Monitoring chátrajícího mostu na Výtoni se přesoutěžuje. Nový tým ho ohlídá až do zahájení stavby
Štěrbiny diagonál železničního mostu na Výtoni. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
Most je už čtvrtým rokem pod dohledem. Údaje vedly k omezení železničního provozu.
Nová zakázka bude do doby, než most spadne?
Měli by tam dát kamery, aby ze zhroucení mostu byly lepší záběry, než z Janova.
Asi nejpřísněji tajeným údajem v rámci dění kolem ikonické památky je ten „absolutní limit“ množství vlaků, které ještě budou moci projet, než nákladná burleska na téma panoramatu skončí výlukou obou kolejí na mostě.
https://zdopravy.cz/nakladni-vlaky-na-vytonskem-moste-drazdi-rada-osobnich-spoju-ho-pritom-vyuzit-nesmi-198752/
Z článku cituji:
„Zároveň však byla stanovena i pravděpodobná hmotnost, která ještě po mostě může být provezena. Tento limit je absolutní a každý průjezd vlaku tak zkracuje životnost mostu.“
(konec citátu)
Tak kolik vlaků do limitu, kolik? Ví to někdo? Sám vrchní velitel SŽ? Tisková mluvčí SŽ? Některý z dynamických a tolik oblíbených oblastních ředitelů SŽ? Kladívkáři z folklórních fotografií?
„Zároveň však byla stanovena i pravděpodobná hmotnost“
Pravděpodobná se může ještě upřesňovat pomocí probíhajícího měření, ale také by mě zajímalo kolik to je, plus mínus.
Určitě to někdo ví, ale protože výsledky mají pravděpodobnostní charakter, tak se nedivím, že to nezveřejňují, protože takovéto výsledky jsou velmi náročné na interpretaci. Obzvlášť, kdy i zatížení, v podobě vlaků má taky nějaký pravděpodobný charakter.
Na dotaz mají IMO povinnost takovéhle informace zveřejnit. Trošku bych doufal, že si odborný server takovéhle informace vyžádá
Ptejte se, jsem zvědavej na interpretaci výsledků. 🙂
Nemyslím si, že je to informace ve veřejném zájmu, nebo podle jakého paragrafu by se měla zveřejnit.
Zákon 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím. Neřeší, zda je zveřejnění ve veřejném zájmu, je to opačně – pokud povinný subjekt informaci má a není tajná nebo by její zveřejnění bylo v rozporu s jiným zákonem, musí ji na dotaz poskytnout a zveřejnit.
Dík za upřesnění § a názvu zákona, já si na první dobrou nevzpomněl a hledat se mi to nechtělo.
Do roku 2027? Tou dobou už snad bude most nový, ne? Dostalo to doufám k dořešení ŘSD, divize železniční stavby? Cena 35% dolů, termín dokončení dva roky. 😁
Jo a odstranění starého mostu by mohli udělat jako melouch brigádníci z Ukrajiny. Zkušenosti jistě mají…
Vyměnit most dovedou i občané ČR, viz Ústí. Jen je potřeba vyřidít ty papíry, aby mohli začít.
Oni to zvládnou i bez papírů 😀
Sběrači kovů? Ano, už se dokonce i stalo, jen ten most nebyl v Praze a pod trvalým dozorem.
A myslíte, že ŘSD umí vyřešit potřebnou železniční technologii?
Takže to stejně naprojektují firmy, které to umí a stejně to budou projednávat podle podmínek SŽ.
Udržování mrtvoly při životě.
Zapřahat vycpaného koně. Sice to nepojede, ale vzhledově …
Vycpaného koně už dlouho shání NTM na Masaryčku. Třeba kdyby se poptávalo víc kusů, na zakázku by se konečně někdo ozval…
Přitom ho mají v každím lepším eshopu s blbostma do zahrady. https://strade.com.pl/cs/zahradni-dekorace/kun-v-zivotni-velikosti_2122
V práci chovám nafukovacího poníka z tuhé pryže, můžu ho pronajmout.
Poděkujte památkářům za sabotáž železniční dopravy.
Snad to neskončí tak to. https://youtu.be/BitaNlyFg1A?t=85
Tolik promrhaných peněz 🥺 Jestli prozřetelnost existuje, tak tu trošku nechá jedné krásné tiché noci bez provozu spadnout.
Něco jako bylo v Německu? Néjaký čas po projetí poslední tramvaje, v níž nikdo netušil, že jsou v posledním spoji přes most?
Takové štěstí se neopakuje dvakrát, obávám se.
Tak ať to třeba spadne s nějakým nákladem, to by bylo docela fajn. A ještě by byla cool fotka
Taková česká cesta, neustále monitorovat a přesoutěžovat. Postavit most je těžší…
Samotné postavení mostu není tak složité, jako přesvědčit technikou nepolíbeného aktivistu, že únava materiálu není … točvolantská pavěda.
Únavu materiálu nikdo nerozporuje. Že vás ty slaměný panáky ještě baví…
Furt tvrdí, že se dá opravit.
Nechci nic říkat, ale to vy jste ten, kdo se slaměnými panáky pravidelně operuje. Běžně v diskusích o tomto mostu ignorujete věcné a technické argumenty. Prostě vy ten most znáte odjakživa a proto je to pro vás ten jediný správný, případně se nezapomenete ohnat něčím jako že můžeme rovnou bourat Hradčany:-)
Tak proč ho památkáři prohlásily za památku?
Jestli PROHLÁSILY, tak to nebyli památkáři, ale PAMÁTKÁŘKY 🙂
🙂
Škoda že to nebyli mostařky, ty by tomu alespoň mohli trochu rozumět.
Požadují v té soutěži i potápěčskou kvalifikaci? Aby to do zahájení stavby dokázali monitorovat za všech okolností 🙂
Nejlepší by možná bylo, kdyby ten most někdy v noci až po něm nic nepojede, spadl.
Tomu by se dali i trošku pomoct… Stačí říct v Kremlu, že v noci to nehlídaj a je to součást dopravní infrastruktury. A ještě demolice bude na útraty státu, jen teda jiného.
V Dresdenu se to povedlo! 🙂
už má SŽ nachystaný červený tečky?
Jen taková korekce k třetímu odstavci od konce. Měřicí ústředny nevzniknlou, ale budou nainstalovány. Je to „krabička“, do níž jsou zapojena jednotlivá čidla, jjeichž signály sbírá a ukládá.
Jde o telemetrické stanice.
Diagnostika musí být funkční i při ponoření, když to má hlídat až do zahájení stavby.
Endoskopickou diagnostiku by si měli šetřit na ty, kdo budou bránit výstavbě mostu nového.
Snad to pojišťovny proplatí zpětně….. Těch lidí bude hodně.
Zbořit nelze opravit!
Řekne mi prosím někdo, kam patří v této větě čárka?
Když já nedával ve třetí třídě pozor…
A v tom, právě, je čeština kouzelná 🙂
Vítej kam chcete, podle toho jaký máte názor
Momentálně bohužel „Zbořit nelze, nelze opravit.“