Moravskoslezský kraj uzavřel autobusové smlouvy s provizorními dopravci
Největším autobusovým dopravcem v závazku Moravskoslezského kraje je Arriva Morava. Autor: Arriva
Moravskoslezský kraj odvrátil hrozící výpadek autobusové dopravy v některých oblastech. Po odsouhlasení radou kraje se mu počátkem listopadu podařilo uzavřít
Prosím Vás, kde dělám ve své úvaze chybu.
Dal jsem do Google hledat autobusová doprava, rozklikával jsem odkazy odshora, dokud jsem nenašel 3 ceníky. Našel jsem, 24 Kč/km od 300 km, dále 32 Kč/km bez omezení a 29 Kč/km velký bus a 23 Kč/km midibus. Nic z toho se ani neblíží 37,01 Kč/km v článku. Co je v požadavku kraje navíc, co soukromý dopravce nemusí dělat? To se starají o zastávky, nebo je to všimné tak vysoké?
Za co je ten příplatek minimálně 5 Kč/km?
Jen ještě doplním, že to nejsou ceny za staré Karosy, kdyby to náhodou někoho napadlo…
Problém je, že příměstská doprava je zcela jiná, než zájezdová. V příměstské dopravě se hradí řidičům mzda, i když čekají mezi spoji a není to vlbec málo – 90 % hodinové mzdy. Poměr čekací doby u příměstské dopravy vs zájezdová doprava je podstatně vyšší. U příměstské dopravy je třeba investovat do odbavovacího zařízení, informačních tabulí, zastávek, systémů na jízdní řády, do zaměstnanců dispečerů, kteří dohlíží na pravidelnost dopravy, do zaměstnanců předprodejů a informačních středisek, do zaměstnanců revizorů. Objednatelé si vymýšlí nízké stáří vozového parku, což zvyšuje investice. Na zájezdy jezdí často luxusní zájezdové auta, ale vůbec nevadí, že jsou stará… Číst vice »
Třeba je nutné připočíst 1,6 za km pro koordinátora ids odis
Jen jedna „rejpavá“ poznámka – neměl by ten nadpis znít spíš, že kraj uzavřel provizorní smlouvy s autobusovými dopravci?
Nejsem právník, ale formulace „provizorní smlouvy s autobusovými dopravci“ ovšem také není úplně správná: ty smlouvy samy přece nejsou „provizorní“, ale jsou to smlouvy na dobu určitou a fakticky „na přechodné období“ …