Tam užitné zatížení nečiní 200 % hmonosti konstrukce.
Přepravce? Snad dopravce. Hodinky a holínky – taky se obojí natahuje…
Pardon, síla zvyku. Pracuji na logistice e-shopu.
Ale tady klidně ten přepravce může být omezen, protože dopravce mu nedovolí naložit plně vagón nebo ten vagón musí jet jinudy.