Most Legií projde miliardovou opravou, TSK začala hledat projektanta

Most Legií. Autor: Dietmar Rabich, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=80032328Most Legií. Autor: Dietmar Rabich, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=80032328

Most je z roku 1901, kdy nahradil řetězový most Františka I.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kocurek

Jo, dřív by ho postavili za měsíc… nebo ne?

https://cs.wikipedia.org/wiki/Most_c%C3%ADsa%C5%99e_Franti%C5%A1ka_I.
Nový pražský most přes Vltavu chtěl už v roce 1803 postavit nejvyšší purkrabí Jan Rudolf Chotek a František Antonín Kolovrat. V roce 1825 František Josef Gerstner prosadil myšlenku mostu litinového. V roce 1826 se ujal agendy mostu Karel Chotek.
Původní řetězový most byl postaven v letech 1839–1841 …

SaulGoodman

Nedá mi to, a musím reagovat na ten dovětek o tom, že československé legie „výrazně přispěly“ ke konci monarchie. To si troufám říct není úplně pravda, byť jejich značnou politickou roli při budování ČSR nezpochybňují. Čechů (a Moravanů) bojovalo v první světové válce přibližně 1,4 milionu. Drtivá většina však za Rakousko-Uhersko, legionářů bylo jen asi 60 tisíc. Výstižný obrázek podávají i informace o padlých – zatímco legionářů padlo v závislosti na zdroji mezi 5-6 tisíci, tak českých vojáků císařské armády zhruba 138 tisíc, podíl legionářů na českých padlých je tak kolem 4 %. Češi na bitevním poli tak určitě víc… Číst vice »

Jan

Chápu že je to zodpovědná práce, ale musí projektování rekonstrukce jednoho mostu opravdu trvat 3 roky?

Pavel S.

Může tam být vliv i toho, že firmy/lidi schopní naprojektovat opravu mají práce dost, takže 36 měsíců od podepsání smlouvy je reálný začátek za rok? Do toho spoustu průzkumů, jednání s památkáři, kdoví… Zase pokud se do vyberka napíše termín „včera bylo pozdě“, tak se nikdo nepřihlásí.

Pavel S.

Jako když půjdete za pokrývačem, tak řekne, že to bude za rok. Ale práce je to na dva týdny 🙂

bkv

Jasně, vy několik stupňů projektové dokumentace, včetně digitálního modelu, pro stavební práce za miliardu připravíte za víkend…

Jan T.

Nemusí, Libeňák se soutěžil stylem design and build. 20. 1. 2022 podepsána smlouva, do 24 měsíců zpracování projektové dokumentace, do 25 měsíců zahájení hlavních stavebních prací (tedy příští rok 2024), příprava probíhá již teď.

Tady spíš jde o to, že Most Legií je až třetí na řadě po dokončení Libeňáku a Hlávkova mostu, tak čas na to je a lepší to řešit s předstihem.

Jan T.

Most legií čeká na Hlávkův most, který čeká na Libeňský most, jehož rekonstrukce právě začíná a má být hotová 2025. Takže se blížíme k romu 2030, kdy se bude rekonstrukce provádět a nad už chýlit ke konci. Ale oceňuju, že je dobrý vyhlašovat zakázky již nyní, dokud je to z pohledu inflace levnější.

Tomáš

Hlavně, ať ho vzhledově nezmastí jako Negrelliho viadukt, který nyní vypadá odporně ve stylu šedého moru namísto krásného žlutého pískovce.

Majkl

Most hraje 4 barvami šedá, cihlová, béžová a černá. Nemá 1 barvu.

Y.K.

Ten kámen nevypadá dost kamenně. 😀

Pako

… a kyselo není dost kyselý! 🙃

Alibaba

A jak si představujete tu úpravu žuly na krásný pískovec?

Původní Aleš

Normálně, vezmete štětku a barvu,ne? 🙂

Jiří Kocurek

To je jednoduché, aušusovou žulu vyndáte a dáte tam pevnější pískovec. Určitě při té reko ušetřili na materiálu!

Nutno dodat, že ty kameny jsou původní…

Jenda

Tak doufám, že skončíme s lepším výsledkem a nezachová se stav „jakoby zákazu vjezdu“, který sice postihuje skoro všechna auta, ale reálně ho nikdo nedodržuje, protože ani netuší, že se ho týká (ruku na srdce, kdo z vás nosí v hlavě přesné rozměry auta). A nebude to jako Jana Želivského, kde je celá ulice vzhůru nohama už přes půl roku a výsledná podoba má přitom být naprosto totožná katastrofa, která už tam je 40 let (navzdory mnoha ignorovaným připomínkám od MČ k Magistrátu).

Jan T.

Jana Želivského je ale vzhůru nohama kvůli havarijnímu stavu vodovodu pod zemí. Takže probíhá pouze oprava, vozovka sice dostane novou vrstvu tichého asfaltu, ale to je asi tak všechno. Velká rekonstrukce ulice je stále v plánu a kdo ví kdy začne.

nedulezite

Cením si připomenutí slavné fotky „Procházka na mostě“. Dobře tak! (i když snad by mělo jít o hoax: (https://www.researchwriter.cz/2016/11/21/starej-prochazka-na-moste-legendarni-hoax-zije-i-po-sto-letech/, příběhy jsou důležité a legendy je třeba mít)

Pako

Mezi námi, starej Promenáda by se neuchytilo.

Márty

Tak snad tam konečně zakážou auta a rozšíří chodníky!

David

Zákaz platí již nyní (max. šířka 2 metry), ale nikdo ho nevymáhá.

Ondra

A dánský pásy pro cyklisty. Konečně už nebudou tramvaje blokovány auty

To je jedno

Jasně….uděláme z Prahy skanzen…počkej si na dvorecky most tam auta nesmyslné nepustí

původní Jakub P

Skanzen (bohužel devadesátkovej, nechápu, kdo takovej chce) z Prahy dělá právě to nesmyslný pouštění aut do celýho centra v nadměrnejch množstvích.

Je potřeba aby autem šlo i do centra zajet a vyložit/naložit tam potřebné. Ale mělo by to být tak složité, aby se napřed člověk zamyslel, jestli by to šlo i bez něj, ne tak jednoduché, aby to byla první a jediná možnost o který pro danou cestu uvažuje. A už vůbec by nemělo být lákavé (a ani možné) projet centrum autem skrz a využít ho tak jako zkratku. Tím si Praha škodí opravdu neuvěřitelně zbytečně.

Pako

Umožnit zajet, vyjet. Potud naprostý souhlas. Udělat to schválně složité? To snad ne. Je potřeba udělat dostatek atraktivních komunikací, které dovedou auta do místa, odkud naruší historické centrum tím nejšetrnějším způsobem – optimální a krátkou trasou. Rychle dovnitř a rychle ven. Bohužel děje se přesný opak. Doposud funkční hlavní tepny se uzavírají, nové nevznikají a lajci ve vedení města se diví, že je v křivolakých a úzkých uličkách stále více aut.

Márty

Vedle dvoreckého mostu vede Barrandovský, vedle mostu Legií je Jiráskův, komplet věnovaný autům.
Copak vážně nevidíte, že skanzen se z Prahy stává jenom proto, že je každý volný m2 veřejného prostranství věnovaný autům?

Y.K.

Jak skanzen? Tam chodí násobky lidí než tam jezdí aut, ani se nevejdou na chodníky. Navíc tam drtivá většina aut už teď vjíždí nelegálně (je tam omezení šířku vozidel). Teď je tam naopak skanzen přemýšlení z mínulého století, že minoritní dopravní mód to tam nejvíce blokuje.

Jan T.

Tohle je samotné centrum města, které služí jak turismu tak obyvatelům. Nechápu proč by tam měla být protěžována nejméně efektivní, a v tomto místě asi druhá nejméně využívaná (po cyklistech), forma dopravy. Kdyby to byl skanzen, tak se tam jezdí jen kočárech tažených koňma.

Martin Verner

Omezení automobilového provozu v centru je nesmysl dělat zákazem na jeden most tuhle, na jednu ulici tady.

Filias

Nebo jen jednosměrka. Ale dva pruhy a tramvaje se tam prostě nevejdou.

Roman Soudný

Ale zachovat vjezd motorkám. Bohužel v Praze jsou jsou házeny do jednoho pytle s auty.

Jiří Kocurek

Vy nevíte, že každý motorkář každoročně někoho zabije? A protože je držitelů velkého A 1,6 milionu, tak za posledních 20 let vyhladili celou ČR třikrát a vláda to utajuje?