dpp

Moravskoslezský kraj vybírá železničního dopravce pro Bruntálsko, stačí mu starší vozidla

Rychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Smlouva bude jen do roku 2029.

84 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastimil Kocurek

Z pohledu cestujícího: To, že tam jsou sny o vodíku (nebo realita – to je jedno), neznamená, tyto cestující na jedné z nejhorších a nejdelších regionálních tratí trestat starými vlaky. Ta cesta Olomouc – Krnov je i tak trest boží, a proto by tam měly být již nyní nasazeny moderní vlaky -pohodlné a s klimatizací. Neprodlužovat tam středověk. Jsem z toho úplně zděšený. I z komentářů některých diskutujících, který kšunt by se tam měl nasadit. O tom vodíku se mluví již nejméně tři roky, a nikde to nepokročilo.

Pepa z Depa

Tak to je typický Bruntál.

JirkaJJ

No jo, snad vlaky nebudou ohrožovat zubaté žáby.

medical_examiner

No a když jo, tak se pochytají a snědí…

král j

Zase jedna zbytečnost.

PetrN

Co konkrétně je zbytečnost?? Výběr dopravce tak, jak požaduje směrnice EU?

medical_examiner

No jo…ale kolik to bude stát a kolik s tím bude trampot…

Marcel

Od toho je to soutěž a opravdu to chce řešeni

Dominik

Zbytečná je vůbec ta směrnice, kterou se EU se*e do něčeho, po čem jí je úplně kulové.

Jirka

Říká kdo?

Vlastimil Kocurek

V této diskuzi asi nevyřešíme, kompetence EU.

Dominik

Samozřejmě že nevyřešíme, EU je jedno, co si o ní myslí, nějaký Dominik z Horní Dolní v ČR.

Vlastimil Kocurek

To máte pravdu.

Avlaky

Našel někdo kolik kterých DMU je potřeba ?
Našel jsem pouze standardy jednotlivých DMU, ale počty jsem nenašel

Kdyby někdo vedel je mozne rozepsat kolik kterých?

T448

Není předepsáno. Záleží na dopravci, s kolika a jakou kombinací vozidel odjezdí modelový JŘ.

Avlaky

A nejake minimum vozidel?

Kubrt

Mě to vychází na „troje náležitosti“ pro S15 a 4 pro S19.

Avlaky

Takže 7+1 jednotek (když nebereme R27)

Marcel

První krok by mělo být zrychlení přes Polsko , to by měla být soutěž číslo jedna

Marcel

Řešil bych to odkupem

Marcel

Jen koupí částí kolejiště v Glucholazech, využití samovratu.Tečka. Technicky je to možné a úředníků dost. Stačí jen začít myslet a pracovat.

Marcel

Zvýšit aspoň na 70. Nemožné?

Chronosphere

Abyste mohl něco koupit,je třeba,aby někdo něco prodával.

Kuba2

Poslední šance někam upíchnout 854? Na rozdíl od 843 mají zásuvky a WiFi (aspoň ty ex trutnovské) a 842 budou potřeba jinde kvůli ETCS.

Poskok

854 nemá klimu.

Kuba2

Jo, tak beru zpět, tohle jsem přehlédl. Takže co se do toho vejde z ojetin? Desira (jsou nějaká k mání?), čtyři 845.3 a 811?

Míření

848 , takže tipuji Arrivu, ČD se nevyplatí na 4 roky shánět nějaká vozidla.

Erik85

A je vyžadována u všech vozidel? V zadávací dokumentaci to neumím najít.

Erik85

Tak si odpovím sám. Není vyžadována nikde. Viz: Výjimky z plnění bodů TPS ODIS Výjimku v plnění bodů Technických a provozní standardů lze udělit pouze na základě požádání dopravce u Koordinátora ODIS, a to pouze písemnou formou s uvedením konkrétního znění výjimky a konkrétního čísla vozidla v žádosti o výjimku. Výjimky v plnění Technických a provozních standardů ODIS je možno pro vlakové soupravy standardů ODIS 4, ODIS 5 a ODIS 6 udělit pouze v následujících případech (pokud se nejedná o vozidla zkušební): Kapitola II. STANDARD VOZIDEL ODIS Článek 2. Standardy vybavení vozidel provozovaných v ODIS Bod 2.1 Elektronické informační panely… Číst vice »

Zdeněk

No tak si otevřete okno…bože někteří cestující jsou totálně zhýčkaní:-(

Twix

To otevřené okno bude super, až to na koridoru pojede 140.

Twix

Pardon myslel jsem že jsem ještě u článku o PID panterech…

Erik85

Nepotřebuje.

medical_examiner

Apríla už letos bylo.
Neboť nahrazovat motorové vozy 27-29 let staré motorovými vozy, které měly skončit ve šrotu už před 14-16 lety…

Chronosphere

Na stáří ani tak nezáleží, důležitější je technický stav a schopnost vyhovět zadání.

Petr

V poradku. Na ty muzejni zeleznice na Bruntalsku uplne staci historicka vozidla.

Jan

Příklady táhnou…

Martin.dilli

Takže regiojet je jasný, není trolej, není zájem. Takže v soutěži zůstane leda stávající dopravce, který nemá problém nechat stávající vozidla a okrajově by to mohla zkusit arriva, aby si to poslala do předkola o R27.

Avlaky

GWTrain a LE ještě

dizgrafy

Stávající vozidla ČD mají klimatizaci?

Kicruj

šukafon 811 ano

Kubrt

Čemuž jde naproti i požadavek kraje, aby bezbariérové byly jen některé osobní vlaky.

Martin.dilli

Po dosazení bemu na Budišovku je zájem 811 poslat tam, dle kraje. Proto to vypadá na nabagrování ČD, jako všude v MSK

rudlafara

Není potřeba.

Jihocech125

Na Bruntálsku určitě starší vozidla stačí, na co by tam byla nejnovější, když cesta do Bruntálu trvá něco mezi 6 a 30 hodinami, je to drsný kraj :-D.

Fsp

zubatý žáby!

Sova

6 a 32!

medical_examiner

Tak to by ale bylo na místě vyžadovat alespoň sleperette…

Jiří Kocurek

Tohle by chtělo troleje z Opavy až do Bruntálu a z opačné strany z Olomouce do Velké Bystřice, ideálně už se střídavinou. A nasadit BEMU.

Cyril

Nesmysl končit s TV už ve Velké Bystřici; když už, tak na Hrubou Vodu, než začnou tunely.

Jiří Kocurek

Kdyby to chtěl někdo za Bystřicí optimalizovat a posouvat oblouky… tak bude mít dost času (nejméně 10 let) si to připravit a nezabetonuje tak současné propady – 50 km/h v Mariánském údolí.

Petr

To mě není jasné proč by mělo zrovna do takového zapadákova, kde ani nestaví rychlíky, kvůli tomu že tam bydlíš?

Twix

Kvůli tomu že tam končí většina osobáků, které by tak mohly jezdit bez baterek?

xyz

To, že většina osobáků končí zrovna v Hrubé Vodě, je nesystémový stav, který by elektrizací byl tím víc „zabetonován“.

Důsledkem tohoto stavu jsou absurdity, kdy spojení M. Berouna s Olomoucí je povětšinou zajištěno jen ve 2h taktu.

medical_examiner

To jo. To bude nadávání, až budou rychlíky z Olomouce zastavovat až ve Valšově.
Přičemž pro Velkou Bystřici by skončil pokrok zavedením vozidel s 1.třídou…

xyz

Pokud by tam měly rychlíky plnit svoji funkci rychlého spojení (mimochodem vyšší nezaměstnaností postiženého) Bruntálska s Olomoucí, tak by:
– jezdily v 1h taktu
– nejbližší zastávkou za Olomoucí by byl Moravský Beroun (a za ním pokud možno až Bruntál)

Jan

Valšov napojuje oblast Rýmařovska s cca 15.000 obyvateli, což je skoro tolik co samotný Bruntál. Cílem by naopak mělo být zmodernizování infrastruktury a vozového parku, které umožní přesunutí křižování z Dětřichova právě do Valšova, a zachovat obsluhu Valšova pro přípoje. Toto řešení je shodně zmiňováno v celostátním i moravskoslezském plánu dopravní obsluhy.

xyz

Křižování R ve Valšově = tím pádem z Rýmařova nepojede přímý Os do Bruntálu.

A pořád pouhý 2h takt, že.

Mmch. v takovémto stavu by zůstalo/nezůstalo křižování R x Os v Miloticích, díky kterému jsou oboustranné přípoje od/do Vrbna?

xyz

P. S. Zajištění okamžitých přípojů směr Rýmařov NENÍ podmíněno křižováním rychlíků ve Valšově.

Viz stav, který existoval (žel jen) do 12/2011 http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2010-2011/2010-2011_310.pdf

Jan

1) Mezi Bruntálem a Rýmařovem jezdí dvě přímé autobusové linky, a to 877, 920. Zejména linka 920 je v relaci Rýmařov – Bruntál vůči vlaku velice konkurenceschopná, protože jede přímou trasou, zastavuje v centru obou měst a doba jízdy je rychlejší. Rovněž počet spojů je vyšší. 2) O budoucí situaci na Vrbence toho moc nevím, v moravskoslezském plánu jsou pouze náznaky a dle všeho se uvažuje o protažení části vlaků až do Bruntálu. 3) O účelu zastavování vlaků ve Valšově se s Vámi nebudu přít, prostě s Vámi nesouhlasím a jsem rád, že oba mnou zmíněné plány dopravní obsluhy zmiňují… Číst vice »

xyz

Ad 1) Pouhý 2h „takt“ není fyzickou vlastností vlaků. Pokud bus jede lépe, dá se namítnout, že vlak by případně nemusel jezdit vůbec. Ad 2) Pokud bude rychlíkový Valšov v S:00 h, pak ten samý R bude v Miloticích (směr Opava) v S:20 h = na Vrbence budou potřeba 2 soupravy (křižování v S:00 h asi v Široké Nivě) namísto jedné; i při protažení do Bruntálu bude dlouhý prostoj v Bruntále. Ad 3) Jestli je pro Rýmařovsko lepší bus do Bruntálu, tak podobně tak může být lepší bus z Rýmařova/Břiidličné k žst. Moravský Beroun a na olomoucký R vázat tam.… Číst vice »

Jan

Ad 1) souhlasím, ale zároveň se domnívám, že zahuštění taktu není reálné. Ad 2) domnívám se, že kraj na Vrbence bude uvažovat o kyvadlové dopravě s ostrým obratem ve Vrbně, přibližně půlhodinovém pobytu v Miloticích a obousměrné směrové vazbě Vrbno – Milotice – Krnov, proto to zmiňované prodloužení určitých vlaků až do Bruntálu. Nicméně, je to opravdu jen domněnka, těch informací v plánu obsluhy moc není. Existuje i diplomová práce, autora si bohužel nepamatuji, která uvažuje (po modernizaci infrastruktury) o osobních vlacích Olomouc – Opava s křižováním v L:00 právě v Miloticích, kde pak byly navázány oboustranné přípoje do Vrbna.… Číst vice »

Richard

Nebylo by lepší napsat, o jaké jde konkrétně linky ? Takhle podle těch tratí je to dost zmatené a dalo by se z toho vyvodit, že je součástí i linka S1…

Kubrt

S19 Krnov-Rýmařov, S15 Krnov-Jeseník, dodatečně R27 Olomouc-Svinov.

Richard

Krnov – Rýmařov? Nejezdi ten osobák náhodu už z Opavy ?

Kubrt

Takto to stojí v zadávací dokumentaci, dostupné z článku. Já si to nevymyslel 🙂

medical_examiner

Třeba plánují úpravy…

Jan

Úsek Krnov – Opava je nově v jiném provozním souboru. Současná linka S10 Rýmařov – Opava bude zkrácena do Krnova a bude mít označení S19.

Ic540

Doufám že to bude jezdit ve 2 hodině ten úsek Jeseník Krnov. Takhle je to o ničem ta čtyřhodina. Od strachu jak to tam navrhli jsem se do příloh raději nedíval zatím…

Modernizace tratí jsou taky potřeba jako sůl. Na Polské straně ve Šloňsku je radost pohledět. Posledních 10 let jedou na plný plyn. Tady se to zastavilo v Msk. Koridor Polom Mosty 271/320 a pár drobností a stojíme. Abych byl spravedlivý tak se dělá Havířov ze Šenova do Prostřední Suché…

Kubrt

Do Jeseníku bohužel zůstává 4 hodinový „takt“.

qwertz

A ten kolejovy tankodrom do Glucholaz?

Twix

To už doslova vzato není vojvodství Slezské, ale Opolské…

Kubrt

Tak ale Slezsko je to pořád 🙂

Ic540

Však píšu.
Potřeba modernizovat tratě…

Petr C.

Mohu se zeptat jaké má kraj plány s lokalkou do Vrbna? Ta v tomto souboru není, takže se plánuje další přímé zadání pro GWTR?

Míření

Ideální by to bylo v tomto souboru, přímé zadání snad už nejde.

Míření

Pěkné by bylo zahustíme dopravu mezi Opavou a Krnovem a pak část vlaků poslat do Rýmařova a část do Vrbna.

Twix

To by asi bylo pro někoho plus, ale když už by se to mezi Krnovem a Miloticemi zahustilo, nebyla by škoda uhnout s těmi zahuštěnými vlaky těsně před Bruntálem? Kam to od Vrbna spáduje víc, na Krnov nebo Bruntál?

Kubrt

Do nějakého objemu, jež si nepamatuji, jde.

T448

Ano, přímé zadání.

Rei

Nejedná se spíš u 292 jen o těch pár párů Sp Krnov-Jeseník? Napsat, že MSK bude objednávat dopravu ze Zábřehu potažmo Šumperka je dost zavádějící.

Kubrt

Je to zavádějící; objednávka MSK bude obsahovat linku S15 Krnov-Jeseník. Jízdní řády se dají najít v zadávací dokumentaci.

Hoermalmeister

Jenom Krnov – Jeseník, je to nějaká bota

Kubrt

Bota přímo ne, jen tam mají poněkud nešťastně a zbytečně vyjmenované tratě dle tabulek z jízdního řádu.