umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Autobusy Doprava ve městě

Moravská Třebová se bude zabývat obnovením MHD

MHD v Moravské Třebové. Foto: Město Moravská Třebová
MHD v Moravské Třebové. Foto: Město Moravská Třebová
Za obnovu v prosinci zrušené MHD vznikla ve městě petice.

Moravská Třebová na Svitavsku se bude zabývat obnovením městské hromadné dopravy, kterou zrušila v polovině loňského prosince. Zda se městské autobusy do ulic vrátí, ale stoprocentně jisté není. ČTK to řekl starosta Miloš Mička (Změna pro Třebovou).

MHD začala jezdit v Moravské Třebové v říjnu 2018. Město zaplatilo dopravce, který provozoval nízkokapacitní autobusy. Podle Mičky se v závěru roku svezlo denně autobusem jen 80 lidí, což lze přičítat koronavirové pandemii, ale také malému zájmu lidí o cestování veřejnou dopravou.

„Dostali jsme od zastupitelů za úkol zabývat se obnovením. Dáváme dohromady podklady. My k tomu budeme svolávat pracovní jednání, definovat si podmínky a rozsah,“ řekl Mička.

Radnice loni rozhodla o tom, že MHD zruší a místo toho zavede Senior taxi, které by mělo zahájit provoz v první čtvrtině roku. Město ovšem obdrželo petici proti zrušení veřejné dopravy. Podepsaly ji stovky lidí, hlavně ze vzdálenějších místních částí. „Otázka je, jestli je MHD pro město naší velikosti to správné,“ řekl starosta. Třebová má kolem 10.000 obyvatel.

Předloni vydala radnice za provoz MHD 2,4 milionu korun, loni zrušila některé zastávky, náklady pak byly kolem 1,5 milionu korun.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xyz

Jak po zrušení moravskotřebovské MHD bylo naloženo s těmi minibusy (nebo minibusem, byl-li k dispozici jen jeden)? Jezdí jinde, nebo stojí bez užitku?

švarc

stojí podle mě bez užitku u Hnáta

Knížecí rada

Změna pro Třebovou. Každý půlrok.

noerf

Tak u města s deseti tisíci obyvateli lze částečně vyřešit mhd díky několika zastávkám regionálních linek. To souvisí s tím, jaké je urbanistické řešení města a směřování jednotlivých linek.

Panda

Přesně – kdyby město lépe spolupracovalo s krajem (nové zástávky, průjezdné linky, …) a možná mu lehce přisypalo, tak to může být použitelnější než MHD a zlepšení by se týkalo i dojíždějících…

Jan Novak

Nebo pár taxíky na zavolání s tím, že ho můžete využít maximálně 2x denně.

Gajda

Jenže MHD nevydělává snad nikde, sype se do ní, protože je ztrátová a právě proto, že občas veze 1 nebo 2 lidi. Já mám přes kopec Sasko, hned za hranicema je vesnička s 2200 obyvateli a kupodivu tam MHD mají a nikoho nenapadlo jí rušit a ani nijak osekávat.

xyz

Kterou „vesničku“ (reálně Gemeinde) máte na mysli?
Díky za info.

Gajda

Kurort Oberwiesenthal

xyz

Děkuji (tipoval jsem Johanngeorgenstadt, netrefil jsem se 🙂 ).

Tam ale svoji roli v jakéms-takéms významu tamní MHD hraje výrazné převýšení mezi jednotlivými místy, které tamní MHD spojuje, s výškovým rozdílem až 80 metrů.

Podobné „výškové“ specifikum na českém území (v jeho případě ještě navíc s úlohou návozu od/k vlaku) by se dalo najít např. v Adamově.

Luboš Beneš

A taky turistika

xyz

Ještě doplním, že se dají najít i jiné případy, již z před 10 let si vzpomínám na situaci, kdy jsem v rakouském městě Liezen (mimochodem srovnatelně velký s Moravskou Třebovou) viděl informaci, že se pro nízké vytížení ruší provoz tamního „Citybusu“ (reálně MHD), na kterém také jezdily minibusy.