Moravskoslezský kraj chystá nové autobusy k expresům
Nové autobusy SOR pro Transdev. Autor: Transdev
Cestující z Novovojičínska by měli mít od září lepší přístup k dálkovým vlakům na koridoru z Ostravy do Prahy, Břeclavi
Mi vadí to, že tarif odis zasahuje autobusy (621) až do Hranic, ale po železnici (R8, S3) to tak nefunguje. Vůbec mi to nedává smysl, protože když mi ujede přípojný regiojet tak NEMOHU využít jízdenku JEHO jízdenku na další spoj. Pokud by tam tarif fungoval tak jednoduše jedu na odisku osobákem nebo dalším rychlíkem bez problému a žádných příplatků a možná i levněji než s regiojetím tarifem.
Ta linka určitě pomůže, je dobře, že se s tím něco dělá. Teď ještě, aby se to vymyslelo dostatečně dobře. Myslím, že spíš, než na Valašské expresy by bylo vhodné minimálně odpolední spoje směřovat spíše od Ostravanu a EC, které jsou s ním ve 2h taktu, jednak jsou rychlejší a jednak mají horší přípoje. Ta poptávkovost mi nepřijde jako dobrý nápad, může část lidí i odradit. Spíš by měl být zájem o maximální využití té linky například jejím prodloužením až do centra Hranic, které je poměrně daleko od nádraží, případně prodloužením linky na druhé straně až do Frenštátu. Tady je… Číst vice »
Ty SORy jsou strasne krapy…vubec nechapu proc je kupuji
Jak bude řešena návaznost mezi autobusem a vlakem v Hranicích na Moravě, jestliže bude mít autobus z jakéhokoliv důvodu zpoždění (např. právě probíhající přestavba I/48 na D48)?
Proč jenom z Kopřivnice. Mohlo by to vyjíždět už z Frenštátu. Frenštát je sice na „hlavní“ vlakové trati (Ostrava – Valašské Meziříčí), ale spoje do Valmezu přijíždějí až po odjezdu přípoje do Hranic (a naopak z Valmezu na Fren odjíždějí 5-10 minut před příjezdem vlaku od Hranic). Už řadu let! A MS kraji je to šumák!!!
Pokud je to šumák Zlínskému kraji, tak co by se MSK staral.
Ten vlak slouží zejména občanům MSK.
Tak občany zlínského kraje to asi tak nezajímá, protože oni tím vlakem ze Vsetína dojedou až do Hranic, ve Valmezu přistupují lidi z Rožnova – to si Zlínský kraj ohlídá, tam to pěkně navazuje, a mohli by taky lidi od Frenštátu, ale to by MS kraj, který spoje na této trase objednává, musel mít zájem na tom, aby lidi mohli přestopupit a dostat se do Hranic a dál na koridor. Těžko můžete chtít po zlínském kraji nějakou úpravu toho spoje Vsetín – Hranice, protože ten v Hranicích navazuje na rychlíky na koridoru. Už chápete? 😉
Jak si to jako představujete? Z Ovy pres Fren jezdi do ValMezu přímé osobaky. Aby tyto osobaky navazovaly na spoj do hranic , tak by se musel úplně rozdrbat takt. Čili změny na vlacich Č-T – Opava , aby v kuncicich navazoval připoj z Havirova, F-M Č-T , atd…
Njn, než si Ostraváci udělali takt, tak vlaky ve Valu navazovaly, pak přišel takt a odnesli jsme to my. Jo, to Vám asi přijde správné…
Co to tady meleš ? Tento článek je o přípojích na a od expresů. Stačí se podívat do platného JŘ a zjistíš, že po příjezdu od Frenu jede Valašský expres směr Hranice za 9, 11, 37, 29, 24, 46, nebo 43 min. Opačně po příjezdu Ex od Hranic je přípoj na Frenštát za 24, 24, 23, 47, 28 ,25, nebo 41 minut což, v případě výluk a NAD na 323, resp. ve směru od Prahy při dlouhodobé nestabilitě a stávající nespolehlivosti JŘ dálkové dopravy dává – i při dvouhodinovém taktu směr Fren – v podstatě luxusní přípojové vazby (s výjimkou… Číst vice »
Jen drobná poznámka: není pravda, že by obyvatelé Novojičínska (hlavně západ) jezdili oklikou přes Ostravu. Dá se jet i přes Studénku a Suchdol and Odrou, potom R8 do Hranic a tam si počkat minimálně 20 minut na spoj. Není to přes Ostravu, ale stále složité
Jak se dostanete od R 847 do Příbora nebo Kopřivnice?
Nápad dobrý, ale nechápu poptávkovost linky.
Tohle má smysl u autobusu pro 10 lidí někde na vesnici, kdy se neví, zda ta jedna babka a dva turisti dnesa pojedou nebo ne.
Zde u linky dlouhé 50 km někdo očekává, že se stane, že by jel prázdný?
Ta poptávkovost bude spíše následkem tzv.předběžné opatrnosti.Dneska nikdy nevíte,kdy a zač vás někdo bude vláčet v médiích.Tahle linka,ač vypadá logicky, se může znelíbit zatvrzelým lokálkářům,ekonomistům,ekologům a kdo ví komu ještě,co mají potřebu si do vás ve vaší funkci kopnout.
Otázka zda poptávkovost je na celou linku nebo část. U vyšše zminěne poptávkové linky je to tak že autobus jde z ovy do Bíle (rekreační středisko), pokud nejede cestujíci dál, tak tam konči. Pokud chce cestující jede z bumbálky a bus tam není, pošle sms a bus tam dojede. Na bumbalce byl jen hraniční přechod, cestou jsou nějaká lyžarská mini střediska. Pro autobus je sice 9km jedn cesta, ale pro turistu je to 8km v horách.
Tohle byla kdysi skvělá služba od ČD. Jezdívalo to z Frýdku-Místku přes Nový Jíčín a další podobná města na trase do Hranic, kde se dalo přestoupit právě na spoje Ex2(tehdy to tuším ještě ani tohle označení nemělo).A i pro cestující z Frýdku to bylo z mého pohledu a zkušeností daleko pohodlnější, než přestup na ostravském hlaváku, a to vůbec nemluvím o městech typu Jíčín a spol. kde byla cesta vlakem(lokálkami) na koridor daleko větší utrpení..Takže tento nápad MS kraje je z mého pohledu super.
Tak z Frýdku když jede člověk vlakem do Prahy tak se modlí ať to stíhá
Přesně moje situace v pondělí. Jel jsem vlakem z Frýdku do Otrokovic. Vlak z Frenštátu zpoždění 30 minut, tak jsem musel jet autobusem na UÁN, pak tramvají na hlavák, abych stihl přípoj.
Ano, to je přesně logika těch krajských systémů. Chcete jet z Frýdku do Otrokovic, tedy na jih, a proto jedete přes Ostravu, tedy na sever.
Přitom tam máte přímou trať přes ValMez až do Hulína (pozůstatek původní trati Ostrava – Kojetín), ale na ní je v podstatě lokálkový provoz rozdrobený dle spádových měst (ValMez, Kroměříž) a navíc hranice krajů, což z hlediska veřejné dopravy je takřka železná opona.
Tuto změnu čekám i ve Zlínském kraji se zavedením id-zk. Když přijedete do Vsetína Valašským expresem v tuto chvili a expres jede včas autobusy směrem na Zlín odjedou 5-10 minut před přijezdem vlaku. Pak bohužel musite čekat na nádraží až hodinu na konkrétní spoj. Kraj slibuje lepší navaznost na vlaky se zavedením id-zk. Doufám, že se to brzy zlepší.
Ono by možná bylo fajn, aby ze Zlína do Prahy jezdilo víc vlaků než 1 tam a 1 zpátky denně. No a Zemek je Zemek.
Jízdní řád autobusů navrhuje a schvaluje kraj. Co s tím má společného Zemek.
Co se týče Zlína, tak tam na sebe krásně navazuje autobus do Olomouce a vlak na Prahu od Regiojetu.
Je to cca rok, co zástupce ostravského koordinátora dopravy (KODIS?) na předvolebním mítinku pana Unucky (přijel podpořit místní lokální politiky před komunálem) sliboval, že chystaný krajský tarif zlínského kraje bude provázaný s ODIS – v podstatě 2 krajské ids v jednom. To by nám „v pohraničí“ hodně pomohlo – trasu Rožnov – Ostrava jezdí 2 souběžné linky, každou objednává jiný kraj a tudíž ODISku použijete jen na polovině spojů. To se pak fakt vyplatí časový kupon. A nepomohlo by to jen nám na hranici, ale třeba taky lidem, co dojíždějí z Palkovic do Frýdku-Místku – to je zrovna jeden z… Číst vice »
Tak ono se čeká asi čeká až se spustí Id-zk, což bude až na konci roku, ale jinak souhlas