Modernizaci „Pravobřežky“ mezi Ústím a Děčínem vyprojektuje Sudop Group

Trať Ústí nad Labem-Střekov - Velké Březno. Pramen: Správa železnicTrať Ústí nad Labem-Střekov - Velké Březno. Pramen: Správa železnic

Pětimiliardová akce nepřinese výrazné zrychlení trati.

Správa železnic uzavřela jednu z letošních největších zakázek na projekční práce. Smlouvu na projektovou přípravu modernizace trati z Ústí nad Labem-Střekova do stanice Děčín-východ získalo sdružení Sudop EU/Sudop Praha ze skupiny Sudop Group.

Vyplývá to z informací ve věstníku veřejných zakázek. Cena dosáhla 138,5 milionu korun, odhadovaná byla 149,3 milionu korun. Jde o jednu z chystaných etap rozsáhlé modernizace takzvané Pravobřežky, tedy tratě mezi Kolínem a Děčínem vedoucí po pravé straně Labe.

Výběr vítěze trval nezvykle dlouho. Termín pro podání nabídek byl už loni v únoru, smlouva byla podepsána teprve v těchto dnech. Zakázku přitom neřešil ani antimonopolní úřad, nikdo jiný se podle písemné zprávy zadavatele nepřihlásil.

Trať je vytížená především pro nákladní dopravu. Správa železnic na svých stránkách uvádí dva termíny zahájení takzvané optimalizace: 2023 nebo 2024. Stavba obsahuje rekonstrukci stavební části mezistaničních úseků ve stávající stopě trati bez přeložek. Dojde k úpravě železničních stanic, zajištění jejich peronizace a prodloužení kolejí ve vybraných železničních stanicích pro nákladní vlaky o délce 740 m.

Náklady přes 5 miliard

Její součástí je rovněž rekonstrukce zabezpečovacího a sdělovacího zařízení v celém traťovém úseku. Rychlost na necelých 26 kilometrů dlouhé trati se zvýší jen nepatrně. Odhadované náklady jsou přes pět miliard korun.

Akce se týká i úpravy střekovského nádraží, kde dojde k prodloužení užitečných délek dopravních kolejí, nástupiště budou v nové poloze. Nově bude jedno vnější nástupiště u výpravní budovy a jedno ostrovní mezi kolejemi, vybuduje se podchod a výtahy. V rámci stavby budou rekonstruovány čtyři dopravní koleje a obě kolejová rozvětvení.

Ve stanici Velké Březno budou rekonstruovány obě hlavní dopravní koleje. Ve stanici Boletice nad Labem se změní konfigurace kolejiště a prodlouží užitná délka kolejí na 475 až 810 metrů. Ve stanici Velké Březno se nástupiště posunou o zhruba 200 metrů směrem k přejezdu.

Na všech zastávkách v uvedeném úseku budou nová nástupiště dlouhá 60 metrů. To se týká i stanice Boletice nad Labem. Všechna nástupiště pak dostanou příslušný mobiliář, bude tam lavička s přístřeškem a nový informační i orientační systém. Přejezdy budou stavebně rekonstruovány tam, kde dojde k úpravě železničního svršku. Projekt také počítá s částečnou rekonstrukcí některých výpravních budov, pro potřeby nových technologií se postaví nové objekty.

Tagy Správa železnic Sudop Group Trať 073 Ústí nad Labem - Střekov - Děčín
162 komentářů