Modernizace trati Praha – Kladno a nové dráhy na letiště nabírá zpoždění. Hotová bude nejdříve v roce 2030
Reklama na železnici na letiště. Autor: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Hlavním problémem zůstává průchod Prahou 6.
Hlavním problémem zůstává průchod Prahou 6.
Jsem z C.Budějovic. Takže až poletim v 2030 z Ruzyně na sluzebku, mám několik možnosti.
1. Vlakem na hlavak, s kufrem prepajdat Sherwood na Masarycku, tam na vlak a tím na letiště.
2. Vlakem na hlavak, tam na cecko, na Muzeum, tam na áčko, tím na Veleslavín, tam přestup na vlak a tím na letiště.
3. Polibtesipr*el, jedu autem.
Céčkem jen na Vltavskou, ale chápu jedu autem a zaplatím si parkovné.
parkovne vyuctuju firme…
Co byste dělal na Ruzyni, když máte krásný přímý rychlík do Vídně?
4. Budou jezdit vlaky z Prahlaváku přes Semmering na Havliště. Po vybudování tzv „zaokruhování“ tratě. Podívejte se na obrázek v článku.
A proč musím z letiště jet do Prahy „zaokruhováním“ na úplně opačnou stranu? Proč zapojení na Semmering (když už ne něco lepšího) nevede podél Pražského okruhu?
Zas tak úplně na opačnou stranu to není.
Podle Pražského okruhu nevede žádná trať, Semmering už stojí, stačí udělat spojku od letiště do Hostivic (a bude i směrem na Kladno).
Vy nemáte v Budějovicích mezinárodní letiště?
😉
Toto plánované železniční spojení letiště s centrem Prahy má zásadní chybu – nekončí na Hlavním nádraží. Pouze vyústěním na Hlavák se tato dráha stane atraktivní i pro zbytek republiky. Poté lidé např. z krajských měst pojedou do Prahy na Hlavák vlakem a tam pohodlně přestoupí na přímý vlak na letiště. Pokud ale budou muse přestupovat na metro, aby se teprvé poté dostali na vlak na letiště, tak to pro ně nebude atraktivní a pojedou z Hlaváku buď taxi, nebo celou trasu radši absolvují autem.
Po „zaokruhování“ mají jezdit vlaky po Semmeringu na Prahlavák. Sice ne tak často jako přes Dejvice, ale vzhledem k výbornému přestupu se zájem očekává.
Jako že kvůli těm 2 zastávkám metrem mezi Hlavákem a Vltavskou (nebo 500 metrům z Hlaváku pěšky na Masaryčku) bude někdo, kdo by jinak jel na letiště vlakem, radši řídit x desítek nebo stovek kilometrů auto, platit parkování na letišti nebo taxíka z letiště na Hlavák?
No neumím vyloučit, že takový případy budou, ale troufnu si tipnout, že budou hodně ojedinělý.
Samozřejmě, každý přestup dělá veřejnou dopravu méně atraktivní. To není v žádném případě nic ojedinělého, ale naopak většinový trend.
Na letiště máte většinou kufr a s tím vám těch 500 m pěšky na Masarycku nikdo nepůjde.
Třeba tou dobou už bude mezi Šervůdem a Masaryčkou jezdit tramvaj.
Pravda, ale zas tak daleko od sebe to není, dalo by se to řešit např. pohyblivým chodníkem a la letiště.
Ono, kdyby se chtělo, tak část vlaků z / na letiště může jezdit na / z Hlavák(u) via Balabenka a Holešovice.
Si říkám,jestli nebylo jednodušší dovést metro. Z nádraží Veleslavín se mohla udělat odbočka,která mohla by propojila rovnou letiště a nebo možná ještě lépe… mohli tam postavit koleje pro tramvaj…
Neni to tam na odbočku připravene, to by znamenalo dlouhou výluku. Jedine protáhnout Ačko z Nemocnice Motol a nebo Bečko ze Zličína.
Metro v nasich poměrech se na Ruzyň opravdu nevyplatí a ani nehodí. Mj proto, ze má pětihodinovou noční výluku. Pro cestující na a z letiště zásadní komplikace. Spousta charterů se odbavuje právě v tu dobu.
Vy myslite, ze koupaky zajima metro na letiste? Ti dojedou autem s kuframa na odstavne parkoviste v polich a shuttle je pretahne pred terminal. Standardni linkove lety litaji v dobe, kdy jezdi metro takze tam metro dava uplny smysl…
Mezi půlnocí a pátou ranní se stejně jezdí na letiště taxíkem protože kdo by se trmácel noční dopravou (z centra města cca 3/4 hodiny).
Samozřejmě, že metro na letiště už dávno mohlo být a jedna z koncepcí s tím i počítala – koneckonců, na Veleslavíně do toho metra lidi stejně vlezou. Jenže jsou v tom různé prachy pro různé lidi a firmy, takže velká přetahovaná, která to všechno jen zdržuje.
IMO mnohem jednodušší koncepce by byla protáhnout podle okruhu béčko od Zličína – třeba i po povrchu.
Chalupoida a Benovina podporovaná Prahou 6….
Je to provozně cca 10x dražší, než železnice ( výstavba taktéž draha, ale je třeba mnohem více vlaku, které budou poloprazdne, protože musí jet celou trasu metra A, kde v centru je podstatně větší poptávka a platit 15-30 vlaku za hodinu s kapacitou 1500 lidi tady asi nikoho nenapadá a přitom toto je metro )
Po tisícáté padesáté čtvrté: metro je provozně daleko dražší záležitost než vlaky, takže by to znamenalo daleko víc peněz a to ne jednorázově na stavbu (i když to dost možná taky), alei nadále každej rok po celou dobu, co tam letiště bude.
A i kdyby si město chtělo tento trochu zbytečný luxus dopřávat, je nutně potřeba vyřešit i trať do Kladna, kam je metro už totální nesmysl, kdežto vlaky se tam dají dobře zkombinovat.
To metro tam už mohlo dávno být a za zlomek ceny té virtuální železnice. A nejedená se jen o letiště, mohlo tam být nějak velké office centrum, záchytné parkoviště P+R a také nějaké haly pro sklady a lehký průmysl. Pak už by to mělo smysl.
A co Kladno? To necháme zakonzervovat?
Železnice do Kladna přes Stromovku a Prahu 6 bude trvat ještě minimálně dekádu jen na soudních sporech.
Já hovořím o tom metru, které by mělo smyl trasováním na letiště místo do Motola. Teď už je to samozřejmě pasé.
Ali fakt tam budeš mít zajem o 1500 lidi na soupravu x 12 v sedle či. X 30 ve špičce ? 45 000 lidi za hodinu? A kam dáme stávající cestující na Lince A, když by jsme tam vygenerovali 10 000 lidi navíc ? Čína toto resi paralelní linkou metra, my to řešíme paralelní železnici
Jako že ty sklady a lehký průmysl by obsluhvalo taky metro? DP-Metro, divize Cargo?
Dotaz na redakci … píšete že na tuto stavbu jsou: „aktuální schválené investiční náklady pro celou modernizaci trati Praha – Kladno 46 miliard korun“.
Před 2 měsíci jste psali: „PPP projekt na železnici by kromě IV. koridoru mohl být i na trati z Prahy do Kladna, řekl Kupka.“
https://zdopravy.cz/on-line-historicky-prvni-cesko-slovenska-zeleznicni-konference-propojuje-experty-z-ceska-a-slovenska-131301/
Čili za ty 2 měsíce od listopadu se státu podařilo sehnat ty potřebné desítky miliard na tuto stavbu? Nebo nevíte a proto jste se nevěnovali tomuto aspektu v dnešním článku?
Ta reklama je hodně vtipná
V Otrokovicích byla taky vylepená rellama, že s 331 začnou , 2024, pak v listopadu byla reklama, že teda začnou 2025 a do 2 týdnů byla pryč.
To je taky nekonečný příběh
Já bych od Kolína pokračoval přímo, na Masně to zahloubil, u Palladia navedl do směru Revoluční, v té zrušil zbytečný automobilový provoz až po kpt. Jaroše, šel bych nad zem někde u Dlouhé ul. z prvního asi 1 km tunelu, tam to trochu zakrytoval, aby baráky okolo neměly moc hluku. Pak bych šel pod Letnou vlevo od silničního tunelu (ve kterém by díky ztrátě významu přestaly zácpy) druhým tunelem, zase ne víc než kilometr a vyústil u Sparty směr Praha Dejvice. Blanku bych zrušil, neměla se tam postavit tak blbě 🙂
Já bych ještě udělal odbočku do Bohnic a v Ústavní ulici před hlavním vchodem terminál.
…. a u toho vchodu skluzavku vedoucí do ordinace příjmu.
“ „Současně běží stavební řízení a vodoprávní řízení na některé doplňkové objekty a komunikace, což ale nebrání realizaci zmíněných staveb s výjimkou Masarykova nádraží, kde tendr teprve vypíšeme,“ dodala Friebová.“
Kolik těch povolení jim tedy chybí? Dnes jsem jel z Rakovníka přes Kladno a stavební činnost jsem tam neviděl.
Myslim si, ze banner na uvodni fotce vypovida mnohe o vedeni #mynic a jeho naprostemu odtrzeni od reality.
Off-topic … Dnes: 2023-Schválený rozpočet počítá s tím, že se letos na penze vyplatí o 62,5 miliardy korun víc, než se na ně vybere. Deficit nezahrnuje ještě plánovanou mimořádnou valorizaci
, za par let skoncime ako Recko, takhle smerujeme k bankrotu. Tak nevim, jestli budou penize na tunel pod P6…
Tahle dráha nemá budoucnost. Z Buben do Veleslavína se prostě vlakem jezdit nebude. Už v osmdesátejch letech min.století plánovali soudruzi zrušit úsek Dejvice – Bubny bez náhrady. Uvědomte si, kdo nejste z té oblasti, že celá dráha od Výstaviště do Vele protíná a tečuje diplomatické čtvrti a celkově zástavbu velmi vlivných majitelů. Tyhle lidi veřejná doprava nejen nezajímá, ale přímo je irituje.
Že nevyhovuje ani tunel hluboko pod Střešovicema, tu nechuť místní honorace jen dokládá.
Tunel do Berouna pod Českým Krasem šanci má, ale jen proto, že tam nestojí ty vily.
Tunel místním tolik nevadil , ale peněžence Prahy/SŽ ano.
Když ono je to ještě v kombinaci s tím, že to není dopravně moc potřeba. Cestující do Prahy stejně skoro ve všech případech (vyjma tranzitu vlakem dál) bude na něco přestupovat, typicky na metro. Tenhle přestup bude na Veleslavíně o 2 minuty rychlejší než na Hlavním nebo Masně, jízdní doba metra na Muzeum je 12 minut. Pokud tedy rychlodráha z Veleslavína na Masnu pojede 7 minut, a to asi těžko, ušetří průměrnému cestujícímu 3 minuty. Když vezmeme šest směrů metra z centra, obslouží navíc Veleslavín jednu z těchto větví podstatně lépe než cesta přes centrum (větev A: Motol – Můstek).… Číst vice »
řídit=rušit
Na Vltavské bude přestup na linku C a Masaryčce bude přestup na linku B.
Zatímco na Veleslavíně na linku A. Tedy se to všechno bude doplňovat.
Vážete se pouze na jedno místo/místa na Acku jako cíle (pak ano je výhodnější přestoupit na Veleslavíne) ale v momentě kdy pojedete někam jinam, už je výhodnější pouzit právě onen vlak.
Jel jste někdy tímto spojením? Respektive používáte ho pro denní dojíždění?
Neslo by Prahu 6 presidlit nekam na Sumavu…?
A ci si myslite, ze jsou vsechny ty satelity v oblastech Kvilda, Borova Lada, Srni, Prasily…?
Kdepak, sem Prazaci nic dobreho ani noveho neprinesou.
Ale treba by se mohli zapojit do podpory rozvoje evropsky hodnotne obcanske spolecnosti treba v Usteckem nebo Moravskoslezskem kraji, urcite na to budou vypsane i nejake dotace. 🙂
Já nevím, opravdu by Dobré Správě neprospěla výměna vedení?
Na ŘSD to evidentně pomohlo.
Souhlasím. Ale za tu IT „bezpečnost“ by pan ředitel GŘ ŘSD měl taky být odejit. A jinak na MD má odbor informatiky nějaký náměstek Kopřiva.
Proste tam mela být dávno tramvaj. Z Šárky to není daleko a v pohodě by to všechno odvozila až do centra. V Edinburghu maji taky tramvaje, jede to asi 40 minut a je to velmi využívané a populární.
No tak jasne. V Praze jsou zase velmi vyuzivane a popularni autobusy.
Problém je, že tady není možnost udělat rychlotramvaje, jako je třeba v Lyonu. Je to využívané, populární a fajn, ale to proto, že nestojíte na každém rohu.
Pro města s polohou letiště takovou, jakou má Praha, se spíš osvědčilo metro – Madrid, Valencie, Porto, Lisabon, Sofie, Istanbul Atatürk, Teherán Mehrabad, brzy třeba Neapol a Catania. Přišlo mi to vždycky zvláštní, že v Praze se zvolila železnice, která je jinde v Evropě běžná spíš pro letiště desítky kilometrů vzdálená od města.
tady se mnohokrate psalo, že metro je nevhodne, moc kapacitní. Takže proto by tramvaj mohla byt alternativa. Ale metro by samozřejmě bylo pro cestující nejvíce pohodlné.
Já jsem ten argument slyšel milionkrát a vždycky mě to pobaví, když přiletím do jednoho z jmenovaných měst. Tam jim ten argument asi nikdo neřekl, protože jim to skvěle funguje.
Otázka je jake problemy by přibeslo prodloužení metra A nebo B. Ačko z Velesavina nejde – neni to tam na to pripraveno. Takže jedine ze Zličína. Bylo by to rychlejší a levnejší než handrkování s občany Prahy 6? Same otázky 🙂
Chalupoida samozřejmě lze, za Motolem uhnout zpátky.
to mate vlastne pravdu
Pořád by to bylo rychlejěší než autobusem (ale tam jde třeba i o přejezd na Veleslavíně)
A což to na to připravit těsně před stavbou? Rozvětvení na Veleslavíně by mohlo být docela ideální, ve větvi na letiště ještě tak 2 zastávky v oblasti Šárky a Dědiny a soupravy v prokladu jednou Motol, jednou letiště.
Kdyby slo jen o letiste, bylo by to neco jineho. Ale tady je tak jako tak potreba kapacitni a rychla trat na Kladno. A v pripade vlaku se letiste muze snadno svezt s nim. Metro by zvladlo letiste (ale minimalne Decko Prahu realne pali vic, nez napojeni letiste, to melo byt uz pred prodlouzenim A do Motola, bohuzel Kolibrik). Ale s vyrazne vyssimi provoznimi naklady. A bez toho, aby jakkoli pomohlo resit to Kladno.
Jdete uz do prcic jak furt neco slibujete a pak to neni dodrzeno
Zajímavý kontrast nadpisu s úvodní fotkou. Na Letiště již brzy, ale nejdřív tak za 8 let 😁
Tragikomedie. Bohuzel nejdo tu reklamu musel nechat vyrobit (za penize) a nekomu za vyveseni zaplatit. A ten manazer urcute neplatil ze svyho. Je to smesny, jak tyhle statni firmy furt utraceji…
Takže většina vlaků z Kladna a Letiště bude zatím končit na Veleslavíně a k tomu se nakoupí několik vlaků, které budou mít navíc baterie a ty budou jezdit i na jednokolejném úseku Veleslavín – Dejvice a možná v roce 2040 bude tunel. Tyto bateriové vlaky se budou moci využít i na trati přes Semmering.
Veleslavín – Dejvice to budou tahat Sergeje, aby si to obyvatelé užili a pochopili, že tunel je vhodnější.
Nebo aby pochopili, že nemá smysl bránit elektrizaci v současné stopě, pokud se zatím tunel nebude stavět.
No elektrizaci, ale co zdvoukolejneni?
To je prý také neprůchodné, protože by to „vyvolalo bariérový účinek“. Soudruzi z P6 tvrdí, že jednokolejka se dá přecházet, kdežto dvoukolejka ne. A Bohnice jsou daleko.
Na Veleslavín je to reálné. Pokud se to podaří tak zbytek bude používán do kapacity a všechno nad kapacitou bude končit ve Veleslavíně. Vlaky na letiště jak je obvykle musí vypadat zelené tak asi něco bateriového co pojede na baterie od Veleslavína do Výstaviště. Třeba 4* do hod. Plus regionální vlaky. Zbytek asi musí končit ve Veleslavíně. Také je možné jeden nebo dva vlaky nasměrovat do Zličína s Kladna pokud Veleslavín bude přetížení.
Reálné je to v celé trase, jenom to prostě bude později. Zase nedává smysl zabetonovat středověkou infrastrukturu na věčné časy, a zvlášť v Dejvicích pak provozovat hustý provoz na přetížené jednokolejce, ten prostor se dá využít líp a vlaky prostě schovat pod zem … 🙂
1) Veleslavín-Kladno bude – dobrá zpráva
2) tunel pod Střešovicemi (možná) nebude – dobrá zpráva
Po povrchu Praha 6 a developeři nechtějí kvůli znehodnocení pozemků hlukem. Nechápu, co je špatně na tunelu pod Střešovicemi. Proč a komu to vadí.
Takže vás opravím: 2) nebude a tudíž ani 1) nebude
Nikdy tu nic nebude, jen ta blbost a omezenost tu pokvete.
MDČR a SŽ nám tu pěkně malují, jak nás propojí s celou Evropou VRT a zatím neumí ani po 30 letech spojit dvě velká města stojící těsně vedle sebe.
Tunel tam být nemusí, o to jde. Může tam existovat moderní jednokolejná i dvoukolejná trať, aniž by „rozřízla“ okolní čtvrti nebo způsobila nadměrnou hlukovou zátěž.
Trať bude životaschopná i v úseku Veleslavín-Kladno, což vyvolá tlak na to, aby se konečně rozhodlo o úseku dál do centra, ať s tunelem nebo bez. Obyvatelstvo P6 se nechalo zblbnout (politiky? developery?), ale jeho názor se může časem vyvíjet.
Žádný jednokolejný úsek tam být nesmí. Jde o celkovou spolehlivost a trvalou provozuschopnost při výlukách.
Tunel v Ořechovce je přijatelné řešení, pokud se podaří odstínit vibrace – vyhne se to dostatečně tomu výzkumáku. Dovedl bych si i v tunelu představit zastávku (po vzoru metra), pro obsluhu Střešovic/Ořechovky.
Je to opačně. Politici-developeři se nechali zblbnout VIP rezidenty na Ořechovce.
Ano, nechtěl jsem psát všechny souvislosti do jednoho příspěvku.
Nebuďte slušný a jmenujte pana Sosnu, Nejzechleba, Komárka, Mathého atd atd.
Co je dobré na Veleslavín – Kladno? Jenom než se v Kladně dostanou na nádraží, tak jsou autem pod D7/D6 na kraji Prahy.
Uz je to vazne trapne.
Ještě někdo pochybuje, že Praha užije ty velkokapacitní trolejbusy na letiště? 😀
Jinak se už fakt musím smát – úplně se mi vybavil ten ceremoniál z roku 2019, kdy nejvyšší vůdce AB vydal rozkaz a hrdina socialistické práce, GŘ Svoboda, slíbil splnit plán na 120 %! Zatím se z toho tedy povedl jen ten banner na Veleslavíně, ale i tak…
AB chtěl stavbu na letiště rozjet hned, jak postaví rychlobruslařskou halu pro M. Sáblíkovou.
A těsně po té, co vyhraje soud a stane se prezidentem s imunitou, protože co kdyby se vloudila další chybička jako s tím hnízdem.
Je to sice trochu mimo, ale ona rychlobruslařská hala se stavět měla. Jenže místní samospráva to zablokovala
… si myslím, že pokud se píše o nerálném termínu dokončení, tak se třeba naši vnuci již svezou ? Zatím – snad brzy alespoň jezdit moderně na veleslavínský kopec a snít … kudy dál ?
A vypsat výběrko na nové velkokapacitní busy na letiště.
Nepochybuji že budou ještě dlouho třeba.
To nemůže zaplatit PPP projekt??
Ano
Jak reálné je „prosté“ zadratovaní úseku na P6? Kdy by se muselo začít s přípravou, aby se to sladilo s Veleslavínem?
Problém je, že i na prosté zadrátování musíte mít v Česku EIA i územní rozhodnutí a to jsou ty nejnáročnější části při povolování stavby.
a zkoušel někdo tu EIA na prostou drátizaci získat? Ne proto, že před lepšolidmi z Prahy 6 se všichni po…li. Jaké může mít elektrizaci negativní vlivy na ŽP?
Takže po kvantifikaci časových údajů:
Na věčné časy (42 let),
Dočasně (22 let),
tu máme další údaj a to „již brzy“ (7 let).
Ono je to vic nez 7 let. Ten baner uz tam nekolik let visi.
Je to údaj, který se ještě upřesní. Až (pokud) bude hotovo.
2040
Museli ho nedávno sundat, když jsem jel minulý týden z letiště, tak už tam nebyl, docela jsem se zasmál 😀
7 let je na dráze plovoucí nekonečno…
Znáte tu pohádku o Karkulce?…. Vlk taky sliboval …. 🙂
Pokud je to celostátní priorita, proč se do toho nevloží aktivně ministr a P6 nesrovná?
P6 je silnejsi nez vlada,ministr…. Na P6 ziji nadlidi…
Děkujeme a zdravíme z Bubenče.
Tak jinak. V okolí Buštěhradské dráhy mají majetky nadlidi.
Asi proto, že stát nemá co rovnat obce (už třeba jen proto, že stát není obcím jakkoli nadřízen)-
Každopádně díly za další příspěvek do pravidelného cyklu „Šotoušci a právní povědomí“.
Tak v soucasnem pravnim ramci mate treba i pravdu. Ale prave ten pravni ramec muze ministr (vlada) upravit.
Ne, minitr/vláda nemůže měnit ústavní pořádky. Na to by potřebovali 2/3 většinu v Parlamentě i Senátu a pochybuju, že tam by schválili totalitní byrokracii.
3/5 většinu
To se pletete, strategické dopravní stavby mají určitá zvýhodnění. Kdybychom se bavili, že někdo přijde o pozemky nebo se mu zhorší životní podmínky. Ale tady není průchozí ani tunel. Tak co tedy?
Estakáda?
Takže pravděpodobně po roce 2030 bude ostrovní elektrický provoz Kladno – Praha Veleslavín, protože projít se stavbou přes Prahu 6 je téměř nereálné. Z Veleslavína do centra bude cestující muset použít MHD nebo si přestoupit na Regionovu.
Třeba by se prostá elektrifikace obešla bez EIA.
Tak holt v první fázi provozu se ponechá stávající jednokolejný úsek Dejvice-Veleslavín a jen se natáhnou dráty. Dříve se také vcelku běžně a relativně levně elektrizovaly stávající tratě. Není nutnou podmínkou elektrizace veškerou traťovou infrastruktutu zbourat a postavit znovu. Jistě, kapacita jednokolejky je limitována, ale 15 min takt by se při rozumně namalovaném grafikonu asi vyjezdit dal.
Na takovou rychlou elektrizaci by se ale musel změnit zákon.
Nebyl tu nedávno článek o tom, že na něm MD pracuje?
Ale ty legislativní procesy u nás 😭, to je ještě na hodně dlouho.
Nebude. ŽESNAD.CZ tlačí stavbu prosté elektrizace Kralupy – Kladno-Ostrovec a zároveň Jeneček – Středokluky do roku 2030.
Vida a taky se trať Kralupy-Kladno předtím nepřeloží do tunelu, byť tomu dnes sotva kdo chce věřit.
A považuje ŽESNAD.CZ stavbu Ostrovec – Masaryčka z hlediska možného přínosu pro železnici za přínosnou?
A co elektrizace Semmeringu?
V roce 2030 budou hotovy zcela jistě tyto úseky: Bubny – Výstaviště a Kladno – Kladno-Ostrovec. S velkou pravděpodobností též úsek Ruzyně (mimo) – Kladno. A to bude asi tak vše, možná ještě úsek Výstaviště – Dejvice s napojením na současnou trať. Tunel z Dejvic do Veleslavína tak v roce 2040 nejdříve (budou-li na něj peníze), okruh na letiště nejspíš nebude nikdy realizován.
Plus „naše“ stavby.
Po 50 letech plánování, neuvěřitelně.
Je to jen neustálé odkládání, zatím se navíc bude stavět to, co je z celé trati nejjednodušší a moc nepomůže, tedy okrajové úseky. Ale zase díky tomu máme na trati Praha – Kladno opravdový železniční skansen, který asi hned tak nezmizí:
https://youtu.be/yfzIXCseRl4
I když možná v Kladně už vložená návěstidla zpívají labutí píseň:
https://youtu.be/C3wmBFvh4Zo
Nějak se začít musí. Nebo je třeba odkládat i to, na co je vydáno stavební povolení a je vysoutěžen zhotovitel?!? Jen proto, protože se někomu nelíbí, že se to nedělá najednou?!?
A kromě toho ty úpravy na Kladně (dvoukolejka, peronizace, zabzař) a vlastně i v Bubnech přinesou významné benefity pro stabilitu dopravy, bezpečnost i pohodlí cestujících i když se na zbytku trati vůbec nic nezmění.
Přesně tak. Jenže tohle prostě naprostá většina diskutujících nevidí, protože o provozu na dráze ví leda tak to, že na dráze jezdí vlaky :-).
Já bych ještě dodal, že se uvolní obrovský a nevyužívaný prostor kolem nádraží Bubny a Holešovice a Letná se konečně propojí.
Bezpečnost = modré zábradlí?
Těch 2030 je našeho letopočtu a nebo nějakého budoucího? 😆
Když nedostaví všechny úseky na čas, tak zbyde možnost aby na letiště jezdil například brejlovec s bdmteeo a syslem nebo ještě 814 s btax. 🙂
Jedna 810 bude bohatě stačit.
za 46miliard jedine 810! ale s wifi!
To už budou zbytečné ty koleje. Já to říkám furt, že po 10. modernizaci bude 810 létat i do vesmíru, takže ten kousek na letiště nebude problém 🫠
Nezačalo se už na letiště jezdit? Je to sice do Vídně, ale lepší než nic.
Tunel pod Dejvicemi může mít zpoždění.. to chápu. Ale nechápu, proč se neurychlí alespoň trať Letiště-Ruzyně. Sice by většina vlaků končila na Veleslavíně, ale i to by se vyplatilo.
Proč končit na Veleslavíně, když trať dnes existuje? Spoje, jejichž provoz umožní kapacita jednokolejky Veleslavín-Dejvice, mohou jet klidně do centra, než se páni ráčí Ořechováci dohodnout, kudy se smí území podkopat.
Jednak kvůli napájení – na letiště musí jezdit elektrické soupravy… pokud vím, ani podzemní stanice, ani tunely nejsou navrhovány na odvod splodin. Nynější trať není elektrifikovaná – musela by se nákladně elektrifikovat v celé délce a poté zase zrušit po výstavbě tunelu Vele-Dej. Dalším problémem bude propustnost trati. Nyní jezdí vlaky po hodině. Tady bych viděl menší problém po modernizaci úseků do stanice Výstaviště + poté se lze vyhnout na nádraží Dejvice. I tak částečná jednokolejnost bude riziková – zvlášť pokud by měl být interval vlaku na letiště 10 minut. V takovém případě by do centra jezdil asi jen každý… Číst vice »
To snad ne, po hodině?? Pokud vím, tak stávající takt Praha-Kladno činí 30 minut, ve špičkách někdy i 15 minut. A na stávající jednokolejce! Ano, (zatím) neprojednatelné úseky by se musely zadrátovat v dnešní stopě, ale technicky je to řešitelné. Tak kde je ta proklamovaná nevyjezditelnost, pokud nepodkopeme Dejvice dvojkolejkou…
Ideální uplatnění pro hybridní jednotky.
Názorná ukázka, co znamená „brzy“ podle Sprželu.
Nejde jen o projednávání, jde i o finance a preference ministerstva.
Myslím si, že ‚paralelní metro‘ z Dejvic do Veleslavína preferenci hned tak nezíská. Proč také… Buď najdou úspornější variantu, nebo dostanou přednost jiné věci. V současnosti pravděpodobně především ty silniční…
Rozhodně ten tunel je zhuverilost. Když máme koridor průchodu městem a ten koridor opouštět je neco neuvěřitelného. Na těch studiích je neco divného, když rekonstrukcí a elektrizací dojde i přes zvýšenou frekvenci ke zlepšení současného stavu, tak přece není o čem.
Také bych v klidu přistavil druhou kolej a s nějakými Ořechováky se nebavil, už to chce rázný zásah, nebo se dalších padesát let nepohneme.
Jako jo, pěkná představa tý argumentace větším klackem, nicméně v právním státě byste při tomhle postupu skončil už výrokem okresního soudu.
Chápu, že v krásném novém teoretickém šotosvětě legislativa neexistuje a doprava je nejvyšším bohem, leč v realitě to je krapíteček jinak.
Čímž se nezastávám Prahy 6, která už od dob markýze Chalupy stavbu brzdí, jen se směju těm vašim bolševickejm představám o rovnání těch či oněch do latě jen tak podle ksichtu.
Z mé strany pochopitelně malá nadsázka, leč i tak si myslím, že rázněji argumentující politik či ministr by to trochu dál posunout mohl. Jde i o kvalitní formu komunikace a prezentace. Stav, kdy zřízení druhé koleje a faktické ztišení trati moderními stavebními technologiemi i vlaky někomu vadí, mi přijde skoro neuvěřitelný.
Jenze ten koridor pruchodu ma jednu kolej a radu urovnovych prejezdu a prechodu. A i tak funguje jako velmi nesikovna bariera prostupnosti toho uzemi. Pro jeho rozsireni na dve koleje by afaik bylo potreba bourat nekolik domu.
Navic to prinese o dost jednodussi prestupy z vlaku a na vlak na Hradcanske.
Ano musím souhlasit. Dnešní normy a předpis navíc dnes neumožnuji zdvoukolejneni přejezdu. A opravdu se na těleso jednokolejne neeletrfikovane trati se bez záboru okolních pozemku nevleze dvoukolejna elektrifikovana trať s protihlukovkama
A podle dřívějších norem se to vešlo? Hádám že nikoliv, snad kromě dvojkolejné důlní dráhy o rozchodu 600 mm.
Přesně tak, to schování pod zem považuju z hlediska dopadů na okolí za jednoznačný plus. Který vzhledem k tý očekávaný frekvenci stojí za to, zejména když přinese i další výhody (např. ten přesun stanice Dejvice k Hradčanské s daleko lepšími přestupy, druhý vestibul Hradčanské u Dejvické ulice, atd.).
Umím pochopit i to, že se snažili prosadit hlubší variantu, aby ten tunel nešel v malé hloubce pod vodojemem a Fyzikálním ústavem.
S bojem i proti této variantě, když na ni konečně Správa Železnic přistoupila, svoje skorosousedy (bydlím v jiné části Prahy 6) opravdu nechápu.
Co přesně neumožňují? Třeba mezi Velkým Osekem a Chocní má zůstat přejezdů většina, a to včetně přejezdů, na kterých neexistuje nic jako rozhledové poměry. Navíc i při vyšší traťové rychlosti než zde.
Jakto, ze se na Kladně začne stavět až v květnu? Já měl za to, že už se začalo minulý rok.
Na Kladně právě jedou přípravné práce jako je kácení a vytrhání starých pražců. Samotné stavební práce začnou v květnu po topné sezóně, musí se přeložit parovod
To byly pripravne prace. Ted by mela zacit hlavni stavba naplno.
2030 věří tomu někdo?
Já
Snad nova Masarycka a nove Bubny budou do r.2030,mozna i nadr.Kladno, ale nova trasa cez P6 asi urcite nebude
Nová Masna i Bubny začínají letos se stavbou, ty tudíž budou hotové už dávno v tom roce 2030. Tou dobou by mělo být hotové i Kladno-Veleslavín včetně letiště, realisticky. Tím pádem to bude použitelné s přestupem na A na Veleslavíně. Bez tunelů to teda jakž takž půjde. Snad budou do 2035. A škoda toho cucku po Výstaviště, tam se moc elektrik nesveze 🙂
Ten kousek po Vystaviste sice pro vlaky dava smysl az s celou trati, ale pro to ostatni kolem (zmizeni prejezdu a nizkyho podjezdu s tramvajovou troleji, pruchod z Veletrzni do Holesovic, zastavka u Vystaviste) udela dost prace sam o sobe. Takze je dobre, ze se dela hned, kdyz to jde, a neceka se.
Hlavně by me zajímalo, jak napojí novou podzemní stanice Dejvice a Veleslavín na stávající povrchovou trať. Protože ten tunel ještě hodně dlouho nebude, tak by celá trať Masna-Dejvice byla k ničemu.
Modernizovaný Veleslavín bude provizorně napojen na stávající trať, pro definitivní tunelové propojení pak ale bude potřeba dlouhá výluka.