Moravskoslezský kraj: Poslední vlaky pojedou z Ostravy dříve, autobusy prořídnou

Informační systém, motorový vůz 811. Autor: Jan Šindelář/Zdopravy.czInformační systém, motorový vůz 811. Autor: Jan Šindelář/Zdopravy.cz

Kraj odhaduje, že se tržby jen v autobusové dopravě propadnou o zhruba 150 milionů korun

Moravskoslezský kraj je jedním z prvních, který oznámil dlouhodobé prořídnutí autobusových spojů kvůli covidu. Ke změnám dojde s příchodem nového jízdního řádu 13. prosince. Ke změnám dojde i na železnici, podle Českých drah ale bude rozsah dopravy zhruba na stejné úrovni jako letos (7,2 mil. vlakokilometrů).

První ranní vlaky na třech hlavních trasách (z Frýdku-Místku, Havířova a Opavy) do Ostravy pojedou nově asi o půl hodiny později, poslední večerní vlaky v opačném směru budou z Ostravy vyjíždět naopak asi o 20 až 30 minut dříve než doposud. Podle drah si změnu vyžádal kraj.

„K podstatnému vylepšení pak dojde v průběhu příštího roku, kdy postupně nasadíme do provozu na trati z Ostravy přes Frýdek-Místek do Frenštátu pod Radhoštěm celkem pět zcela nových patrových souprav push-pull, které budou vozit modernizované lokomotivy řady 750.7,“ sdělila ředitelka Regionálního obchodního centra Českých drah v Ostravě Kateřina Divišová. V kraji pojede denně v průměru 58 spěšných a 778 osobních vlaků. S příchodem nového grafikonu by se měly rozjet i vlaky dočasně zrušené kvůli nákaze.

Výraznější změny čekají autobusovou dopravu, čímž kraj reaguje na covidovou krizi a s ní spojený výpadek tržeb. „Odhadujeme, že v souvislosti s pandemií koronaviru se příjmy krajského rozpočtu jen v autobusové dopravě propadnou o zhruba 150 milionů korun. Další desítky milionů korun budou chybět v železniční dopravě. Takovýto propad tržeb není krajský rozpočet schopen ustát,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Radek Podstawka. Podle něj kraj zruší nevyužívané autobusové spoje.

„Spoje, kterými cestovalo čtyři pět lidí, si nemůžeme dovolit dál provozovat. Budou zrušeny nebo nahrazeny jinými. Bohužel však cestující budou muset v některých případech častěji přestupovat,“ doplnil Podstawka. Pozitivní změnou je, že už ve všech autobusech bude možné platit jízdné kartou.

Přehled změn v autobusové dopravě je na stránkách Integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje.

Přehled změn v regionální dopravě ČD v Moravskoslezském kraji
Na tratích 323 v úseku Ostrava – Frýdek-Místek a 321 v úsecích Opava východ – Ostrava hl.n. a Havířov – Ostrava-Svinov pojedou první ranní vlaky asi o 30 minut později, v opačném směru pojedou poslední večerní vlaky o 20 – 30 minut dříve.

Ve směru do krajského města budou konkrétně upravené časy odjezdů těchto časně ranních vlaků:
• Osobní vlak, který dosud jezdil z Frýdku-Místku ve 3:32 do Ostravy hl.n., bude nově odjíždět z Frýdku-Místku až ve 4:00.
• Spoj se současným odjezdem z Opavy východu do Ostravy hl.n. ve 3:30 nově pojede z Opavy až ve 4:04.
• Osobní vlak, který dosud odjížděl z Havířova do Ostravy-Svinova ve 3:39, bude nově odjíždět až v 4:06 a v pracovní dny bude pokračovat přímo až do stanice Opava východ.
Ve směru z Ostravy pak budou upravené časy odjezdů následujících večerních vlaků:
• Osobní vlak, který dosud jezdil z Ostravy hl.n. do Frýdlantu n. O. ve 23:55, bude nově odjíždět z Ostravy hl.n. už ve 23:22 a ve Frýdku-Místku bude potřeba přestoupit.
• Vlak, který dosud jezdil z Ostravy hl.n. do Opavy východu ve 23:56, bude nově odjíždět už ve 23:35.
• Spoj, který dosud odjížděl z Ostravy-Svinova do Havířova ve 23:55, bude nově odjíždět už ve 23:22.

Tagy České dráhy jízdní řád 2020/2021 Moravskoslezský kraj Top změna jízdních řádů
53 komentářů