Moody’s kritizuje časté výměny vedení Českých drah. Jsou pod politickým vlivem, míní
Railjet v Pečkách. Foto: České dráhy
Třetí výměna vedení za poslední rok v Českých drahách neunikla pozornosti ratingové agentury Moody’s . Další personální změny v čele
Je to malá výstraha – jen si kluci hrajte dál a budete to mít dražší. Jenže kluci to neplatí ze svého ……….mají napůjčováno dost ! Alenka by je měla srovnat do latě.
Milá agenturo, ČD jsou primárně státní firmou, kde si ti, co jsou nyní „u vesla“ zařizují „malou domů“ pro své kamarádíčky. Je to něco jako „trafika“. Strategicků rozvoj ČD je až druhotným zájmem vrcholného a politiky dosazovaného managementu. Primární zájem je řídit průtok penězovody ku prospěchu právě vládnoucí garnitury.
Výměny vedení mě opravdu vytáčí. Třeba dnes jsem jel do Prahy, a tam zrovna měnili vedení, přijel jsem kvůli tomu pozdě…
vyměnili vedení za vodku?
Aaa
Kdepak. Za vodku vyměnily mašinu.
Vedení je ukradený. Všem. 😉
Nedivil bych se zhoršení ratingu, neboť častá výměna vedení způsobí to, že podnik bude „nečitelný“ a „nedůvěryhodný“, takže to způsobí větší míru nejistoty navrácení úvěrů, které jsou ČD poskytovány. Ze strany Mooodys rozhodně správné vyjádření.
Že by si toho ratingová agentura všimla teprve včera?
Oni asi holt mysleli že je to obchodní společnost jako každá jiná 🙂
Moody’s? Vzpomínám si na jejich bravurní hodnocení společností Freddie Mac & Fannie Mae.
Tak že ČD jsou pod politickým vlivem snad musí být jasné každému. Tady by pomohla jen úplná privatizace.
Nebo za korunu dát DB, nebo OBB. Ale myslím, že by nechtěli…
Spíš bych házel vinu na stát. Kdo dohodil Zeleného do čela, aby zhatil zbytek railjetů, kam pak zmizel? Kdo dosadil analfabet a Kupce, který vyhodil poslední silné hráče Hnulíkovou a Štěpána? A kde teď Kupec je? Tak na koho nadávat, na firmu, která nemůže dělat svoji práci, nebo na toho, kdo ji svazuje? Nejdřív bych ukřižoval ministerstvo dopravy
Tak to jim teď zdraží půjčky, jo konečně nastane realita, že dluhy se mají platit. 🙂
A ony ČD dluhy neplatí? Vlaky jsou podobně jako nemovitosti dlouhodobá investice, na kterou je naprosto běžné úvěrování. Nějak nechápu, jak může někdo jásat nad tím, že se díky nekompetentní vládě zdraží drahám financování.
Všem drahám na trhu financování nezdraží, jenom jednomu dopravci. Za druhé je třeba si uvědomit, že dopravce ČD měl nenormálně nízké úroky jen proto, že je ve vlastnictví státu a investoři předpokládali, že v případě platební neschopnosti stát dluhy opět zamázne jako v roce 2003, teď se toto pokřivení trhu pouze odstraní a všichni dopravci budou mít stejné podmínky.
Pokud jde o nějaké křížové dolévání financí, tak k tomu by opravdu docházet nemělo.
Tady jde ale o něco úplně jiného. Vláda zde z dost nepochopitelných důvodů střídá manažery a tím uměle zvyšuje úroky. Takhle se přece dobrý hospodář nechová. Přece nebudu zaměrně státnímu podniku uměle zvyšovat cenu financování jenom proto, aby se dostal na úroveň ostatních dopravců. Alternativní dopravci mají spoustu jiných zbraní, jak ČD ve VŘ porazit. Není třeba záměrně házet klacky pod nohy ČD. Tohle kvalitu vlaků nikam neposune!
Jak nepochopitelných? Jediným důvodem pro odvolání Kupce byl fakt, že nenaslouchal dobře míněných rad…takhle jednoduchý to je. Bohužel. Na druhou stranu- Pavel Surý naslouchal a v jakých problémech dnes je… Tzv.“kamarádi“ z vládních kruhů ho v tom nechali vykoupat. Kupcovi držím palce v boji s touhle anochobotnicí.
Kupec byl jen obyčejný pěšák, který měl za úkol odstranit Štěpána
odkdy je vláda dobrý hospodář?
Promiňte, ale:
1) To, že něco nyní kritizují, nutně neznamená, že časem změní rating.
2) Dluhy se musí platit tak či tak. V tomto případě jde jen o výši úroků.
3) Myslel jsem, že Vám jde o zkvalitnění železniční dopravy. Pokud ano, přál byste si, aby každý dopravce získal co nejvýhodnější úrokové sazby, mohl tedy nakupovat nové vozy a docházelo by k rychlejší obměně vozového parku.
Pokud jeden z dopravců k získání lepšího ratingu využívá fakt, že je státním molochem a vytváří dojem, že stát za něj všechny dluhy zamázne z peněz nás všech, např. formou dosypu za výpravní budovy, atd., tak to pouze pokřivuje trh.
Pokud řádně splácí, tak je toto chování ale naprosto v pořádku.
To, že se dluhy ČD platí z našich peněz (a je úplně jedno jak se ten dosyp nazve) v žádném případě v pořádku není.
Takže ještě jednou. Dosyp v pořádku není.
Rozhodně ale není v pořádku, když vláda svým nezodpovědným chováním destabilizuje společnost na finančních trzích a zvyšuje tak finanční náklady, čemuž vy nepochopitelně fandíte.
Pokud ČD své dluhopisy splácí, jako že splácí, tak je jenom dobře, že za peníze nakupuje vlaky bez neúměrného sypání úroků do bank.
Děkuji za věcný přístup :)) Z čeho ale vycházíte, že ratingová agentura nebere v potaz rizika plynoucí z Vámi uvedeného chování? Pokud by skutečně tato agentura brala v potaz, že ČD = stát, tak by přeci ČD dosáhlo ještě lepšího hodnocení, ne?
Nechápu ty mínusy, takhle to prostě je. Říká se tomu morální hazard a využívají to všechny velké korporace, např. banky či velké automobilky také dostanou lepší úrok a riskují více než běžné firmy, protože stát je zpravidla nechce nechat padnout, viz. Deutsche Bank či Ford… Ale očas někomu ten hazard nevyjde a stát, potažmo FED někoho velkého obětuje (např. Lehman Brothers)…
Jooo, DB. Ti v Řecku projížděli „milióny €“ denně. Poněvadž Řecká vláda celé roky fixlovala účetnictví, aby se nepřišlo na to, že není jen plajte, ale v dražbě má cenu zápornou. Vládní dluhopisy kryté podvodem socanských rozměrů.
Tak jedna věc je někoho odvolat, druhá věc je se rozcházet s vrcholnými manažery tak jak to dělá český stát a české státní firmy. Kdo odejde automaticky je vyšetřován (v lepším případě), v horším případě i trestně stíhán. A když je to jednou dvakrát, jistě se můžeme bavit o vině dotyčných. Ale vždyť už je to prakticky pravidlem. Takže ještě jeden dva přešlapy a ČD budou na úrovni afrických firem …..
Když zkusíte popsat praktiky StB, tak vám z toho vyleze až nepříjemná podbnost. A majitel Strany a Vlády je znám tím, kde se tyto praktiky naučil, potvrdil to i slovenský soud.