Modernizace trati podél Jizery má stavební povolení, čeká se na výsledek soutěže
Stanice Malá Skála, stav únor 2024. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Maximální rychlost se zvýší na 100 km/h.
Maximální rychlost se zvýší na 100 km/h.
Už někdo zjišťoval proč jízda vlaků jedoucích mezi stanicí Semily a Nedvězí na konkrétním místě způsobuje velký hluk a rány?
Stejně je škoda, že si v Malé Skále vymohli to zrušení podchodu a zachování výpravní budovy. Mohl být přirozený a zcela bezbariérový přístup z ulice rovnou na ostrovní nástupiště. Ta rampa tam bude stejně, jen teď nemísto na nástupiště povede k výpravní budově a od ní se pak bude muset přes centrální přechod na nástupiště. Ta budova zcela pozbyde jakéhokoli dorpavního smyslu tak jako tak.
Škoda, ze se nástupiště nepřesunou (?) těsně k přejezdu.
to si běžte vyřídit s mistním starostou, který to úplně démonizoval..přitom to mělo jen výhody nejen kratší docházkové vzdálenosti, ale i odstraněním bariéry, které tvoří současné nádraží (přes které se věčně leze pěšky)
jaká modernizace,trat je krásná a vyhovující a postačující všem nárokům.
to jde jen o to,aby si zčastnění při tom nakradli.
Tak jestli mezi dnešní nároky patří bariérové stanice a 20minutový pobyt L3 v Turnově kvůli nemožnosti kratšího následu R21…
ten pobyt v turnově není o tom následu, navíc hradla ušetří max 5 minut, to ten pobyt moc nezatraktivní, řešit se to dá už nyní i bez hradel
Nějak tam nevidím vaši tradiční hlášku o zpřístupnění dráhy lidu, nebo jak to říkáte.
V podstatě lehké pošolíchání stávající trati 80-100 na 100 a velký úklid jednoho nádražíčka za třičtvrtě miliardy? Správa opět nepřekvapila. Ani se mne neptejte, co se dá za stejnou cenu zvládnout u ŘSD!
Já bych se s dovolením zeptal… co?
Malá Skála je stanice, kde nějaký idiot za covidu zrusil cekarnu a knihobudku na nastupisti kvůli tomu, aby se tam neshlukovali lidi…
Hlavně ať to s tou modernizací moc nepřehánějí, ještě by se ta železniční doprava na Liberecku mohla stát konkurenceschopnou.
Tak někde se zvedne rychlost o 5, výjimečně o 10km, jizdnidoby zůstanou, známé to i z j.inych trati. Tak zas za ty peníze to velká sláva neni
Dřív jel rychlík v 6:10 ráno a byl v Praze 10 minut před polednem.
Dnes vyjede 7:05 a je v Praze o hodinu dřív, příjezd 10:34.
Ony se ty pětiminuty nasčítají a na delší trase to pak dělá hodně.
Před výstavbou železnice to trvalo poštovnímu dostavníku z Liberce do Prahy 12 hodin. Dnes to vlak zvládne za 2:30 hod. Pokrok se zastavit zkrátka nedá.
Poštovní dostavník v podobě dodávky za hodinu.
Taky se to nestalo naráz.
Odkud Vám ten rychlík jede 7:05?? Z Liberce i z Tanvaldu snad po osmé.
Tak hlavně ať výluka je když je zavřený kemp tj. mezi listopadem a březnem a ne v sezoně a provedou vše najednou a ne na několik let
Jasně, stavět v zimě a přitom ještě odříznout Jizerky. Skvělý nápad.
Tak zrovna pokud se povede přeložit křížování a dojde k zavedení těsnějšímu sledu R21 a L3, tak to jízdní doby může zkrátit výrazně.
Navíc asi díky novému stavědlu dojde ke zkrácení provozních intervalů stanice. Takže budou moci vjíždět protisměrné vlaky současně. To, myslím, na současném starším typu zařízení není dovoleno.
Jestli se „povede“ přeložit křižování rychlíků ze Železného Brodu do Malé Skály, tak to bude znamenat především rozpad přestupních vazeb v Železném Brodě i v Turnově. Dokud to nepůjde přeložit až do Turnova (a zároveň dojet s R21 k tomuto křižování bez ohrožení vazeb v Bolce), tak je to jenom honění trika, které nadělá víc škody než užitku.
Myslím, že o přeložení křižování R14 do M. Skály řeč nebyla.
A o jakém přeložení křižování tedy byla?
Nejspíše R14/R21 a R14/L3 z Turnova. Ne R14/R14 ze Ž. Brodu.
Tak to opravdu těžko. Kde by se pak křižovaly R21/R21 a L3/L3?
SŽ se chlubí zvyšováním rychlosti, ale ty oblouky kolem Rakous pochopitelně zůstanou, tak jaképak 100 Km/h navíc s prichciplou Arrivou.
Jasný, 845 bude mít problém té rychlosti dosáhnout ale desiro s tím nemá problém
Se tady nadává, jak se nestaví do budoucna a když někdo udělá reko s výhledem na obměnu vozidel, tak je to zase špatně.
Dřív se jezdilo 80-100 Km/h.
Ovšem nově to bude “až 100 Km/h” 🙂
V článku je „rychlost se zvýší na 100km/h“, tentokrát ne „až na 100km/h“…
V článku se píše „Maximální rychlost se zvýší na 100 km/h.“ To rozhodně neznamená, že bude 100 v celém úseku.
ta 100 tam je už nyní
Lži pro média a pro veřejnost. Nic víc.
Když si přečtete článek, tak bude v obloucích V130, takže místo 80 km/h se pojede rychleji.
V130 tam dřív rozhodně nebyla. Zato tam jezdil Šukafon, tak nebyla potřeba.
u Rakous zůstane rychlost stejná – 65 km/h, to je to nejslabší místo, zvedne se to o 5 km/h okolo Dolánek, místo 85 bude myslím 90 a oblouk u Dolánek půjde z 80 na 85, od mostu dál na skálu je to myslím beze změn
Protože kolejivo. Horní rychlostníky vyžadují kvalitní svršek i spodek.
Přesně tak, je ptřeba jak spodek, tak svršek i vozidla, pokud to má být poznat.
Tady šukafon nikdy poradně nejezdil a regína skoro taky ne, vždycky „velké“ motoráky. Což ale neznamená že to bylo nějak svižnější než s tím šukafonem.
no to není moc pravda, 810 tu jeden čas docela jezdilo na os, 011 jeden čas na rychlících a 814 tu taky nebyla nic vyjímečného
Právě že v nich bude povoleno vyšší nevyrovnané převýšení, takže se bude jezdit rychleji. S Regionovou by 100 km/h z kopce bylo možných, ale nedávno to špatně dopadlo.
Tam by se tou stovkou vysypalo všechno, ne jen Regionova.
Tam, jak vyletěla? V130 = 100 km/h tam není, to je pravda.
Prostě nechápu ty plačky nad zavedením rychlostního profilu V130, protože *teď* se to nevyužije některým vozidlem.
To může rovnou někdo bulit nad elektrizací Zlína, protože současné vlaky to nevyužijí…
A proto jste si tu druhou větu mohl odpustit.
Regionova může max 80, takže pokud se zase nerozjede samo…
To asi není problém SŽ, ni? Když svižná nezávislá vozidla existují v různých typech a variantách.
Zase vyprchá kouzlo z další malebné trati. Škoda taky, že už tam nic zajímavého pořádně nejezdí.
Šotovlaky i se spouštěcími okny jezdí i tam.
Tim líp. Aspoň tam nebudou zavazet podivný existence s foťákama.
A cestující oceněj rychlejší, plynulejší a klidnější jízdu.