Moravskoslezský a Olomoucký kraj propojí nová autobusová linka s návazností na vlak
Autobusové nádraží Kopřivnice. By Jan Polák - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=72800092
Kopřivnice, Příbor a Nový Jičín budou mít přímou návaznost na dálkové vlaky v Hranicích.
A budou ty autobusy aspoň na vodík?
Jaká vlastně bude ta garance, když má jít o garantované spojení? A to myslím prosím v obou směrech – ono také není se problém zdržet někde v zácpě směrem do Hranic… A jak často by to jezdilo? Další věc – bude počet míst v buse omezen nebo se bude brát i na stojáka? Předpokládám pouze k sezení, tzn. další faktor nespolehlivosti – prostě nemusí zbýt místo. Myslím si, že oba faktory způsobovaly možná ne příliš velký zájem u provedení ČD. Na druhé straně, dnes je mnohem větší podíl on-line nákupů jízdenek než v roce 2012, což by ten druhý faktor… Číst vice »
Proč by neměli brát na stojáka?
Nejsem si jist, zda je to u meziměstského (či dálkového) autobusu vůbec povolené. Našel jsem jen informaci, že pokud je autobus vybaven pásy, pak je kapacita dána počtem sedadel.
Pokud má autobus v techničáku místa ke stání, není problém.
JJ, např busy Ostrava _frýdek místek a dál jso uběžna na stojáka. a jedou 100km/h po 4proudovce
Pokud vím, na dopravě stojících cestujících vždycky závisela největší dovolená rychlost jízdy – což má zejména na delších trasách dálkových autobusů dost podstatný vliv na cestovní doby.
Ale prd. Pokud má autobus v TP místa na stání, může je přepravovat. A pokud není v nějaké pseudoměstské konfiguraci, kde bývá rychlost omezená na 85 km/h, může frčet stovkou jako zajezďák s místy jen k sezení.
Z Hranic do Nového Jičína by cesta trvala asi 20 minut, to bych za dálkový autobus nepovažoval.
Jinak ale pamatuji i dálkové autobusy z Prahy do Jihlavy po dálnici, kde se běžně bralo na stojáka, a že by kvůli tomu jezdily pomaleji, o tom dost pochybuji. Ale už je to dost let, současnou situaci neznám, ani nechci tvrdit, že je to tak správně a že je to bezpečné.
Presne v tomhle smeru mi chybi trat navazujici na VRT… Je tam poptavka pomerne velka…
A podle vás snad vlaky jedoucí po VRT budou zastavovat v Hranicích na Moravě? Proč by se pak tedy vůbec stavěla VRT, když z ní chcete vlastně udělat lokálku?
vono už se jako začalo stavět? tywoe… to je cvrkot … 😀 😀
Tak podle postu ta vrt už stojí. Chybí mu trať navazující na vrt. Pokud tedy pisatel za vrt nepovažuje stávající trať která vrt rozhodně není, ale je jen pouhým koridorem.
Zastaví ve 4 kolejné zastávce pomalý rychlovlak a středem projede dálkáč.
Kdyby takhle pan Unucka myslel i na Frenštát. Tam by stačilo o 5-10 minut upravit příjezdy/odjezdy vlaku do/z Valašského Meziříčí, ani by nebylo potřeba zavádět nové spoje. A z ValMezu už by se frčelo do Hranic a kamkoliv dál. Ale naše periferie je asi holt z ostravského centra příliš daleko a tudíž neviditelná… 🙁
Chápu podobnost s linkou ČD, které si mnozí z vás všimli, ale stejná linka to není. Je to linka na objednávku a v rámci tarifu odis a nikoliv vlakových dopravců. Můžete jím jet z Nového Jičína do Příbora nebo jiných měst po cestě na měsíčník nebo celkově na Odisku (platební kartu). U těchto autobusů to bude oproti jiným celkem výhoda a určitě ji bude využívat mnohem více lidí než předchozí linky. (já osobně určitě)
No i s tou linkou ČD šlo jet třeba mezi NJ a Příborem, jenže problém byl v možné vyčerpané kapacitě a také možných zpožděních generovaných čekáním na zpožděné vlaky. Nevím kdo by chtěl jet z NJ do Příbora s +30 min., neboť v Hranicích se čekalo na vlak ap. Proto se výše ptám na tu garanci přestupů.
Myslím si že i garance bude časově omezená. Například nový přípoj ze Studénky na Příbor a Kopřivnici (23138) má maximálně čekat až do zpoždění 20 min od večerního Hutníka (nově Ostravan 549). Myslím si, že i autobus bude mít maximální čekací dobu kolem 20-30 minut a víc prostě smůla.
Autobus? No ale le fuj. Kdo se chce dostat na vlak ať se na něj dostane jak chce….
A hlavně žádnou jednu jízdenku na vlak i autobus. Vlakové jízdenky musí být oddělený svět.
Aha, proto tolik šotoušů odmítá jednotný tarif. Vlakové jízdenky musí být oddělený svět.:-)
Přesně tak. To by tak hrálo, aby různé IDS diktovaly dráze tarif!
Jak souvisi jednotny tarif s prodejem jedne jizfenky pro vice spoju ruznych dopravcu…
Porad nechapu, co je za problem aby mi v pokladne, na internetu, prodali jizdenku pro vlak kohokoliv a autobus kohokoliv bez jednotneho tarifu…
PS: chapu, ze pri zpozdeni, mi to nevyjde, ale od toho jsou kompenzace, stejne jednotny tarif musi resit i rezervace a mista, ktera pak musi garantovat…
Jízdenku na vlak i autobus si na internetu koupíte již dnes. Tak trochu pak vašemu postu nerozumím.
Vlastně se to dá číst jako pragramtické rozhodnutí, jako reakce kraje na to, že R8 coby přípoj od dálkových linek z Hranic na lokálky v Suchdolu a Studénce přešel pod jiného dopravce, padla jakž takž podvědomá garance přestupu a naopak přišla nutnost dělit jízdenky. Nedivil bych se, kdyby paralelně přišla z druhého břehu Odry i linka od Bílovce, Fulneku a Oder. Koneckonců v rozpočtu MS kraje je to mikroskopická kapička v moři, soudě podle toho, kolik nasype do letiště a leteckých linek, takže proč ne, kór když tohle je užitečnější než letadlo z Mošnova kdovíkam…
Hlavně je to přes Studénku/Suchdol zajížďka proti směru cesty do Brna/Prahy, konspirace bych v tom nehledal.
Zajížďka na mapě ano, ale časově se bavíme o rozdílu v řádu jednotek minut, pokud vůbec. Například nádraží Hranice – Nový Jičín vlakem 29 minut včetně přestupu, autem podle Googlu 21 minut, a to ten autobus bude pomalejší než auto. A ne, nehledám konspirace, to je praxe.
Takže časový rozdíl nulový, ale pojedeme delší cestou. A co se tím získá?
Pojedeme tím, co už jede. O tolik delší to, zejména při vzdálenosti od jmenovaných měst, rozhodně není.
Kde máte těch 29 minut? Běžně 40 – 50 minut v hodinových a větších intervalech s přestupem a s nezanedbatelným rizikem zpoždění rychlíku od Brna, kterému pak může ujet přípoj. Ono není úplně optimální, pokud jedete 300 km z Prahy 3 hodiny a zbylých 30 km do cíle Vám trvá třeba i další 2 hodiny. Autobusy to běžně jezdily kolem 20 minut.
Kde? V jízdním řádu…
Jenže s LE nikdo z Hranic do Suchdolu jezdit nebude vzhledem k jeho cenové politice.
Proti směru jízdy, zvláště pak do Prahy, to určitě není.
Tak kolmo na směr cesty 😉
Což při kilometrickém a nikoli relačním jízdném může mít někdy (netvrdím, že zrovna v tomto případě) i dost podstatný vliv na jeho výši – geometrie a věta o délce přepony (pravoúhlého) trojúhelníku platí i v tomto případě.
To jsou teda teorie. Tam mnohem víc vadí ty přestupy, špatná návaznost a riziko zpoždění.
Jaktože nejsou přípoje? Linka R8 jezdí ve stejný čas, jako když ji jezdily ČD.
Podobný autobus dokonce před roky provozovaly samy ČD:
https://www.cd.cz/cs/vnitrostatni-cestovani/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/files/cz-kcdbus-130609-01.pdf
To asi není reakce na můj příspěvek…? Píšu něco úplně jiného, tahle odpověď na to nedává smysl…
Přípoje a čekací doby jsou takové, jaké si stanovil objednatel.
A když se jelo RJ do Hranic a dál do Studénky s R8 tehdy ČD, musela se zase dělit jízdenka tehdy, teď to jde na jednu.
Dlužno dodat: Za rozkopané Dluhonice RJ fak nemůže. To spíš ČD, že to neudělaly kolem roku 2000, když se kopalo v Prosenicích až k podjezdu v Lýskách. To ještě SŽDC neexistovala.
Jak je psáno níže, smysluplnější linka (body trasy byly součástí tarifu ČD) existovala v roce 2012, byla smysluplnější (jela až do Frýdku-Místku), ale z nějakého důvodu ale byla po čase zrušena. Prázdná zrovna nebyla, ale možná, že neplnila očekávání.
Pokud bude linka v ODIS a půjde tak o něco jako je dnešní linka 621, tak prosím, ale aby na ty vlaky opravdu navazovala… současná varianta linky 621 je tragická, dva páry spojů v pracovní dny.
Já to nové směrování linky do Kopřivnice chápu, je to celkem velké město kde jsou také komplikované přestupy směrem na Prahu. Z Frýdku-Místku se přestupuje v Ostravě, tam by ten autobus takovým přínosem nebyl. Ale mohla by být zajímavá i varianta,kdy by část autobusů jezdila do Kopřivnice a část do Frýdku. A zájmu o tu linku by mohlo pomoct i to, pokud by byla prodloužena i na druhou stranu, asi 1,5 km do centra Hranic. Ale to by asi bylo závislé i na jednání s Olomouckým krajem a s městem Hranice.
Mám pocit, že podobné linky (Hranice-FM) měli Regiojet i ČD a kasovní trhák to zrovna nebyl.
Jezdila to min. Arriva jako ČD BUS. Ale tady se jedná o spoje dotované krajem i obcemi. Jezdit to na vlastní triko by se těžko vyplatilo komukoli.
Tenhle bus jsem kdysi dávno pro cesty Frýdek-Praha občas využíval a podle mě byl super, ale co si pamatuju, tak to bohužel moc vytížené nebývalo.
Veru, a zvlášť v tejto dobe.
Chtěl jsem upozornit na minimální obsazenost. A ta se se změnou dopravce/objednatele nejspíš nijak zvlášť nezmění.
Tak minimální použitelná obsazenost pro komerčně provozovaný spoj se od minimální smysluplné obsazenosti pro dotovaný spoj dost liší.
Navíc si nejsu jist, jestli tehdy šlo cestovat jinak než s jizdenkou ČD pro přestup v Hranicích. Tady může úsekovka přinést docela dost cestujících.
Cestovat jinak než s jízdenkou ČD šlo, jenže jen do vyčerpání kapacity – viz můj příspěvek výše.
Ano pro ČD jsem osobně jezdil před 9 lety na trase FM-Příbor-Nový Jičín-Hranice a zpět za 3csad FM.A opravdu využívalo to dost málo cestujících.Regiojet jezdí návazné spoje z Olomouce do NJ ,FM a zpět dodnes.
Jo, jenže tenhle bus Regiojetu nestaví v Hranicích, takže je to nepoužitelný spoj, pokud chcete jet do Brna vlakem.
No on ten jejich autobus z Olomouce do toho Brna pokračuje
Za jakou cenu?