Moravskoslezský kraj: Poslední vlaky pojedou z Ostravy dříve, autobusy prořídnou

Informační systém, motorový vůz 811. Autor: Jan Šindelář/Zdopravy.czInformační systém, motorový vůz 811. Autor: Jan Šindelář/Zdopravy.cz

Kraj odhaduje, že se tržby jen v autobusové dopravě propadnou o zhruba 150 milionů korun

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
František

No nevím, kde se v autobusové dopravě omezují spoje, ale u nás na Osoblažsku, kde jezdím běžně úplně sám nebo s jedním pasažérem linky dlouhé 50km+ není, až na nějakou drobnou korekci v minutách, změna teda vůbec žádná. Jediné skutečně obsazené spoje jsou do školy a ze školy, kdy je v autobuse těch 20+ cestujících. Ale ok, no… To jsou zase polopravdy.

jan

Mě by hlavně zajímalo, jak pokračuje modernizace 323. Nemělo se v opd2 tuším slibovali 2019 kopnou do země? A před tím, že 2012 to mělo být celé hotové?

Hřebíček

Projekční příprava pro úsek Ostrava – Frýdek-Místek ve stupni DUR ve zpracování. Návazný úsek do Frenštátu a Ostravice jako záměr projektu.

jan

Já si myslím že v dubnu bude po kovidu.. A pak se svět vrátí k normálu.

Jaaa

Nebude, změní se daně.

Martin 11

Covid si to nemyslí 😁😁

Libor

Aneb když kraj řídí neschopní lidé. Hlavně že vyhráli volby, ať žije demokracie.

Petr

Njn, kdyby nesypali prachy leteckým dopravcům, mohli mít na regionální dopravu pro občany kraje…

Ještě je zajímavé, jak v září a říjnu dotovali předražené vstupné na stezku Valaška na Pustevnách, která patří soukromé společnosti a kraj tam v těchto dvou měsících vyhlásil vstup zdarma a soukromé firmě tyto vstupy platil. Zájem byl enormní, denně tisíce lidí, dlouhé fronty – v době kovidu ideál…

Pokud takto hospodaří všechny kraje, tak se vůbec nedivím, že si neustále stěžují, že mají málo peněz a chtějí stále víc po státu.

MiKi

Než o volném vstupu poinformovala televize, tak tam fronty nebyli.

kom

doufám že nové jednotky na frýdek nebudou znamenat konec přímých osobních vlaků do valmezu

Tomin

Nebude, nové jednotky nahradí pouze dosluhující soupravy 754+3xBdt. Do Valašského Meziříčí zůstanou přímé spoje jako tomu bylo do teď.

Petr

Kdyby ta banda Vondrákovic necpala všechny peníze do Mošnova, tak mohly jezdit vlaky a autobusy pro lidi do práce.

Permonik

Tak mi schvalně ukážte, které autubusy byly zrušený a nemohou lide do práce. Já jsem to včera v noci prošel a odpoveď znám.

Opavák

Jako posunout ten první ranní vlak z Opavy, to musel vymyslet nějaký magor. Teď byl ve Svinově přípoj na první Ostravan do Prahy. Od příštího GVD se dá dostat do Prahy až o hodinu později a stačí jet až vlakem později. Tudíž tím prvním vlakem nebude jezdit už skoro nikdo a příští GVD ho můžeme rovnou zrušit.

Plzeňský kraj

To dojíždí někdo z Ostravy či Opavy až do Prahy za prací každý den?

Martin

Každý den ne, ale jednou až dvakrát do týdne jsem takto jezdíval, dokud nebyla korona.

Chleba Nakup

Někdo jezdit přestane, někdo začne. Dostat se do zóny Hrabová před šestou se dalo dobře když jezdil IC Opavan ve 4. Když byl zrušen, osobákem v půl páté už to nevycházelo a autobusem v 3:48 to bylo kvůli jeho trase o nějakou tu tisícovku dražší. Takže super, že kolem čtvrté zase jede vlak, minimálně jeden cestující každý den s ním určitě pojede.

Ic540

Opavák. Ten posun vlaků měl být doplněn o busy v původních časech vlaků celotýdenně… No v JŘ 351 z do FM i 270 z do Opavy se bohužel nic neobjevilo. JŘ 441 Havířov Ostrava ještě není znám. Neboť se změní až k 1.1… Prostě jednoduchý plán příjezdu busů na Svinov v cca 4:00 linek 270 a 441 či 351 na Hlavní. A jejich odjezd o cca půlnoci nebyl uskutečněn to vypadá… Za mě nepochopitelné a smutné… Vždyť na ty brzké vlaky nebyly v městech přípoje MHD. Proto výše jmenované linky v podstatě projedou městy a pak se vydají k Ostravě… Číst vice »

Řiditel

Tak zrovna odjezdy prvních vlaků posunout ze 3.30 na 4.00 to mělo být už dávno. V tuhle dobu už dnes skoro nikdo nejezdí a jestli je někdo takový zoufalec, tak má výmluvu pro šéfa aby mu posunul začátek pracovní doby na trochu lidštější čas.

Plzeňský kraj

Někdo dělá od 4 , pracovitý lidé si nestěžují

Matti

Kdo dělá od 4 a jezdil prvním vlakem, tak musel pravidelně chodit pozdě, protože to nešlo stíhat, takže tam změna moc nebude ;))

Modré zábradlí

Dvojministr Havlíček do práce vlakem nejezdí.

Ic540

Řediteli. Já sice s posunem vlaků do doby kdy lidi jezdí více souhlasím. A souhlasím že to mělo být už dávno… Má to ale jedno ALE… V časech vlaků měl jet bus v linkách 351(FM), 270(OP)a 441(HA)… Tento čas na 4:00 ve Svinově či na Hlavním není jen kvůli specifickým dřívějším nástupům do práce, ale především co by přípoj na Ostravan i Leo express… Zpět okolo půlnoci je to rovněž jak kvůli zaměstnání i vybraným vlakům, ale i třeba kultuře… Prostě spojení OP, FM i HA si spojení z Ostravou od 4:00 do půlnoci zaslouží. O víkendu je doplněno ještě… Číst vice »

Hans

No prosím, a pak si lidí na ministerstvech stěžují, že v autobusech a vagónech je na sebe stísněných moc lidí a šíří Covid 19! A co čekali, teď v zimě se na motorku nebo bicykl sedat asi nebude!!!

roman

…..no, je pravda, že jsem vídával vlak ve Frenštátu, který měl lokomotivu, třiva vagony a tři lidi v nich. A taky to mohl být personál ČD-)

Kubrt

K tomu by bylo dobré dodat, co to bylo za vlak a v které dny.

Petr

Tak personál ČD se taky nějak musí dostat do práce, aby pak mohl vozit nás ostatní 🙂

Pezos

Hlavně aby zbylo dost peněz na podporu letiště duchů.

Permonik

Které myslite?

Hans

To je těžké odpovědět, co? Díky jednacím schopnostem našich zastupitelů i v letní špičce odlétá z Mošnova jen několik spojů denně, zatím co v Katovicích vždy čekáme na povolení ke startu!

Permonik

Vcelku jo. Při 16 mezinárodních letech denně, plus nepravidelné, výcvik apod. Mi to tohle nepřijde jako letiště duchů.

Pezos

Každopádně, přemýšlet o dotování mezinárodní letecké linky v situaci, kdy se kvůli nedostatku financí ruší spoje v regionu, by bylo výsměchem občanům kraje.

Permonik

Najednu stranu ano, Ale zase budeme tam kde v roce 2008.

medical_examiner

V Mošnově jde asi o to, kolik lidí těch 16 mezistátních letů denně…využije…
Jestli si zkrátka někteří nesednou do úplně jiných vlaků a nejedou radši do Krakova, Vídně, nebo Prahy…

Permonik

Jiné letiště využiji, vlak možna jo, přípojení neni idealni.. Ale ty lety jsou cargo. Naražka byla na to srovnání pasážeru, přitom Mošnov slouži primarně všemu, jen ne pasážerům na pravidelných linkách. Ono když se člověk podivá Katowice a směr zbytek Polska (mimo krákow) je další letiště až Varšava. Zatím co Ostrava na druhou stranu má Brno, Videň, Bratislavu, Trenčin, Pardubice, kde dochází k třištění a navíc bylo delší dobu utlačováné Prahou….

Kontra

Nejsem si úplně jistý, jestli je posunutí ranních vlaků šťastné řešení. Na noční směně pravidelně vozíme vlak 3441 ve 3:30 z Opavy do Ostravy, který cestující hojně využívají, právě protože ze Svinova mají přípoj na os.vlaky i expresy na všechny směry. Po posunu o 34 minut toto padá a budou mít problém se dostat do zaměstnání třeba někam dále na hodinu, ve kterou potřebují. Opravdu, MS kraj dělá všechno pro lidi…

Tomáš

Já té koncepci rozumím.
Když tak sem hoďte tu fotku toho „hojně využívaného vlaku v 3.30h“, a nezapomeňte vyfotit nějaké cestující 😂.
Připadá mi to, že hlavně lobujete za sebe.

Kontra

Pane nevěřící Tomáš, já za nikoho nelobbuji, ale když už jsem celou noc vzhůru nebo vstávám ve 2h na ranní tak jsem rád když tím vlakem někoho vezu. No škoda, do změny GVD už to nestihnu, ale asi byste čuměl kdybych vyfotil ten dav který každé ráno vystupoval ve Svinově…

asdfasdfasdf

Koncepce je taková, že je třeba každý rok cestujícím ukázat, že pokud si loni mysleli, že je to nejhorší jizdní řád, co kdy byl, tak to fakt nejhorší nebyl a existuje ještě spousta možností jak ho rozj*bat. Tuto koncepci kraj razí, tak zhruba od roku 2014 nejen ve vlakové dopravě, ale i autobusové a potěš pánbůh, že tu nemáme dopravu lodní. Na druhou stranu od roku 2014 měli cestující dost času pochopit, že nejlepší dopravní rozhodnutí v MSK patrně bude koupit si auto.

Kontra

No přesně takhle kraj roz*ebal a odrovnal ranní spoj z Krnova do Olomouce. 40 let jezdil první ranní vlak ve 3h, bez přestupu a velký pohodlný „motor“ s vozy, po páté v Olomouci tam přípoj na Ostravan do Prahy, na Brno atd…vlak prakticky narvaný. Pak dopravu převzal MS kraj, vlak strčil do nesmyslné časové polohy, jede tam sólo 810 s přestupem v M.Berouně, z Krnova nikdo, v Bruntále možná přistoupí 2 lidi…to je smutná realita

Petr

Tohle je dost dobrý argument proti splavnění Odry do Ostravy 😀

asdfasdfasdf

V Ostravě se vstává do práce dřív. Navíc v hodně fabrikách okolo 4 končí noční směny a začínají ranní. Troufnu si říct, že tím vlakem ve 4 zde jezdí víc lidí než vlakem v 10. Špička je tu tak mezi 7 až 8. Papaláši z krajského úřadu, ale tyto vlaky samozřejmě nikdy neviděli. Maximálně pokud bydlí u tratě, tak je budí a proto je určitě správné je zrušit.

Řiditel

Směny jsou snad 18.00 -6.00 nebo 22.00 – 6.00. Kde se střídají ve čtyři? To je věznice nebo lágr?

Jiří Kocurek

Plus mínus autobus. Taky se mi to nezdá, začátek ranní směny ve 4 v noci.

Permonik

Dokonce jsou směny od 6:00 do 6:00 případně dle potřeby zaměstnavetele. Jinak ve 4:00 začinají kotelnici (v dnešní době už jich moc neni), kováři na dolech,. pekaři, trafikánti, ridiči HMD, řidici obecně, skladnic (napři ve skládech potravin s ránním rozvozem)…… ono se to nezda.

Kontra

Třeba zrovna do Tevy v Komárově vozím už řadu let partu ženských ve 3:30 z Opavy, určitě z nějakého důvodu chodí do práce v tuto hodinu a jistě ne proto, aby se zalíbily šéfovi…

Tomáš

Přesvědčil jste mně. Omlouvám se za hloupý příspěvek.

MiKi

Buďte konkrétní, ve které továrně střídají ve čtyři ?

Matti

Expresy všemi směry ve 4 ráno? Jedině směrem na Prahu – a tam navíc ani jeden (ani LE ani Ex) nejezdí aktuálně. Na Brno už hodně dlouho jezdí první ranní vlak až ve 4:45 (+-) a Excelsior na SK už taky pár let nejezdí. A takové terno ten první ranní spoj na Prahu asi není, když ho ČD i LE teď v této situaci škrtli.

Tím neříkám, že to není hloupost. Následující vlak je o pět minut rychlejší a v cílové stanici jsou 20 min po sobě, to fakt moc smyslu nemá.

MiKi

Ještě mohli zrušit první ranní vlak z Třince do Těšína, kterým nikdo nejezdí.

asdfasdfasdf

Výrok, že určitě v něm nikdo nejezdí, je nesprávný. Minimálně strojvedoucí v něm jede.

Petr

Tam ještě nemají samořiditelný vlak? 😮

MiKi

Výrok je správný, neboť článek pojednává o změnách pro cestující.