Most na hlavním tahu v Protivíně půjde k zemi, v době dokončení dálnice D4

Silnice I/20 v Písku. Pramen: ŘSDSilnice I/20 v Písku. Pramen: ŘSD

Stavba si na hlavním tahu v Protivíně vyžádá výrazné omezení provozu.

Silniční most v Protivíně na hlavním severo-jižním tahu I/20 vykazuje řadu závad, je nutné jej zbourat a na jeho místě postavit nový. Takový je závěr diagnostických průzkumů, který zveřejnilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Stavba by měla začít v roce 2024, kdy se o něco dál na sever počítá s dokončením dálnice D4. Řidiči, kteří se těšili na bezstarostnou jízdu z Prahy k Českým Budějovicím, si tak budou muset i po dokončení dálnice ještě počkat. A vydržet nepříjemné omezení.

„V rámci příprav na stavbu v současné chvíli probíhá příprava dokumentů pro žádost o vydání společného územního rozhodnutí a stavebního povolení. Prozatím tak nelze s určitostí sdělit, kdy přesně k demoličním pracím a následné výstavbě nového mostu dojde. Předpoklad zahájení stavebních prací je v roce 2024,“ sdělil mluvčí ŘSD Adam Koloušek.

Dalším důvodem pro opravu stávajícího mostu jsou podle něj také plánované úpravy silnice I/20, kdy na trase mezi Českými Budějovicemi a Pískem dojde k modernizaci a rozšíření. Ve vybraných úsecích bude silnice zkapacitněna a její uspořádání se změní ze současného 1+1 na 2+1.

„Vzhledem k tomu, že se most nachází na hlavním tahu na Písek a Prahu, prochází zastavěným územím a kříží železniční trať, dojde během výstavby na místě ke značným omezením provozu,“ doplnil Koloušek. Nejreálnější variantou vedení objízdné trasy pro silnici I/20 (zejména pro nákladní dopravu) se podle něj jeví odklonění dopravy na silnice I/22 a I/4 přes Strakonice, které by představovalo asi 12kilometrový nájezd navíc.

Tagy D4 I/20 most Protivín ŘSD
14 komentářů