Modré zóny se příští rok rozšíří do dalších ulic v městské části Brno-střed
Rezidentní parkování v Brně. Foto: www.parkovanivbrne.cz
Ještě letos v dubnu se rozšíří rezidentní parkování do šesti ulic v už regulovaných oblastech v Žabovřeskách a Králově Poli.
pane redaktore odkaz s mapou zde.: https://www.parkovanivbrne.cz/aktuality/parkovani-v-brne-2023-157
„Místní pak měli problém najít volná místa, protože se v těchto ulicích hromadila auta těch, kteří se chtěli vyhnout poplatku za parkování,“
Tedy vlastně vytvořili zrůdný systém, který neumožňuje podnájemníkům parkovat u jejich bytů a lidí vlastníci auto trestá za jeho potřebu. Ti potom parkují, kde se dá, ale to se pak nelíbí zase ostatním, tedy je potřeba více šikany. A jako bonus tím město získá další prostředky na buzeraci.
Protože peníze jsou až na prvním místě a lidský život nikoho nezajímá
Ten systém umožňuje parkovat komukoliv kdekoliv, jenom to není zadarmo. Koneckonců u bydlení nebo stravování, když bych zůstal u základních potřeb každého člověka, je to nastaveno velmi podobně, za byt a za jídlo se také musí platit.
Jenže jídlo a ubytování jsou služby, za které si člověk platí sám. A silnice jsou zase veřejné prostranství, na které se platí daně. Když si člověk od města koupí kus silnice, ať si na něm klidně udělá placené stání.
Podnájemníci své byty nemají. Nájemníci si mohou přihlásit trvalý pobyt.
Pokud jim to zakazuje nájemní smlouva, tak nemohou.
Trvalé bydliště v nájmu nelze zakázat. Takové ustanovení ve smlouvě by bylo neplatné.
To zase záleží člověk od člověka. Třeba student si trvalý pobyt na kolejích nenapíše, ale parkovacích míst u nich bývá pouze pár. A tam ještě často stojí kde kdo, aby se vyhnul právě modrému moru.
Případně na bytě, kde tráví pouze část roku. Přeci nebude pořád přepisovat bydliště a ještě by tím přišel o ubytovací stipendium…
A neříkej mi prosím, že by student neměl mít auto, to je dneska záležitost patnácti tisíc. Jak já byl rád, když jsem si v posledním ročníku jedno pořídil a najednou nemusel jezdit domů 4 hodiny, ale jenom 45 minut.
Hlavně je důležité, aby v zeměpisných šířkách, kde se jezdí na motorkách 4-5 měsíců v roce, bylo na každé ulici tucet vyhrazených míst pro motorky.
Docela by mě zajímalo, jestli existuje nějaká statistika využití míst pro motorky. Někde jsou opravdu využita místa, kam se normované parkovací místo nevleze, ale pak jsou lokality, kde si říkáte proč je toho tady tolik.
To je jak ty cyklostojany jsou to trochu vyhozené peníze.
Ještě by bylo pěkný, kdyby povolenka do modrý nestála 200/rok. Ale to naše brněnská ODS radši poškrtá další spoje MHD, když nemá peníze 🙂
Jo, ty povolenky mi minimalne mely zaplatit administrativu samosprávy. V lepším případě být i monitivacni a vyhnat aspoň auta co nejezdi …třeba mít poplatky 50-100 eur měsíčně.
Za takovou cenu už by byl pronájem garáže.
Však to je všestranně lepší, když si raději pronajmou garáž.
Nastavení je takové, že vlastnictví jednoho vozidla je bráno jako přijatelné, proto pro první vozidlo je poplatek tak nízký, ale není zájem, aby auta jezdila denně, je dobře, když každý nejezdí do práce autem. Proto netřeba trestat ty, kteří často nejezdí.
Jinak samozřejmě MHD by mělo být základ a až poslední položkou, která se bude proškrtávat, on opravdu není každý schopen jezdit na kole.