Modernizaci tratě z Budějovic na Písek vyprojektuje čtveřice firem za 50 milionů
Číčenice patří mezi stanice, které čeká modernizace. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Správa železniční dopravní cesty už má projektanty na velkou modernizaci jihozápadní železniční tepny od českobudějovické čtvrti Nemanice přes Protivín do
Zadání – ten člověk ví o dráze kulový !
ČB – Horaždovice si zaslouží 2 koleje stejně jako dál do Plzně.
PS: Prý se připravuje znovuzrození bývalého (zdevastovaného a rozkradeného) kontejnerového překladiště v Nemanicích.
Takže chcete 1 kolej na celý úsek ČB – Zliv – (prochází skz to překladiště) ! Já bych tam dal 2 koleje.
Taky jsem si myslel, že budou dvě koleje dál (se rozšíří) než co je.
Alespoň Budějky – Ražice. A v Ražicích bych udělal triangl do Putimi včetně zrušení koleje (tratě) Putim – Protivín.
Jsou to blbouni. Koukaji jen na cisla aktualniho provozu. Nekoukaji na vyhledova cisla… a dokonce u Plzne a u Brna neposlouchaji prosby nakladnich dopravcu o dvakrat vetsi kapacitu nez jsou vyprojektovany…
Kdyby postavili dvojkolejku v plne koridorove rychlosti, poptavka lidi zpusobi narust poctu osobaku Pisek-Budejeky. Jednokolejka 50-80km/h neprilaka cestujici :/ ostuda
Krásná ilustrační fotka. Než jsem si článek rozkliknul ve velkém a přečetl titulek, myslel jsem, že se stalo na dráze neštěstí a 810 vykolejila a trčí vzhůru…
S tímhle „nápadem“ už se nedá hnout? Tak to prostě bude? To by byla tragedie…
Že se SŽDC nemá ke zdvoukolejnění z Číčenic na Plzeň bych pochopil, ale že se nebude zdvoukolejňovat kratičký předměstský úsek Nemanice-Zliv považuji za absurditu.
No aby mohla být osobka dál nepoužitelná, tak potřebuje občas likvidační výluky. Ve špičce je tam teď 30 min interval osobáků a hodinovka rychlíků, už dneska.
Případná NAD právě tady musí projet pomalými Budějovicemi a víceméně rozvrátí dopravu…. Tolik pro osobku.
Pro nákladní dopravu je v plánu zkracovat výhybny, a pro všechny se plánují věci typu traťová rychlost 160, výhybky prakticky úplně všude na 50 – to bude trať za všechny prachy…. O úrovňových přejezdech nemluvě, trať TEN-T jak vyšita. 🙁 Aspoň u Plzně že se povedly 2 koleje, tak to bude relativně rychlé a spolehlivé příměsto aspoň tam.
Vždyť tam nikdo nejezdí, kdo bude pandlovat mezi Č.B a Plzní, když je všechno v Praze. (viz. Plzeň – Ústí nad Labem – Liberec – Hradec Králové ) … jezdí tam vlaky, ale jsou prázdné.
V Českých Budějovicích by chtěl žít každý☝️
Liberec – Hradec Králové že jezdí poloprázdné vlaky? Nevím, kdy jste tam jel naposledy, ale Liberecký rychlíky rozhodně poloprázdné nejezdí.
to jste trochu mimo
Ach jo, to je pořád dokola. Modernizace je vlastně zachování současného stavu, takže žádná zvýšená konkurenceschopnost. Na jednu stranu vyjde ekonomická výhodnost kanálu DOL, na druhou se nevyplatí v rámci rekonstrukce druhá kolej mezi dvě krajská města.
Ano, je to tak.
Bude zajímavé sledovat, kolik let nepřetržitých výluk bude v součtu potřeba pro modernizaci těch jednokolejných (resp. „nadále jednokolejných“) úseků. Např. modernizace ryze jednokolejných úseků mezi Pňovany a Lipovou u Chebu znamenala (pokud si dobře pamatuji) zabrala téměř přesně 3 roky (3/2008 – 4/2011) vyjma dvou zimních pauz (v té třetí zimě – 2010/11 – se výluka konala i přes zimu).
To budou cestující (ale např. i nákladní dopravci) „nadšeni“. 🙂
Teoreticky by mělo význam zdvojkolejneni v úseku Cicenice -Protivin. Tuším, že je i historicky počítáno se zdvojkolejnenim v uzemnich plánech obcí z Cicenic až do Strakonic určitě. Nové perony rozhodně oceni ve Strelskych Hosticich, kde ve vypravni budově, když ještě patřila ČD (převod před 2 roky) nebyla zavedena ani voda a odpady. A to tam byli výpravčí nepřetržitě. Bohužel dosud jsem nečetl, kolik cestujících vozí nove objednané spesne vlaky České Budejovice – Písek město. Kde kvůli neelektrizovanenu úseku Písek hl. Nádraží – Pisek město (původní trať Tábor – Razice, jezdi ekologicky dieslove jednotky z Českých Budějovic. Osobně by mě zajimalo,… Číst vice »
Praha-Krumlov vlakem 199-283Kč, busem 79-99Kč. Nehledě na fakt, že od vlakového nádraží je to do centra skoro 2km pěšky. Pokud by vlaky měly aspoň částečně nahradit autobusy, musela by být cena jízdného aspoň srovnatelná.
2 km a pěkný krpál k tomu.
Nemůžete uvažovat ceny, kterými se Flixbus snaží zlikvidovat Jančuru. Takové ceny tady dlouho nevydrží.
Milan: Zase cesta autobusem trvá necelé tři hodiny, vlakem by se to dalo zvládnout za dvě a půl (po dokončení koridoru i méně) a cenu okolo 180 Kč. Pro převoz do centra lze využít mhd.
Obecně jsem chtěl na tomto příkladu poukázat, že jsou lokality, kde je potenciál pro vlaky bez dotací velký a s poměrně malými náklady. A považuji to, za mnohem efektivnější, než rekonstrukci nějaké regionálky, kde se nevyplatí ani provoz midibusu.
… a po dokončení obchvatu Č.B. a celkovém dokončení D3 za 2h. 🙂
Obávám se, že středočeský úsek D3 se ještě hodně dlouho stavět nebude… A D4 asi ještě nějakou dobu bude končit u Písku… Takže ty koleje maj dost často smysl
Není náhodou trať Budějovice-Plzeň se svojí důležitostí na úrovní koridorů… aspoň Sždc to hlásá při stavbě přesmyků tratí v Plzni. Trať z Budějovic se v Plzni kříží mimoúrovně s tratí z Prahy. A trať z Budějovic pokračuje dál na Cheb…
Vyházet je všechny… zase jednokolejka. A v místě kde trať v délce cca 35 km vedena po platce okolo rybníků a řek, bude rychlost závratných 80-110km/h 😀 výsměch
Otázka je, zda by ta druhá kolej v případě velmi nízké nákladní dopravy a ubohé regionální dopravě na jihočeské straně, měla obodstatnění dál než do Protivína… Ta rychlost, to je vážně ubohost, v tom souhlasím…
Oprava: opodstatnění (šotek zařádil)
Ubohé? V úseku Protivín – ČB hodinový interval regionální dopravy – kombinace Os a vnitrokrajských R (Sp)(6+ dvouhodinový)+ posily ve špičkách, Protivín – Strakonice v základu dvouhodinový + účelové vložené spoje v pracovních dnech, s předpokladem dalšího rozšíření po 12/2019. V tomto ohledu vzhledem k osídlení kolem trati je to cca srovnatelné s republikovým průměrem. Určitý potenciál má úsek Horažďovice – Strakonice, ale tam je větší část osídlení mimo železnici a navíc s dostatečnou frekvencí autobusů, například Katovice jsou napojeny na MHD Strakonice. Co se týká dvoukolejnosti, ekonomické hodnocení závisí bohužel na garanci celkového rozsahu provozu, cargo dopravci vám negarantují… Číst vice »
Č.Budějovice-Horažďovice – 116Kč/77km, vůbec není divu, že doprava je tak ubohá. Kdo by za tyhle ceny jel vlakem? Jedině snad, a to díky slevám, studenti a důchodci. Když je cesta veřejnou dopravou dražší než cesta autem, je to celkem zásadní chyba a není divu, že každým rokem dramaticky roste počet aut.
Milan:
to je supr cena – co se ti na tom nelibi ???
cena dotovanych busu Slany – Praha-Nadrazi Veleslavin (metro A)
je 49 Kc za cca 30 km…
To je přijatelná cena. Vy máte tak hluboko do kapsy, že na takové jízdné nemáte ?
Klid, jen jako většina populace počítá cenu a jízdu autem rovnou ceně benzinu a neslyšel o existenci časových a skupinových slev ve vlaku.
Cenová politika naprosto nereflektuje řádově dostupnější automobilovou dopravu, což způsobilo, že auto už má prakticky každá rodina, takže skutečně lze počítat pouze náklady na palivo. Když je jízdné vlakem dražší než jízda autem, tak ty vlaky prostě využívané nebudou. A kdo auto vlastní, tak tu flexibilitu těžko vymění za cestování vlakem, který jezdí sotva po dvou hodinách.
p.s. tohle je uvažování naprosté většiny národa (ne moje:)
I kdyby vlaky byly zdarma, tak vliv na nárůst počtu aut to bude mít nepatrný. Lidé mají peníze a pokud je železniční doprava kvalitní, rychlá a četná, tak si ji zaplatí. Furt tady skuhráte o drahotě jízdného, tak kolik by teda podle Vás měla stát jízdenka z Českých Budějovic do Horažďovic ?
Rozumně nastavené ceny ve veřejné dopravě jsou při cestování z Prahy na Ostravsko nebo do Brna, tj. kolem 0,4Kč/km
To sice krasne, ale kdyz jsem chtel jet vlakem ve vsedni den z Budejc do Divcic. Tak vlak mi jek v 18:18 hod. a dalsi az za 3 hodiny, tj. v 21:10 hod. Takze zadna slava to fakt neni
Žádné rovinky to tam moc nejsou, na kolika místech v náspech u vody právě tolik místa není, trať moc vytížená ani není..
Trat se krizi mimo urovnove?Co tim myslite?vzdyt se trate potkavaji ve stejne vysce?
Teda říkat tomuhle modernizace, to chce hodně fantazie. Betonová lobby se nažere, ale ke zlepšení parametrů nedojde, ba právě naopak.
Ale parametry tratě nejsou přece jen rychlost. Ale třeba i propustnost, technologie stavění vlakových čet, kolejový svršek, spodek – vše je přestárlé, neudržované…
Přestárlost pochopím, ale ta trať potřebuje zrychlit. Je konkurenceschopná vůči autu, ale jízdní doby jsou teď „na krev“, zdržuje křižování a v jihočeské části velký počet zastávek pár km od sebe. Navíc má dloooouhé roviny a rozumné oblouky, kde by to šlo valit rychleji.
No právě, že parametrem není jen rychlost, ale i propustnost – a proto se mají rušit staniční koleje, ty zbylé zkracovat a občas vynechat nástupiště.
Přestárlost a neudržovanost je věcí údržby. A v téhle republice jsou mnohem bolavější místa.
Josef Kubes: Propustnost trati se NEJVICE zvysuje zvysenim poctu koleji z 1 na 2, ze 2 na 3, ze 3 na 4, ze 4 na 5 atd. Ale z hlediska zvysovani poctu koleji na zeleznici je dle meho nazoru SZDC hluboko pod evropskym standardem (musela by se spocitat statistika, abych mohl svoji domnenku potvrdit). Aby se vzal konkretni priklad, doporucuji vzit pocet koleji z Varsavy zhruba na zapad.
A o to jde. Investuje se. Jak už nikoho nezajímá.