Modernizace trati Praha – Kladno a nové dráhy na letiště nabírá zpoždění. Hotová bude nejdříve v roce 2030

Reklama na železnici na letiště. Autor: Zdopravy.cz / Jan SůraReklama na železnici na letiště. Autor: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Hlavním problémem zůstává průchod Prahou 6.

159 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Budejky

Jsem z C.Budějovic. Takže až poletim v 2030 z Ruzyně na sluzebku, mám několik možnosti.
1. Vlakem na hlavak, s kufrem prepajdat Sherwood na Masarycku, tam na vlak a tím na letiště.
2. Vlakem na hlavak, tam na cecko, na Muzeum, tam na áčko, tím na Veleslavín, tam přestup na vlak a tím na letiště.
3. Polibtesipr*el, jedu autem.

Majkl

Céčkem jen na Vltavskou, ale chápu jedu autem a zaplatím si parkovné.

Budejky

parkovne vyuctuju firme…

Pavel Skládaný

Co byste dělal na Ruzyni, když máte krásný přímý rychlík do Vídně?

Alibaba

4. Budou jezdit vlaky z Prahlaváku přes Semmering na Havliště. Po vybudování tzv „zaokruhování“ tratě. Podívejte se na obrázek v článku.

Jan Schmidt

A proč musím z letiště jet do Prahy „zaokruhováním“ na úplně opačnou stranu? Proč zapojení na Semmering (když už ne něco lepšího) nevede podél Pražského okruhu?

Alibaba

Zas tak úplně na opačnou stranu to není.
Podle Pražského okruhu nevede žádná trať, Semmering už stojí, stačí udělat spojku od letiště do Hostivic (a bude i směrem na Kladno).

O. M.

Vy nemáte v Budějovicích mezinárodní letiště?
😉

Jirka

Toto plánované železniční spojení letiště s centrem Prahy má zásadní chybu – nekončí na Hlavním nádraží. Pouze vyústěním na Hlavák se tato dráha stane atraktivní i pro zbytek republiky. Poté lidé např. z krajských měst pojedou do Prahy na Hlavák vlakem a tam pohodlně přestoupí na přímý vlak na letiště. Pokud ale budou muse přestupovat na metro, aby se teprvé poté dostali na vlak na letiště, tak to pro ně nebude atraktivní a pojedou z Hlaváku buď taxi, nebo celou trasu radši absolvují autem.

Alibaba

Po „zaokruhování“ mají jezdit vlaky po Semmeringu na Prahlavák. Sice ne tak často jako přes Dejvice, ale vzhledem k výbornému přestupu se zájem očekává.

původní Jakub P

Jako že kvůli těm 2 zastávkám metrem mezi Hlavákem a Vltavskou (nebo 500 metrům z Hlaváku pěšky na Masaryčku) bude někdo, kdo by jinak jel na letiště vlakem, radši řídit x desítek nebo stovek kilometrů auto, platit parkování na letišti nebo taxíka z letiště na Hlavák?

No neumím vyloučit, že takový případy budou, ale troufnu si tipnout, že budou hodně ojedinělý.

Jirka

Samozřejmě, každý přestup dělá veřejnou dopravu méně atraktivní. To není v žádném případě nic ojedinělého, ale naopak většinový trend.

Na letiště máte většinou kufr a s tím vám těch 500 m pěšky na Masarycku nikdo nepůjde.

O. M.

Třeba tou dobou už bude mezi Šervůdem a Masaryčkou jezdit tramvaj.

Pavel Skládaný

Pravda, ale zas tak daleko od sebe to není, dalo by se to řešit např. pohyblivým chodníkem a la letiště.

O. M.

Ono, kdyby se chtělo, tak část vlaků z / na letiště může jezdit na / z Hlavák(u) via Balabenka a Holešovice.

Fandík

Si říkám,jestli nebylo jednodušší dovést metro. Z nádraží Veleslavín se mohla udělat odbočka,která mohla by propojila rovnou letiště a nebo možná ještě lépe… mohli tam postavit koleje pro tramvaj…

Michal82

Neni to tam na odbočku připravene, to by znamenalo dlouhou výluku. Jedine protáhnout Ačko z Nemocnice Motol a nebo Bečko ze Zličína.

Horst

Metro v nasich poměrech se na Ruzyň opravdu nevyplatí a ani nehodí. Mj proto, ze má pětihodinovou noční výluku. Pro cestující na a z letiště zásadní komplikace. Spousta charterů se odbavuje právě v tu dobu.

Koupaci

Vy myslite, ze koupaky zajima metro na letiste? Ti dojedou autem s kuframa na odstavne parkoviste v polich a shuttle je pretahne pred terminal. Standardni linkove lety litaji v dobe, kdy jezdi metro takze tam metro dava uplny smysl…

O. M.

Mezi půlnocí a pátou ranní se stejně jezdí na letiště taxíkem protože kdo by se trmácel noční dopravou (z centra města cca 3/4 hodiny).

O. M.

Samozřejmě, že metro na letiště už dávno mohlo být a jedna z koncepcí s tím i počítala – koneckonců, na Veleslavíně do toho metra lidi stejně vlezou. Jenže jsou v tom různé prachy pro různé lidi a firmy, takže velká přetahovaná, která to všechno jen zdržuje.
IMO mnohem jednodušší koncepce by byla protáhnout podle okruhu béčko od Zličína – třeba i po povrchu.

Vojtech

Chalupoida a Benovina podporovaná Prahou 6….

Vojtech

Je to provozně cca 10x dražší, než železnice ( výstavba taktéž draha, ale je třeba mnohem více vlaku, které budou poloprazdne, protože musí jet celou trasu metra A, kde v centru je podstatně větší poptávka a platit 15-30 vlaku za hodinu s kapacitou 1500 lidi tady asi nikoho nenapadá a přitom toto je metro )

původní Jakub P

Po tisícáté padesáté čtvrté: metro je provozně daleko dražší záležitost než vlaky, takže by to znamenalo daleko víc peněz a to ne jednorázově na stavbu (i když to dost možná taky), alei nadále každej rok po celou dobu, co tam letiště bude.

A i kdyby si město chtělo tento trochu zbytečný luxus dopřávat, je nutně potřeba vyřešit i trať do Kladna, kam je metro už totální nesmysl, kdežto vlaky se tam dají dobře zkombinovat.

Ala

To metro tam už mohlo dávno být a za zlomek ceny té virtuální železnice. A nejedená se jen o letiště, mohlo tam být nějak velké office centrum, záchytné parkoviště P+R a také nějaké haly pro sklady a lehký průmysl. Pak už by to mělo smysl.

Tomáš

A co Kladno? To necháme zakonzervovat?

Ala

Železnice do Kladna přes Stromovku a Prahu 6 bude trvat ještě minimálně dekádu jen na soudních sporech.
Já hovořím o tom metru, které by mělo smyl trasováním na letiště místo do Motola. Teď už je to samozřejmě pasé.

Vojtech

Ali fakt tam budeš mít zajem o 1500 lidi na soupravu x 12 v sedle či. X 30 ve špičce ? 45 000 lidi za hodinu? A kam dáme stávající cestující na Lince A, když by jsme tam vygenerovali 10 000 lidi navíc ? Čína toto resi paralelní linkou metra, my to řešíme paralelní železnici

A. Mikulka

Jako že ty sklady a lehký průmysl by obsluhvalo taky metro? DP-Metro, divize Cargo?

Vtvt

Dotaz na redakci … píšete že na tuto stavbu jsou: „aktuální schválené investiční náklady pro celou modernizaci trati Praha – Kladno 46 miliard korun“.

Před 2 měsíci jste psali: „PPP projekt na železnici by kromě IV. koridoru mohl být i na trati z Prahy do Kladna, řekl Kupka.“
https://zdopravy.cz/on-line-historicky-prvni-cesko-slovenska-zeleznicni-konference-propojuje-experty-z-ceska-a-slovenska-131301/

Čili za ty 2 měsíce od listopadu se státu podařilo sehnat ty potřebné desítky miliard na tuto stavbu? Nebo nevíte a proto jste se nevěnovali tomuto aspektu v dnešním článku?

Martin

Ta reklama je hodně vtipná

Jiří 3

V Otrokovicích byla taky vylepená rellama, že s 331 začnou , 2024, pak v listopadu byla reklama, že teda začnou 2025 a do 2 týdnů byla pryč.

Michal82

To je taky nekonečný příběh

Mirek Zv.

Já bych od Kolína pokračoval přímo, na Masně to zahloubil, u Palladia navedl do směru Revoluční, v té zrušil zbytečný automobilový provoz až po kpt. Jaroše, šel bych nad zem někde u Dlouhé ul. z prvního asi 1 km tunelu, tam to trochu zakrytoval, aby baráky okolo neměly moc hluku. Pak bych šel pod Letnou vlevo od silničního tunelu (ve kterém by díky ztrátě významu přestaly zácpy) druhým tunelem, zase ne víc než kilometr a vyústil u Sparty směr Praha Dejvice. Blanku bych zrušil, neměla se tam postavit tak blbě 🙂

Původní Aleš

Já bych ještě udělal odbočku do Bohnic a v Ústavní ulici před hlavním vchodem terminál.

Granja

…. a u toho vchodu skluzavku vedoucí do ordinace příjmu.

Jan Schmidt

“ „Současně běží stavební řízení a vodoprávní řízení na některé doplňkové objekty a komunikace, což ale nebrání realizaci zmíněných staveb s výjimkou Masarykova nádraží, kde tendr teprve vypíšeme,“ dodala Friebová.“

Kolik těch povolení jim tedy chybí? Dnes jsem jel z Rakovníka přes Kladno a stavební činnost jsem tam neviděl.

Karel Mio

Myslim si, ze banner na uvodni fotce vypovida mnohe o vedeni #mynic a jeho naprostemu odtrzeni od reality.

Richard

Off-topic … Dnes: 2023-Schválený rozpočet počítá s tím, že se letos na penze vyplatí o 62,5 miliardy korun víc, než se na ně vybere. Deficit nezahrnuje ještě plánovanou mimořádnou valorizaci

, za par let skoncime ako Recko, takhle smerujeme k bankrotu. Tak nevim, jestli budou penize na tunel pod P6…

Horst

Tahle dráha nemá budoucnost. Z Buben do Veleslavína se prostě vlakem jezdit nebude. Už v osmdesátejch letech min.století plánovali soudruzi zrušit úsek Dejvice – Bubny bez náhrady. Uvědomte si, kdo nejste z té oblasti, že celá dráha od Výstaviště do Vele protíná a tečuje diplomatické čtvrti a celkově zástavbu velmi vlivných majitelů. Tyhle lidi veřejná doprava nejen nezajímá, ale přímo je irituje.
Že nevyhovuje ani tunel hluboko pod Střešovicema, tu nechuť místní honorace jen dokládá.
Tunel do Berouna pod Českým Krasem šanci má, ale jen proto, že tam nestojí ty vily.

Frantík

Tunel místním tolik nevadil , ale peněžence Prahy/SŽ ano.

Mirek Zv.

Když ono je to ještě v kombinaci s tím, že to není dopravně moc potřeba. Cestující do Prahy stejně skoro ve všech případech (vyjma tranzitu vlakem dál) bude na něco přestupovat, typicky na metro. Tenhle přestup bude na Veleslavíně o 2 minuty rychlejší než na Hlavním nebo Masně, jízdní doba metra na Muzeum je 12 minut. Pokud tedy rychlodráha z Veleslavína na Masnu pojede 7 minut, a to asi těžko, ušetří průměrnému cestujícímu 3 minuty. Když vezmeme šest směrů metra z centra, obslouží navíc Veleslavín jednu z těchto větví podstatně lépe než cesta přes centrum (větev A: Motol – Můstek).… Číst vice »

Mirek Zv.

řídit=rušit

Radek Janata

Na Vltavské bude přestup na linku C a Masaryčce bude přestup na linku B.

Zatímco na Veleslavíně na linku A. Tedy se to všechno bude doplňovat.

Tomáš

Vážete se pouze na jedno místo/místa na Acku jako cíle (pak ano je výhodnější přestoupit na Veleslavíne) ale v momentě kdy pojedete někam jinam, už je výhodnější pouzit právě onen vlak.
Jel jste někdy tímto spojením? Respektive používáte ho pro denní dojíždění?

Martin

Neslo by Prahu 6 presidlit nekam na Sumavu…?

mimochodem

A ci si myslite, ze jsou vsechny ty satelity v oblastech Kvilda, Borova Lada, Srni, Prasily…?

Kdepak, sem Prazaci nic dobreho ani noveho neprinesou.

Ale treba by se mohli zapojit do podpory rozvoje evropsky hodnotne obcanske spolecnosti treba v Usteckem nebo Moravskoslezskem kraji, urcite na to budou vypsane i nejake dotace. 🙂

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Já nevím, opravdu by Dobré Správě neprospěla výměna vedení?
Na ŘSD to evidentně pomohlo.

Jan Schmidt

Souhlasím. Ale za tu IT „bezpečnost“ by pan ředitel GŘ ŘSD měl taky být odejit. A jinak na MD má odbor informatiky nějaký náměstek Kopřiva.

Michal82

Proste tam mela být dávno tramvaj. Z Šárky to není daleko a v pohodě by to všechno odvozila až do centra. V Edinburghu maji taky tramvaje, jede to asi 40 minut a je to velmi využívané a populární.

Petr

No tak jasne. V Praze jsou zase velmi vyuzivane a popularni autobusy.

Osamělý Vlk

Problém je, že tady není možnost udělat rychlotramvaje, jako je třeba v Lyonu. Je to využívané, populární a fajn, ale to proto, že nestojíte na každém rohu.

Jenda

Pro města s polohou letiště takovou, jakou má Praha, se spíš osvědčilo metro – Madrid, Valencie, Porto, Lisabon, Sofie, Istanbul Atatürk, Teherán Mehrabad, brzy třeba Neapol a Catania. Přišlo mi to vždycky zvláštní, že v Praze se zvolila železnice, která je jinde v Evropě běžná spíš pro letiště desítky kilometrů vzdálená od města.

Michal82

tady se mnohokrate psalo, že metro je nevhodne, moc kapacitní. Takže proto by tramvaj mohla byt alternativa. Ale metro by samozřejmě bylo pro cestující nejvíce pohodlné.

Jenda

Já jsem ten argument slyšel milionkrát a vždycky mě to pobaví, když přiletím do jednoho z jmenovaných měst. Tam jim ten argument asi nikdo neřekl, protože jim to skvěle funguje.

Michal82

Otázka je jake problemy by přibeslo prodloužení metra A nebo B. Ačko z Velesavina nejde – neni to tam na to pripraveno. Takže jedine ze Zličína. Bylo by to rychlejší a levnejší než handrkování s občany Prahy 6? Same otázky 🙂

Leinad

Chalupoida samozřejmě lze, za Motolem uhnout zpátky.

Michal82

to mate vlastne pravdu

Frantík

Pořád by to bylo rychlejěší než autobusem (ale tam jde třeba i o přejezd na Veleslavíně)

Mirek Zv.

A což to na to připravit těsně před stavbou? Rozvětvení na Veleslavíně by mohlo být docela ideální, ve větvi na letiště ještě tak 2 zastávky v oblasti Šárky a Dědiny a soupravy v prokladu jednou Motol, jednou letiště.

původní Jakub P

Kdyby slo jen o letiste, bylo by to neco jineho. Ale tady je tak jako tak potreba kapacitni a rychla trat na Kladno. A v pripade vlaku se letiste muze snadno svezt s nim. Metro by zvladlo letiste (ale minimalne Decko Prahu realne pali vic, nez napojeni letiste, to melo byt uz pred prodlouzenim A do Motola, bohuzel Kolibrik). Ale s vyrazne vyssimi provoznimi naklady. A bez toho, aby jakkoli pomohlo resit to Kladno.

Anonymus

Jdete uz do prcic jak furt neco slibujete a pak to neni dodrzeno

MilanSima

Zajímavý kontrast nadpisu s úvodní fotkou. Na Letiště již brzy, ale nejdřív tak za 8 let 😁

Anonymus

Tragikomedie. Bohuzel nejdo tu reklamu musel nechat vyrobit (za penize) a nekomu za vyveseni zaplatit. A ten manazer urcute neplatil ze svyho. Je to smesny, jak tyhle statni firmy furt utraceji…

Petr

Takže většina vlaků z Kladna a Letiště bude zatím končit na Veleslavíně a k tomu se nakoupí několik vlaků, které budou mít navíc baterie a ty budou jezdit i na jednokolejném úseku Veleslavín – Dejvice a možná v roce 2040 bude tunel. Tyto bateriové vlaky se budou moci využít i na trati přes Semmering.

Michal82

Veleslavín – Dejvice to budou tahat Sergeje, aby si to obyvatelé užili a pochopili, že tunel je vhodnější.

Pavel Skládaný

Nebo aby pochopili, že nemá smysl bránit elektrizaci v současné stopě, pokud se zatím tunel nebude stavět.

Martin

No elektrizaci, ale co zdvoukolejneni?

Pavel Skládaný

To je prý také neprůchodné, protože by to „vyvolalo bariérový účinek“. Soudruzi z P6 tvrdí, že jednokolejka se dá přecházet, kdežto dvoukolejka ne. A Bohnice jsou daleko.

Ales

Na Veleslavín je to reálné. Pokud se to podaří tak zbytek bude používán do kapacity a všechno nad kapacitou bude končit ve Veleslavíně. Vlaky na letiště jak je obvykle musí vypadat zelené tak asi něco bateriového co pojede na baterie od Veleslavína do Výstaviště. Třeba 4* do hod. Plus regionální vlaky. Zbytek asi musí končit ve Veleslavíně. Také je možné jeden nebo dva vlaky nasměrovat do Zličína s Kladna pokud Veleslavín bude přetížení.

J.K.

Reálné je to v celé trase, jenom to prostě bude později. Zase nedává smysl zabetonovat středověkou infrastrukturu na věčné časy, a zvlášť v Dejvicích pak provozovat hustý provoz na přetížené jednokolejce, ten prostor se dá využít líp a vlaky prostě schovat pod zem … 🙂

Janek Filosofem

1) Veleslavín-Kladno bude – dobrá zpráva
2) tunel pod Střešovicemi (možná) nebude – dobrá zpráva

Pako

Po povrchu Praha 6 a developeři nechtějí kvůli znehodnocení pozemků hlukem. Nechápu, co je špatně na tunelu pod Střešovicemi. Proč a komu to vadí.
Takže vás opravím: 2) nebude a tudíž ani 1) nebude
Nikdy tu nic nebude, jen ta blbost a omezenost tu pokvete.
MDČR a SŽ nám tu pěkně malují, jak nás propojí s celou Evropou VRT a zatím neumí ani po 30 letech spojit dvě velká města stojící těsně vedle sebe.

Janek Filosofem

Tunel tam být nemusí, o to jde. Může tam existovat moderní jednokolejná i dvoukolejná trať, aniž by „rozřízla“ okolní čtvrti nebo způsobila nadměrnou hlukovou zátěž.

Trať bude životaschopná i v úseku Veleslavín-Kladno, což vyvolá tlak na to, aby se konečně rozhodlo o úseku dál do centra, ať s tunelem nebo bez. Obyvatelstvo P6 se nechalo zblbnout (politiky? developery?), ale jeho názor se může časem vyvíjet.

Alibaba

Žádný jednokolejný úsek tam být nesmí. Jde o celkovou spolehlivost a trvalou provozuschopnost při výlukách.
Tunel v Ořechovce je přijatelné řešení, pokud se podaří odstínit vibrace – vyhne se to dostatečně tomu výzkumáku. Dovedl bych si i v tunelu představit zastávku (po vzoru metra), pro obsluhu Střešovic/Ořechovky.

Horst

Je to opačně. Politici-developeři se nechali zblbnout VIP rezidenty na Ořechovce.

Janek Filosofem

Ano, nechtěl jsem psát všechny souvislosti do jednoho příspěvku.

Jan Schmidt

Nebuďte slušný a jmenujte pana Sosnu, Nejzechleba, Komárka, Mathého atd atd.

Jan Schmidt

Co je dobré na Veleslavín – Kladno? Jenom než se v Kladně dostanou na nádraží, tak jsou autem pod D7/D6 na kraji Prahy.

kodl

Uz je to vazne trapne.

Juraj

Ještě někdo pochybuje, že Praha užije ty velkokapacitní trolejbusy na letiště? 😀

Jinak se už fakt musím smát – úplně se mi vybavil ten ceremoniál z roku 2019, kdy nejvyšší vůdce AB vydal rozkaz a hrdina socialistické práce, GŘ Svoboda, slíbil splnit plán na 120 %! Zatím se z toho tedy povedl jen ten banner na Veleslavíně, ale i tak…

Rossec

AB chtěl stavbu na letiště rozjet hned, jak postaví rychlobruslařskou halu pro M. Sáblíkovou.

Pako

A těsně po té, co vyhraje soud a stane se prezidentem s imunitou, protože co kdyby se vloudila další chybička jako s tím hnízdem.

Karel

Je to sice trochu mimo, ale ona rychlobruslařská hala se stavět měla. Jenže místní samospráva to zablokovala

Doctor

… si myslím, že pokud se píše o nerálném termínu dokončení, tak se třeba naši vnuci již svezou ? Zatím – snad brzy alespoň jezdit moderně na veleslavínský kopec a snít … kudy dál ?
A vypsat výběrko na nové velkokapacitní busy na letiště.
Nepochybuji že budou ještě dlouho třeba.

Fandík

To nemůže zaplatit PPP projekt??

Jiří Šrámek

Ano

Jan Kavan

Jak reálné je „prosté“ zadratovaní úseku na P6? Kdy by se muselo začít s přípravou, aby se to sladilo s Veleslavínem?

David

Problém je, že i na prosté zadrátování musíte mít v Česku EIA i územní rozhodnutí a to jsou ty nejnáročnější části při povolování stavby.

Jan Schmidt

a zkoušel někdo tu EIA na prostou drátizaci získat? Ne proto, že před lepšolidmi z Prahy 6 se všichni po…li. Jaké může mít elektrizaci negativní vlivy na ŽP?

MHD

Takže po kvantifikaci časových údajů:
Na věčné časy (42 let),
Dočasně (22 let),
tu máme další údaj a to „již brzy“ (7 let).

Petr

Ono je to vic nez 7 let. Ten baner uz tam nekolik let visi.

MHD

Je to údaj, který se ještě upřesní. Až (pokud) bude hotovo.

Doctor

2040

Jenda

Museli ho nedávno sundat, když jsem jel minulý týden z letiště, tak už tam nebyl, docela jsem se zasmál 😀

Jan Schmidt

7 let je na dráze plovoucí nekonečno…

OndraG

Znáte tu pohádku o Karkulce?…. Vlk taky sliboval …. 🙂

Romanero

Pokud je to celostátní priorita, proč se do toho nevloží aktivně ministr a P6 nesrovná?

Richard

P6 je silnejsi nez vlada,ministr…. Na P6 ziji nadlidi…

dzejejc

Děkujeme a zdravíme z Bubenče.

Horst

Tak jinak. V okolí Buštěhradské dráhy mají majetky nadlidi.

Facepalm

Asi proto, že stát nemá co rovnat obce (už třeba jen proto, že stát není obcím jakkoli nadřízen)-
Každopádně díly za další příspěvek do pravidelného cyklu „Šotoušci a právní povědomí“.

Petr

Tak v soucasnem pravnim ramci mate treba i pravdu. Ale prave ten pravni ramec muze ministr (vlada) upravit.

Jiří Kocurek

Ne, minitr/vláda nemůže měnit ústavní pořádky. Na to by potřebovali 2/3 většinu v Parlamentě i Senátu a pochybuju, že tam by schválili totalitní byrokracii.

Herold

3/5 většinu

Romanero

To se pletete, strategické dopravní stavby mají určitá zvýhodnění. Kdybychom se bavili, že někdo přijde o pozemky nebo se mu zhorší životní podmínky. Ale tady není průchozí ani tunel. Tak co tedy?

Pavel Skládaný

Estakáda?

Rejpal

Takže pravděpodobně po roce 2030 bude ostrovní elektrický provoz Kladno – Praha Veleslavín, protože projít se stavbou přes Prahu 6 je téměř nereálné. Z Veleslavína do centra bude cestující muset použít MHD nebo si přestoupit na Regionovu.

MHD

Třeba by se prostá elektrifikace obešla bez EIA.

Pavel Skládaný

Tak holt v první fázi provozu se ponechá stávající jednokolejný úsek Dejvice-Veleslavín a jen se natáhnou dráty. Dříve se také vcelku běžně a relativně levně elektrizovaly stávající tratě. Není nutnou podmínkou elektrizace veškerou traťovou infrastruktutu zbourat a postavit znovu. Jistě, kapacita jednokolejky je limitována, ale 15 min takt by se při rozumně namalovaném grafikonu asi vyjezdit dal.

David

Na takovou rychlou elektrizaci by se ale musel změnit zákon.

Původní Pražák

Nebyl tu nedávno článek o tom, že na něm MD pracuje?

Kámo

Ale ty legislativní procesy u nás 😭, to je ještě na hodně dlouho.

Oldřich Sládek

Nebude. ŽESNAD.CZ tlačí stavbu prosté elektrizace Kralupy – Kladno-Ostrovec a zároveň Jeneček – Středokluky do roku 2030.

Pavel Skládaný

Vida a taky se trať Kralupy-Kladno předtím nepřeloží do tunelu, byť tomu dnes sotva kdo chce věřit.

Jan Schmidt

A považuje ŽESNAD.CZ stavbu Ostrovec – Masaryčka z hlediska možného přínosu pro železnici za přínosnou?

A co elektrizace Semmeringu?

Bram

V roce 2030 budou hotovy zcela jistě tyto úseky: Bubny – Výstaviště a Kladno – Kladno-Ostrovec. S velkou pravděpodobností též úsek Ruzyně (mimo) – Kladno. A to bude asi tak vše, možná ještě úsek Výstaviště – Dejvice s napojením na současnou trať. Tunel z Dejvic do Veleslavína tak v roce 2040 nejdříve (budou-li na něj peníze), okruh na letiště nejspíš nebude nikdy realizován.

Oldřich Sládek

Plus „naše“ stavby.

Miroslav

Po 50 letech plánování, neuvěřitelně.

zesp

Je to jen neustálé odkládání, zatím se navíc bude stavět to, co je z celé trati nejjednodušší a moc nepomůže, tedy okrajové úseky. Ale zase díky tomu máme na trati Praha – Kladno opravdový železniční skansen, který asi hned tak nezmizí:

https://youtu.be/yfzIXCseRl4

zesp

I když možná v Kladně už vložená návěstidla zpívají labutí píseň:

https://youtu.be/C3wmBFvh4Zo

Bram

Nějak se začít musí. Nebo je třeba odkládat i to, na co je vydáno stavební povolení a je vysoutěžen zhotovitel?!? Jen proto, protože se někomu nelíbí, že se to nedělá najednou?!?

Twix

A kromě toho ty úpravy na Kladně (dvoukolejka, peronizace, zabzař) a vlastně i v Bubnech přinesou významné benefity pro stabilitu dopravy, bezpečnost i pohodlí cestujících i když se na zbytku trati vůbec nic nezmění.

Bram

Přesně tak. Jenže tohle prostě naprostá většina diskutujících nevidí, protože o provozu na dráze ví leda tak to, že na dráze jezdí vlaky :-).

David

Já bych ještě dodal, že se uvolní obrovský a nevyužívaný prostor kolem nádraží Bubny a Holešovice a Letná se konečně propojí.

Jan Schmidt

Bezpečnost = modré zábradlí?

Hodně štěstí

Těch 2030 je našeho letopočtu a nebo nějakého budoucího? 😆

Kleist

Když nedostaví všechny úseky na čas, tak zbyde možnost aby na letiště jezdil například brejlovec s bdmteeo a syslem nebo ještě 814 s btax. 🙂

Tomáš Tichý

Jedna 810 bude bohatě stačit.

David

za 46miliard jedine 810! ale s wifi!

Huh

To už budou zbytečné ty koleje. Já to říkám furt, že po 10. modernizaci bude 810 létat i do vesmíru, takže ten kousek na letiště nebude problém 🫠

None

Nezačalo se už na letiště jezdit? Je to sice do Vídně, ale lepší než nic.

Lukáš Kníže

Tunel pod Dejvicemi může mít zpoždění.. to chápu. Ale nechápu, proč se neurychlí alespoň trať Letiště-Ruzyně. Sice by většina vlaků končila na Veleslavíně, ale i to by se vyplatilo.

Pavel Skládaný

Proč končit na Veleslavíně, když trať dnes existuje? Spoje, jejichž provoz umožní kapacita jednokolejky Veleslavín-Dejvice, mohou jet klidně do centra, než se páni ráčí Ořechováci dohodnout, kudy se smí území podkopat.

Lukáš Kníže

Jednak kvůli napájení – na letiště musí jezdit elektrické soupravy… pokud vím, ani podzemní stanice, ani tunely nejsou navrhovány na odvod splodin. Nynější trať není elektrifikovaná – musela by se nákladně elektrifikovat v celé délce a poté zase zrušit po výstavbě tunelu Vele-Dej. Dalším problémem bude propustnost trati. Nyní jezdí vlaky po hodině. Tady bych viděl menší problém po modernizaci úseků do stanice Výstaviště + poté se lze vyhnout na nádraží Dejvice. I tak částečná jednokolejnost bude riziková – zvlášť pokud by měl být interval vlaku na letiště 10 minut. V takovém případě by do centra jezdil asi jen každý… Číst vice »

Pavel Skládaný

To snad ne, po hodině?? Pokud vím, tak stávající takt Praha-Kladno činí 30 minut, ve špičkách někdy i 15 minut. A na stávající jednokolejce! Ano, (zatím) neprojednatelné úseky by se musely zadrátovat v dnešní stopě, ale technicky je to řešitelné. Tak kde je ta proklamovaná nevyjezditelnost, pokud nepodkopeme Dejvice dvojkolejkou…

Maršál

Ideální uplatnění pro hybridní jednotky.

ksz

Názorná ukázka, co znamená „brzy“ podle Sprželu.

Looki

Nejde jen o projednávání, jde i o finance a preference ministerstva.

Frantisek

Myslím si, že ‚paralelní metro‘ z Dejvic do Veleslavína preferenci hned tak nezíská. Proč také… Buď najdou úspornější variantu, nebo dostanou přednost jiné věci. V současnosti pravděpodobně především ty silniční…

Sch

Rozhodně ten tunel je zhuverilost. Když máme koridor průchodu městem a ten koridor opouštět je neco neuvěřitelného. Na těch studiích je neco divného, když rekonstrukcí a elektrizací dojde i přes zvýšenou frekvenci ke zlepšení současného stavu, tak přece není o čem.

Pavel Skládaný

Také bych v klidu přistavil druhou kolej a s nějakými Ořechováky se nebavil, už to chce rázný zásah, nebo se dalších padesát let nepohneme.

Facepalm

Jako jo, pěkná představa tý argumentace větším klackem, nicméně v právním státě byste při tomhle postupu skončil už výrokem okresního soudu.
Chápu, že v krásném novém teoretickém šotosvětě legislativa neexistuje a doprava je nejvyšším bohem, leč v realitě to je krapíteček jinak.

Čímž se nezastávám Prahy 6, která už od dob markýze Chalupy stavbu brzdí, jen se směju těm vašim bolševickejm představám o rovnání těch či oněch do latě jen tak podle ksichtu.

Pavel Skládaný

Z mé strany pochopitelně malá nadsázka, leč i tak si myslím, že rázněji argumentující politik či ministr by to trochu dál posunout mohl. Jde i o kvalitní formu komunikace a prezentace. Stav, kdy zřízení druhé koleje a faktické ztišení trati moderními stavebními technologiemi i vlaky někomu vadí, mi přijde skoro neuvěřitelný.

původní Jakub P

Jenze ten koridor pruchodu ma jednu kolej a radu urovnovych prejezdu a prechodu. A i tak funguje jako velmi nesikovna bariera prostupnosti toho uzemi. Pro jeho rozsireni na dve koleje by afaik bylo potreba bourat nekolik domu.

Navic to prinese o dost jednodussi prestupy z vlaku a na vlak na Hradcanske.

Tomáš

Ano musím souhlasit. Dnešní normy a předpis navíc dnes neumožnuji zdvoukolejneni přejezdu. A opravdu se na těleso jednokolejne neeletrfikovane trati se bez záboru okolních pozemku nevleze dvoukolejna elektrifikovana trať s protihlukovkama

Jiří Kocurek

A podle dřívějších norem se to vešlo? Hádám že nikoliv, snad kromě dvojkolejné důlní dráhy o rozchodu 600 mm.

původní Jakub P

Přesně tak, to schování pod zem považuju z hlediska dopadů na okolí za jednoznačný plus. Který vzhledem k tý očekávaný frekvenci stojí za to, zejména když přinese i další výhody (např. ten přesun stanice Dejvice k Hradčanské s daleko lepšími přestupy, druhý vestibul Hradčanské u Dejvické ulice, atd.).

Umím pochopit i to, že se snažili prosadit hlubší variantu, aby ten tunel nešel v malé hloubce pod vodojemem a Fyzikálním ústavem.

S bojem i proti této variantě, když na ni konečně Správa Železnic přistoupila, svoje skorosousedy (bydlím v jiné části Prahy 6) opravdu nechápu.

Lsv

Co přesně neumožňují? Třeba mezi Velkým Osekem a Chocní má zůstat přejezdů většina, a to včetně přejezdů, na kterých neexistuje nic jako rozhledové poměry. Navíc i při vyšší traťové rychlosti než zde.

Cjirka

Jakto, ze se na Kladně začne stavět až v květnu? Já měl za to, že už se začalo minulý rok.

Lukáš Rim

Na Kladně právě jedou přípravné práce jako je kácení a vytrhání starých pražců. Samotné stavební práce začnou v květnu po topné sezóně, musí se přeložit parovod

původní Jakub P

To byly pripravne prace. Ted by mela zacit hlavni stavba naplno.

Luboš Beneš

2030 věří tomu někdo?

Karloo

Richard

Snad nova Masarycka a nove Bubny budou do r.2030,mozna i nadr.Kladno, ale nova trasa cez P6 asi urcite nebude

Poudy

Nová Masna i Bubny začínají letos se stavbou, ty tudíž budou hotové už dávno v tom roce 2030. Tou dobou by mělo být hotové i Kladno-Veleslavín včetně letiště, realisticky. Tím pádem to bude použitelné s přestupem na A na Veleslavíně. Bez tunelů to teda jakž takž půjde. Snad budou do 2035. A škoda toho cucku po Výstaviště, tam se moc elektrik nesveze 🙂

původní Jakub P

Ten kousek po Vystaviste sice pro vlaky dava smysl az s celou trati, ale pro to ostatni kolem (zmizeni prejezdu a nizkyho podjezdu s tramvajovou troleji, pruchod z Veletrzni do Holesovic, zastavka u Vystaviste) udela dost prace sam o sobe. Takze je dobre, ze se dela hned, kdyz to jde, a neceka se.

Sch

Hlavně by me zajímalo, jak napojí novou podzemní stanice Dejvice a Veleslavín na stávající povrchovou trať. Protože ten tunel ještě hodně dlouho nebude, tak by celá trať Masna-Dejvice byla k ničemu.

Jarda Š.

Modernizovaný Veleslavín bude provizorně napojen na stávající trať, pro definitivní tunelové propojení pak ale bude potřeba dlouhá výluka.