Schváleno: Modernizace uzlu Česká Třebová vyjde na více než deset miliard, potrvá léta
Česká Třebová. Pramen: Správa železnic
Správa železnic zdolala zásadní milník na cestě k velké modernizaci železničního uzlu Česká Třebová. Záměr ve čtvrtek schválila centrální komise
Zajímavé…. Že Centrální komise ve čtvrtek o České Třebové vůbec nejednala, protože ta byla schválená již 5. května. Ale je fakt, že ve čtvrtek schvalovala jinou předraženou stavbu: Ostrava-Kunčice – Frýdek-Místek. 14 km tratě za pouhých 9,14 mld.
O to více začínám chápat, proč ministerstvo dopravy nechce poskytovat program jednání CK
Tam bude spíše jiný důvod – u projektů výpravních budov se objevují údaje o počtu cestujících, což České dráhy, které jsou 100% státní akciovkou, považují za obchodní tajemvství (DSŽ se totiž doposud nenamáhala si udělat vlastní průzkum a sesbírat data o počtech cestujících, tak musí vzít zavděk údaji dopravců). Ale nepopírám, že je to alibismus, aby MD mělo důvod tvrdit, že kvůli tomu nechce poskytovat údaje veřejnosti. Jen to dokazuje to, že MD nemá ani DSŽ, ani ČD pod kontrolou.
Jestli ono to nebude tím, že toho 5.května se schvalovat „začalo“. CK má mnoho všetečných otázek při schvalování takto velkých staveb a jejich zodpovězení si vždy vyžádá další čas… Schválení v CK MD není vždy na jeden den.
Jestli studii dělal SUDOP, jedno jaký, tak se dost děsím.
Tak Svobodovi nevadí dát deset miliard do České Třebové, ale nedovede si představit Nové spojení 2 v Praze? Vlak podle něj není na cestování pro městě… Třebová ano, ale VRT ne? To ho Babiš moc nepoc hválí… už aby šel pryč….
rozdíl mezi městečkem u náidraží a Prahou snad pochopí každý
Doufám, že dojde k redukci kolejiště.
nákladních kolejí myslíte?
Vzhledem k síle provozu by pro redukci byl jen blázen.
Plzeň se dělá od roku 2011 a jsou hotové tři etapy. Tady je etap 22 a má být konec do šesti let hmmmmmm……. A co ty Pardubice a Hradec Králové a všechna ta zdovojkolejněni a ETCS a ST trakce atd., mám pokračovat? Ne, ne bratři toho všeho se nedožijeme.
Plzeň má 5 staveb, ne etap.
HK-Pardubice je (doufám) na spadnutí. Minimálně úsek u Hradce už potřebuje jen stavební povolení, vysoutezit a stavime.
Přitom dle map na sždc je blíže k uskutečnění ten u Pardubic
Máte pravdu, popletl jsem to. Zmátlo mne to, že EIA získal úsek u Hradce skoro o rok dřív. Možná se v tom plánu výstavbu počítá s odporem jednoho spolku, který to bude zdržovat napadáním Stavebního povolení.
Hlavně se musí udělat Ústí nad Orlicí -chocen
Tak nejjednodušší by bylo kdyby se z ČT stala pouze zastávka s jednou kolejí, trochu se ta stanice přecenuje. A nechápu, kdo tudy mohl vést trať. Problém začíná už v Krasínku, kde se trať nesmyslně stáčí na sever a v Rudolticích zpátky na jih. Chtělo by to trochu napřímit, z Krasínku přes Opatov, Litomyšl, Vysoké Mýto a napojit u Zámrsku. Zase o tolik víc než 10 mld by to nestálo:-)
Jen pro tvoji informaci, když pan Perner tuto trať stavěl skutečně ta trať měla takto být postavena. Ale prý kvůli Vysokému Mýtu, které trať nechtělo se musel postavit, tak jak je. 😀
Tak se vraťte do historie. Byl to odpor sedláků okolo Litomyšle, který stavitele donutil postavit trať tak je. Mimochodem potomci stejných sedláků už několik let blokují stavbu D35 kolem Litomyšle. A díky tomu má nyní ČT asi 2x tolik obyvatel co Litomyšl…. A vzhledem k tomu jak se vleče stavba D35 nepochybuji že projekt novostavby trati by se vlekl tak 20 až 30 let…
Já slyšel, že to byli sedláci z Vysokého Mýta. Každopádně obě města toho teď asi lituji. Mohly se rozvíjet úplně jinak.
Ovšem také je pravda, že projektanti, zabraní do těch svých technokratických problémů, často trasovali tak, jako kdyby nechápali, že v těch městech také žijí lidí, kterým vadí hluk a smrad z dizláků a kamionů. Prostě jim to bylo jedno, i když ty diference, o které se vedou dlouhé spory, jsou minimální, a je často neuvěřitelné, že se to tak projektovalo.
ale ale ale. tady někoho štve že nemá spojení s prahou jaký by chtěl ? nejsi z litomyšle náhodou ? aby to nebylo jak os tou dálnicí D35 . nejřív že jí tam chcete a pak se čertíte kvůli múk od čtéčka a chcete to dál od města…
Trochu jsem se vyděsil, že neznám kudy trať do ČT vede. Ale už jsem zase klidnej – problém nezačíná v Krasinku (ten je tady https://www.google.cz/maps/place/Krasinek,+Polsko/@54.1666715,19.7550227,14.1z/data=!4m5!3m4!1s0x46e2b7820a2bcefd:0xcb5831515022565b!8m2!3d54.1678465!4d19.7651256?hl=cs)
ale v Krasíkově. Prosím, ověřujte si místní pojmy s použitím např. GOOGLE mapy. Děkuji.
10 mld? A kolik z toho bude stát chat a bazénů?
tipnul bych ta 57
Nezáviď a podnikej 😎
Rozumné řešení MUN vypadá nějak takto. A patrně bude i levnější, včetně přeložky I/14 a těch dvou tunelů: https://en.mapy.cz/s/musofukapu
Jste asi neviděl Třebovské stěny v těch místech že ne? Kromě 3 km před Rudolticema to budete mít celé v tunelu. Ono tam tím hřebenem jde Evropské rozvodí….
Ten zákres je dost podobný trase vodního tunelu na „D-O-L“ vizte http://www.d-o-l.cz/index.php/cs/kestazeni/category/14-?download=43%3A
docela mě překvapilo že se tu nepíše o eskalátorech na nástupiště 🙂 za tu cenu o tom tady nemusím snad spekulovat nebo přibudou jen výtahy ?
Za ty peníze by byl hezký tunel na sever od nádraží. Odpadl by problém s hlukem i s špatným poloměrem zatáček.
Ano, něco takového by mohla silniční lobby protlačit. A nádraží pro nákladní vlaky nechat bez opravy schátrat. Jo, to by na silniční lobby taky sedělo.
Tam nejsou zatáčky
Aktualizovány pomůcky GVD k 14.6.2020 http://www.gvd.cz
Hezké jsou argumenty proti PHS. Město se postavilo kolem kolejí a tím se přirozeně „rozdělilo“ a nikomu to nevadilo. Když se mají stavět PHS město je proti protože se město „rozdělí“ Konečný kompromis neznám,ale mám obavu že za pár let po dostavbě, přijdou další výluky aby se PHS prodloužily a zvýšily.
Jelikož tady bydlím tak díky nátlaků obyvatel a vedení města došlo ke snížení nesmyslných 5m zdí na nějakou rozumnou uroveň aniž by došlo ke snížení omezení hluku. Ono když se někdo ozve tak najednou lze dělat i jinak. A hlavně vzhledem k šíří tělesa stejně ani 5m zdi nicmoc neřeší pro domy které jsou v údolí nad tratí…
Nešlo by ty peníze investovat do stavby tratě mimo Třebovou?
A Třebová ať se třeba rozpadne? Nezapomínáte, že to je důležitý uzel, rozděluje se tam trať na Olomouc a Brno, též velké seřaďovací nádraží, Metrans tam má překladiště. Takže i kdyby se investovalo do nové tratě musela by proběhnout i rekonstrukce Třebové. Trakční vedení už drží tak nějak silou vůle.
Byl to takový hořký vtip, jakému Dominikové nemohou rozumět. Ano uzel se dá zavázat i vprostřed provázku a v Třebové dokonce jedna trať odbočuje!!! Kontejnerové překladiště chytráci postavili ve městě kam nevede ani pořádná silnice… atd. atd.
Ta dálnice povede kousek vedle. Klidně je ale možné že jak se postaví dálnice, tak se postaví i nový terminál kontejnerové přepravy.
On byl v plánu 2. modul terminálu ve směrové skupině.
Je stále v plánu jen je otázka kdy se bude stavět.
A on už není? Čekáme na to tu už pěkně dlouho…
To víte, vožení kontejnerů vlakem je emerickej vynález. Teda, ne že by tam něco vymysleli, beztak to někomu ukradli. A jak každý ví, tak emerická železnice je zničená a nic tam nejezdí. Vždyť přece stačí zakázat kamiony a zase to pojede vlakem. Nějaké emerické manýry s překládkou na vlak si strčte někam. 😛
Hloupé ene bene se zase projevuje. Ti chytráci z Metransu koukají alespoň do budoucnosti, takže zcela správně si vybrali místo, kde byl brownfield (bývalá montážní základna) a postavili si tam překladiště. Přitom místa na jeho rozšiřování je tam stále dost a je tam velké nádraží, kde se dají odstavovat soupravy a kam vedou naše nejdůležitější dvoukolejné tratě. Dálnice povede za pár let nedaleko (cca do deseti až patnácti let – což je opravdu za pár let), časem bude nedaleko i odobočka od D35 na D43 na Brno, takže co si víc ještě přát. Ovšem ene bene chytrolín už má jasno,… Číst vice »
Mno, já ale tak docela nezpochybňuji, že Metrans rozumně podnikatelsky využil ničemnou plochu s kolejemi, která v Třebové vznikla sérií chybných rozhodnutí v minulosti, já jen, že je to trochu nekoncepční a hlavně, byla to jen taková vedlejší myšlenka. Touha se do mne navážet zjevně převýšila soudnost…
Jaká to ničemnost, jaká to chyba veliká! Namísto odstavování vozů, které čekají na příležitost*, překládat zboží na vlaky!
*) samožřejmě že jsou to deponované vozy které se už ani nevyplatí zprovozňovat, ale tak se to napsat nesmí.
Kontejnerák v České Třebové je tady:https://mapy.cz/s/fuhozatape
Překlikni si do roku 2003 a zjistíš, že tam byla nevyužívaná montážní základna.
A jestli je to koncepční či nekoncepční, je z pohledu nějakého ene bene chytrolína zcela bezvýznamné, protože s tím nemá nic společného. Neplatil to a nevyužívá to.
To je sice fajn, ale nepotřebuje 3 km peronů a mraky kolejí v odjezdové skupině.
Je vidět, že to ve Třebové neznáte, tak nedělejte chytrého 😉
Třebová stačí opravit formou údržby. Prachy ať jdou doprčic do VRTek. a ne do této umělé zatáčky
Formou údržby? Tam je potřeba vyměnit trakční vedení, postavit nové trakční podpěry (nyní to tam drží sotva silou vůle). Bylo by záhodno dodělat i ty perony (druhý je vyšší, čtvrtý je polomodernizován, ale první a třetí na to teprve čekají, nebo alespoň ten třetí ještě). Navíc než se postaví VRT, tak by se ta stanice tam rozpadla. Kolejiště chce taky trochu opravit, některé koleje podbít, protože to je tankodrom.
VRT je sice pěkné, ale ne všespásné, nebo si myslíte, že se tam převede i nákladní doprava?
určitě. I do Olomouce to bude vrtkou rychlejší přes Brno než přes Kosmické městečko železmničářů. Jenže Svoboda je z ÚSTÍ NAD ORLICÍ a asi věří věří Sudopu
Očekávám,že tam bude na souběhu tratí od Olomouce a Brna podjezdný přesmyk koleje 2 od Brna pod první a druhou koleji od Třebovic?Jinak stále pro provoz Dluhonice 2.🤔
Jestliže je od severu traťová rychlost 100 a od jihu dokonce 120 nechápu, proč za takové peníze neudělají i průjezdovou rychlost alespoň 100 km/h?
Oblouky v zástavbě?
Pravděpodobně myslíš ten jeden oblouk u “ červeňáku “ ten ale nemůže bránit tomu aby se přes osobní nádraží tou stovkou nejezdilo.
ono kdyby tam nebyly ty po..aný garáže v ochranném pásmu tak by to taky bylo o něčem jiném.. začal bych zářezem u lhotky který bych přiblížil co nejvíce by to šlo k silnici na dlouhou třebovou a oblouk co začíná u orlíku by mohl začít dřív …. s větším poloměrem do prostor kde jsou garáže.
Garáže problém nejsou. Všichni co je tam stavěli tak jako součást stavebního povolení je zbourání bez náhrady v případě změny trasování kolejí. Je tam jedna stavba která toto myslím nemá. Dám kvízovou otázku. Je to dům bývalého generálního ředitele Zeleného nebo jiný dům?
Ty domy jsou dva. č.p. 405 a č.p. 406, veřejně přístupný katastr o vlastníkovi mluví jasně.
teď se udělá 80km/h no a později se udělá studie na 100km/h, pak se to dotáhne na 100km/h, následovat bude studie na 120km/h, další studie na 120km/h,…pak možná těch 120km/h se i udělá… (ale už to bude rok cca 2080)
Teď se to udělá na 80, aby se za 20 let hledalo jiné řešení – třeba tunel, jiná trasa, …
SUDOP a Sosna asi neodmitnou dalšěí studie…
Protože tam stejně všechno zastavuje?
ne nezastavuje, např. EC Praha-Budapešť, nebo nejrychlejší vrstva Praha-Ostrava
A nezastavuje tam kromě SC a Metropolitanů ČD rovněž Leo a velká část vlaků RJ…
Nechce se mi to teď počítat, ale většina může být že tam vlastně nezastavuje. Aspoň v dálkových vlacích…😀
Chápal bych že je problém s oblouky na Ústí, ale na druhou stranu to na problémy nevypadá a je blbost to brzdit po nádraží po osobní trati vaky na 80km/h. Spíš by bylo ale zajímavé zjistit, jestli Brněnskou respektive Olomouckou budou zapojovat přesmykem, jak se dívám, tak je to teď spojené úrovňově. Bylo by dobře asi pokud by se to podařilo odstranit.
Ona traťová rychlost nezáleží až tak na velikosti a ceně stavby, jako spíš na geometrii 🙂
https://mapy.cz/s/bubosabugu
Oblouky mají poloměr 350 – 400m, v tom prvním navíc budou výhybky. Přeložce brání celá ulice obytných domů, žádné garáže.
Ale pořád se s tím dá něco dělat. Na osobní trati je zde R asi 550m mapy. cz/s/fejaremupo Pro další měření je pak rozhodující nákladní stopa. Takto by tam vycházel oblouk R asi 615m, myslím že dostat tam R 550m by jít mělo a tím by se na osobní trati mohlo dostat přes stovku, je třeba jenom řešit pozemek u dvou domů, při R 615m, pokud bude vnější oblouk nějakých 580m, tak by to ani nemusel být takový problém. Ano trefil jsem tam továrnu, ale pokud se použije menší poloměr, tak by ji to nemuselo ani líznout.
Tak vidím že jsem zapomenul dát odkaz: mapy. cz/s/bugeregenu
Továrnu? Trefil jste CZ Loko! Je vám jasné, že pro ně budete jen těžko heldat náhradní pozemky v okolí.
Trefil… poloměrem přes 600m navazujícím na oblouk kolem 500m, pokud by se oblouk zmenšil na 500-550m, tak lokomotivku netrefím. Rozhodně by to ale mohlo pak vést k vyšší průjezdné rychlosti a možná by to i usnadnilo údržbu, ale nevím to jistě. S obloukem 550m by to bylo zhruba takto: mapy. cz/s/gefokohece
protože Sudop?
Prosím, jsou k téhle stavbě někde k dispozici (aktuální) podrobnosti? Případně vizualizace?
Na https://www.stavby.szdc.cz/ E-2 je pdfko z října 2019
Ta cena je úlet za opravu jednoho nádraží. Navíc navýšení rychlosti minimální.
Ono taky záleží, co umožní místní podmínky. Navíc v Třebové staví většina projíždějících vlaků.
Obvyklým argumentem pro zastavování bývá často právě to, že se stejně brzdí. Krásná argumentace kruhem.
Zdravím. Není to pravda.
Metropolitany a SC ČD.
Leo a velká část RJ vlaků.
Řekl bych tedy, že většina vlaků tam nestaví…
Nevím , netroufám si to hodnotit. Všechno jednou dožije a je třeba totálně zgenerálkovat. O navýšení rychlosti tady ani tak nejde…
Navýšení rychlosti se mi také zdá malé, ale.. Víte vůbec, jak obrovské (na české poměry minimálně) to nádraží je?
Doporučuji podívat se třeba na satelitní mapy..
Tak takové Praha Vršovice nebyli o moc menší a podívejte co je z toho dnes.
Největší problém bude trakce. Ty příčné řetězovkové převěsy mezi obrovskými stožáry jsou sice pěkné a je to i technický unikát, ale v podstatě jde asi o 110 m široký pruh. Je mi jasné, že prostorové uspořádání kolejiště nedovolovalo tehdy umístit stožáry mezi koleje nebo na nástupiště, ale to trakční vedení se jednou bude muset rekonstruovat a tohle bude největší překážka.
budou muset připravit nový stožáry v celé šířce a délce stanice od ŽOS až po Korado někde ..:)
No to bude šílený… 🙂
Být vrtky, tak většina provozu v osobce jede úplně jinudy….
já myslel že už to začalo … aspoň teda jedna z 22 etap.. mění se tam výhybky..
Neví náhodou někdo jestli budou stavět 2. estakádu a napojení nákladní tratě posunou už do Dlouhé Třebové? Přišlo by mi škoda, i vzhledem k posílení kapacity mezi Ústím a Chocní v budoucnu, aby se neposílila i kapacita z Ústí do Třebové. (Pokud tedy někdo neplánuje dvojkolejku na Letohrad a do Polska)
No myšlenka krásná ale co jsem naposledy viděl podklady na zastupitelstvu tak rekonstrukce začíná tam kde estakada končí. Tzn před odbočkou Lhotka.
otázka ještě .. když tam píší “ nově vybudovaná nebo zrekonstruovaná nástupiště “ to tam plánují postavit pátý jako v pardubkách ? nebo jak to mám chápat?
Ta casova skala je tragedie, 1. koridor modernizujeme jiz 25 let a stale neni hotovo a mezitim se nam prvni opravene useky jiz zacinaji rozpadat a zacina nenapadne akce koridory 2.0. Ted jsem jel Zabreh-Praha, zpozdeni 20 minut s mluvou z duvodu vylukovych praci. Je zde vubec realna sance, ze ten koridor bude alespon rok hotovy a ve stavu, ze se do nej nebude nekde rypat? Je to v podstate nekonecnych 25 let neustalych zpozdeni vlaku a trend bude evidentne dale pokracovat az do nekonecna.
Nutno říci, že organizace výluk se oproti akci Koridory1.0beta značně zlepšila. Před dvaceti lety jsem přes to staveniště jezdil, a 40 minut zpoždění býval pěkný výsledek, o přípojích v nácestných stanicích nemohla být vůbec řeč. A to celé po dobu třetiny platnosti GVD, ne čtrnáct dní, jako když se vloni Arriva učila. Zvláštní kategorií byly osobní vlaky (ty už se naštěstí nahrazují autobusy): to jste přišli na zastávku a doufali, že třeba pojede o 60 minut zpožděný předchozí osobák (nebo o 120 minut předpředchozí). Tak tolik vzpomínka na doby, kdy byl ‘výlukový jízdní řád‘ považován za vulgaritu.
Hotovo nebude nikdy. Ať to nazvete koridor (= průtah) nebo ne, údržbě a průběžné obměně se nevyhnete.
Prubezna udrzba je ale uplne neco jineho, nez ze se na nektere useky od 80 let nesahlo a dodnes se neopravily
Aneb když se opravuje je to špatně a když ne, tak je to taky špatně.
To je demagogie, opravovat se musi, ale rychle a efektivne a pak musi nasledovat dlouhe obdobi fungovani veci. Asi jako kdybych mel auto tyden co tyden 2-3 dny v servisu, takove auto je potom na h……. Je tam prece jeden den v roce, kdy se provede udrzba a pak 364 dni jezdi. Toto vsechno na prvnim koridoru opraveno davno jiz melo byt a melo nasledovat 10-15 let bezvadneho provozu pouze s kratkymi nocnimi vylukami, resici drobne provozni zalezitosti.
Každoroční výluky? No přece v Bezpráví! Tam se pořád něco mění, např mosty v roce 1998. Ale je to jediný kvalitně postavený úsek, na který se nemuslo od války šahat a furt drží. Ne jak ty modernizace, které nic nevydržely.
Je to hromada nesmyslů? Já vím, ale pro mnohé svatý grál. 🙁
Když se opravuje stylem, že se na měsíc zavede nepřetržitá výluka a potom se tam pracuje 6 hodin denně v pracovních dnech kromě pátku, a z toho je ještě hodina na oběd, tak je opravdu něco špatně.
ve vyspělém světě se údržba nevydává za investici a dělá se průběžně!
ty jo vstanu udělám si kafe první web si říkám navštívím tento ale tento článek bych tu nečekal . tak to mě teda spadla brada z tý ceny 😀 😀 takový šoky po ránu.
to by mě zajímalo kolik bude stát trať ústí – choceň za těch pár let… tak 20 mld ne?
vítej ve světe SFDI – SUDOP – MD – SŽ
„Traťová rychlost při průjezdu se zvýší z 60 na 80 kilometrů za hodinu. “
A není to málo, Antone Pavloviči? Ne každý vlak tam zastavuje, a propad rychlosti na 80 je pořád zbytečný..
Taky si říkám že ta 80 km/h není nic moc.
A co byste si představoval? Zbourat město?
Je to málo, ale směrové a sklonové poměry jsou limitované městskou zástavbou a přes to ani vlak nejede.
Co takhle od Parníku udělat tunel někam k EŽ za CZ Loko a zbytek uvést do normového stavu a zredukovat?
Tunel ne, to neumíme, akce na 50 let nejmíň……
Jinak: odbočil bych u Zámrsku a postavil dvojkolejku +/- v ose D35, a někde u Semanína se rozpletem napojil, aby se dalo pokračovat na Brno i na Zábřeh. Litomyšl a Mejto by získaly spojení použitelné pro východočeský S-bahn, a MuN se úplně vyhneme. Dobrá fantasmagorie, co?
Vůbec ne. To je naprosto nejlepší řešení. Má to velmi příznivý terénní profil plus k tomu dva kratší tunely severně od Svitav. Úspora jízdní doby do Brna i Ostravy minimálně 20 minut. Nově obsloužena Litomyšl na hlavní trati. Nemusely by se budovat tunely Bezpráví plus další výhody. Ale to by byla novostavba a to my neumíme. A nad tím jsme vlastně vůbec nikdy nepřemýšleli.
Neprošlo by přes Sosnu na MD a/nebo SUDOP
Tech 80 je mysleno ciste okolo nastupist. Pred osodnim nadrazim smerem na Prahu je jiz dnes 100/h (vyhledove 110 a 130 NS) a za nastupisti smerem na Brno a Olomouc je jiz ted 120km/h (vyhledove 140-160).
to už je jiná potom. ale já myslím že teď tam vidím jen 90 směr praha
Doufam ze mam presne informace ale bylo tam 90 a ted je tam 90/100
Jo Třebová, to je pojem a historie. Nejsem si jistý že také budoucnost. Zatímco některé úseky koridoru budou pomalu už podruhé rekonstruované, Třebová stále odolává.
Význam této stanice pro osobní dopravu se přeceňuje. Já si vždy vychutnám průjezd stanicí Pendolinem, krása. Jen by to mělo být rychlejší, škoda tam ztrácet čas.
Super zpráva, čili defakto vychází jedna podstatná rekonstrukce na 100 let..
Kdy se začne s řádnou rekonstrukcí a elektrifikací tratě do Zlína? Tam je to velká ostuda.
Tam už se přece začalo…. s vykupováním pozemků.
Jaký tam budou pražce?
Dubový 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=zbMCt73kVy4
Kráva se na betonovým peče blbě 🙂
určitě ze ŽPSV kde pracoval před nástupem na SŽ Svobodův náměstek Nejezchleb
Peróny budou mít celkovou délku skoro 3km.
To aby tam pomalu zavedli MHD 🙂
No ale v součtu přes všechna nástupiště, zase 😉
Nejedná se jen o perony v samotné České Třebové. Jak je v článku uvedeno: „Modernizace se dočkají i navazující úseky do Třebovic v Čechách, Opatova a Dlouhé Třebové.“
Ti, kteří často operují ekonomickou návratností dopravních staveb. Co říkáte teď?
Že jsou to tak jako tak hausnumera? Tady ale bude jezdit jeden vlak za druhým, plným lidí i nákladů, což bohužel o všech stavebních akcích neplatí.
Ekonomická návratnost je důležitá jen tehdy, pokud se nám nehodí něco stavět. Jinak je nám někde.
A nebo taky přesně naopak, že Luďku – když něco ani po 10. ekonomicky nevyjde, tak za to určitě může spiknutí temných sil…
Že oni pokaždé zapomenou na peníze za automatu na jízdenky, když jedou za Zababou?
Ale to nejsou žádné temné síly. Prostě řeknem: nesmí to vyjít. Občas nám kvůli tomu kamarádi projektanti i fyziku ohnou.
nebo vyloučí uchazeče o zakázku, který víc kamarádí s fyzikou než se sudopem
Když to napsal SUDOP, tak ro musí být pravda, ne?
Zvysenu prujezdove rychlosti z 60 na 80 kmh? Popravde ocekaval jsem min 100kmh, spise 120kmh. Je takto nizka rychlost zpusobena navazujicim useky smerem na Usti n. O.?
Vzhledem k poloze nádraží, obloukům, atd…, by 100 km/h nešlo a 120 už vůbec ne
A to si myslíte, nebo to víte? Podle openrailwaymaps je tam V130 min 95 od Ústí až na úroveň ulice Volákova. Jestli zvýšení rychlosti brání ty dva obloučky (jeden nad ulicí Lytomyšlská a jeden blíž do nádraží), co přesně brání tomu využít prostor kolejiště podél ulice Matyášova a ty dva ostré spojit do jednoho táhlého? Dál přes stanici je to už úplná rovina.
Bydlí tam Zababa, nejde to. Tentokrát bez ironie.
Ktere zeleznicarske zakony jeste vytahnete? Nikdy se to tak nedelalo – uz mame…
Kdo by to byl v první polovině 90-tých řekl, že modernizace koridorů v Česku bude trvat zhruba 40 let – konečný termín minimálně kvůli stavbě uzlu Brno samozřejmě nikdo nezná, ale i uzel Ostrava se dá o mnoho let odložit, viz. praxe za posledních 10 let. Ale nespěchal bych, stavba dálnice z Prahy do Ostravy je reálně otázka cca 90-ti let. Doufám, že Českou Třebovou udělají na 3kV, proč se zbavovat technologie, která byla před 50-ti roky smysluplná.
A co vy máte proti stejnosměrnýmu napětí??? HMMM???? není to dYskrYmYnace???
Úplně všechno. Xenofobní, že?
To je dyškredytace,totok
Ano, když už to takhle převrtávat, tak na 25 kV a styk napájecích soustav dát za Parník.
3 kV rozhodně zůstanou,podle nějakého harmonogramu přepínání,jenž proběhl weby někdy 2 roky zpátky,1. koridor přijde na řadu někdy v letech 45-50.
Nojo, mohlo to být dražší. Ale ani v MuN nechtěli PHS. To by bylo moře betonu.
ale ŽPSV odkud přišel Nejezchleb by vydělala.