Letectví Letiště

Moravskoslezský kraj vypsal soutěž na lety z Ostravy, provoz má začít letos

Boeing 737-800 v reklamních barvách Moravskoslezského kraje na Letišti Ostrava. Foto: FB Letiště Ostrava
Boeing 737-800 v reklamních barvách Moravskoslezského kraje na Letišti Ostrava. Foto: FB Letiště Ostrava

Moravskoslezský kraj dnes vypsal soutěž na leteckého dopravce, který zajistí pravidelné spojení mezi Letištěm Leoše Janáčka Ostrava a letišti ve Vídni a Mnichově. Kraj chce provoz těchto linek financovat během čtyř let až 800 miliony korun.

Zakázka a kompletní dokumentace je zveřejněna na profilu zadavatele. Zájemci mohou nabídky podávat do 30. září. Podobný plán měli nedávno krajští radní v Jihomoravském kraji s linkou Brno – Mnichov, do soutěže se ale nikdo nepřihlásil.

Podle zadávací dokumentace bude při hodnocení rozhodovat ze 70 % cena, 30 % váhy v hodnocení bude mít kapacita letadla. Stejně jako v minulých tendrech na leteckou dopravu pomáhá kraji advokátní kancelář Češka, Císař, Smutný. Ta stála i u zrušené soutěže na lety do Amsterdamu a Helsinek.

Kraj v dokumentaci neřeší, zda má jít o proudové nebo turbovrtulové letadlo, musí mít přetlakovou kabinu a kapacitu nejméně 40 míst. Dopravce musí prokázat, že má zajištěnou spolupráci v Mnichově a Vídni s jinou aerolinkou, na jejíž lety bude možné přestupovat.

Ve spolupráci s letištěm a experty na leteckou dopravu jsme několik měsíců analyzovali trh. Právníci připravovali celý složitý proces veřejné zakázky a podklady pro Evropskou komisi. Poučili jsme se z minulých chyb, vyslyšeli názory odborníků. S vysokou mírou pravděpodobnosti proto předpokládáme, že výběrové řízení nezůstane bez odezvy. Byl bych rád, kdyby první lety byly spuštěny ještě letos,“ uvedl náměstek moravskoslezského hejtmana pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka.

Kraj chce po dopravcích zajistit provoz nejméně 11 rotací týdně na každé trase. „Pokud bude zájem, mohlo by se letadly o minimální kapacitě 40 cestujících do Mnichova či do Vídně časem létat i třikrát denně,“ uvedl Unucka.

Kraj dotování linek do Mnichova a Vídně vysvětluje tím, že letiště přiláká investory do regionu. Vídeň bude čistě tranzitním letištěm. „Mnichov byl vybrán jako destinace smíšená, kdy kromě přestupů na jiné linky bude značná část cestujících v tomto městě končit nebo začínat. Počet německých investorů v kraji je totiž vysoký a zřejmě bude dále růst. V kraji v současnosti působí 55 společností s německým kapitálem, 34 sídlí v 30minutové dojezdové vzdálenosti od mošnovského letiště. Vídeň je oproti tomu destinace téměř čistě tranzitní pro cesty do celého světa,“ řekl náměstek hejtmana Jakub Unucka s tím, že maximální výše kompenzace za provoz obou linek ze strany Moravskoslezského kraje je stanovena na 7,8 milionu eur ročně při 26 rotacích týdně po dobu 4 let.

Kraj v tiskové zprávě současně uvedl, že letišti se podařilo nahradit výpadek letadel po uzemnění 737 MAX. „Díky dohodě s cestovními kancelářemi a leteckými společnostmi se nám podařilo výpadek letounů Boeing 737 MAX téměř nahradit jinými letadly, uskuteční se zhruba 93 procent letů plánovaných před sezonou. Počet cestujících na letních linkách je letos ve srovnání s prvním půlrokem loňského roku dokonce vyšší. Přispělo k tomu rozhodnutí zahájit letní sezónu o dva měsíce dříve. Cestující tak mohli za teplem do Egypta z mošnovského letiště vyrazit už v únoru. Také do Řecka a Turecka jsme začali létat o měsíc dříve než loni,“ upřesnil generální ředitel společnosti Letiště Ostrava Jaromír Radkovský.

Letiště Leoše Janáčka Ostrava loni odbavilo rekordní počet cestujících. Bylo jich 377 936, tedy o 53 820 lidí (16,6 %) více než v roce 2017. Úspěšné bylo i cargo – letadla přepravila 5448 tun materiálu. Nedaleké letiště v Katovicích je podle počtu cestujících výrazně větší, odbavilo loni přes 6 milionů lidí.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
J.ree
Host
J.ree

Ví tady někteří diskutující, co je feedovací linka?

Jiri
Host
Jiri

Na jedne strane tady tlaci terminaly, cng busy a vodik za miliardy pod rouskou ekologie a na druhe strane tlaci letadlo tam, kde vlak jezdi casove srovnatelne, ale ekologicky a cenove nesrovnatelne vyhodneji. Tak jde tu o nejakou ekologii nebo o co vlastne?

Zelenay
Host
Zelenay

Možná, že někteří dostanou nějaké pravidelné volňásky..

UFO
Host
UFO

Stejne časy Ostrava-Mnichov nebo Ostrava-Viden?
(Ta Viden je dosazitelna primym vlakem neco pod 3 h, autobusem nad 4h, no dobre, ale Mnichov radsi ani nehodnotím)

kakov
Host
kakov

jádrem sporu je hlavně vídeň, kde ty časy srovnatelné jsou, pokud připočtete k letadlu vše okolo (tj. nelze brát jen čas odlet-přílet), Mnichov je jinou dopravou problematický……

Jen tak
Host
Jen tak

ty pojedes vlakem do asie?

Supidio
Host
Supidio

S přeshraničním výpalným od ČD dost možná vyjde letenka s dotací koncového uživatele(tedy cestujícího) daleko levněji arychleji(díky výlukám nedobré správy je pravděpodobnost včasného příjezdu na Vídenské letiště velmi nespolehlivá) a pohodlněji, než vámi opěvovaný vlak

Jiří
Host
Jiří

Tohle všechno jsou spekulace. My tu řešíme fakt, že se plánuje dotovat spojení tam, kde už nějaké srovnatelné existuje. Namísto aby se peníze využily efektivněji na neexistující destinace.

Tronda
Host
Tronda

Bude v tom platit tarif ODIS, když to dotuje kraj? Měl by…

Zelenay
Host
Zelenay

Myslím, že na jednom by se sjednotili všichni diskutující, že společně bychom 800 míčů roztočili daleko lépe a něco by z toho i měli místní podnikatelé a nikoliv jenom úzká hrstka mio+ a zahraničních korporátů. 😀

K.L.
Host
K.L.

Dotovat stamiliony z peněz daňových poplatníků letadla na vzdálenost 250 km je ekonomická zhovadilost a ekologický zločin.

Zelenay
Host
Zelenay

Když mi to daj do Mnichova do 20-ti eur a snack k tomu, tak tím budu lítat, ale ani o chlup. 😀

MiloradMrdak
Host
MiloradMrdak

11 rotaci tydne – dobrej vtip 😀

Všudebyl
Host
Všudebyl

Do Vídně jezdí z Ostravy čtyři vlaky denně. Vlak tam dojede za 3 hodiny. Doba jízdy na letiště je 30 min. + 60 min. čekačka před letem + 90 min. let i s odbavením a min. 60 min. do centra Vídně. Hmm jsme na čtyřech hodinách a cena vs. vlak k nezaplacení. Je to holý nesmysl. Mnichov už zní lépe. Díra, kterou by využívalo mraky lidí je spojit Ostravu s Franfurtem. Katowice sice už takové spojení nabízí, ale ne všem se do Katowic chce.

xxx
Host
xxx

Možná by to chtělo přečíst si ten článek ještě jednou a pozorně (bez urážky). Linka do Vídně bude z 99 % pro tranzitní cestující, ale nikoliv jako point-to-point. Bude mít stejný smysl, jako měla linka Praha-Ostrava, která byla také pro tranzitní cestující. Takže srovnávat tu cestu do Vídně letadlem a vlakem je holý nesmysl, protože takto ta linka myšlena není.

A že pro tranzitního cestujícího smysl má, vidím jako opodstatněné. Časová úspora zde bude rozhodně poměrně velká. Je potřeba počítat nejen s cestou vlakem a MHD, případně taxi, ale také je potřeba počítat s nějakou rezervou – zpoždění vlaků.

Všudebyl
Host
Všudebyl

Jo to máte pravdu, tak aspoň co se ekologie týče, tak je na tom ten vlak trochu lépe 🙂 Za Frankfurtem si ale stojím, už jen proto, že tam máme rodinu a oni lítají tady a my zase tam několikrát ročně a bohužel využíváme Katowice 🙁

Jesenik
Host
Jesenik

Však z hlavního nádraží ve Vídni je to na letište cca 15 minut a jezdí to každou chvilku.

kakov
Host
kakov

Domníváte se, že Mnichov neposkytne dost možností pro tranzitní cestující? Taky bych osobně jako rozumější (když už to letadlo mermomocí musí mít) viděl nechat to jen na Mnichov nebo Frankfurt.

Ale osobně mi tyhle letištní a letecké tanečky připadají spíše jako honění EGA než smysluplného užitku, asi jako za komunistů se chtěli vytáhnout, kdo ze sousedů má lepší auto, tak dnešní krajští politici se chtěl vytáhnout, kdo bude mít lepší letiště.

Tronda
Host
Tronda

Z Ostravy do Prahy byla největší skupinou cestujích severomoravští posranci v čele s Létajícím Zaorálkem, kteří si pak letenky nechali proplatit v kanceláři parlamentu.

UFO
Host
UFO

srovnávat lze, ale musíme ve Vídni vybrat konecny cil autobusu a vlaku to letiště (a tam vlak a bus prohraje)

kakov
Host
kakov

o kolik hodin prohraje (vlak)? když započtete úsporu času za cestu na Mošnov

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Pokud je OVA-VIA míněna pro tranzit, proč tedy nestačí MUC? To je ještě větší hub než VIA.

Jen tak
Host
Jen tak

Ukrutná megalomanie… v ostrave jsou naprosto mimo.

p. Unucka tu i chvíli diskutoval, ale jeho myslenky tu jini rozsavlovali na cucky… takze uz se radeji neukazuje.

Nekdo
Host
Nekdo

protoze by to davalo smysl. radeji vic rotaci denne do vetsiho hubu, nez mene do mensiho. nota-bene na VIE (ktere i kdyz mam rad a casto pouzivam), tak z hlediska *A je spis mensi hub a navic zameren na vychod a Balkan. pokud OSR chce kvalitni manazerske spojeni, tak by meli nejdrive zjistit kterym smerem asi (predpokladam, ze primarne do zap. Evropy, potazmo Nemecka) a podle toho volit hub. naivne bych navrhoval spise FRA, krome toho, ze je to skutecne velky hub, tak ma i prime kolejove spojeni a velmi dobre navaznosti na vlaky smerem na Kolin, poruri, Stuttgart a… Číst vice »

J.ree
Host
J.ree

Pane magistře (teda jestli tento titul vůbec máte), odkud, prosím, máte informaci, že se bude lítat z Ostravy do Brazílie? Víte toho více než my, póvl? To by totiž bylo něco ta přímá linka !

asdf
Host
asdf

A to mě by se líbila linka do Vídně.Představa kolon na silnicích, nebo narvaný vlak. Letadlo je jasná volba. Ale bez dotacíííííí.

V. K.
Host
V. K.

Bez dotací taková linka nevzlétne, protože takovéhle nesmysly se v komerčním režimu v životě neuživí.

Apex
Host
Apex

„Byl bych rád, kdyby první lety byly spuštěny ještě letos, uvedl náměstek ….Unucka“. No, nevím, kdo za odborniky jim radí nebo zda to je z hlavy pana náměstka, ale pokud je termín, do kdy se zájemci mají přihlásit, stanoven na 30. 9., tak to je hodně odvážné přání! Ale řekněme, že se někdo přihlásí. Čistě teoreticky: než se to jenom administrativně uzavře, tak je při nejlepším konec října, kdy by mohl být známý i nějaký letový řád. Ani sestavit letový řád sice nebude úplně snadné, protože sloty na zimu jsou dávno uzavřené, takže najit nějaké výhodné časy pro pravidelnou linku,… Číst vice »

Jen tak
Host
Jen tak

je to tak. ono to cele ukazuje, jaci jsou tam pánové „diletanti“ (nebo jak to popsat), kteří vůbec netuší, kterak to funguje.

Jiri
Host
Jiri

jo a hlavne ze na podnety reaguji stylem „nikdo na svete by to nevymyslel lip nez my tady“… tohle tam sedi… nejaka odbornost nebo selsky rozum vuuuuubec…

Marty-t2
Host
Marty-t2

Dokud budou na zemi Maxy, žádná z aerolinek se do nových linek, byť s velkorysou dotací moc nepohrne… Nadto to vypadá, že ekonomické ochlazení je za dveřmi… Asi se zase nikdo nepřihlásí, tipuju.

Jen tak
Host
Jen tak

MAXy bych do toho netahal … linka typu OSR-VIE nebo OSR-MUC (nebo v podstate cokoli jiného) je spíš „cílovkou“ pro segment malých letadel … nějaký malý embraer, crj apod.

marty-t2
Host
marty-t2

to je jasné, jenže vše souvisí se vším – když na trhu není přes 700 letadel á cca 180 míst – tak jako dopravce na trhu sháním adekvátní náhradu a pokud neseženu, tak aspoň něco menšího ať nemusím rušit linku (80pct zisku mi dělá stejně 20pct PAX) třeba cca 110 místnou A319 . Ta chybí jinde a místo A319 zas někdo jiný pošle cca 75 místný Dash a místo něj 40 místný Saab … (pls. netahejte mne s kapacitou za slovo – výše byl jen příklad jak vše spolu může souviset i když na první pohled to tak nevypadá)

petr766
Host
petr766

Podle mě je základem linka Ostrava – České Budějovice, případně s mezipřistáním v Pardubicích. Nic jiného smysl nemá.

Jarek
Host
Jarek

A zapomínáte na Vary s přestupními vazbami na Pabědu. I to by pro Ostravaky mohlo být zajímavé, nakoupit si v GUMu, poklonit se Leninovi, ochutnat kvas, vylouskat kukuřičná semínka…

marty-t2
Host
marty-t2

samozřejmě letecká linka je úsměvná, ale jen tak ze srandy mne zajímalo jak se na této relaci dá dnes cestovat.

Docela hrozivé – porovnejte auto cca 370km za 4 hodiny s vlakem přes Prahu (!) v ideálu (když se stíhá přestup) za 6 hodin nebo přes Brno za 7hodin. Docela smutný obrázek pozemní dopravní infrastruktury v ČR, že ??

J.L.
Host
J.L.

Nebo 115km Katovice

marty-t2
Host
marty-t2

a jak Vám na trase Ostrava- České Budějovice pomůže zajížďka do Katowic ?

Ic540
Host
Ic540

Pane Unucko děkujeme.
Kdyby jste raději udělal pořádek s jízdními řády vlaků. Aby nám to tady trochu jezdilo a nepostávalo zbytečně. Taktéž v okrajových ranně večerních časech to trochu koordinoval a vytvořil přípoje…
A zapoměl na Vodík.
Je nás dost co doufá že po příštích volbách už na postu náměstka pro dopravu bude někdo na koho ten post nezbyl, ale hlavně tomu bude rozumět a udělá hned něco pro lidi za jednotky milionů…. 😱

Ic540
Host
Ic540

Za ty peníze lze vysílat pro potřebné jednotky manažerů limuzínu do Katovic a případně vrtulník do Prahy. A ještě zůstanou stovky miliónů na potřebnější náležitosti včetně podpory veřejné dopravy….
Např vlaků viz výše….
Uf. Zase se mi zvednul tlak…..

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

No, Mnichov jim snad ještě odpustil a akceptoval jej, ale Vídeň, to je naprostá pitomost!

Jen tak
Host
Jen tak

Viden nebo Mnichov jsou zcela srovnatelné.

a8n
Host
a8n

Do Vídně se dá zajet na otočku autem, do Mnichova už to na otočku nedáte.

Jen tak
Host
Jen tak

a pořád do kolečka .. tohle nejsou linky na to, aby tím někdo lítal do vídně nebo mnichova – primárný smysl (jakkoli stále nesmyslný) je vedení linky do nějakého hubu, ze kterého budou přestupní vazby do světa.

jestli to bude viden, nebo mnichov, je v podstate jedno. mnichovska sit linek je o něco rozsáhlejší, o tom žádnýá, ale jestli je to 300 nebo 700 kilometrů dáleko, je vcelku irelevantní.

kakov
Host
kakov

A nemohlo by být do toho HUBu spojení vlakem?? (narvaný je otázka GVD a řazení, není to vlastnost vlaku) U té Vídně se to nabízí.

Osobně si myslím, že je velká chyba, že letecká doprava je příliš oddělená od zbytku veřejné dopravy (alespoň v ČR a okolí). Dálkové vlaky by měli obsluhovat i letiště, jako úplná samozřejmnost.

Nekdo
Host
Nekdo

tak ono se staci podivat na nabidku LH ktera umoznuje k letence dokoupit libovolnou navazujici vlakovou jizdenku odkudkoliv z Nemecka. proc to u nic lze a u nas ne?

MildaIV
Host
MildaIV

Ale určitě ne 3x deně.

Tronda
Host
Tronda

Nebo třeba na přestupní jízdenky v ODIS bez té jejich přiblblé karty.

Dushan
Host
Dushan

Mám čerstvou zkušenost, jak je prachbídné využívání příměstskych vlaků na Ostravsku, není výjimkou, když celý elefant veze ve večerních hodinách i méně než pět lidí, ale ani přes den dopoledne to není o moc lepší. Je znát, že kapacita elefantů je pro tento region extrémně předimenzovaná (přitom kolem Prahy je jich naopak nedostatek). Menší elektrický vůz s kapacitou 50 osob by bohatě postačoval, elefanty by se měly přesunout tam, kde se jejich kapacita využije.

Jarek
Host
Jarek

Ve večerních hodinách a hlavně proti špičce najdete mizerně vytížené elefanty i v Praze, z jednoho pozorování bych závěry opravdu nedělal.

Dushan
Host
Dushan

To je vícero pozorování na spojích Č.Těšín-Ostrava. Jen by mě zajímalo, jak často tam dělají přepravní průzkumy. Náklady v přepočtu na cestujícího musejí být astronomické.

archerr
Host
archerr

Nevím sice s kterým spojem přesně máte zkušenost ale já už 7 let jezdím vlakem Frýdek- Ostrava- Opava a Váš komentář považuji za absolutní nesmysl. A to jezdím každý den a ne vždy ve špičce. Ještě bych rád dodal že pokud máte čerstvou zkušenost tak asi proto že hodně lidí má volno a nejezdí studenti a v těchto pařácích je i mín duchodců….

Dushan
Host
Dushan

Psal jsem o elefantech na trase Č.Těšín-Havířov (-Karviná)-Ostrava, tedy jedná se o jinou trať nežli Frýdek- Ostrava.

archerr
Host
archerr

Díky za mínus! Já psal Frýdek -přes Ostravu do Opavy a to je tedy stejná linka o které se bavíme, nemíním ted linku s6 z Frýdku ale linku s 1 na kterou je přestup v kunčicích, ta jede do Opavy východ a za cele roky jsem nezažil situaci co popisujete, vyjma spojeni Osobních vlaků Svinov- Kunčice tam jezdí staré elektrické jednotky a pasažérů není mnoo. Tu Karvinou nevím proč zminujete v závorce mezi č. Těšínem a Ostravou ale budiž.

Dushan
Host
Dushan

Jedna linka je Č.Těšín-Havířov-Ostrava, druhá Č.Těšín-Karviná-Ostrava. Spoje obsluhují cityelefanty a elektrická jednotka řady 460 (tzv. tornádo). Spojení Frýdku s Ostravou zajišťuje jiná linka v motorové trakci, obvykle brejlovec s běkolika vagóny typu Btn.

PetrD
Host
PetrD

Trat Č.Těšín – Karviná – OVA je komplet obsluhována Elefanty v taktu 1h. Č.Těšín-Havířov-Ostrava pouze sem tam. Takt půl hodiny.

Dushan
Host
Dushan

Jinak mezinárodní motoráček regionova Cieszyn-Český Těšín, je taky dobrý tunel na veřejné peníze, spoj zjevně zcela nepřínosný pro dopravní obslužnost.

PetrD
Host
PetrD

Asi myslíte ten spoj, který jezdí z Frýdku-Místku do Č.Těšína a pak 3km do Cieszyna. 😀 to je teda tunel.

PetrD
Host
PetrD

To jste asi nikdy nejel v nějakém špičkovém spoji. např. přes pracovní dny R61 s odjezdem v Havru v 6:33 do Ovy(Opavy).
+ o vikendu přímé spojení Havířov Opava – plný vlak, několik kočárků a kol. Bohužel na této lince je jenom pár Elefantů, zbytek odjezdí ty dobytkáčské šroty 460. Jeli jsme s kočárkem, takže dle jízdního řádu jel elefant jen co 3 hodiny a podle toho jsme se zařídili. I zpět byl elefant plný.

Jiří
Host
Jiří

Bohužel tahle rozhodnutí jsou tvořena lidmi, kteří sedí na svých místečkách už leta – poslední tři volební období sleduju „vývoj“ v dopravě v ms kraji a je to pořád stejná rétorika, ať je na špici podle výsledků voleb dosazený kdokoliv 🙁

Jiří
Host
Jiří

A tak to jsem v klidu – po přečtení detailů dokumentace je velmi pravděpodobné, že se zase nikdo nepřihlásí 🙂

Tom
Host
Tom

To je vyhozených peněz kvůli egu papalášů.
Brzy bude výběrové řízení na dotované lety do Českých Budějovic. Budějovice- Frankfurt nebo něco podobného.

MartinS.
Host
MartinS.

Ve vzdálenosti 140 km po dálnici od Mošnova je jedno letiště, které odbavuje 6 mil pasažérů/rok, ve vzdálenosti 180 km po dálnici je druhé o něco větší letiště. Takže v dostupnosti 1,5 hodiny autem jsou letiště s nabídkou mnoha linek, která odbavují téměř 13 milionů cestujících a proto budeme posílat skoro 200 milionů korun někomu, kdo počet cestujících v Mošnově zvedne z 380 tisíc o nějakých 70 na necelý půl milion. To by bylo levnější vozit ty manažery do Krakova/Katowic limuzínami, než doplácet 2500 Kč na cestujícího.

procvi
Host
procvi

Proč si vlastně SmartWings Group nenechá zadotovat a obnovit lety přes Prahu s ATR.

Bobo
Host
Bobo

Možná proto že nejsou játra kterejma by se to lítalo…

a8n
Host
a8n

Jednak nejsou játra, jednak psali, že nemůžou dotovat vnitro.

Jiří
Host
Jiří

Oni fakt tu vídeň myslí vážně? Tady musí být někdo hodně vlivný kámoš, protože na základě zdravého rozumu letadlo ostrava-vídeň nehrozí ani s přimhouřenýma očima tak, že zavřenýma… Ještě dva nebo tři takové excesy a půjde to k soudu, protože řádný hospodář se takto nechová!

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Ostrava-Wien moc letadlem nedává smysl. Vlakem to je za 3.5hodiny, letadlem to o moc rychleji s check-in a cestou na letiště zase nebude.

A za takové nevelké zrychlení pro pár desítek lidí denně, za to že má kraj platit sto mega ročně? Mno..

Navíc, 100M ročně pro 11 rotací po 40 lidech tam a zpět týdně, to dělá dotaci 100M/(52*11*40*2) = 2185Kč na cestujícího. Za předpokladu plné obsazenosti spoje, reálně čekám tak sotva polovinu.

Vážně jde o efektivní využití veřejných peněz? Nebylo by lepší zaplatit třeba další pár spojů vlaku?

Jen tak
Host
Jen tak

ono nejde o dopravu mezi ostravou a vidni .. ono jde o napojení na sít nejakého velkeho sitoveho dopravce… takze je to minene jako „feeder“ pro dalsi cesty…

nicmene .. je to nesmysl.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Však ten feeder může být i vlak. Z Ostravy jedou do Vídně tři přímé vlaky denně. Končí na Wien Hbf. Otamtud klidně mohou pokračovat dále na letiště, podobně jako tam jezdí vlaky z Lince. Pravda, je tam úvrať, ale i tak by to šlo levněji, než 800 milionů a společný ticketing mezi vlaky a letadly už by taky vymyšlen.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Ale pokud jde u Vídně primárně o tranzit, pak k tomu stačí létat do Mnichova, ne? To je větší hub.

Tomáš
Host
Tomáš

A Praha – Vídeň smysl dává? Vlakem to je za 4h.

Daniel Novák
Host
Daniel Novák

Z Prahy se linka do Vídně uživí za standardních podmínek nabídky a především poptávky, tedy něčeho co v Ostravě zcela evidentně chybí.

Ondra
Host
Ondra

Co takhle nějaké spojení na Ukrajinu (Kyjev,Lvov,Oděsa, Charkov, …)

Jen tak
Host
Jen tak

a co tam?

Jarek
Host
Jarek

Pro nás k ničemu, ale pro UA gastarbeitery šikovnej bonus.

Jen tak
Host
Jen tak

a ze ti gastarbajtri jsou tak bohatí, a cestujou tak často, ze by zaplatili linku na ukrajinu … chjo.

Maty
Host
Maty

To už existuje z KTW/KRK. Takže bez šance.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll