Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Schváleno: Modernizace uzlu Česká Třebová vyjde na více než deset miliard, potrvá léta

Česká Třebová. Pramen: Správa železnic
Česká Třebová. Pramen: Správa železnic

Správa železnic zdolala zásadní milník na cestě k velké modernizaci železničního uzlu Česká Třebová. Záměr ve čtvrtek schválila centrální komise ministerstva dopravy, skrze kterou musejí projít všechny velké dopravní stavby. Akce v České Třebové přitom bude v mnohém výjimečná.

„Předpokládané celkové investiční náklady stavby činí 10,4 miliardy korun. Půjde tak o vůbec největší ucelenou modernizaci železničního uzlu v historii naší organizace,“ popsal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Přestavbou projde celé osobní nádraží v České Třebové i takzvaná odjezdová skupina, kterou využívají především nákladní vlaky. Modernizace se dočkají i navazující úseky do Třebovic v Čechách, Opatova a Dlouhé Třebové.

Celkem se zmodernizuje více než 58 kilometrů kolejí, na kterých se upraví 400 výhybek. Obnovou projde 30 mostů a 15 propustků. Nově vybudovaná nebo zrekonstruovaná nástupiště budou mít celkovou délku 2,7 kilometru. Traťová rychlost při průjezdu se zvýší z 60 na 80 kilometrů za hodinu. Uzel prošel poslední větší rekonstrukcí v 50. letech, kdy byl elektrifikován. Desítky kilometrů dosud používaných trolejí přitom pocházejí z této doby.

Stavba má probíhat v letech 2023 až 2029, bude přitom rozdělena do 22 etap. Správa železnic počítá s tím, že po celou dobu stavby bude zajištěn plynulý železniční provoz. Správa železnic přitom musela po jednáních se samosprávou ustoupit ze svých představ o podobě protihlukových stěn.

Modernizace uzlu v České Třebové předčí rozsahem i náklady stále probíhající modernizaci uzlu Plzeň. Ta se uskutečňuje od roku 2011 a je rozdělena do pěti staveb. Hotovy jsou tři. Plzeňský uzel si vyžádá zhruba sedm miliard.

145 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lokodepo

Zajímavé…. Že Centrální komise ve čtvrtek o České Třebové vůbec nejednala, protože ta byla schválená již 5. května. Ale je fakt, že ve čtvrtek schvalovala jinou předraženou stavbu: Ostrava-Kunčice – Frýdek-Místek. 14 km tratě za pouhých 9,14 mld.

Jan Sůra

O to více začínám chápat, proč ministerstvo dopravy nechce poskytovat program jednání CK

lokodepo

Tam bude spíše jiný důvod – u projektů výpravních budov se objevují údaje o počtu cestujících, což České dráhy, které jsou 100% státní akciovkou, považují za obchodní tajemvství (DSŽ se totiž doposud nenamáhala si udělat vlastní průzkum a sesbírat data o počtech cestujících, tak musí vzít zavděk údaji dopravců). Ale nepopírám, že je to alibismus, aby MD mělo důvod tvrdit, že kvůli tomu nechce poskytovat údaje veřejnosti. Jen to dokazuje to, že MD nemá ani DSŽ, ani ČD pod kontrolou.

Indian

Jestli ono to nebude tím, že toho 5.května se schvalovat „začalo“. CK má mnoho všetečných otázek při schvalování takto velkých staveb a jejich zodpovězení si vždy vyžádá další čas… Schválení v CK MD není vždy na jeden den.

Jan Kozel

Jestli studii dělal SUDOP, jedno jaký, tak se dost děsím.

Jan Kozel

Tak Svobodovi nevadí dát deset miliard do České Třebové, ale nedovede si představit Nové spojení 2 v Praze? Vlak podle něj není na cestování pro městě… Třebová ano, ale VRT ne? To ho Babiš moc nepoc hválí… už aby šel pryč….

Jan Kozel

rozdíl mezi městečkem u náidraží a Prahou snad pochopí každý

IGCT

Doufám, že dojde k redukci kolejiště.

standa

nákladních kolejí myslíte?

Dominik

Vzhledem k síle provozu by pro redukci byl jen blázen.

Dupity

Plzeň se dělá od roku 2011 a jsou hotové tři etapy. Tady je etap 22 a má být konec do šesti let hmmmmmm……. A co ty Pardubice a Hradec Králové a všechna ta zdovojkolejněni a ETCS a ST trakce atd., mám pokračovat? Ne, ne bratři toho všeho se nedožijeme.

a8n

Plzeň má 5 staveb, ne etap.

Jiří Voseček

HK-Pardubice je (doufám) na spadnutí. Minimálně úsek u Hradce už potřebuje jen stavební povolení, vysoutezit a stavime.

Gawain

Přitom dle map na sždc je blíže k uskutečnění ten u Pardubic

Jiří Voseček

Máte pravdu, popletl jsem to. Zmátlo mne to, že EIA získal úsek u Hradce skoro o rok dřív. Možná se v tom plánu výstavbu počítá s odporem jednoho spolku, který to bude zdržovat napadáním Stavebního povolení.

Jerry

Hlavně se musí udělat Ústí nad Orlicí -chocen

Jakub

Tak nejjednodušší by bylo kdyby se z ČT stala pouze zastávka s jednou kolejí, trochu se ta stanice přecenuje. A nechápu, kdo tudy mohl vést trať. Problém začíná už v Krasínku, kde se trať nesmyslně stáčí na sever a v Rudolticích zpátky na jih. Chtělo by to trochu napřímit, z Krasínku přes Opatov, Litomyšl, Vysoké Mýto a napojit u Zámrsku. Zase o tolik víc než 10 mld by to nestálo:-)

Ludva

Jen pro tvoji informaci, když pan Perner tuto trať stavěl skutečně ta trať měla takto být postavena. Ale prý kvůli Vysokému Mýtu, které trať nechtělo se musel postavit, tak jak je. 😀

vrtal

Tak se vraťte do historie. Byl to odpor sedláků okolo Litomyšle, který stavitele donutil postavit trať tak je. Mimochodem potomci stejných sedláků už několik let blokují stavbu D35 kolem Litomyšle. A díky tomu má nyní ČT asi 2x tolik obyvatel co Litomyšl…. A vzhledem k tomu jak se vleče stavba D35 nepochybuji že projekt novostavby trati by se vlekl tak 20 až 30 let…

Ludva

Já slyšel, že to byli sedláci z Vysokého Mýta. Každopádně obě města toho teď asi lituji. Mohly se rozvíjet úplně jinak.

Vlastimil Kocurek

Ovšem také je pravda, že projektanti, zabraní do těch svých technokratických problémů, často trasovali tak, jako kdyby nechápali, že v těch městech také žijí lidí, kterým vadí hluk a smrad z dizláků a kamionů. Prostě jim to bylo jedno, i když ty diference, o které se vedou dlouhé spory, jsou minimální, a je často neuvěřitelné, že se to tak projektovalo.

standa

ale ale ale. tady někoho štve že nemá spojení s prahou jaký by chtěl ? nejsi z litomyšle náhodou ? aby to nebylo jak os tou dálnicí D35 . nejřív že jí tam chcete a pak se čertíte kvůli múk od čtéčka a chcete to dál od města…

Jiřík

Trochu jsem se vyděsil, že neznám kudy trať do ČT vede. Ale už jsem zase klidnej – problém nezačíná v Krasinku (ten je tady https://www.google.cz/maps/place/Krasinek,+Polsko/@54.1666715,19.7550227,14.1z/data=!4m5!3m4!1s0x46e2b7820a2bcefd:0xcb5831515022565b!8m2!3d54.1678465!4d19.7651256?hl=cs)
ale v Krasíkově. Prosím, ověřujte si místní pojmy s použitím např. GOOGLE mapy. Děkuji.

Stanislav Fanta

10 mld? A kolik z toho bude stát chat a bazénů?

khunas

tipnul bych ta 57

Tonda Sehnal

Nezáviď a podnikej 😎

...

Rozumné řešení MUN vypadá nějak takto. A patrně bude i levnější, včetně přeložky I/14 a těch dvou tunelů: https://en.mapy.cz/s/musofukapu

vrtal

Jste asi neviděl Třebovské stěny v těch místech že ne? Kromě 3 km před Rudolticema to budete mít celé v tunelu. Ono tam tím hřebenem jde Evropské rozvodí….

Sinep Anigav

Ten zákres je dost podobný trase vodního tunelu na „D-O-L“ vizte http://www.d-o-l.cz/index.php/cs/kestazeni/category/14-?download=43%3A

standa

docela mě překvapilo že se tu nepíše o eskalátorech na nástupiště 🙂 za tu cenu o tom tady nemusím snad spekulovat nebo přibudou jen výtahy ?

Jirka

Za ty peníze by byl hezký tunel na sever od nádraží. Odpadl by problém s hlukem i s špatným poloměrem zatáček.

Jiří Kocurek

Ano, něco takového by mohla silniční lobby protlačit. A nádraží pro nákladní vlaky nechat bez opravy schátrat. Jo, to by na silniční lobby taky sedělo.

Jerry

Tam nejsou zatáčky

Bus

Aktualizovány pomůcky GVD k 14.6.2020 http://www.gvd.cz

On.

Hezké jsou argumenty proti PHS. Město se postavilo kolem kolejí a tím se přirozeně „rozdělilo“ a nikomu to nevadilo. Když se mají stavět PHS město je proti protože se město „rozdělí“ Konečný kompromis neznám,ale mám obavu že za pár let po dostavbě, přijdou další výluky aby se PHS prodloužily a zvýšily.

vrtal

Jelikož tady bydlím tak díky nátlaků obyvatel a vedení města došlo ke snížení nesmyslných 5m zdí na nějakou rozumnou uroveň aniž by došlo ke snížení omezení hluku. Ono když se někdo ozve tak najednou lze dělat i jinak. A hlavně vzhledem k šíří tělesa stejně ani 5m zdi nicmoc neřeší pro domy které jsou v údolí nad tratí…

ene bene

Nešlo by ty peníze investovat do stavby tratě mimo Třebovou?

Dominik

A Třebová ať se třeba rozpadne? Nezapomínáte, že to je důležitý uzel, rozděluje se tam trať na Olomouc a Brno, též velké seřaďovací nádraží, Metrans tam má překladiště. Takže i kdyby se investovalo do nové tratě musela by proběhnout i rekonstrukce Třebové. Trakční vedení už drží tak nějak silou vůle.

ene bene

Byl to takový hořký vtip, jakému Dominikové nemohou rozumět. Ano uzel se dá zavázat i vprostřed provázku a v Třebové dokonce jedna trať odbočuje!!! Kontejnerové překladiště chytráci postavili ve městě kam nevede ani pořádná silnice… atd. atd.

K.S.

Ta dálnice povede kousek vedle. Klidně je ale možné že jak se postaví dálnice, tak se postaví i nový terminál kontejnerové přepravy.

Já, kdo jiný

On byl v plánu 2. modul terminálu ve směrové skupině.

vrtal

Je stále v plánu jen je otázka kdy se bude stavět.

Standa

A on už není? Čekáme na to tu už pěkně dlouho…

Jiří Kocurek

To víte, vožení kontejnerů vlakem je emerickej vynález. Teda, ne že by tam něco vymysleli, beztak to někomu ukradli. A jak každý ví, tak emerická železnice je zničená a nic tam nejezdí. Vždyť přece stačí zakázat kamiony a zase to pojede vlakem. Nějaké emerické manýry s překládkou na vlak si strčte někam. 😛

Bram

Hloupé ene bene se zase projevuje. Ti chytráci z Metransu koukají alespoň do budoucnosti, takže zcela správně si vybrali místo, kde byl brownfield (bývalá montážní základna) a postavili si tam překladiště. Přitom místa na jeho rozšiřování je tam stále dost a je tam velké nádraží, kde se dají odstavovat soupravy a kam vedou naše nejdůležitější dvoukolejné tratě. Dálnice povede za pár let nedaleko (cca do deseti až patnácti let – což je opravdu za pár let), časem bude nedaleko i odobočka od D35 na D43 na Brno, takže co si víc ještě přát. Ovšem ene bene chytrolín už má jasno,… Číst vice »

ene bene

Mno, já ale tak docela nezpochybňuji, že Metrans rozumně podnikatelsky využil ničemnou plochu s kolejemi, která v Třebové vznikla sérií chybných rozhodnutí v minulosti, já jen, že je to trochu nekoncepční a hlavně, byla to jen taková vedlejší myšlenka. Touha se do mne navážet zjevně převýšila soudnost…

Jiří Kocurek

Jaká to ničemnost, jaká to chyba veliká! Namísto odstavování vozů, které čekají na příležitost*, překládat zboží na vlaky!

*) samožřejmě že jsou to deponované vozy které se už ani nevyplatí zprovozňovat, ale tak se to napsat nesmí.

Bram

Kontejnerák v České Třebové je tady:https://mapy.cz/s/fuhozatape

Překlikni si do roku 2003 a zjistíš, že tam byla nevyužívaná montážní základna.

A jestli je to koncepční či nekoncepční, je z pohledu nějakého ene bene chytrolína zcela bezvýznamné, protože s tím nemá nic společného. Neplatil to a nevyužívá to.

Já, kdo jiný

To je sice fajn, ale nepotřebuje 3 km peronů a mraky kolejí v odjezdové skupině.

Lukáš

Je vidět, že to ve Třebové neznáte, tak nedělejte chytrého 😉

Jan Kozel

Třebová stačí opravit formou údržby. Prachy ať jdou doprčic do VRTek. a ne do této umělé zatáčky

Dominik

Formou údržby? Tam je potřeba vyměnit trakční vedení, postavit nové trakční podpěry (nyní to tam drží sotva silou vůle). Bylo by záhodno dodělat i ty perony (druhý je vyšší, čtvrtý je polomodernizován, ale první a třetí na to teprve čekají, nebo alespoň ten třetí ještě). Navíc než se postaví VRT, tak by se ta stanice tam rozpadla. Kolejiště chce taky trochu opravit, některé koleje podbít, protože to je tankodrom.
VRT je sice pěkné, ale ne všespásné, nebo si myslíte, že se tam převede i nákladní doprava?

Jan Kozel

určitě. I do Olomouce to bude vrtkou rychlejší přes Brno než přes Kosmické městečko železmničářů. Jenže Svoboda je z ÚSTÍ NAD ORLICÍ a asi věří věří Sudopu

PeMIČ

Očekávám,že tam bude na souběhu tratí od Olomouce a Brna podjezdný přesmyk koleje 2 od Brna pod první a druhou koleji od Třebovic?Jinak stále pro provoz Dluhonice 2.🤔

Ludva

Jestliže je od severu traťová rychlost 100 a od jihu dokonce 120 nechápu, proč za takové peníze neudělají i průjezdovou rychlost alespoň 100 km/h?

Frantisek

Oblouky v zástavbě?

Ludva

Pravděpodobně myslíš ten jeden oblouk u “ červeňáku “ ten ale nemůže bránit tomu aby se přes osobní nádraží tou stovkou nejezdilo.

rýpal

ono kdyby tam nebyly ty po..aný garáže v ochranném pásmu tak by to taky bylo o něčem jiném.. začal bych zářezem u lhotky který bych přiblížil co nejvíce by to šlo k silnici na dlouhou třebovou a oblouk co začíná u orlíku by mohl začít dřív …. s větším poloměrem do prostor kde jsou garáže.

vrtal

Garáže problém nejsou. Všichni co je tam stavěli tak jako součást stavebního povolení je zbourání bez náhrady v případě změny trasování kolejí. Je tam jedna stavba která toto myslím nemá. Dám kvízovou otázku. Je to dům bývalého generálního ředitele Zeleného nebo jiný dům?

Jiří Kocurek

Ty domy jsou dva. č.p. 405 a č.p. 406, veřejně přístupný katastr o vlastníkovi mluví jasně.

libor

teď se udělá 80km/h no a později se udělá studie na 100km/h, pak se to dotáhne na 100km/h, následovat bude studie na 120km/h, další studie na 120km/h,…pak možná těch 120km/h se i udělá… (ale už to bude rok cca 2080)

Jirka

Teď se to udělá na 80, aby se za 20 let hledalo jiné řešení – třeba tunel, jiná trasa, …

Jan Kozel

SUDOP a Sosna asi neodmitnou dalšěí studie…

pavelmaresh@gmail.com

Protože tam stejně všechno zastavuje?

Petr

ne nezastavuje, např. EC Praha-Budapešť, nebo nejrychlejší vrstva Praha-Ostrava

Ic540

A nezastavuje tam kromě SC a Metropolitanů ČD rovněž Leo a velká část vlaků RJ…
Nechce se mi to teď počítat, ale většina může být že tam vlastně nezastavuje. Aspoň v dálkových vlacích…😀

K.S.

Chápal bych že je problém s oblouky na Ústí, ale na druhou stranu to na problémy nevypadá a je blbost to brzdit po nádraží po osobní trati vaky na 80km/h. Spíš by bylo ale zajímavé zjistit, jestli Brněnskou respektive Olomouckou budou zapojovat přesmykem, jak se dívám, tak je to teď spojené úrovňově. Bylo by dobře asi pokud by se to podařilo odstranit.

Projektant

Ona traťová rychlost nezáleží až tak na velikosti a ceně stavby, jako spíš na geometrii 🙂
https://mapy.cz/s/bubosabugu
Oblouky mají poloměr 350 – 400m, v tom prvním navíc budou výhybky. Přeložce brání celá ulice obytných domů, žádné garáže.

K.S.

Ale pořád se s tím dá něco dělat. Na osobní trati je zde R asi 550m mapy. cz/s/fejaremupo Pro další měření je pak rozhodující nákladní stopa. Takto by tam vycházel oblouk R asi 615m, myslím že dostat tam R 550m by jít mělo a tím by se na osobní trati mohlo dostat přes stovku, je třeba jenom řešit pozemek u dvou domů, při R 615m, pokud bude vnější oblouk nějakých 580m, tak by to ani nemusel být takový problém. Ano trefil jsem tam továrnu, ale pokud se použije menší poloměr, tak by ji to nemuselo ani líznout.

K.S.

Tak vidím že jsem zapomenul dát odkaz: mapy. cz/s/bugeregenu

Jiří Kocurek

Továrnu? Trefil jste CZ Loko! Je vám jasné, že pro ně budete jen těžko heldat náhradní pozemky v okolí.

K.S.

Trefil… poloměrem přes 600m navazujícím na oblouk kolem 500m, pokud by se oblouk zmenšil na 500-550m, tak lokomotivku netrefím. Rozhodně by to ale mohlo pak vést k vyšší průjezdné rychlosti a možná by to i usnadnilo údržbu, ale nevím to jistě. S obloukem 550m by to bylo zhruba takto: mapy. cz/s/gefokohece

Jan Kozel

protože Sudop?

Dan

Prosím, jsou k téhle stavbě někde k dispozici (aktuální) podrobnosti? Případně vizualizace?

tondovo

Na https://www.stavby.szdc.cz/ E-2 je pdfko z října 2019

Jirka

Ta cena je úlet za opravu jednoho nádraží. Navíc navýšení rychlosti minimální.

Jiří 3

Ono taky záleží, co umožní místní podmínky. Navíc v Třebové staví většina projíždějících vlaků.

Kuba

Obvyklým argumentem pro zastavování bývá často právě to, že se stejně brzdí. Krásná argumentace kruhem.

Ic540

Zdravím. Není to pravda.
Metropolitany a SC ČD.
Leo a velká část RJ vlaků.
Řekl bych tedy, že většina vlaků tam nestaví…

V.N.

Nevím , netroufám si to hodnotit. Všechno jednou dožije a je třeba totálně zgenerálkovat. O navýšení rychlosti tady ani tak nejde…

mgr.pavel

Navýšení rychlosti se mi také zdá malé, ale.. Víte vůbec, jak obrovské (na české poměry minimálně) to nádraží je?

Doporučuji podívat se třeba na satelitní mapy..

KarelF

Tak takové Praha Vršovice nebyli o moc menší a podívejte co je z toho dnes.

robert

Největší problém bude trakce. Ty příčné řetězovkové převěsy mezi obrovskými stožáry jsou sice pěkné a je to i technický unikát, ale v podstatě jde asi o 110 m široký pruh. Je mi jasné, že prostorové uspořádání kolejiště nedovolovalo tehdy umístit stožáry mezi koleje nebo na nástupiště, ale to trakční vedení se jednou bude muset rekonstruovat a tohle bude největší překážka.

standa

budou muset připravit nový stožáry v celé šířce a délce stanice od ŽOS až po Korado někde ..:)

robert

No to bude šílený… 🙂

Jan Kozel

Být vrtky, tak většina provozu v osobce jede úplně jinudy….

rýpal

já myslel že už to začalo … aspoň teda jedna z 22 etap.. mění se tam výhybky..

K.S.

Neví náhodou někdo jestli budou stavět 2. estakádu a napojení nákladní tratě posunou už do Dlouhé Třebové? Přišlo by mi škoda, i vzhledem k posílení kapacity mezi Ústím a Chocní v budoucnu, aby se neposílila i kapacita z Ústí do Třebové. (Pokud tedy někdo neplánuje dvojkolejku na Letohrad a do Polska)

vrtal

No myšlenka krásná ale co jsem naposledy viděl podklady na zastupitelstvu tak rekonstrukce začíná tam kde estakada končí. Tzn před odbočkou Lhotka.

standa

otázka ještě .. když tam píší “ nově vybudovaná nebo zrekonstruovaná nástupiště “ to tam plánují postavit pátý jako v pardubkách ? nebo jak to mám chápat?

JiP

Ta casova skala je tragedie, 1. koridor modernizujeme jiz 25 let a stale neni hotovo a mezitim se nam prvni opravene useky jiz zacinaji rozpadat a zacina nenapadne akce koridory 2.0. Ted jsem jel Zabreh-Praha, zpozdeni 20 minut s mluvou z duvodu vylukovych praci. Je zde vubec realna sance, ze ten koridor bude alespon rok hotovy a ve stavu, ze se do nej nebude nekde rypat? Je to v podstate nekonecnych 25 let neustalych zpozdeni vlaku a trend bude evidentne dale pokracovat az do nekonecna.

Lech Malý

Nutno říci, že organizace výluk se oproti akci Koridory1.0beta značně zlepšila. Před dvaceti lety jsem přes to staveniště jezdil, a 40 minut zpoždění býval pěkný výsledek, o přípojích v nácestných stanicích nemohla být vůbec řeč. A to celé po dobu třetiny platnosti GVD, ne čtrnáct dní, jako když se vloni Arriva učila. Zvláštní kategorií byly osobní vlaky (ty už se naštěstí nahrazují autobusy): to jste přišli na zastávku a doufali, že třeba pojede o 60 minut zpožděný předchozí osobák (nebo o 120 minut předpředchozí). Tak tolik vzpomínka na doby, kdy byl ‘výlukový jízdní řád‘ považován za vulgaritu.

Frantisek

Hotovo nebude nikdy. Ať to nazvete koridor (= průtah) nebo ne, údržbě a průběžné obměně se nevyhnete.

JiP

Prubezna udrzba je ale uplne neco jineho, nez ze se na nektere useky od 80 let nesahlo a dodnes se neopravily

Kuba

Aneb když se opravuje je to špatně a když ne, tak je to taky špatně.

JiP

To je demagogie, opravovat se musi, ale rychle a efektivne a pak musi nasledovat dlouhe obdobi fungovani veci. Asi jako kdybych mel auto tyden co tyden 2-3 dny v servisu, takove auto je potom na h……. Je tam prece jeden den v roce, kdy se provede udrzba a pak 364 dni jezdi. Toto vsechno na prvnim koridoru opraveno davno jiz melo byt a melo nasledovat 10-15 let bezvadneho provozu pouze s kratkymi nocnimi vylukami, resici drobne provozni zalezitosti.

Jiří Kocurek

Každoroční výluky? No přece v Bezpráví! Tam se pořád něco mění, např mosty v roce 1998. Ale je to jediný kvalitně postavený úsek, na který se nemuslo od války šahat a furt drží. Ne jak ty modernizace, které nic nevydržely.
Je to hromada nesmyslů? Já vím, ale pro mnohé svatý grál. 🙁

Pezos

Když se opravuje stylem, že se na měsíc zavede nepřetržitá výluka a potom se tam pracuje 6 hodin denně v pracovních dnech kromě pátku, a z toho je ještě hodina na oběd, tak je opravdu něco špatně.

Jan Kozel

ve vyspělém světě se údržba nevydává za investici a dělá se průběžně!

standa

ty jo vstanu udělám si kafe první web si říkám navštívím tento ale tento článek bych tu nečekal . tak to mě teda spadla brada z tý ceny 😀 😀 takový šoky po ránu.

standa

to by mě zajímalo kolik bude stát trať ústí – choceň za těch pár let… tak 20 mld ne?

Jan Kozel

vítej ve světe SFDI – SUDOP – MD – SŽ

mgr.pavel

„Traťová rychlost při průjezdu se zvýší z 60 na 80 kilometrů za hodinu. “

A není to málo, Antone Pavloviči? Ne každý vlak tam zastavuje, a propad rychlosti na 80 je pořád zbytečný..

Jerry

Taky si říkám že ta 80 km/h není nic moc.

Lektor

A co byste si představoval? Zbourat město?

Flinta

Je to málo, ale směrové a sklonové poměry jsou limitované městskou zástavbou a přes to ani vlak nejede.

Já, kdo jiný

Co takhle od Parníku udělat tunel někam k EŽ za CZ Loko a zbytek uvést do normového stavu a zredukovat?

Laik

Tunel ne, to neumíme, akce na 50 let nejmíň……

Lech Malý

Jinak: odbočil bych u Zámrsku a postavil dvojkolejku +/- v ose D35, a někde u Semanína se rozpletem napojil, aby se dalo pokračovat na Brno i na Zábřeh. Litomyšl a Mejto by získaly spojení použitelné pro východočeský S-bahn, a MuN se úplně vyhneme. Dobrá fantasmagorie, co?

Vladimír Bílý

Vůbec ne. To je naprosto nejlepší řešení. Má to velmi příznivý terénní profil plus k tomu dva kratší tunely severně od Svitav. Úspora jízdní doby do Brna i Ostravy minimálně 20 minut. Nově obsloužena Litomyšl na hlavní trati. Nemusely by se budovat tunely Bezpráví plus další výhody. Ale to by byla novostavba a to my neumíme. A nad tím jsme vlastně vůbec nikdy nepřemýšleli.

Jan Kozel

Neprošlo by přes Sosnu na MD a/nebo SUDOP

JiP

Tech 80 je mysleno ciste okolo nastupist. Pred osodnim nadrazim smerem na Prahu je jiz dnes 100/h (vyhledove 110 a 130 NS) a za nastupisti smerem na Brno a Olomouc je jiz ted 120km/h (vyhledove 140-160).

standa

to už je jiná potom. ale já myslím že teď tam vidím jen 90 směr praha

JiP

Doufam ze mam presne informace ale bylo tam 90 a ted je tam 90/100

Laik

Jo Třebová, to je pojem a historie. Nejsem si jistý že také budoucnost. Zatímco některé úseky koridoru budou pomalu už podruhé rekonstruované, Třebová stále odolává.
Význam této stanice pro osobní dopravu se přeceňuje. Já si vždy vychutnám průjezd stanicí Pendolinem, krása. Jen by to mělo být rychlejší, škoda tam ztrácet čas.

Kodl

Super zpráva, čili defakto vychází jedna podstatná rekonstrukce na 100 let..
Kdy se začne s řádnou rekonstrukcí a elektrifikací tratě do Zlína? Tam je to velká ostuda.

Jiří

Tam už se přece začalo…. s vykupováním pozemků.

ABC

Jaký tam budou pražce?

Milan
ABC

Kráva se na betonovým peče blbě 🙂

Jan Kozel

určitě ze ŽPSV kde pracoval před nástupem na SŽ Svobodův náměstek Nejezchleb

Dáda

Peróny budou mít celkovou délku skoro 3km.
To aby tam pomalu zavedli MHD 🙂

mgr.pavel

No ale v součtu přes všechna nástupiště, zase 😉

Flinta

Nejedná se jen o perony v samotné České Třebové. Jak je v článku uvedeno: „Modernizace se dočkají i navazující úseky do Třebovic v Čechách, Opatova a Dlouhé Třebové.“

Martin1

Ti, kteří často operují ekonomickou návratností dopravních staveb. Co říkáte teď?

Kubrt

Že jsou to tak jako tak hausnumera? Tady ale bude jezdit jeden vlak za druhým, plným lidí i nákladů, což bohužel o všech stavebních akcích neplatí.

Luděk S.

Ekonomická návratnost je důležitá jen tehdy, pokud se nám nehodí něco stavět. Jinak je nám někde.

XB-1

A nebo taky přesně naopak, že Luďku – když něco ani po 10. ekonomicky nevyjde, tak za to určitě může spiknutí temných sil…

K.S.

Že oni pokaždé zapomenou na peníze za automatu na jízdenky, když jedou za Zababou?

Luděk S.

Ale to nejsou žádné temné síly. Prostě řeknem: nesmí to vyjít. Občas nám kvůli tomu kamarádi projektanti i fyziku ohnou.

Jan Kozel

nebo vyloučí uchazeče o zakázku, který víc kamarádí s fyzikou než se sudopem

Jan Kozel

Když to napsal SUDOP, tak ro musí být pravda, ne?

Vladimir

Zvysenu prujezdove rychlosti z 60 na 80 kmh? Popravde ocekaval jsem min 100kmh, spise 120kmh. Je takto nizka rychlost zpusobena navazujicim useky smerem na Usti n. O.?

Dominik

Vzhledem k poloze nádraží, obloukům, atd…, by 100 km/h nešlo a 120 už vůbec ne

Kuba

A to si myslíte, nebo to víte? Podle openrailwaymaps je tam V130 min 95 od Ústí až na úroveň ulice Volákova. Jestli zvýšení rychlosti brání ty dva obloučky (jeden nad ulicí Lytomyšlská a jeden blíž do nádraží), co přesně brání tomu využít prostor kolejiště podél ulice Matyášova a ty dva ostré spojit do jednoho táhlého? Dál přes stanici je to už úplná rovina.

Jiří Kocurek

Bydlí tam Zababa, nejde to. Tentokrát bez ironie.

Nekdo

Ktere zeleznicarske zakony jeste vytahnete? Nikdy se to tak nedelalo – uz mame…

Radovan Komínek

Kdo by to byl v první polovině 90-tých řekl, že modernizace koridorů v Česku bude trvat zhruba 40 let – konečný termín minimálně kvůli stavbě uzlu Brno samozřejmě nikdo nezná, ale i uzel Ostrava se dá o mnoho let odložit, viz. praxe za posledních 10 let. Ale nespěchal bych, stavba dálnice z Prahy do Ostravy je reálně otázka cca 90-ti let. Doufám, že Českou Třebovou udělají na 3kV, proč se zbavovat technologie, která byla před 50-ti roky smysluplná.

Dáda

A co vy máte proti stejnosměrnýmu napětí??? HMMM???? není to dYskrYmYnace???

Já, kdo jiný

Úplně všechno. Xenofobní, že?

Karel V

To je dyškredytace,totok

Já, kdo jiný

Ano, když už to takhle převrtávat, tak na 25 kV a styk napájecích soustav dát za Parník.

ondra

3 kV rozhodně zůstanou,podle nějakého harmonogramu přepínání,jenž proběhl weby někdy 2 roky zpátky,1. koridor přijde na řadu někdy v letech 45-50.

Luděk S.

Nojo, mohlo to být dražší. Ale ani v MuN nechtěli PHS. To by bylo moře betonu.

Jan Kozel

ale ŽPSV odkud přišel Nejezchleb by vydělala.