Monitoring chátrajícího mostu na Výtoni se přesoutěžuje. Nový tým ho ohlídá až do zahájení stavby

Štěrbiny diagonál železničního mostu na Výtoni. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýŠtěrbiny diagonál železničního mostu na Výtoni. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Most je už čtvrtým rokem pod dohledem. Údaje vedly k omezení železničního provozu.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
sandero.krc

Nová zakázka bude do doby, než most spadne?

JF Kalimero

Měli by tam dát kamery, aby ze zhroucení mostu byly lepší záběry, než z Janova.

Vavrroch

Asi nejpřísněji tajeným údajem v rámci dění kolem ikonické památky je ten „absolutní limit“ množství vlaků, které ještě budou moci projet, než nákladná burleska na téma panoramatu skončí výlukou obou kolejí na mostě.

https://zdopravy.cz/nakladni-vlaky-na-vytonskem-moste-drazdi-rada-osobnich-spoju-ho-pritom-vyuzit-nesmi-198752/
Z článku cituji:
„Zároveň však byla stanovena i pravděpodobná hmotnost, která ještě po mostě může být provezena. Tento limit je absolutní a každý průjezd vlaku tak zkracuje životnost mostu.“
(konec citátu)

Tak kolik vlaků do limitu, kolik? Ví to někdo? Sám vrchní velitel SŽ? Tisková mluvčí SŽ? Některý z dynamických a tolik oblíbených oblastních ředitelů SŽ? Kladívkáři z folklórních fotografií?

Jiří Kocurek

„Zároveň však byla stanovena i pravděpodobná hmotnost“

Pravděpodobná se může ještě upřesňovat pomocí probíhajícího měření, ale také by mě zajímalo kolik to je, plus mínus.

Alibaba

Určitě to někdo ví, ale protože výsledky mají pravděpodobnostní charakter, tak se nedivím, že to nezveřejňují, protože takovéto výsledky jsou velmi náročné na interpretaci. Obzvlášť, kdy i zatížení, v podobě vlaků má taky nějaký pravděpodobný charakter.

Adam Ř

Na dotaz mají IMO povinnost takovéhle informace zveřejnit. Trošku bych doufal, že si odborný server takovéhle informace vyžádá

Alibaba

Ptejte se, jsem zvědavej na interpretaci výsledků. 🙂
Nemyslím si, že je to informace ve veřejném zájmu, nebo podle jakého paragrafu by se měla zveřejnit.

Filip Jirsák

Zákon 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím. Neřeší, zda je zveřejnění ve veřejném zájmu, je to opačně – pokud povinný subjekt informaci má a není tajná nebo by její zveřejnění bylo v rozporu s jiným zákonem, musí ji na dotaz poskytnout a zveřejnit.

Alibaba

Dík za upřesnění § a názvu zákona, já si na první dobrou nevzpomněl a hledat se mi to nechtělo.

Libor

Do roku 2027? Tou dobou už snad bude most nový, ne? Dostalo to doufám k dořešení ŘSD, divize železniční stavby? Cena 35% dolů, termín dokončení dva roky. 😁

Libor

Jo a odstranění starého mostu by mohli udělat jako melouch brigádníci z Ukrajiny. Zkušenosti jistě mají…

Jiří Kocurek

Vyměnit most dovedou i občané ČR, viz Ústí. Jen je potřeba vyřidít ty papíry, aby mohli začít.

Robert Pražák

Oni to zvládnou i bez papírů 😀

Jiří Kocurek

Sběrači kovů? Ano, už se dokonce i stalo, jen ten most nebyl v Praze a pod trvalým dozorem.

Alibaba

A myslíte, že ŘSD umí vyřešit potřebnou železniční technologii?
Takže to stejně naprojektují firmy, které to umí a stejně to budou projednávat podle podmínek SŽ.

Petr

Udržování mrtvoly při životě.

Jiří Kocurek

Zapřahat vycpaného koně. Sice to nepojede, ale vzhledově …

BND30

Vycpaného koně už dlouho shání NTM na Masaryčku. Třeba kdyby se poptávalo víc kusů, na zakázku by se konečně někdo ozval…

Petr

Přitom ho mají v každím lepším eshopu s blbostma do zahrady. https://strade.com.pl/cs/zahradni-dekorace/kun-v-zivotni-velikosti_2122

Chleba Nakup

V práci chovám nafukovacího poníka z tuhé pryže, můžu ho pronajmout.

Alibaba

Poděkujte památkářům za sabotáž železniční dopravy.

Alf11

Snad to neskončí tak to. https://youtu.be/BitaNlyFg1A?t=85

Michal Bartoníček

Tolik promrhaných peněz 🥺 Jestli prozřetelnost existuje, tak tu trošku nechá jedné krásné tiché noci bez provozu spadnout.

Pája

Něco jako bylo v Německu? Néjaký čas po projetí poslední tramvaje, v níž nikdo netušil, že jsou v posledním spoji přes most?

Jiří Kocurek

Takové štěstí se neopakuje dvakrát, obávám se.

Adam Ř

Tak ať to třeba spadne s nějakým nákladem, to by bylo docela fajn. A ještě by byla cool fotka

Jan

Taková česká cesta, neustále monitorovat a přesoutěžovat. Postavit most je těžší…

Jiří Kocurek

Samotné postavení mostu není tak složité, jako přesvědčit technikou nepolíbeného aktivistu, že únava materiálu není … točvolantská pavěda.

Jaaa

Únavu materiálu nikdo nerozporuje. Že vás ty slaměný panáky ještě baví…

Jiří Kocurek

Furt tvrdí, že se dá opravit.

Tomáš V.

Nechci nic říkat, ale to vy jste ten, kdo se slaměnými panáky pravidelně operuje. Běžně v diskusích o tomto mostu ignorujete věcné a technické argumenty. Prostě vy ten most znáte odjakživa a proto je to pro vás ten jediný správný, případně se nezapomenete ohnat něčím jako že můžeme rovnou bourat Hradčany:-)

Alibaba

Tak proč ho památkáři prohlásily za památku?

sandero.krc

Jestli PROHLÁSILY, tak to nebyli památkáři, ale PAMÁTKÁŘKY 🙂

Alibaba

🙂
Škoda že to nebyli mostařky, ty by tomu alespoň mohli trochu rozumět.

Jiří Kocurek

Požadují v té soutěži i potápěčskou kvalifikaci? Aby to do zahájení stavby dokázali monitorovat za všech okolností 🙂

Honza

Nejlepší by možná bylo, kdyby ten most někdy v noci až po něm nic nepojede, spadl.

jfp

Tomu by se dali i trošku pomoct… Stačí říct v Kremlu, že v noci to nehlídaj a je to součást dopravní infrastruktury. A ještě demolice bude na útraty státu, jen teda jiného.

sandero.krc

V Dresdenu se to povedlo! 🙂

standa

už má SŽ nachystaný červený tečky?

Kubrt

Jen taková korekce k třetímu odstavci od konce. Měřicí ústředny nevzniknlou, ale budou nainstalovány. Je to „krabička“, do níž jsou zapojena jednotlivá čidla, jjeichž signály sbírá a ukládá.

Petr

Jde o telemetrické stanice.

Petr

Diagnostika musí být funkční i při ponoření, když to má hlídat až do zahájení stavby.

hroch.obojzivelny

Endoskopickou diagnostiku by si měli šetřit na ty, kdo budou bránit výstavbě mostu nového.

Standa

Snad to pojišťovny proplatí zpětně….. Těch lidí bude hodně.

Die Wiedervereinigung

Zbořit nelze opravit!

Řekne mi prosím někdo, kam patří v této větě čárka?

Jan

Když já nedával ve třetí třídě pozor…

Jiný Petr

A v tom, právě, je čeština kouzelná 🙂

Někdo

Vítej kam chcete, podle toho jaký máte názor

Martin Verner

Momentálně bohužel „Zbořit nelze, nelze opravit.“