Modernizace trati podél Jizery má stavební povolení, čeká se na výsledek soutěže

Stanice Malá Skála, stav únor 2024. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStanice Malá Skála, stav únor 2024. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Maximální rychlost se zvýší na 100 km/h.

Dopravní a energetický stavební úřad vydal společné povolení pro jednu z největších investic do železnice v Libereckém kraji. Rekonstrukce stanice Malá Skála a přilehlých úseků by podle plánů Správy železnic měla začít ještě letos.

Rozhodnutí o povolení je na úřední desce úřadu. Správa železnic letos přejmenovala celou stavbu s maximální cenou 725 milionů korun na „Zkapacitnění trati Turnov – Železný Brod“. Má umožnit křižování vlaků ve stanici Malá Skála, počítá i s modernizaci přilehlých úseků do Turnova a Železného Brodu. Dojde současně k přechodu na dálkové řízení ze stanice Stará Paka.

„Návrh řešení železniční stanice vychází z řady omezujících podmínek a vyhovuje dnešní i výhledové organizaci dopravy s provozem bez pravidelného křižování, avšak umožní i nasazení jednoho atraktivního dopravního modelu, který s pravidelným křižováním vlaků ve stanici počítá. Rovněž je umožněn obrat alternativních turistických linek v regionu, které dnes reprezentuje v letním období víkendově prodloužená linka Hradec Králové – Jičín – Turnov – Malá Skála,“ uvádí se v popisu stavby v povolení.

Součástí stavby je také zavedení rychlostního profilu V130 v úseku Malá Skála – Turnov včetně nezbytných kolejových a mostních úprav včetně Rakouského tunelu. Maximální rychlost se zvýší na 100 km/h. Dosud se maximální rychlost mezi Turnovem a Malou Skálou pohybuje mezi 80 a 100 km/h.

Běží soutěž na zhotovitele

V mezistaničních úsecích Železný Brod – Malá Skála a Malá Skála – Turnov dojde k instalaci automatického hradla s oddílovým návěstidlem Líšný a Dolánky. Tím bude umožněno dosažení těsnějšího sledu vlaků osobní dopravy v úseku Železný Brod – Turnov, kde se překrývají linky dálkové linky R14 a R21 a regionální linka L3. ETCS se v této fázi ještě budovat nebude.

Stanice Malá Skála projde kompletní proměnou. Vznikne jedno vnější a jedno poloostrovní nástupiště přístupné přes centrální přechod. Správa železnic letos vypsala již soutěž na zhotovitele, termín pro podání nabídek uplynul 6. května.

Investice Správy železnic v Libereckém kraji se dlouhodobě zaměřují na opravy a lehké modernizace, které nepřinášejí zásadní zkrácení jízdních dob. To je i případ této akce.

Stanice Malá Skála, stav únor 2024. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czOpravovaný úsek mezi Turnovem a Malou Skálou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Malá Skála. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czBudova nádraží v Malé Skále po rekonstrukci. Foto: Správa železnicNádraží v Malé Skále. Foto: Krokodýl/Wikimedia CommonsZdvojená souprava Arrivy v Malé Skále. Foto: Liberecký kraj
Tagy Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) Malá Skála Správa železnic trať 030 Liberec - Pardubice
49 komentářů