Moravskoslezský kraj koupil dvě vodíková kola, jedno vyjde na 196 tisíc korun

Kolo na vodík od společnosti Pragma. Foto: Pragma IndustriesKolo na vodík od společnosti Pragma. Foto: Pragma Industries

Kola mají sloužit k propagaci vodíkového pohonu a testování.

60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Stanislav

Jak kolo? Kolo nemá motor. Může to být moped, motorka nebo jiné motorem poháněný přístroj

Honza V.

Třeba motorové kolo, přesněji motorový bicykl, protože ty kola tam jsou dvě.

noerf

Babeta na vodík. Holt posun nezastavíš. Ještě za pořádné peníze plničku. Vcelku by mne zajímalo, co za lidi takové politiky volí, aby kupovali poměrně drahé nesmysly.

mimochodem

Tak on asi nikdo nesel do voleb s programem, hele, kuci, az se dostaneme k lizu, koupime elektrokola na vodik za 196kKc na kus bez dane.

Ale ono je potreba ty sliby si prelozit do jazyka bezneho cloveka a to pak nastane diveni…

Ono kazdymu zni hezky, jak se bude podporovat hento snizovani emisi z dopravy, ale ze by nekdo snad nedejboze cetl, jakym zpusobem toho ma byt docileno, nejaky naznak cost/benefit analyzy, cehokoliv, to zapomente.

Mysel

To vite, s programem „budeme vas okradat, kde se da“, by je nikdo nezvolil. Ale ten samy obsah se da krasne schovat do rudozelenych frazi, kterym spousta volu ten hlas da.

Ic540

Ty dvě vodíková kola bych ještě zkousnul. Byť je to blbost na entou…………..
Ale hlavně ať vyjde ta elektrizace tratí na Krnovsku a Opavsku. Kraj tam plánoval vodík na vlaky. Zbytečně by to tříštilo flotilu vlaků. Stačí když budou noví pantheři a nějaké ty panther BEMU…………..

Jan

Asi pro hejtmana s manželkou?

Jan

Ale na Lysou horu to bude pořád levnější cyklobusem…

Jan

Testování? Kdo bude jako co testovat???

původní Jakub P

Testujou, co jim ješt projde?

Jan

Zapíšeme se do pořadníku a za 600 let možná vyzkoušíme tu novinku…

Jan Sova

Za ty prachy se dal uchopit fyzicky zdatný nezaměstnaný, posadit do moderního rikši a mohl městské úředníky nebo jejich dokumenty vozit po městě na vlastní pohon.

M19

Hlásíte se dobrovolně?

Zlámalík

Hovadina na druhou, ale Košice vedou o parník.

Pako

196 tisíc bez DPH? To je s daní celých ČVRT MEGA za neskutečný klumpr. Za to by bylo slušně ojeté auto, které by nejelo ještě 200.000 km. S nejmenší možnou uhlíkovou stopou, páč by se nemusela vyrobit žádná nesmyslná a složitá technologie. No a nakonec ani ta předražená hračka.

Jiří Kocurek

Zato máte slušnou motorku a k tomu elektrický skůtr na po

Jiří Kocurek

popojíždění.

Jan

Asi začnu doma hlásit útraty taky bez DPH…

Y.K.

Klasický erární přístup. Logiku to nemá, peníze to nejsou jejich. A oplácá se to hezkými hesly o ekologii a budoucnosti, i když všichni vědí, že tudy cesta nevede.

Jan Novotný

Bohužel ani zdaleka všichni nevědí, že tudy cesta nevede. A čím hlasitěji budou zalobbovaní politici křičet, že vodík je jediná cesta, tím víc jim budou lidi věřit. Jsem schopný polknout, že v nějaké vzdálené budoucnosti, až budeme mít tolik OZE, že nebudeme vědět co s nima, vodík bude ekologičtější náhrada za baterky, v lodní dopravě třeba taky, ale dávat ho do kola, to je fakt ultra hovadina.

Kebab

To se to nakupuje z cizího.

None

Hledíme vstříc budoucnosti.
Já tohle hledání případných slepých uliček vítám. Ale jen pokud to jde soukromých peněz.

původní Jakub P

Za ty prachy mohli mit pro mestsky firmy 2 az 3 spickovy cargo kola, ktery by odvedly furu prace jak fyzicky, tak na propagaci setrne mobility. A to nepocitam cenu plnicky.

Permonik

Jako že by se turisti vozily jako cargo?

původní Jakub P

No zaměnil jsem původně Ostravu jako krajský město kraje – pro město by to bylo o dost jednodušší, najít pro ně využití.

Nicméně i u kraje by se asi našlo užitečný využití spíš pro cargo než pro tyhle nesmysly.

Permonik

Jako vozit cargo po horách na kole?

Teď už se v te myšlence ztracím.

původní Jakub P

Ne, ale krajskej úřad sídlí ve městě, ne v horách. Řada akcí, kterých se účastněj, určitě probíhá ve městě nebo jeho okolí, kam se na kole dá dojet. I budovu krajskýho úřadu je určitě třeba zásobovat.

Pokud opravdu chtěj podporovat smysluplnou šetrnou mobilitu, věřím, že práci pro dvě e-carga s logem kraje najdou jednoduše.

Jo, u města by to byl úplně no-brainer. Ale i u kraje jsem si jistej, že by se využití našlo.

Permonik

Kraj to kolo platí, ale dava ho do uživaní Moravian-Silesian Tourism, která ho odzkouší v horském a městkém prostředí (tj. Havířov, Orlová, Karvina – prostě přejíždění mezi městy).

Jinak Ostrava pro cargo nemá moc vhodné užiti, oproti Brně, Praze a Vidní má doručování vzdálenost třikrát větší, nemá moc uzkých uliček apod.

První komentař jsem myslel že ironická poznámka.

Ale jako hatit subjekt protože
1, nevím co děla
2, jestli něco děla, určitě to děla blbě
3, stojí to peníze

mi přijde „ubohé“.

původní Jakub P

No a co je tak nepochopitelnýho na tom, že kupovat 2 kola dohromady za 400 000 pro Moravian-Silesian Tourism na ozkoušení nové, podle všech předpokladů ne moc perspektivní (pro toto využití) technologie, považuju za vyhozené peníze. Dál jsem se zamyslel, jak by kraj mohl podobný peníze za kola (když už takový peníze za kola chce dát) využít daleko smysluplněji. Že by Ostrava pro cargo nebyla vhodná je kravina, naopak vzhledem k tomu, že Praha a Brno nedělaj v cykloinfrastruktuře reálně téměř nic a jen o tom kecaj, má Ostrava slušnou šanci v tomto jako třetí největší město v republice ty… Číst vice »

Permonik

No jo, ale Ostrava nerovná se kraj.

A když chci přepravovat turisty, tak proč si stěžuji na cargo.

Pokud Ostrava chce e-cargo, ať to řeší Ostrava.

A když se divám na ceník e-carga tak je dvakrát tak drážší než pujčení dodávky.

strojvedoucí J.

Jenom dvě? Na soukromý cyklovýlet?

Potenciál takových kol je tam, kde se uživí půjčovna na elektrokola a zároveň je v blízkosti zdroj levného vodíku. Tedy výhoda rychlého „naplnění baterie“ může vykompenzovat ostatní nevýhody.

None

Vodíku je všude dost. Stačí nabrat vodu vyfoukat z ní kyslík 🤣

Y.K.

No nevím, na roztržení atomu je potřeba více práce. Možná by ta voda šla tím těžkým kolem rozjezdit na vodíky a kyslíky. 🙂

Permonik

No jo neni atom jako molekula 😀

Y.K.

Pravdu díte, tak jsem myslel na atom vodíku až jsem se úplně ztratil. Molekula by jít rozjezdit mohla. Nebo ne? 🙂

Jarda

děkuji ale bombu nechci, kdyby to bouchlo, tak ze mě nezbyde vubec nic.

ABC

to neděláš Jaromíre dobře s těma sirkama

Chleba Nakup

K vodíkovému vozu 810 už je to jen krůček.

None

To bude jízda. Žádný smrad a pokud se bude nalézat na opravené lokálce, bude téměř bezhlučná 😀

Leinad

A převodovka musí zůstat původní, jako při žlutém nátěru (Regionova)

Jan Sova

Orchestrion jako národní technická památka by měl být pochopitelně předělán na (m)nohošlap.

Ondřej 2

A kolo na biomethan, s tím že jezdec je zároveň zdroj? Večer před jízdou 2 plechovky fazolí, proložit gambrinusem nebo jiným patokem a hurá frčíme.

blume

Spravne sklonovani (nikoliv jak v reklame) je Gambrinem. Je to podle vzoru humus. Humusem, nikoliv humususem 😉

Jegorić

To by ale nebylo humusem, nýbrž „humem“… A co teprve slova jako autobus, funus nebo ubrus! A teď zase zpátky k dopravě 😉

náhodný kolemčtenář

já zásadně jezdím autobem či trolejbem. A ano, někdo prý jezdí i ubrem, ale já dávám ubrus spíš na stůl… Ale když může být létací koberec, proč ne jezdicí ubrus, že? 🙂

ABC

gambrinus moc nefunguje. to chce něco nepasterovanýho.

Pavel

Nejlepší samoser byl „nefiltrovaný“ Staropramen. Když jsem si dal 3, tak jsem čekal, že dojde k explozi břicha. Nechápal jsem proč, vždycky mi ta nepasterovaná nefiltrovaná vyhovovala. Když jsem si přečetl složení na flašce, tak mi to bylo hned jasné. Bylo to obyčejné pivo doplněné jablečnou vlákninou (tj. zbytek po vylisování moštu), aby to vypadalo hezky zakaleně.

EC104

Další kraj, který řeší ptákoviny, místo toho aby řešil potdstatnější a smysluplnější věci.

jal

Je těch krajů víc. : – )

„V Evropě již bylo vyvinuto několik vodíkových kol a některá se sériově vyrábějí v Nizozemsku, Francii a Německu.“

původní Jakub P

Jen ať to výrobci zkoušej, když najdou zákazníky. To, že si nás docela hodně myslí, že jde o slepou uličku vývoje, neznamená, že se nemůžem plést, nebo že si to, i když se to třeba neprosadí ve velkým, nenajde nějaký okrajový využití, pro který to bude vhodný. Ale dávat do toho v tuto chvíli prostředky z veřejných rozpočtů nepovažuju za dobrej nápad.

Peeetr

Tahle kola budou z té předotované Francie, škoda že v té sériové výrobně raději užitečněji nestávkují.

Michal 460

Taky nechápu, jak tohle může dávat smysl z hlediska hmotnosti, nedokážu si představit, že by tenhle vodíkový nesmysl vážil podobně nebo méně než běžné elektrokolo.

Michal 460

Podle neofiko zdroje (medium.com) prý 30kg, výrobce ji raději neudává LOL

Permonik

Výrobce udája 66 lbs (cca 30kg).

Jan Sova

elektrokola mají tak okolo 24 kg. Takže je to macek teda.

Michal 460

Hovadina. Mohli místo toho zadotovat třeba zimní provoz sdílených kol v menších městech která na to nemají, alespoň by z těch peněz byl nějaký užitek.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

LOL

zdeva

Penez je dost….