Modernizaci uzlu Česká Třebová vyprojektují brněnský a pražský Sudop za 258 milionů
Česká Třebová. Pramen: Správa železnic
Půjde o vůbec největší ucelenou modernizaci železničního uzlu v historii Správy železnic.
Půjde o vůbec největší ucelenou modernizaci železničního uzlu v historii Správy železnic.
Není náhodou už od začátku roku prodloužená jízdní doba přes ČT o půl hodiny? Proč se tam tedy už sakra něco nedělá?
Protože se dělá o kus dál. A mít do toho rozkopanou ještě Třebovou, tak nevím, jak by vypadal provoz.
Je na planetě vůbec tolik železa, aby to stačilo na tolik modrého zábradlí?
Bude 80 km/h u některých kolejí i ve směru na Olomouc, nebo tam bude další propad na 50 nebo 60 km/h?
Na platy projektantu jde u nas v Sudoku 30%. Tusim z trzeb, to nevim presne. Takze sto klacku hrubeho mesicne nema ani zaslouzily HIP.
Díky za informaci. Schválně jsem chtěl být štědrý a vybral is kulaté číslo abych z něčeho vyšel. Potom jsem se díval na inzeráty, železniční projektant je za 30-50 tisíc, což tedy není tak moc, ale zřejmě nějak odpovídá trhu.
Ale na realizaci nebudou prachy
Ta Třebová se mnela dělat už dávno..je to ostuda.ale zajímavé že to vydrželo tak dlouho..
Zase by mě zajímalo nějaké rozpočítání nákladů, že tohle vyjde na čtvrt miliardy. Prosím někoho zasvěceného, aby mi to vysvětlil. Velmi laickým, hrubým odhadem si řeknu, že jeden projektant bere 100k měsíčně, k tomu náklady firmy, vedení, nějaký zisk, ať nežeru vyjde je to na 2,4 mega ročně. Takže na tom bude dělat 100 lidí po dobu jednoho roku (případně jiná ekvivalentní kombinace)? Není to trochu moc?
Zapoměl jste náklady na výpočetní techniku (SW,HW). Dnes se terén skenuje laserem atd.
To nedělá sudop. Za 300 klacků máte komplet naskenovanou celou třebovou včetně šroťáku. A to sem tu cenu hodně presyrelil
Přestřelil…
A těch 300 klacků dle tebe zaplatí kdo?
To jsem zahrnul do těch celkových nákladů jako dvojnásobek odhadované mzdy. Zrovna při takových částkách by mohla výpočetní technika vyjít na jeden měsíční náklad na pracovníka a to je rozpuštěná do několika let a více projektů. Ale jak jsem psal, je to jen odhad laika, proto jsem se ptal na konkrétnější čísla.
No ono se to nezdá, ale sazebník měsíční bude klidně kolem 150K/měsíc. Když si vezmu, že mám +- 170 pracovních hodin a počítat na toho projektanta budou třeba 1000 Kč/h, tak to i reálně vyjde a taky vyjde i těch 100 lidí. Hromada profesí, do toho nějaké zisky, poplatit hardware (Revit, Civil atd.), služebky atd.
To je jako dát 100 000 za projekt za rodinný domek.
Pokud sumu 258 mil. CZK za projekt modernizace celého uzlu Č.Třebová (kolejiště, troleje, stavby) porovnáte s cenou za projekt na pouhou revitalizaci nádražní budovy v Č.Velenicích za max. 23 mil. CZK, tak to až tak velká suma za celou akci není.
V Třebové se mimo nádražní budovy na nic nesáhlo asi 60 let.
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-chysta-opravu-nadrazi-ve-velenicich-osud-restaurace-neni-znam-71410/
Škoda toho podchodu do ŽOSky, já bych ho naopak napojil schodišti (rampou?) na nástupiště a člověk by při chůzi z/do města nemusel chodit halou.
Obecně pro všechny co se diví, že tam bude rychlostní propad na 80 km/h. Kudy a jak by se to mělo trasovat v těchto místech: https://mapy.cz/s/cedabumoba ??? Jak už tu psalo hodně lidí, bez zbourání kusu zástavby je rychlost 80 km/h maximum možného co se dá vytřískat s pozemků co vlastní dráha, a i nějakého rozumného zapojení do stávajících tečen ve stanicí. A tečny ve stanici vám nikdo nebude chtít změnit, to by se musely nástupiště nacpat k ŽOSce (prohodit odjezdovou a osobní skupinu). A že by si v Třebové nechali zbourat kus města, tak to zas takový nadšenci do… Číst vice »
Jako jediný jste naznačil zajímavé řešení. 80 km/h u zastavujících vlaků nevadí, ale určitě nikoho nenapadlo udělat Třebovou na bázi Přerova , jenom ne s průjezdnými rychlými kolejemi mezi nástupišti, ale na hraně odjezdové skupiny. Od Prahy by to mohlo být dobré, ale na druhé straně by to znamenalo nějakou estakádu – a to manekýn nerozdýchá.
“ zbourat kus města, tak to zas takový nadšenci do železnice nejsou. “ Na to, že to město vděčí své velikosti a prosperitě jen díky dráze (MuN). Tak by pár baráků na oplátku pustit mohli. 🙂
Fiiiha, 80 km/h. Trochu mam strach aby cestujici mohli pri takove rychlosti dychat… Dobre ze mame sukafony. Takovej hurvinek by tam ted (za 10 let – az bude hotovo) brzdil provoz.
Nebylo by lepší zároveň opravit současný podchod, co má výstup u CZ LOKA a udělat z něj schody na peróny, než prodlužovat pod celým nádražím podchod, co jde z haly?
Jinak nedává smysl mít pod celým nádražím podchod + zároveň nadchod. Nebo je myšlen podchod u Corada? To z článku není jasné.
Podchod na nástupiště a podchod CZ LOKO budou nahrazeny jedním novým podchodem pod celým kolejištěm.
Podchod Korado bude nahrazen nadchodem.
A to je to, co mi nedává smysl, proč se bude kopat nová díra pod celým nádražím, když by jen stačilo současné podchody opravit, a z toho co vede k CZ LOKU akorát udělat výstupy na peron (navíc tam prý kdysi už byly), z velké části jej využívají zaměstnanci CZ LOKA, takže vyústění u vchodu do práce je více jak vyhovující.
Náhrada u Korada je více jak potřeba.
Ty výstupy z malého podchodu se mi nějak nezdají – na tom kyklopském zdivu by musely zanechat nějaké stopy.
Proč všechny železniční stavby v ČR projektuje SUDOP?
§ 1 – nikdy se nedělalo jinak. Daňový poplatník to stejně zaplatí, bohužel.
Není Sudop jako Sudop 🙂
Protože má dokumentaci, SŽ vlastní jen něco.
Protože dlouhodobá specializace na tuto činnost.
SUDOP je zkratka bývalého národního podniku „Státní ústav dopravního projektování, založeného v letech 1952-3.
to je zajímavý sousto, jsem zvědavý co z toho bude…
„Stávající podchod pod stanicí se prodlouží a nahradí tak dosluhující podchod, který slouží pro přístup do lokality za nádražím. Dosluhující podchod nahradí lávka.“
Nechcete celý tenhle odstavec nějak napsat znova a lépe? A nebo rovnou zkusit ty podchody nějak identifikovat, třeba GPS souřadnicí?
Stačí se podívat na mapy.cz
asi to uvidíme na té studii s čím příjdou…je to výzva
Jo, hodilo by se doplnit: , „třetí“ dosluhující podchod občas podbrod …
Taky jsem si říkal, že je to z toho textu mizerně pochopitelné. Si říkám, že se zruší podchod od kruháku a protáhne ten pod nástupišti. Jen pak nechápu ten plesk o lávce.
Lávka má být v těchto místech https://mapy.cz/s/mosanaheru místo podchodu (třetího – civilního). V minulosti zde byl nadjezd.
WOW, v 21.století vylepšíme průjezd na trati TEN-T z 60 km/h na 80 km/h 🙂
Podívejte se, kolik procent válků ČT pouze projíždí. Taky si zkontrolujte polohu nádraží.
Zázrak je, že se na to vůbec po 70 letech sáhne.
to, že se to vyprojektuje, neznamená, že se už kopne…potřeba to asi je
Cokoliv navíc znamená probourat velký kus města. To je ale neprojednatelné. A že se to neudělalo dřív? Jediné, co se s tím dá dělat, tak začít co nejdřív.
Tím „že se to neudělalo dřív“ mám na mysli rekonstrkuci, tak jak je teď naplánovaná, nikoliv probourání města. Ať nedojde k mýlce.
hmm, naroste rychlost alespoň z Třebové k Opatovu?
V rámci této akce nikoliv, ale řeší se co s Opatovem ? Jestli zrušit nebo zastávka či co a v rámci tohoto je nějak záměr pokus it se narovnat to esíčko, co tam dneska je – takže snad se to časem napřímí a rychlost se zvedne.
Zrušit Opatov by byla veliká blbost. Dělám na CDC dispečera a pro Třebová jsou okolní stanice klíčové. Dlouhá Třebová,Třebovice i OOpatov.Predevsim z hlediska nákladní dopravy
Zdravím.
Opatov se taky řeší. Bude to velká akce s přeložkami a to esíčko se neodstraní, ale přetrasuje na rychlost 140-160km/h.
Mira
Jak jinak…
80 km/h?
Ono asi o moc vyšší rychlost nejde mezi Parníkem a Třebovou. Vede to v zástavbě, tak jestli i problém nejsou hlukové limity?
Tak 60, resp. 80 km/h je už teď jen v prvních dvou obloucích za stanicí (při jízdě ze stanice jde o ty první dva pravé oblouky). A zrovna z těchto dvou oblouků by asi nebyl technicky problém udělat jeden o větším poloměru. Jen by byl asi problém tam nacpat spojky z odjezdové skupiny do hlavních kolejí (které jsou právě v přímé mezi těmi dvěma oblouky), takže pak by se muselo z odjezdovky jedině suezem… V dalších obloucích už je teď 90 – 100 km/h. Další limitující faktor budou výhybky, protože pokud byste chtěli vyšší průjezdnou rychlost na Brno i Olomouc,… Číst vice »
Spíše ty oblouky, tipuji. Proti hluku je tam plánována další krásná stěna (byť nakonec asi redukovaná). 🙂
komu se to nelíbí ať jezdí na kole…pořád se nachází nějaký remcalové…ať sedí a jsou rádi, že něco jede.
Bude u nás někdy hotovo? Nevyšlo by levněji ty koleje dělat z diamantu, že by to třeba vydrželo?
To zvýšení rychlosti je ovšem super. Jen abysme měli něco, co může jezdit tak rychle…
To že bude někdy hotovo, je naprostá utopie. To by se muselo v celé zemi vše postavit naráz a to nesmysl. Životnost tratě je cca 25 let v ideálním případě.
Tak buď mají ostatní země ty tratě podzřelé nové anebo jim to drží více než 25 let, protože takhle soustavně rozkopáno jako u nás jsem ještě nikde neviděl.
Ano. A proto jsem to navrhoval. Nasmlouvat na stejnou dobu delniky z celeho sveta a na tyden to tu zastavit a predelat 🙂 Ridili by to Cinani 😉
Uz davno jsem vzdal sanci se projet Praha – Ostrava rychlosti 250km/h. Vzdal jsem i 160km/h. Vzdal jsem i souvislou jizdu. A jak to vypada, vzdam i primou jizdu bez oklik. Kazdy rok je to jen horsi.
A co me stve nejvic je to, ze se kope na koridoru a nestavi. Den ma 24 hodin.
Koleje z diamantů by byly pryč za půl hodiny 😀
Takže v roce 2029 se přes Třebovou bude jezdit 80 km/h. Pokrok nezastavíš.
Pokud neproběhne bourání domů nebo tunelový obchvat mimo Třebovou, tak se asi nic rychlejšího vymyslet nedá.
Tunelový obchvat na Rudoltice by se určitě uživil, otázka je co by to stálo.
Ačkoliv přes Parník je v OpenRailwayMap psáno 100 km/h.
A to by stačilo plynulé jízdě alespoň nákladních vlaků.
Však na Parníku ještě 100 je, rychlost se snižuje na 80 zhruba u suezu a na 60 u vjezdovych navestidel.
A kolik budou jezdit pendolina?
Ona součástí rekonstrukce není kolej od Prahy do vjezdu nebo je to chybička?
Myslím že není…
Není součástí nebo není to chybička?
Proč se průjezdová rychlost zvýší jen na 80km? A nevíte někdo k čemu je ta kolejová smyčka v dolní části mapky? Předem díky 🙂
Kolejová smyčka je odjezdová kolej z ranžíru směr Olomouc.
Ta smyčka je odbočka Les a slouží pro odjezd nákl.vlaků z odjezdové skupiny.
A 80 asi z důvodu oblouku směr Dlouhá Třebová.
Dvou oblouků, které by při troše snahy šly spojit do jediného se srovnatelným poloměrem, jako mají ty předchozí stovkové. Tak hlavně, že se v Pardubicích, kde stejně všechno zastavuje, musely vytrhat angličany, aby byl průjezd na 160, ale tady osmdesátka na průjezdu nikoho netrápí. A to ještě článek neříká, jestli to nebude 80 jen pro klopidla.
Jenže v Pardubicích nebyl důvod pro to neudělat tu 160 km/h, to že tam teď všechno zastavuje není zrovna pádným důvodem. Zde to možná vadí, ale podmínky vyšší rychlost neumožňují.
1) To tak nemusí být navždy, navíc v jeden (byť krátký) čas tam pár vlaků projíždělo.
2) By se snesla kritika, proč se to na 160 km/h neudělalo, když už se stanice modernizuje.
Kudy byste to vedl, čtyřkolejně?
A kolik by se ušetřilo peněz, kdyby se přes výhybky přímo mohlo pouze 100 km/h namísto 160 km/h? Bylo by to dražší, protože rychlostníky navíc?
Předpokládám, že ty angličany by dalších 25 let bez výměny nevydržely.
Žádný angličan – dobrý angličan, obzvlášť v hlavní koleji.
A nerozhádají se ty Sudopy mezi sebou?
Tak Sudop Praha a Sudop EU je prakticky jedna firma, takže se maximálně pohádají jen se Sudop Brno.
Možná se ani nedorozumí.
Ach jo, zase Sudop, to bude zmeteček.
Koho byste doporučil vy, to by mě zajímalo.
Dokumentaci na zkoušku dělali už i jiní a nedopadlo to dobře. Možná bude časem další pokus.
Zlatej SUDOP proti jiným.
AFRY třeba.
Sudop all. Cítím bouřku v rozhicované troubě.
Pozor aby se v ní nezničil vnitřek… 😀