Modernizaci tratí mají platit města a obce, vyplývá z Národního investičního plánu. Podle ministerstva jde o chybu
Siemens Desiro společnosti Die Länderbahn v Hrádku nad Nisou. Foto: Jan Sůra
(aktualizováno 13:35) V prosinci vládou schválený Národní investiční plán (NIP) počítá s tím, že stamilionové až miliardové modernizace železničních tratí
Jak se liší politický marketing orientovaný na seniory od hrncových šmejdů? PF2020
Hanička bydlí v Ústí nad Orlicí a byla přes vánoční svátky lyžovat na králicku. O víkendu se po novém roce vrací domů a potřebuje být v UO mezi 19 – 20 hodinou večerní. Hanička má IREDO kartu (z blahovůle hejtmana) si ji koupila na 30 Kč a nechala si ji na nádraží v UO v kase ČD dobít 200 korunami, protože se doslechla, že ji neumějí zatím kontaktních místech LET a vlacích LET dobíjet. Hanička je chytrá a je zaregistrovaná i u nového provozovatele na trati 024 a na ve Smile clubu si nabila peněženku na 200 korun. Hanička ví,… Číst vice »
To přece nejde brát vážně… slíbit za druhé se dá cokoliv.
Však on to taky žádnej vážně nebere. Neboj, neboj.
Na druhou stranu, takový NIP pak zvládne napsat úplně kdokoliv, odborníků netřeba 😀
Na straně 7 NIP se píše „Budu rád, když nám napíšete… Stačí napsat na e-mailovou adresu narodnikonzultace@vlada.cz. Napište nám tam teď hned všechno, co vás napadne k našemu investičnímu plánu… Andrej Babiš“ Tak lidi do toho, pište narodnikonzultace@vlada.cz
Tak jo.
Štoprojekční týmy NÁSTUP! 😀
To samý máme psát, to samý máme psát?
P o ch o p i t e l n ě !
Matematická úloha
……..“tak děti, spočítáme si jednoduchý příklad: „Anička pojede o prázdninách z Liberce k babičce do Strážnice.
Z Liberce do Hradce pojede rychlíkem v tarifu ČD.
Z Hradce do Pardubic v tarifu hradeckého a pardubického kraje.
Z Pardubic do Olomouce vlakem RJ.
Z Olomouce do Starého města rychlíkem ČD.
Ze Starého Města do Strážnice osobákem v tarifu Zlínského kraje.
Kolik bude Anička potřebovat jízdenek, kolik Anička celkem zaplatí a kdy Aničku propustí z psychiatrie?
Přihlásil se Pepíček a p. učitelce sdělil: „Já navrhuji, aby idioty, kteří tento stupidní systém vymysleli a zavedli už z klece nikdy nepustili !!!
„Já navrhuji, aby idioty, kteří tento stupidní systém vymysleli a zavedli už z klece nikdy nepustili !!!“
Přičemž většina z uvedených tarifů platí již z dřívějška, nikoliv od 12/2019.
A hlavní žábou na prameni, která zapříčinila, že Anička bude muset něco řešit, je MD neschopné včas zavést jednotný tarif.
Vysvětlete to Andule.
„Z Liberce do Hradce pojede rychlíkem v tarifu ČD.
Z Hradce do Pardubic v tarifu hradeckého a pardubického kraje.“
Nikoliv, pojede z Liberce až do Pardubic rychlíkem v tarifu ČD.
“ Z Pardubic do Olomouce vlakem RJ.“
Její volba, nicméně může jet i vlakem ČD a cesta (v situaci, kdy má vícero přestupů) se jí usnadní.
„Ze Starého Města do Strážnice osobákem v tarifu Zlínského kraje.“
Strážnice není ve Zlínském kraji.
A když Anička není silná v úsudku?
„A když Anička není silná v úsudku?“
Pak jí nedoporučuji jet bez doprovodu na cestu, kde bude přinejmenším 3x (spíše však 4x) přestupovat.
Já bychAnču ji do vlaky taky nepustil. Však to měla být jen vtipná anekdota. Já ji ovšem ani nevymyslel.
Jsem rád, že máte na dráze přes svátky tolik volna, že zbyde i na vymýšlení hovadin.
A tady vidíte jak je to složité správně určit jaká jízdenka se použije. Pokud tedy není jiné řešení.
V příkladu chybělo ještě to, kde a za jakých okolností a kde si bude nucena kupovat další jízdenku. A to nepředpokládám, že by projevovala snahu, aby zakoupená jízdenka vždy vyšla co nejvýhodněji. Anče, ty se z toho prostě posereš. 😁
Dále: příklad s „Aničkou“ (ostatně, celý v netypické relaci Liberec – Strážnice) dále nezmiňuje využití byť jediné regionální autobusové linky, u které je naopak existence IDS značnou výhodou, neboť se i s přestupem „vlak-bus“ dá použít jedna jízdenka.
Nakonec samotný příklad, který mimochodem by byl oříškem pro mnohé středoškoláky, laskavě humornou formou přibližuje nepovedený sociální experiment a zároveń nastavuje zrcadlo, kam to může dojít, když drážní stratég (v tomto případě je to Čech) nezvládne důvěru v něho vloženou a vyprodukuje místo jednoduchého snadno využivatelného systému moloch, na který bude v příštích letech poukazováno při potřebě demonstrovat, kam až může dospět lidská touha po originalitě. Zároveň nastavuje Čechům zrcadlo, že ne všechno co se zprvu zdá být lidem prospěšné, ve skutečnosti takové i bude. Zároveń to bude jisté varování pro okolní země. Ne nadarmo jsme potomky Přemyslovců.
Myslím že to stačí. Příklad je zcela jasný.
Chudák Anička přestoupí ve Veselí nad Moravou na spoj směr Strážnice a při kontrole jízdenky bude platit pokutu, protože nebude mít platnou jízdenku (zde již tarif Zlínského kraje neplatí). Snad má Anička dost peněz na zaplacení, aby ji nevysadili již v Zarazicích nebo Vnorovech. 🙂 🙂
A pak se ozval ten divný kluk v zadní řadě že na to napíše něco jako je Kiwi a bude z něho nový Elon Musk.
Modernizace tratí mají platit hlavně cestující a až pak města a obce. Já třeba nechápu proč na nejvytížinější lince Praha – Ostrava kde je to tam doslova ucpané se platí tak směšně nízké ceny ? ČD cca 246,- kč pro II.třídu. Proč už dnes, když se každý rok zvedá minimální mzda a průměrná mzda proč už dnes nestojí na této lince Pha- Ostrava jízdenka pro II. třídu min. 600,- Kč ? Všichni by chtěli jezdit ( hlavně cestující ) rychlostí přes 200 km/h aby se dopravili všude na čas, brzy a rychle ale nejsou ochotni zaplatit adekvátní jízdné ? Ty… Číst vice »
Ten systém, který navrhujete je takový… no řekněme komplikovaný a asi i zbytečně komplikovaný. Je na dopravci jak si stanoví jízdné, to nemusí správce kolejí vůbec zajímat. Už dneska je koridor zařazený do nejvyšší kategorie, přechází se z tabulkového výpočtu spotřeby elektřiny na elektroměry… Pokud mají být zohledněny náklady na údržbu, pak stačí je zohlednit v poplatku za kapacitu a tunokilometr na dané trati, o víc se nemusí SŽDC starat. Jak si to interně rozpočítá dopravce je pak jedno, tedy s výjimkou ČD, kde je třeba vyžadovat alespoň nulovou finanční bilanci.
Jaké elektroměry máte, prosím, na mysli? Někde na mašině (spotřebu lze určit k přepravní relaci např.Praha-Brno), nebo na nějakém úseku tratě (získám pouze celkovou spotřebu všech vlaků na příslušném úseku)?
Vy jste ještě neslyšela o tom že se postupně zavádí měření spotřeby přímo na lokomotivě?
Ne, diky za info. Tohle me minulo
Dtto k tomu obdobnému Vašemu výplodu ve smyslu zdražení MHD v Praze u článku o autobusech PID/MHD.
Jen se optám: znáte něco jako poptávka-nabídka? Proč chcete někomu nařizovat za kolik má jezdit na své komerční riziko? (Praha-Ostrava)? A proč zdražovat ostatní jízdné? Máte analýzu ,kolik na které trati je jízdné a kolik dotace? Bez toho jsou to rozhledy Kašpárka z 1. semestru Národohospodářské fakulty VŠE hned po zápisu. Protože po 1. semestru by už podobný nesmysl nevymyslel.
Ještě jednou si to přečtěte. Pokud někdo nabídne diskontní jízdné, tak to bude na komerční riziko, ale standartně by cena měla být vyšší. Něco jako strop.
Pokud chcete jezdit zadarmo po polních cestách ….ANO ! Hele to Váš neučili…..že silnice a a železnice se musí udržovat – servis. Pokud někdo jezdí za svoji cenu, ať jezdí…………ale ať nenatahuje ruku po státním kase – eráru !!!!!!!!!!! Dokud na MD neudělají správné nastavení trhu – tj. komerční spoje bez doplatku a mimo čas jízdy objednaného spoje státem, krajem !
„Dokud na MD neudělají správné nastavení trhu – tj. komerční spoje bez doplatku a mimo čas jízdy objednaného spoje státem, krajem !“
Ovšem že komerční spoje jedou mimo čas jízdy spoje objednávaného z veřejných zdrojů. Na železniční infrastruktuře to ani jinak nejde (nemohou jet po stejné trati dva spoje ve stejný čas).
„Bez doplatku“ (= předpokládám, že máte na mysli „bez uznávání babišovného“) = naopak nesprávné (resp. přesněji „ještě pokřivenější než je pokřivené s babišovným“) nastavení trhu.
Nebo by se dala zavést dražba a prioritu dostane ten, kdo za kapacitu nabídne nejvyšší peníze.
komerční spoj = dopravce jede za to, co vybere od cestujících (ztrátu hradí ze svého)
mimo čas jízdy objednaného spoje státem, krajem = neodebere cestující dotovanému spoji (objednavatel nemusí doplatit více peněz dopravci)
bez doplatku = bez státem nařízených slev
Jaké pokřivení : stát objednává a stát proplatí . Že někdo jezdí mimo objednávku je jeho věc = riziko podnikání.
——————————————————————————————————————————————————
Od pana Babiše to byl marketinkový tah a vyplatil se mu. Voliči mu budou dávat svůj hlas.
Neodebere mu cestující = místo dvou přestupů (dotovaný-komerce-dotovaný) se komerce zakáže a pojedu autem.
Styl kdy autobusy maji oparagrafovane zastávky (ze zastávky x se nesmí v úterý jet do zastávky y, v únoru se nesmí z y do x) se mi nelíbí.
Dejte se po polní cestě přímo k severu. Nemůžete to minout. 😃
Před vaším modelem jízdného- a zejmena před sestavením skutečného plánu investic do železniční infrastruktury- je třeba si ujasnit, co od železniční a silniční dopravy vlastně chceme- jaké úkoly má plnit, komu má sloužit, jaké očekáváme ekonomicke, socialni a environmentalni dopady dopravy. Až tohle budeme vědět, můžeme teprve definovat požadavky na infra a na finanční model – kolik se má na nákladech podílet cestující, kolik daňový poplatník.
Model jízdného hlavně nemá co společného s tím kolik jde do infrastruktury, jak silniční, tak železniční. Systém by se měl nastavit tak aby na erárních cestách bylo dosaženo minimálně 0 na běžné údržbě a provozu, tedy aby peníze dané do SŽDC, ŘSD a ŘVC byly jen na investiční akce, nikoliv údržbu. Samozřejmě mohou nastat roky kdy to tak nebude, kdy se dostanou do mínusu, jindy do plusu. Jde to udělat hloupě osekáním sítě, nebo na ni můžete nasadit modernější technologie a pokusit se o maximalizaci příjmů z přepravy.
Celý ten „národní investiční plán“ je děsná fraška. Vznikal skoro v utajení, bez pořádné konzultace s místní správou, obsahuje spoustu projektů co se již realizují (tedy chlouba cizím peřím), řadu chyb (aspoň dle tohoto článku), a hlavně: je poplatný době před pár desítkami let. Zatímco infrastrukturní projekty ještě beru (ale ty byly stejně dávno v plánu), řada běžných rekonstrukcí (např. výměna oken na vládních budovách) nebo výstavba sportovních stadionů je zřejmě pro tuto vládu důležitější, než investice do výzkumu a inovací. Což je teda fakt hodně moc smutné.
Nenazval bych to fraškou ale katastrofou. Pokud se dá něco pokazit, pokazí se to. Pokud se něco pokazit nedá, zkurví se to. 😁
O tom ‚investičním‘ plánu nedávno jeden ekonom prohlásil že je to „národní excelovský plán oprav“. Nemyslím si že by se jednalo o chybu, jedná se o dost hrubou, kterou měla odhalit kontrola před uveřejněním, samozřejmě, mohlo k ní dojít, ale spíš bych to viděl na snahu ten pamflet nafouknout a utratit za to co nejméně. Ale jak se do těch tabulek dívám, tak kolonka investor smysl někde dává a někde ne, otázka je proč jsou tyto nestátní akce v tom plánu. Babiš si tu trochu trapně půjčuje heslo od Bati, který chtěl budovat stát pro 40 milionů, ovšem nějak zapomenul… Číst vice »
Ty běžící akce jsou tam proto, aby bylo vidět že se to skutečně realizuje.
Prosím, proč v PLÁNU uvádět již PROBÍHAJÍCÍ realizace?
To fakt nedává smysl. Co na nich chtějí (nově) plánovat? Když do toho „plánu“ přidám projekt co se za rok dokončí, jak a čemu tím pomůžu? Nijak, naopak jen to povede ke zmatení.
Ale o to jde, lakovat věci na růžovo, ukázat jak vláda „maká“ vytvářením excelovských tabulek.
Běžící akce nemají v plánu co dělat, snad jedinou výjimkou tam může být ETCS, což je na dlouho. Ale pak jenom v takovém rozsahu který odpovídá tomu co má být realizováno.
Já to neobhajuju, jen konststuju. I AB se v tomto směru v nestřeženém okamziku vyjádřil – koukejte, je to plán, už podle něj jedeme.
Ministerstvo přizná chybu, ale bulvární titulek se neopraví. Klasickej clickbait! 😀 Hlavně nahnat co nejvíc čtenářů, prachy z reklamy se vždycky hodí.
Titulek je dávno upraven
Nevidím ani jednu reklamu. Zato Vy jste všude.
Je kolem toho zbytečně řečí. Co já si umím navymýšlet velkolepých projektů dopravních staveb, které nikdo nikdy nezaplatí a noviny o tom nepíšou. Nanejvýš se chytnu s nějakým podobným bambulou tady v diskuzi. Aneb – neseriózními dokumenty jako je NIP netřeba se vážně zabývat.
No já bych se tím tky nezabýval, kdyby 1) to nenavrhovala vláda ČR, 2) ten „plán“ nemyslela vážně. A soustředila se na takové kikotiny namísto investic do výzkumu či inovací a pořádně infrastruktury (ta v „plánu“ zahrnuta je, ale pochybuji že to bude mít nějaký reálný dopad na jejich realizaci).
Ale ta vláda to přece nemyslí vážně ! Myslel jsem, že je to každému jasné, ale někdo možná přece jen sedl na špek.
A co když restrukturalizaci dopravy vymysleli soudruzi, aby se takto dostali zpět k moci?
Andrejko nemá prachy na slevy pro studenty a důchodce, tak šetří, kde se dá…
Ať je Andrej jaký chce, někdejší modrá parta nám dobře ukázala, jak se to dělat nemá. A zdá se, že pravicovou politiku na mnoho let zdiskreditovala. Aspoň do té, než vymřou její pamětníci.
Koho myslíte tou „někdejší modrou partou“ – odhaduji správně, že „modré straky“? Ale ony přece nebyly samy – měly i různé společníky, na které by nebylo správné zapomínat.
Ne, opravdu jsem nemyslel železničáře. Jejich společníci pocházeli převážně ze stejného vrhu.
Berounský tunel bude platit Beroun, nebo Praha? :-)))
Vzhledem k přátelským vztahům vedení MHMP a vlády je jasný, že Praha 😀 Ale ta prachy nemá ani na vlastní metro, takže tunel do Berouna nebude ani za padesát let 😀
Myslím, že to bude platit Loděnice a Jan pod skálou.
Ve Svatém Janu pod Skalou váš s tunelem pošlou k šípku. Jsou rádi za svou přírodu a relativní klid.
Ale tunel budou mít stejně.
Jestli to, tak bych zapojil i svatého Ivana.
Zapojil bych všechny svatý.
První poustevník v Čechách svatý Ivan žil v povodí Berounky patrně v druhé polovině 9. a první polovině 10. století, tedy v době, kdy většina místních obyvatel ještě uctívala posvátné stromy a přírodní božstva. Dodnes se vlastně neví, odkud svatý Ivan přišel. Podle všech známek z Irska.
Myslel jsem, že ten most přes údolí ve Svatém Janu nebude, tedy že to pošlou trochu níž pod zem.
No a ten most bude právě v tunelu pod zemí.
Ale prachy na vlastní metro má, nebojte. Jen nemá na Blanku 2. Ale proč by si ji měla platit, proč si platila i Blanku 1, když třeba v Brně Dobrovského tunely platilo ŘSD…
Kdyby nebylo 31. 12. skoro by tomu člověk po těch předchozích nápadech hnutí ANO i věřil… 🙂
Na údržbě regionálních tratí, které nejsou součástí celostátní dráhy, by se kraje rozhodně měly aspoň spolupodílet. V případě silnic je to zcela běžné.
Na údržbě krajských a státních silnic se obce samozřejmě nepodílejí, už jen oproro, že by to bylo protizákonné naložení s obecními prostředky. Výjimku tvořej např. situace, kdy je třeba nutné opravit silnici po výkopových pracech na obecním vodovodu apod.
Dušane, silnice II a III třídy krajům patří, tak je opravují (ne že se na nich podílejí), lokálky patří SZDC, tak je musí zaplatit ona. Majitel má taky povinnosti,nejen práva.
Když SŽDC se odmítá zbavit i těch lokálek, které sama udržovat nechce a kraje by je klidně i braly. Raději je nechá chátrat a koleje rozkrást.
Což je problém. Na druhou stranu zase je problém i v tom že mnoho lokálek jde přes hranice, kraje, po některých si to asi brousí rychlíky ministerstva a v okolí velkých měst, kde by se ten převod na kraje/města hodil aby se z nich třeba stal pořádný S-bahn zase až tolik těch lokálek není. Kolem Brna třeba, tam není nic co by bylo na S-bahn zneužitelné, na kraj převeditelné.
Já bych akcentoval jejich využití v případě napadení.
Ehhh… viděl jste posledních pár větších konfliktů? Krom občanské války, která nehrozí, trvají reálné boje tak dny a jaderné mocnosti do toho nepůjdou.
Jinak pak dobře, ale bavme se to tom jak se s poloměry R300m udělají přeložky na sklonově náročných tratích, kterých je v kategorii lokálek většina, jak například postavíte trať Svitavy-Chrudim aby její sklon nepřekročil 10 promile, nebo jak tak upravit trať přes Nedvědice, nebo jak upravit na toto Posázavský pacifik, jak se popasovat s tratí Prostějov – Moravská Třebová?
No kdyby nás elektronicky napadli nepřátelští trolové po internetu, koleje na těchto tratích můžeme vyhodit do povětří.
Cha. Právě naopak. SŽDC by se jich ráda zbavila. Ale je to skoro tak neřešitelný jako silniční přejezdy.
Na větší opravy silnic kraje cucají dotace ze státního, takže logicky by měly aspoň přispívat na tratě regionálního významu, tedy hlavně pro jejich občany. https://zdopravy.cz/dva-kilometry-za-167-milionu-korun-liberecky-kraj-shani-dotaci-na-opravu-podhorske-silnice-26739/
A nebude problém v rozpočtovém určení daní, kdy stát vyžaduje X povinností a nákladů po krajích a místních zastupitelstvech, ale nedá jim dostatek prostředků?
I kdyby se do krajů a místních zastupitelstev poslalo 100% státního rozpočtu, pořád jim to bude málo. Převážná halda peněz se beztak utopí v neefektivních zakázkách, které s výkonem státní moci vůbec nesouvisí.
Jakých přesně neefektivních zakázkách? Kolik, kde. A proč jsou neefektivní?
Připomínáte mi Trumpetu, jak za vše můžou migranti z Latinské Ameriky. Předtím bolševiky s těmi svými agenty imperialismu a Hitlera s Židy, kteří vrazili Německu nůž do zad.
tak co kdyby ty co už udržovat nechce zrušil?
Někde by bylo lepší začít znova, než opravovat 🙁 Například taková ex. I/30, nyní II/118.
Myslíte ty tratě, které SŽDC odmítá převést na kraje, prodat?
Úkol pro ČD, později SŽDC zněl jasně. Zničit za každou cenu 😀
Přesně tak. Vytrhat koleje, dát je do šrotu, rozprodat pražce, udělat cyklostezky.
Cyklistika je dnes přece velmi populární a módní! A drážní těleso se svým malým převýšením na cyklostezku náramně hodí. Ještě se u toho dá utratit spousta peněz za předražený asfalt dotovaný z rozpočtu EU. Samá pozitiva! 😀
Viz pražský příklad z doby primátora Kolibříka.
Nějak to nevyšlo. Jinak kdo chce vidět co se mělo dít s lokálkami, stačí se podívat na trať, kde byla likvidace odzkoušena. Jedná se o vlečku Tochovice -Orlík
https://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/zanikle-trate-25-tochovice-prehrada-orlik-stavba-zeleznice-draha.A191101_151846_po-cesku_vrja
A když se nebudou podílet, tak se stane co? Nic, jenom místo vyžilého šrotu 810 stavícího v poli za vesnicí pojede nová Setra na náves.
Vám tady především chybí vhled do technicko-historického odkazu minulých generací. I jiné tratě byly předurčeny ke zrušení, a jak jsme nyní rádi že je máme. Vezměte si třeba rumunské úzkokolejky. Teď tam plačou. Pořád jen peníze, peníze. Ale co naše „national cultural heritage“, tedy národní kulturní dědictví? To vám může být ukradeno? Chyba.
No, to je asi ta deklarovaná podpora venkova 🙂
Přitom ANO volí primárně venkov – trochu paradox 🙂
ANO, už je líp. Obce budou platit vše co se v minulosti platilo běžné ze státního rozpočtu a současně vládě zůstanou peníze na Koblihy, aby se déle udrželi u koryta.
Tak, ty koblihy bych snad zaplatil i já sám ze svého rozpočtu (v případě, že by to bylo mým záměrem). O tom žádná. Tady jde o jinou věc. Především o nucené vysoké zbrojní náklady. Už dříve se jednalo o nákupu pistolí v počtu několikrát převyšujícím počet všech našich vojáků. Nyní zase o obrněnce. V živé paměti mám kolizi řidičky osobního vozu s nepočetnou kolonou pandurů z místních kasáren. O škodě na osobním voze se nemluvilo, ale oprava škod na obrněncích se vyšplhala ke 100 miliónů. Srážka pěti obrněných vozidel Pandur s osobním vozem u rýbníka Jordán stála armádu 95 milionů… Číst vice »
Bože to je blbost.
Ale z druhé strany, není od věci žádat, aby staniční budovy a údržbu zastávek financiovaly města a obce, v jejichž katastru se ta která infrastruktura nalézá (třeba se spoluúčastí obcí, jejichž občané je využívají). Vím, že je to čirá utopie.
To se u ČD radši přihraje kšeft pochybnému partnerovi s nemalým všimným do vlastní kapsy. Grandi Stazioni, skvělý toť danajský dar po ČD, se kterým se u SŽDC dodnes perou 😀
Však Grandi Stazioni patřila mafii, která ovšem také na Slovensku měla v merku tamní energetiku.
U ČD se většina podivných kšeftů přihrála jistě s vědomím politiků. Třeba brněnské zlodějské modré straky jistě k dlouhodobému pronájmu nádraží dostali jen tak. Bez ohledu, že zrovna byli u korýtka.
Kritizujte pány politiky. Ne samotné ČD. Ty jsou řízeny jako ministerská organizace. Za většinu zla tam může MD.
Jmenovtě pak…….?
Poslanci asi v práci chlastali….
Inu fundovaný diskutér. Ani neví, kdo je autorem 😀
Fakt máš pocit, že vládní iínvesticční plán je akcí parlamentu? Raději se nesnaž vyjadřovat vůbec k ničemu, když jsi ztracen v elementárních věcech.
Sestavoval to nějaký cicmunda na úřadu vlády a poplet sloupecky s lokaci a investorem, no co, kdo se v tom má vyznat. Celý tento dokument by mohl a měl posloužit jako výkop do celospolecenske diskuze o tom, co potrebujeme a chceme zaplatit a co ne. Obce nemůžou být investorem infrastruktury výrazně přesahující jejich území a vlastní potřeby, ti je snad jen chyba v tabulce, nicméně uvítal bych, aby obce a kraje při „požadavcích“ na investice se taky zavazovaly k jakési „udrzitelnosti“ – např že na rekonstruované železnici budou 20 let objednávat určený rozsah dopravy. To by je vedlo k strizlivosti… Číst vice »
My tu hlavně potřebujeme přečkat dalších 25 let, než se nám obmění ještě jedna generace a nebudeme tu muset stále dokola řešit papalášské myšlení a chování. Až se nám konečně trochu zažije že státní úředník a politik není pánbůh a tak dále.
Ostatně, kdo by se rád nenapil?
Jasně. Města zaplatí rekonstrukci a pak kraj a stát sníží či neobjedná spoje. To má logiku. Dále ty koleje nevyužívá osobní doprava, ale i nákladní.
Proste to postavime! Pokud ne, je to kampan, ucelovka a Kalousek
NIP je prozatím polotovar a tak je třeba jej chápat. Na ty, kteří jej vydávají za finální plán, je třeba hodit síť. Nicméně pokud se zvýší podíl krajských rozpočtů na celkových veřejných příjmech na úkor státního rozpočtu, půjde o krok k posílení krajské odpovědnosti za krajské projekty.
Po pěti letech práce je NIP polotovar, tak jasně. Jinak si prosimtě zjisti, jaká je souvislost obecních peněz s krajskejma. Je to tady furt dokola – čím víse šoto, tím méně povědomí o realitě.
Aha, takze jestli tomu dobre rozumim, LK a jeho obce si maji financovat sam rekonstrukce trati? Podobne to bude asi v dalsich regionech, kde stat nechce pustit chlup, byt he to potreba…
Myšleno to tak původně bylo, ale už pro něho jedou.
No co by ještě nechtěl Babiš ,kde jsou optické sítě ,kanalizace, silnice z čeho by to měli asi obce platit? Nezbývá obcím než montovat radary a vybírat pokuty pod rouškou bezpečnosti.
Na Slovensku obce žádné radary nemontují, ani ostatně nesmějí, a taky to tam funguje.
Ano, a je to vidět, jak to funguje. Když jsem v okolí Čadce, mám pocit, že jsem se vrátil o 40 let zpět. A nedejbože když vyjdu do hor, tam to je jak v polovině 19. století, jen s tím rozdílem, že místo vola mají traktor.
Ale jo, funguje to. Když žili lidi v jeskyni, taky to fungovalo…
S některýmy vlaky ČD jste šmahem o 40-50 let zpět v čase. Ale ono je prý dnes retro moderní 🤣
Neuvěřitelné. Vy jste těmi ČD vážně posedlý. Dle Vaší logiky mohou ČD i za anexi Krymu. Běžte se prosím léčit 🙂
To už není posedlost. Pán něco hulí, zřejmě vysoká kvalita. Přiznám se, že směšnější příspěvky jsem nečetl.
Já to fakt nechápu. Tady je článek o tom, že vláda (tedy především ANO) něco navrhuje. Můžeme diskutovat o tom, jestli je to správné či špatné. Ale ne, Petrovický šup sem hned s hnojem na ČD. Samozřejmě, až tady bude článek o tom, že někomu se rozpadají vagóny, někdo nakoupil vagóny nebo prostě něco, co se alespoň trochu dotýká ČD, tak proč ne. ČD například u nás pravidelně jezdí se šrotem zvaným 810 či „béčka“ a rád si také zanadávám. Ale tento člověk je schopný nacpat historku o tom, že za to mohou šroty od ČD, ve článku o narození… Číst vice »
Tak a teď kdo je na tom hůř – tady pán nebo Tronda? 😀 (neberte to prosím jako urážku, pane Petrovický, jenom troška humoru)
Hoši závidí a chtěli by taky! Jen se to bojí napsat 😀
Desítky let plná polytraumat s ČD logicky trvalé následky zanechaly 🤣
Studenou sprchu nebo koupel ve Vltavě, vašnosto?
Voda ve Vltavě je už desítky let tak teplá, že už ani v zimě nezamrzá 🤣
Pod Vraným nad Vltavou teplota vody uvádí 11 °C. To je kaltna.
Copak máte proti národnímu kulturnímu dědictví?
Tak bydlet stejně jako před padesáti lety byste taky nechtěl 😀 Ono byste pravděpodobně ani nebydlel, nebylo moc kde 😀
Já třeba bydlím v rodinném domu z roku 1939 naprosto v pohodě, byť, pravda, nějakými modernizacemi ten dům už za ty roky pochopitelně také prošel – ale docela zajímavé by byly vaše představy o bydlení před 50 roky, které (= to bydlení) zjevně nepamatujete a znáte je jen z nějakých tendenčních mediálních informací o tom, jak v minulosti bylo úplně všechno špatné, produkovanými hloupými žvanily vašeho typu, kteří se chtějí svézt na vlně nekritického vychvalování současnosti a plivání na minulost za jidášské groše od současných kariéristických „politiků“.
Nepochybne před 50 lety byl – ve městech a zejména na venkově- vyšší podíl bytů bez vodovodu, bez záchodu v bytě, bez ústředního topení atd. Když budu mluvit za naši rodinu a rok 1983 – kadibudka na dvoře, pro vodu k obecni studní, topení samozřejmě lokální tuhymi palivy. Vesnice ve středočeském kraji. Tou dobou prarodiče ve východočeském městečku a nájemním domě- záchod společný pro celé patro (pro pány gumoasfaltem natrena stěna s kanalkem), vodovod kohoutek na chodbě.
Dědictví je určeno zejména k tomu, aby se co nejrychlejc rozfufrovalo. Není-liž pravda? 😁
A na Slovensku maj obce financovat státní infrastrukturu?
Tam tomu bude naopak. Slováci se vždycky chtěli lišit.
Bodejď by ne, bodejď by ne. Slovensko za 14 stíhaček F-16, munici a kompletní provozní zázemí zaplatí více jak 1,6 miliardy euro, tedy více než 41 miliardy Kč. Ještě že v eurech je to opticky méně. Většinu částky Bratislava splatí do tří let. V ceně je ovšem také servisní a logistická podpora (záruka) na dva roky a výcvik 160 členů pozemního a přes 20 členů leteckého personálu v USA. Už teď si hodně tamních poslanců vydrbává do zátylků pěšinky. Na Slovensku obce žádné radary nemontují. Taky k čemu tó ?
🙂
Konečně kvalitní příspěvek.
Ona už si ho pražská policie najde. 🙂
Koho? Libora, za to že napsal pravdu?
Ráčí toho mít hodně na svědomí. 🙂