Modernizace trati podél Jizery má stavební povolení, čeká se na výsledek soutěže

Stanice Malá Skála, stav únor 2024. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStanice Malá Skála, stav únor 2024. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Maximální rychlost se zvýší na 100 km/h.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Trumway

Už někdo zjišťoval proč jízda vlaků jedoucích mezi stanicí Semily a Nedvězí na konkrétním místě způsobuje velký hluk a rány?

David

Stejně je škoda, že si v Malé Skále vymohli to zrušení podchodu a zachování výpravní budovy. Mohl být přirozený a zcela bezbariérový přístup z ulice rovnou na ostrovní nástupiště. Ta rampa tam bude stejně, jen teď nemísto na nástupiště povede k výpravní budově a od ní se pak bude muset přes centrální přechod na nástupiště. Ta budova zcela pozbyde jakéhokoli dorpavního smyslu tak jako tak.

Tomáš Záruba

Škoda, ze se nástupiště nepřesunou (?) těsně k přejezdu.

kix

to si běžte vyřídit s mistním starostou, který to úplně démonizoval..přitom to mělo jen výhody nejen kratší docházkové vzdálenosti, ale i odstraněním bariéry, které tvoří současné nádraží (přes které se věčně leze pěšky)

zdeněk

jaká modernizace,trat je krásná a vyhovující a postačující všem nárokům.

to jde jen o to,aby si zčastnění při tom nakradli.

Twix

Tak jestli mezi dnešní nároky patří bariérové stanice a 20minutový pobyt L3 v Turnově kvůli nemožnosti kratšího následu R21…

kix

ten pobyt v turnově není o tom následu, navíc hradla ušetří max 5 minut, to ten pobyt moc nezatraktivní, řešit se to dá už nyní i bez hradel

El Barto

Nějak tam nevidím vaši tradiční hlášku o zpřístupnění dráhy lidu, nebo jak to říkáte.

Pako

V podstatě lehké pošolíchání stávající trati 80-100 na 100 a velký úklid jednoho nádražíčka za třičtvrtě miliardy? Správa opět nepřekvapila. Ani se mne neptejte, co se dá za stejnou cenu zvládnout u ŘSD!

malý bobeš

Já bych se s dovolením zeptal… co?

Petr Macháček

Malá Skála je stanice, kde nějaký idiot za covidu zrusil cekarnu a knihobudku na nastupisti kvůli tomu, aby se tam neshlukovali lidi…

Petr

Hlavně ať to s tou modernizací moc nepřehánějí, ještě by se ta železniční doprava na Liberecku mohla stát konkurenceschopnou.

Petr Kleprlik

Tak někde se zvedne rychlost o 5, výjimečně o 10km, jizdnidoby zůstanou, známé to i z j.inych trati. Tak zas za ty peníze to velká sláva neni

Jiří Kocurek

Dřív jel rychlík v 6:10 ráno a byl v Praze 10 minut před polednem.
Dnes vyjede 7:05 a je v Praze o hodinu dřív, příjezd 10:34.

Ony se ty pětiminuty nasčítají a na delší trase to pak dělá hodně.

Martin

Před výstavbou železnice to trvalo poštovnímu dostavníku z Liberce do Prahy 12 hodin. Dnes to vlak zvládne za 2:30 hod. Pokrok se zastavit zkrátka nedá.

Jiří Kocurek

Poštovní dostavník v podobě dodávky za hodinu.

Taky se to nestalo naráz.

Vít Jůza

Odkud Vám ten rychlík jede 7:05?? Z Liberce i z Tanvaldu snad po osmé.

Snad se tentokrát bude přemýšlet

Tak hlavně ať výluka je když je zavřený kemp tj. mezi listopadem a březnem a ne v sezoně a provedou vše najednou a ne na několik let

Kuba2

Jasně, stavět v zimě a přitom ještě odříznout Jizerky. Skvělý nápad.

Nádražák

Tak zrovna pokud se povede přeložit křížování a dojde k zavedení těsnějšímu sledu R21 a L3, tak to jízdní doby může zkrátit výrazně.

Vojtěch C

Navíc asi díky novému stavědlu dojde ke zkrácení provozních intervalů stanice. Takže budou moci vjíždět protisměrné vlaky současně. To, myslím, na současném starším typu zařízení není dovoleno.

Kuba2

Jestli se „povede“ přeložit křižování rychlíků ze Železného Brodu do Malé Skály, tak to bude znamenat především rozpad přestupních vazeb v Železném Brodě i v Turnově. Dokud to nepůjde přeložit až do Turnova (a zároveň dojet s R21 k tomuto křižování bez ohrožení vazeb v Bolce), tak je to jenom honění trika, které nadělá víc škody než užitku.

Dan

Myslím, že o přeložení křižování R14 do M. Skály řeč nebyla.

Kuba2

A o jakém přeložení křižování tedy byla?

Dan

Nejspíše R14/R21 a R14/L3 z Turnova. Ne R14/R14 ze Ž. Brodu.

Kuba2

Tak to opravdu těžko. Kde by se pak křižovaly R21/R21 a L3/L3?

Jan Hašek

SŽ se chlubí zvyšováním rychlosti, ale ty oblouky kolem Rakous pochopitelně zůstanou, tak jaképak 100 Km/h navíc s prichciplou Arrivou.

Píšťala

Jasný, 845 bude mít problém té rychlosti dosáhnout ale desiro s tím nemá problém

Jiří Kocurek

Se tady nadává, jak se nestaví do budoucna a když někdo udělá reko s výhledem na obměnu vozidel, tak je to zase špatně.

Jan Hašek

Dřív se jezdilo 80-100 Km/h.
Ovšem nově to bude “až 100 Km/h” 🙂

Radim

V článku je „rychlost se zvýší na 100km/h“, tentokrát ne „až na 100km/h“…

Kuba2

V článku se píše „Maximální rychlost se zvýší na 100 km/h.“ To rozhodně neznamená, že bude 100 v celém úseku.

kix

ta 100 tam je už nyní

Laborec425

Lži pro média a pro veřejnost. Nic víc.

Jiří Kocurek

Když si přečtete článek, tak bude v obloucích V130, takže místo 80 km/h se pojede rychleji.

V130 tam dřív rozhodně nebyla. Zato tam jezdil Šukafon, tak nebyla potřeba.

kix

u Rakous zůstane rychlost stejná – 65 km/h, to je to nejslabší místo, zvedne se to o 5 km/h okolo Dolánek, místo 85 bude myslím 90 a oblouk u Dolánek půjde z 80 na 85, od mostu dál na skálu je to myslím beze změn

qěcy

Protože kolejivo. Horní rychlostníky vyžadují kvalitní svršek i spodek.

Jiří Kocurek

Přesně tak, je ptřeba jak spodek, tak svršek i vozidla, pokud to má být poznat.

Twix

Tady šukafon nikdy poradně nejezdil a regína skoro taky ne, vždycky „velké“ motoráky. Což ale neznamená že to bylo nějak svižnější než s tím šukafonem.

kix

no to není moc pravda, 810 tu jeden čas docela jezdilo na os, 011 jeden čas na rychlících a 814 tu taky nebyla nic vyjímečného

Jiří Kocurek

Právě že v nich bude povoleno vyšší nevyrovnané převýšení, takže se bude jezdit rychleji. S Regionovou by 100 km/h z kopce bylo možných, ale nedávno to špatně dopadlo.

Alibaba

Tam by se tou stovkou vysypalo všechno, ne jen Regionova.

Jiří Kocurek

Tam, jak vyletěla? V130 = 100 km/h tam není, to je pravda.

Prostě nechápu ty plačky nad zavedením rychlostního profilu V130, protože *teď* se to nevyužije některým vozidlem.

To může rovnou někdo bulit nad elektrizací Zlína, protože současné vlaky to nevyužijí…

Alibaba

A proto jste si tu druhou větu mohl odpustit.

Radim

Regionova může max 80, takže pokud se zase nerozjede samo…

qěcy

To asi není problém SŽ, ni? Když svižná nezávislá vozidla existují v různých typech a variantách.

Tomáš

Zase vyprchá kouzlo z další malebné trati. Škoda taky, že už tam nic zajímavého pořádně nejezdí.

qěcy

Šotovlaky i se spouštěcími okny jezdí i tam.

PvvS

Tim líp. Aspoň tam nebudou zavazet podivný existence s foťákama.
A cestující oceněj rychlejší, plynulejší a klidnější jízdu.