Modernizace železnice zastaví na měsíc tramvajový provoz mezi Strossmayerovým náměstím a Výstavištěm

Demontáž železničního mostu u Výstaviště. Foto: MetrostavDemontáž železničního mostu u Výstaviště. Foto: Metrostav

V denním provozu bude zavedena tramvajová linka 27 v trase Libuš - Špejchar.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

Netušíte někdo, proč neudělali někde zhruba před hotelem Mama Shelter výhybku Californian? Ušetřilo by se více vozů KT8 a obsloužil Veletržní palác a jeho okolí.

Osamělý Vlk

Možná trošku zbytečnost. Veletržní Palác je slušně dostupný buď z Výstaviště, nebo Strossmayerova náměstí pěšky a náhradka je zajištěna vloženými spoji 156. A taky patrně by nebylo kde čerpat přestávky. Vůz po přijetí na konečnou by vždy musel co nejrychleji odjet. S tím, že linka může být ovlivněna situací v centru v obou směrech IAD. Takže obě konečné by nefungovaly. U linek 10 a 19 je možnost ve smyčce odstavit víc vozů. V Holyni jsou zase 2 kusé koleje jako obratiště. Jistě, v odděleném metru, kde navíc může být systém oddělení strojvůdce od vozu, to nevadí. V zahraničí sice jsou… Číst vice »

vbb

V takovém Bruselu smyčky nemají vůbec…

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Jejich chyba.

Martin

Ono to drive nebylo ani v Praze, byly obousmerne vozy, s prichodem T3 uz smycky musely byt. Duvodem je cena a zabor pozemku, ktery se pro smycku musel zajistit…

Tom

Děkuji

Jiří Kocurek

V zahraničí? Něco jsem zaspal… https://mhdzive.cz/images/phocagallery/nezarazeno/Brno_trat_Univerzitni_kampus/28.9.2022%20-%20Nemocnice%20Bohunice%20(10).JPG

Na opačném konci jsou také tři koleje, ale vedle sebe, na tu třetí se neumí zajíždět úvratí.

MaT

Já bych asi do toho článku přidal i tento odkaz:

https://www.dpp.cz/omezeni-a-mimoradne-udalosti/detail/18849

Je to tam přehledněji a dokonce i s mapkou.

Akorát mě by zajímala ještě jedna věc – bude tam uzávěrka i pro jiné druhy dopravy, nebo jen pro tramvaje? To samozřejmě chápu, že nenajdu v článku na dpp.cz, tam řeší jenom tu MHD, ale lidi by třeba mohlo zajímat, jestli tam projedou autem, na kole, projdou pěšky…

bbb

Uzavřeno bude i pro auta, pěší mohou o kousek vedle přes provizorní průchod stavbou na úrovni ul. Strojnické.

https://www.praha7.cz/dopravni-uzavirka-dukelskych-hrdinu-strojnicka-u-vystaviste-2/

Adam Ř

Vysvětlil by mi prosím někdo, proč se zavádí 27?

Karel

Myslím si, že z důvodu menší poptávky Stross – Kobylisy při objezdu přes Dělnickou. No tak každý druhý spoj jako 27 na Špejchar. Při jiné trase jiné číslo.

Frantík

At‘ cestující nejsou na výluku jenom naštvaní, ale mají i nějaké nové spojení 😉

medical examiner

Hmm…může se vyzkoušet jestli by tam neměla nějaká ta linka smysl…

Martin

U linky 17 se o te 27 mluvi casteji, neb je v planu jeji jine trasovani pri uvazovane trati do Komoran a stejne tak na opacne strane s trati do Bohnic…
Pulka 17 tak bude mit jinou trasu…

j-s

V jednu dobu i slibovali, že zruší pásmový provoz, ale nakonec k tomu nedošlo. Docela jsem se na to těšil, protože jsem jezdil 17 do Kobylis, a bývalo by se mi dost hodilo, kdybych i zezadu poznal, jestli do tramvaje mám nastupovat nebo ne. Prý kvůli turistům (což nechápu turista stejně neví, co kam jede, tak se může dozvědět, že 17 a 27 jedou v centru stejně. Naopak lidí spíš zmate, když jedna linka jede pokaždé někam jinam).

Frantík

No jo, zavádějící podtitulek – začíná to už u DPP (ale určitě autoři znají pražský provoz tramvají a mohli by to vyjádřit lépe). Místo aby dvě tramvaje linky 17 jezdily přes Pražskou tržnici – byl by zřejmě problém s kapacitou, tak přes objíždku pojede jenom půlka (v normálním intervalu, jako třeba 12 nebo 6) a zbytek pojede doleva a ukončí se na nejbližší smyčce. Označení 27 je to jenom proto, že se linka větví, tak by to asi pro cestující bylo moc složité.

vbb

Okolo tržnice pojede 1, 25, 12, 14 a nově ještě 6 a 8,5 (půlka sedmnáctky 😉 – tam bude hodně natřískáno.

Osamělý Vlk

Těch důvodů je víc. Při výlukách linky 17 v těchto místech není zavedení linky 27 neobvyklé, když je linka 17 metrolinka, ale hlavní vytížení je Holešovice -> jih. Vzhledem k tomu, že na lince 17 jsou spoje na obratiště bez smyčky, tak je třeba zajistit, aby jich příliš moc neuvízlo, zvlášť, když teď jsou 4 linky, kde jsou KT8 nutné, 4, 10, 19 a půlka 17(teď tedy 27). Ostatně, i kdyby se něco stalo na Letné, tak KT8 se mohou snáze vrátit, ať už Chotkáčema, nebo obratem přes Těšnov. Ve chvíli, kdy by ty vozy jely oklikou, tak jich dost… Číst vice »