Z pohledu cestujícího: To, že tam jsou sny o vodíku (nebo realita – to je jedno), neznamená, tyto cestující na jedné z nejhorších a nejdelších regionálních tratí trestat starými vlaky. Ta cesta Olomouc – Krnov je i tak trest boží, a proto by tam měly být již nyní nasazeny moderní vlaky -pohodlné a s klimatizací. Neprodlužovat tam středověk. Jsem z toho úplně zděšený. I z komentářů některých diskutujících, který kšunt by se tam měl nasadit. O tom vodíku se mluví již nejméně tři roky, a nikde to nepokročilo.
Tak si odpovím sám. Není vyžadována nikde. Viz: Výjimky z plnění bodů TPS ODIS Výjimku v plnění bodů Technických a provozní standardů lze udělit pouze na základě požádání dopravce u Koordinátora ODIS, a to pouze písemnou formou s uvedením konkrétního znění výjimky a konkrétního čísla vozidla v žádosti o výjimku. Výjimky v plnění Technických a provozních standardů ODIS je možno pro vlakové soupravy standardů ODIS 4, ODIS 5 a ODIS 6 udělit pouze v následujících případech (pokud se nejedná o vozidla zkušební): Kapitola II. STANDARD VOZIDEL ODIS Článek 2. Standardy vybavení vozidel provozovaných v ODIS Bod 2.1 Elektronické informační panely… Číst vice »
Na stáří ani tak nezáleží, důležitější je technický stav a schopnost vyhovět zadání.
Petr
7 měsíců
V poradku. Na ty muzejni zeleznice na Bruntalsku uplne staci historicka vozidla.
Jan
7 měsíců
Příklady táhnou…
Martin.dilli
7 měsíců
Takže regiojet je jasný, není trolej, není zájem. Takže v soutěži zůstane leda stávající dopravce, který nemá problém nechat stávající vozidla a okrajově by to mohla zkusit arriva, aby si to poslala do předkola o R27.
Kdyby to chtěl někdo za Bystřicí optimalizovat a posouvat oblouky… tak bude mít dost času (nejméně 10 let) si to připravit a nezabetonuje tak současné propady – 50 km/h v Mariánském údolí.
To jo. To bude nadávání, až budou rychlíky z Olomouce zastavovat až ve Valšově.
Přičemž pro Velkou Bystřici by skončil pokrok zavedením vozidel s 1.třídou…
Pokud by tam měly rychlíky plnit svoji funkci rychlého spojení (mimochodem vyšší nezaměstnaností postiženého) Bruntálska s Olomoucí, tak by:
– jezdily v 1h taktu
– nejbližší zastávkou za Olomoucí by byl Moravský Beroun (a za ním pokud možno až Bruntál)
Valšov napojuje oblast Rýmařovska s cca 15.000 obyvateli, což je skoro tolik co samotný Bruntál. Cílem by naopak mělo být zmodernizování infrastruktury a vozového parku, které umožní přesunutí křižování z Dětřichova právě do Valšova, a zachovat obsluhu Valšova pro přípoje. Toto řešení je shodně zmiňováno v celostátním i moravskoslezském plánu dopravní obsluhy.
1) Mezi Bruntálem a Rýmařovem jezdí dvě přímé autobusové linky, a to 877, 920. Zejména linka 920 je v relaci Rýmařov – Bruntál vůči vlaku velice konkurenceschopná, protože jede přímou trasou, zastavuje v centru obou měst a doba jízdy je rychlejší. Rovněž počet spojů je vyšší. 2) O budoucí situaci na Vrbence toho moc nevím, v moravskoslezském plánu jsou pouze náznaky a dle všeho se uvažuje o protažení části vlaků až do Bruntálu. 3) O účelu zastavování vlaků ve Valšově se s Vámi nebudu přít, prostě s Vámi nesouhlasím a jsem rád, že oba mnou zmíněné plány dopravní obsluhy zmiňují… Číst vice »
Ad 1) Pouhý 2h „takt“ není fyzickou vlastností vlaků. Pokud bus jede lépe, dá se namítnout, že vlak by případně nemusel jezdit vůbec. Ad 2) Pokud bude rychlíkový Valšov v S:00 h, pak ten samý R bude v Miloticích (směr Opava) v S:20 h = na Vrbence budou potřeba 2 soupravy (křižování v S:00 h asi v Široké Nivě) namísto jedné; i při protažení do Bruntálu bude dlouhý prostoj v Bruntále. Ad 3) Jestli je pro Rýmařovsko lepší bus do Bruntálu, tak podobně tak může být lepší bus z Rýmařova/Břiidličné k žst. Moravský Beroun a na olomoucký R vázat tam.… Číst vice »
Ad 1) souhlasím, ale zároveň se domnívám, že zahuštění taktu není reálné. Ad 2) domnívám se, že kraj na Vrbence bude uvažovat o kyvadlové dopravě s ostrým obratem ve Vrbně, přibližně půlhodinovém pobytu v Miloticích a obousměrné směrové vazbě Vrbno – Milotice – Krnov, proto to zmiňované prodloužení určitých vlaků až do Bruntálu. Nicméně, je to opravdu jen domněnka, těch informací v plánu obsluhy moc není. Existuje i diplomová práce, autora si bohužel nepamatuji, která uvažuje (po modernizaci infrastruktury) o osobních vlacích Olomouc – Opava s křižováním v L:00 právě v Miloticích, kde pak byly navázány oboustranné přípoje do Vrbna.… Číst vice »
Richard
7 měsíců
Nebylo by lepší napsat, o jaké jde konkrétně linky ? Takhle podle těch tratí je to dost zmatené a dalo by se z toho vyvodit, že je součástí i linka S1…
Doufám že to bude jezdit ve 2 hodině ten úsek Jeseník Krnov. Takhle je to o ničem ta čtyřhodina. Od strachu jak to tam navrhli jsem se do příloh raději nedíval zatím…
Modernizace tratí jsou taky potřeba jako sůl. Na Polské straně ve Šloňsku je radost pohledět. Posledních 10 let jedou na plný plyn. Tady se to zastavilo v Msk. Koridor Polom Mosty 271/320 a pár drobností a stojíme. Abych byl spravedlivý tak se dělá Havířov ze Šenova do Prostřední Suché…
To by asi bylo pro někoho plus, ale když už by se to mezi Krnovem a Miloticemi zahustilo, nebyla by škoda uhnout s těmi zahuštěnými vlaky těsně před Bruntálem? Kam to od Vrbna spáduje víc, na Krnov nebo Bruntál?
Z pohledu cestujícího: To, že tam jsou sny o vodíku (nebo realita – to je jedno), neznamená, tyto cestující na jedné z nejhorších a nejdelších regionálních tratí trestat starými vlaky. Ta cesta Olomouc – Krnov je i tak trest boží, a proto by tam měly být již nyní nasazeny moderní vlaky -pohodlné a s klimatizací. Neprodlužovat tam středověk. Jsem z toho úplně zděšený. I z komentářů některých diskutujících, který kšunt by se tam měl nasadit. O tom vodíku se mluví již nejméně tři roky, a nikde to nepokročilo.
Tak to je typický Bruntál.
No jo, snad vlaky nebudou ohrožovat zubaté žáby.
No a když jo, tak se pochytají a snědí…
Zase jedna zbytečnost.
Co konkrétně je zbytečnost?? Výběr dopravce tak, jak požaduje směrnice EU?
No jo…ale kolik to bude stát a kolik s tím bude trampot…
Od toho je to soutěž a opravdu to chce řešeni
Zbytečná je vůbec ta směrnice, kterou se EU se*e do něčeho, po čem jí je úplně kulové.
Říká kdo?
V této diskuzi asi nevyřešíme, kompetence EU.
Samozřejmě že nevyřešíme, EU je jedno, co si o ní myslí, nějaký Dominik z Horní Dolní v ČR.
To máte pravdu.
Našel někdo kolik kterých DMU je potřeba ?
Našel jsem pouze standardy jednotlivých DMU, ale počty jsem nenašel
Kdyby někdo vedel je mozne rozepsat kolik kterých?
Není předepsáno. Záleží na dopravci, s kolika a jakou kombinací vozidel odjezdí modelový JŘ.
A nejake minimum vozidel?
Mě to vychází na „troje náležitosti“ pro S15 a 4 pro S19.
Takže 7+1 jednotek (když nebereme R27)
První krok by mělo být zrychlení přes Polsko , to by měla být soutěž číslo jedna
Řešil bych to odkupem
Jen koupí částí kolejiště v Glucholazech, využití samovratu.Tečka. Technicky je to možné a úředníků dost. Stačí jen začít myslet a pracovat.
Zvýšit aspoň na 70. Nemožné?
Abyste mohl něco koupit,je třeba,aby někdo něco prodával.
Poslední šance někam upíchnout 854? Na rozdíl od 843 mají zásuvky a WiFi (aspoň ty ex trutnovské) a 842 budou potřeba jinde kvůli ETCS.
854 nemá klimu.
Jo, tak beru zpět, tohle jsem přehlédl. Takže co se do toho vejde z ojetin? Desira (jsou nějaká k mání?), čtyři 845.3 a 811?
848 , takže tipuji Arrivu, ČD se nevyplatí na 4 roky shánět nějaká vozidla.
A je vyžadována u všech vozidel? V zadávací dokumentaci to neumím najít.
Tak si odpovím sám. Není vyžadována nikde. Viz: Výjimky z plnění bodů TPS ODIS Výjimku v plnění bodů Technických a provozní standardů lze udělit pouze na základě požádání dopravce u Koordinátora ODIS, a to pouze písemnou formou s uvedením konkrétního znění výjimky a konkrétního čísla vozidla v žádosti o výjimku. Výjimky v plnění Technických a provozních standardů ODIS je možno pro vlakové soupravy standardů ODIS 4, ODIS 5 a ODIS 6 udělit pouze v následujících případech (pokud se nejedná o vozidla zkušební): Kapitola II. STANDARD VOZIDEL ODIS Článek 2. Standardy vybavení vozidel provozovaných v ODIS Bod 2.1 Elektronické informační panely… Číst vice »
No tak si otevřete okno…bože někteří cestující jsou totálně zhýčkaní:-(
To otevřené okno bude super, až to na koridoru pojede 140.
Pardon myslel jsem že jsem ještě u článku o PID panterech…
Nepotřebuje.
Apríla už letos bylo.
Neboť nahrazovat motorové vozy 27-29 let staré motorovými vozy, které měly skončit ve šrotu už před 14-16 lety…
Na stáří ani tak nezáleží, důležitější je technický stav a schopnost vyhovět zadání.
V poradku. Na ty muzejni zeleznice na Bruntalsku uplne staci historicka vozidla.
Příklady táhnou…
Takže regiojet je jasný, není trolej, není zájem. Takže v soutěži zůstane leda stávající dopravce, který nemá problém nechat stávající vozidla a okrajově by to mohla zkusit arriva, aby si to poslala do předkola o R27.
GWTrain a LE ještě
Stávající vozidla ČD mají klimatizaci?
šukafon 811 ano
Čemuž jde naproti i požadavek kraje, aby bezbariérové byly jen některé osobní vlaky.
Po dosazení bemu na Budišovku je zájem 811 poslat tam, dle kraje. Proto to vypadá na nabagrování ČD, jako všude v MSK
Není potřeba.
Na Bruntálsku určitě starší vozidla stačí, na co by tam byla nejnovější, když cesta do Bruntálu trvá něco mezi 6 a 30 hodinami, je to drsný kraj :-D.
zubatý žáby!
6 a 32!
Tak to by ale bylo na místě vyžadovat alespoň sleperette…
Tohle by chtělo troleje z Opavy až do Bruntálu a z opačné strany z Olomouce do Velké Bystřice, ideálně už se střídavinou. A nasadit BEMU.
Nesmysl končit s TV už ve Velké Bystřici; když už, tak na Hrubou Vodu, než začnou tunely.
Kdyby to chtěl někdo za Bystřicí optimalizovat a posouvat oblouky… tak bude mít dost času (nejméně 10 let) si to připravit a nezabetonuje tak současné propady – 50 km/h v Mariánském údolí.
To mě není jasné proč by mělo zrovna do takového zapadákova, kde ani nestaví rychlíky, kvůli tomu že tam bydlíš?
Kvůli tomu že tam končí většina osobáků, které by tak mohly jezdit bez baterek?
To, že většina osobáků končí zrovna v Hrubé Vodě, je nesystémový stav, který by elektrizací byl tím víc „zabetonován“.
Důsledkem tohoto stavu jsou absurdity, kdy spojení M. Berouna s Olomoucí je povětšinou zajištěno jen ve 2h taktu.
To jo. To bude nadávání, až budou rychlíky z Olomouce zastavovat až ve Valšově.
Přičemž pro Velkou Bystřici by skončil pokrok zavedením vozidel s 1.třídou…
Pokud by tam měly rychlíky plnit svoji funkci rychlého spojení (mimochodem vyšší nezaměstnaností postiženého) Bruntálska s Olomoucí, tak by:
– jezdily v 1h taktu
– nejbližší zastávkou za Olomoucí by byl Moravský Beroun (a za ním pokud možno až Bruntál)
Valšov napojuje oblast Rýmařovska s cca 15.000 obyvateli, což je skoro tolik co samotný Bruntál. Cílem by naopak mělo být zmodernizování infrastruktury a vozového parku, které umožní přesunutí křižování z Dětřichova právě do Valšova, a zachovat obsluhu Valšova pro přípoje. Toto řešení je shodně zmiňováno v celostátním i moravskoslezském plánu dopravní obsluhy.
Křižování R ve Valšově = tím pádem z Rýmařova nepojede přímý Os do Bruntálu.
A pořád pouhý 2h takt, že.
Mmch. v takovémto stavu by zůstalo/nezůstalo křižování R x Os v Miloticích, díky kterému jsou oboustranné přípoje od/do Vrbna?
P. S. Zajištění okamžitých přípojů směr Rýmařov NENÍ podmíněno křižováním rychlíků ve Valšově.
Viz stav, který existoval (žel jen) do 12/2011 http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2010-2011/2010-2011_310.pdf
1) Mezi Bruntálem a Rýmařovem jezdí dvě přímé autobusové linky, a to 877, 920. Zejména linka 920 je v relaci Rýmařov – Bruntál vůči vlaku velice konkurenceschopná, protože jede přímou trasou, zastavuje v centru obou měst a doba jízdy je rychlejší. Rovněž počet spojů je vyšší. 2) O budoucí situaci na Vrbence toho moc nevím, v moravskoslezském plánu jsou pouze náznaky a dle všeho se uvažuje o protažení části vlaků až do Bruntálu. 3) O účelu zastavování vlaků ve Valšově se s Vámi nebudu přít, prostě s Vámi nesouhlasím a jsem rád, že oba mnou zmíněné plány dopravní obsluhy zmiňují… Číst vice »
Ad 1) Pouhý 2h „takt“ není fyzickou vlastností vlaků. Pokud bus jede lépe, dá se namítnout, že vlak by případně nemusel jezdit vůbec. Ad 2) Pokud bude rychlíkový Valšov v S:00 h, pak ten samý R bude v Miloticích (směr Opava) v S:20 h = na Vrbence budou potřeba 2 soupravy (křižování v S:00 h asi v Široké Nivě) namísto jedné; i při protažení do Bruntálu bude dlouhý prostoj v Bruntále. Ad 3) Jestli je pro Rýmařovsko lepší bus do Bruntálu, tak podobně tak může být lepší bus z Rýmařova/Břiidličné k žst. Moravský Beroun a na olomoucký R vázat tam.… Číst vice »
Ad 1) souhlasím, ale zároveň se domnívám, že zahuštění taktu není reálné. Ad 2) domnívám se, že kraj na Vrbence bude uvažovat o kyvadlové dopravě s ostrým obratem ve Vrbně, přibližně půlhodinovém pobytu v Miloticích a obousměrné směrové vazbě Vrbno – Milotice – Krnov, proto to zmiňované prodloužení určitých vlaků až do Bruntálu. Nicméně, je to opravdu jen domněnka, těch informací v plánu obsluhy moc není. Existuje i diplomová práce, autora si bohužel nepamatuji, která uvažuje (po modernizaci infrastruktury) o osobních vlacích Olomouc – Opava s křižováním v L:00 právě v Miloticích, kde pak byly navázány oboustranné přípoje do Vrbna.… Číst vice »
Nebylo by lepší napsat, o jaké jde konkrétně linky ? Takhle podle těch tratí je to dost zmatené a dalo by se z toho vyvodit, že je součástí i linka S1…
S19 Krnov-Rýmařov, S15 Krnov-Jeseník, dodatečně R27 Olomouc-Svinov.
Krnov – Rýmařov? Nejezdi ten osobák náhodu už z Opavy ?
Takto to stojí v zadávací dokumentaci, dostupné z článku. Já si to nevymyslel 🙂
Třeba plánují úpravy…
Úsek Krnov – Opava je nově v jiném provozním souboru. Současná linka S10 Rýmařov – Opava bude zkrácena do Krnova a bude mít označení S19.
Doufám že to bude jezdit ve 2 hodině ten úsek Jeseník Krnov. Takhle je to o ničem ta čtyřhodina. Od strachu jak to tam navrhli jsem se do příloh raději nedíval zatím…
Modernizace tratí jsou taky potřeba jako sůl. Na Polské straně ve Šloňsku je radost pohledět. Posledních 10 let jedou na plný plyn. Tady se to zastavilo v Msk. Koridor Polom Mosty 271/320 a pár drobností a stojíme. Abych byl spravedlivý tak se dělá Havířov ze Šenova do Prostřední Suché…
Do Jeseníku bohužel zůstává 4 hodinový „takt“.
A ten kolejovy tankodrom do Glucholaz?
To už doslova vzato není vojvodství Slezské, ale Opolské…
Tak ale Slezsko je to pořád 🙂
Však píšu.
Potřeba modernizovat tratě…
Mohu se zeptat jaké má kraj plány s lokalkou do Vrbna? Ta v tomto souboru není, takže se plánuje další přímé zadání pro GWTR?
Ideální by to bylo v tomto souboru, přímé zadání snad už nejde.
Pěkné by bylo zahustíme dopravu mezi Opavou a Krnovem a pak část vlaků poslat do Rýmařova a část do Vrbna.
To by asi bylo pro někoho plus, ale když už by se to mezi Krnovem a Miloticemi zahustilo, nebyla by škoda uhnout s těmi zahuštěnými vlaky těsně před Bruntálem? Kam to od Vrbna spáduje víc, na Krnov nebo Bruntál?
Do nějakého objemu, jež si nepamatuji, jde.
Ano, přímé zadání.
Nejedná se spíš u 292 jen o těch pár párů Sp Krnov-Jeseník? Napsat, že MSK bude objednávat dopravu ze Zábřehu potažmo Šumperka je dost zavádějící.
Je to zavádějící; objednávka MSK bude obsahovat linku S15 Krnov-Jeseník. Jízdní řády se dají najít v zadávací dokumentaci.
Jenom Krnov – Jeseník, je to nějaká bota
Bota přímo ne, jen tam mají poněkud nešťastně a zbytečně vyjmenované tratě dle tabulek z jízdního řádu.