Tak u města s deseti tisíci obyvateli lze částečně vyřešit mhd díky několika zastávkám regionálních linek. To souvisí s tím, jaké je urbanistické řešení města a směřování jednotlivých linek.
Přesně – kdyby město lépe spolupracovalo s krajem (nové zástávky, průjezdné linky, …) a možná mu lehce přisypalo, tak to může být použitelnější než MHD a zlepšení by se týkalo i dojíždějících…
Jenže MHD nevydělává snad nikde, sype se do ní, protože je ztrátová a právě proto, že občas veze 1 nebo 2 lidi. Já mám přes kopec Sasko, hned za hranicema je vesnička s 2200 obyvateli a kupodivu tam MHD mají a nikoho nenapadlo jí rušit a ani nijak osekávat.
Děkuji (tipoval jsem Johanngeorgenstadt, netrefil jsem se 🙂 ).
Tam ale svoji roli v jakéms-takéms významu tamní MHD hraje výrazné převýšení mezi jednotlivými místy, které tamní MHD spojuje, s výškovým rozdílem až 80 metrů.
Podobné „výškové“ specifikum na českém území (v jeho případě ještě navíc s úlohou návozu od/k vlaku) by se dalo najít např. v Adamově.
Ještě doplním, že se dají najít i jiné případy, již z před 10 let si vzpomínám na situaci, kdy jsem v rakouském městě Liezen (mimochodem srovnatelně velký s Moravskou Třebovou) viděl informaci, že se pro nízké vytížení ruší provoz tamního „Citybusu“ (reálně MHD), na kterém také jezdily minibusy.
Jak po zrušení moravskotřebovské MHD bylo naloženo s těmi minibusy (nebo minibusem, byl-li k dispozici jen jeden)? Jezdí jinde, nebo stojí bez užitku?
stojí podle mě bez užitku u Hnáta
Změna pro Třebovou. Každý půlrok.
Tak u města s deseti tisíci obyvateli lze částečně vyřešit mhd díky několika zastávkám regionálních linek. To souvisí s tím, jaké je urbanistické řešení města a směřování jednotlivých linek.
Přesně – kdyby město lépe spolupracovalo s krajem (nové zástávky, průjezdné linky, …) a možná mu lehce přisypalo, tak to může být použitelnější než MHD a zlepšení by se týkalo i dojíždějících…
Nebo pár taxíky na zavolání s tím, že ho můžete využít maximálně 2x denně.
Jenže MHD nevydělává snad nikde, sype se do ní, protože je ztrátová a právě proto, že občas veze 1 nebo 2 lidi. Já mám přes kopec Sasko, hned za hranicema je vesnička s 2200 obyvateli a kupodivu tam MHD mají a nikoho nenapadlo jí rušit a ani nijak osekávat.
Kterou „vesničku“ (reálně Gemeinde) máte na mysli?
Díky za info.
Kurort Oberwiesenthal
Děkuji (tipoval jsem Johanngeorgenstadt, netrefil jsem se 🙂 ).
Tam ale svoji roli v jakéms-takéms významu tamní MHD hraje výrazné převýšení mezi jednotlivými místy, které tamní MHD spojuje, s výškovým rozdílem až 80 metrů.
Podobné „výškové“ specifikum na českém území (v jeho případě ještě navíc s úlohou návozu od/k vlaku) by se dalo najít např. v Adamově.
A taky turistika
Ještě doplním, že se dají najít i jiné případy, již z před 10 let si vzpomínám na situaci, kdy jsem v rakouském městě Liezen (mimochodem srovnatelně velký s Moravskou Třebovou) viděl informaci, že se pro nízké vytížení ruší provoz tamního „Citybusu“ (reálně MHD), na kterém také jezdily minibusy.