Most na hlavním tahu v Protivíně půjde k zemi, v době dokončení dálnice D4
Silnice I/20 v Písku. Pramen: ŘSD
Stavba si na hlavním tahu v Protivíně vyžádá výrazné omezení provozu.
Stavba si na hlavním tahu v Protivíně vyžádá výrazné omezení provozu.
Raději bych viděl plán na prodloužení D4 na Strakonice a Vimperk, ale to je naivní představa. A most v Protivíně potřebuje prioritně postavit nový, snad už s plánem na 1+2 pruhy na trase.
Tam není co prodlužovat, není důvod s intenzitou dopravy. Stačily by obchvaty (+ např. odstranění úzkých hrdel jako kruháč ve Strakonicích u nádraží) a narovnání a rozšíření některých nebezpečných úseků.
Dálnici by si spíš zasloužila celá I/20, speciálně úsek Plzeň-Nová hospoda. Tam je zatížení MKD fak enormní. Navíc s ohledem na prodloužení k Táboru a Humpolci. Ulevilo by to od kamionů celým středním Čechám i Praze. Ale to je takový vlhký sen.
Ono i to 2+1 od Plzně na NH a obchvaty sídel bylo pořád velké zlepšení. V dohledné době se snad kopne u Losiné a pak…nic a nic…
Je pravda, že tím směrem intenzity dálnici prostě neospravedlní. Na druhou stranu, některé věci by se mohly pohnout, určitě alespoň obchvat Volyně (jezdit po kočičích hlavách na náměstí je chuťovka), stejně tak Čkyně a obecně přeložit úsek přes Betáň mezi.
Pak ideálně ještě udělat něco s nepřehlednými horizonty mezi Drhovlí a Kbelnicí. O čtyřproudém obchvatu Strakonic se mluví dlouho (snad je pořád jako rezerva v UP města, nevím…), ale podle mě nemá šanci projít ekonomicky.
Směrem na hranice určitě vymístit silnici mimo Horní Vltavici, tunel pod Kubovkou je zas spíš zbožné přání než něco reálně zaplatitelného.
Zrovna minulý týden jsem si říkal, že ten most není tak starý, ale každý rok se na něm dělají dilatační spáry a tak 2x-3x ročně se opravuje asfalt a protože se po jeho výstavbě zrušil ten přejezd, přes který se jezdilo původně, že bude veliká sranda až ten most budou předělávat. A hle …
Jinak je nabíledni že by bylo ideální to spojit s předěláním na 2+1 kolem Protivína, předělání křižovatek a vůbec bych se nebál komplet náhrady i té nedaleké MÚK, ta je v hrozným stavu.
On ten most je v řešení:
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3493904-most-v-protivine-je-ve-spatnem-stavu-rsd-a-mesto-jednaji-o-oprave
A to pod tím mostem stojí i části domů a soukromé zahrady. Mít tam nemovitost, začal bych být nervózní. Most je postaven z nosníků, tak snad po odstranění vrchních vrstev mostovky půjdou z pilířů nosníky demontovat jeřáby jednotlivě.
Také mě to napadlo, ten diskonfort místních bude enormní. Hluk, prach, riziko pádu čehokoli do zástavby pod mostem.
A zároveň je otázka, jestli nový most už bude připraven na rozšíření trasy Pi-ČB – minimálně úrovňové křižovatky na obou koncích mostu. Např. o připojovací pruhy atd…
Plus jestli ŘSD využije nižší dopravy během stavby, když tranzit bude pravděpodobně odkloněn přes Strakonice, a v úseku Pi-Vodňany kopnou do vrtule a zvládnou plánované zkapacitnění na 2+1.
bylo by hezké, kdyby ho rovnou vybudovali na 2+2 a hlavně sladili průběh prací s uzavřením silnici a provedli rovnou plánované úpravy, ale jak známe tyto státní organizace (ŘSD a SŽ,), tak to vidím na postupné uzavírky na několik let 😉 až si říkám proč do toho nemůžou vrtnout dřív než bude D4 hotová po Hospodu.
Proč 2+2, dkyz se tam s rozšířením nikde neplánuje…
až se zjistí, že střídavý tří pruh není nic moc, tak to bude super to mít hotové…
A není 2+2 málo? Co 3+3?
2+2 málo není, 1+2 málo je, ale s tím už se bohužel nedá nic dělat, to se bude řešit tak za 20-30 let (pokud nebude D3 tak možná i dřív)
Jj, místní a zahrádkáři budou nadšeni, že budou mít tak velkou střechu nad hlavou…
Když ho stavěli… doufejme, že se nestane nehoda ani tentokrát.