Modernizace trati opět zastaví provoz vlaků mezi Pardubicemi a Hradcem Králové

Výstavba druhé koleje mezi Rosicemi a Stéblovou. Foto: MDČRVýstavba druhé koleje mezi Rosicemi a Stéblovou. Foto: MDČR

Poslední velká výluka začne v říjnu.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mengo

Tu alej hezkych vzrostlych stromu je uplne zbytecne kacet. Tech par set metru muze byt jedna kolej a pak muze zacit dvojkolejka. Hradec neni tak velka stanice aby od Par vjizdely soucasne dva vlaky. Takova hustota provozu tam ani neni a nebude.

Alibaba

Ne.
Z hlediska spolehlivosti a propustnosti při údržbě je nutné mít dvě koleje až do stanice.
Taky může jeden vlak vjíždět a druhý odjíždět, to je více pravděpodobné, tyto vlaky totiž nebudou na sebe dělat přípoj.

Mengo

Ze Steblove do Rosic se jezdi po jedne koleji pouze aspon rok, mozna i vice. Nikdo tam nic nedela. Na mostu pres Labe pracuji ale jinak to je opravdu vysmech vsem cestujicim. To je asi nejhure naplanovana modernizace trati v CR.

JiP

Tato stavba je modelem dokonaleho vytezstvi byrokracie a nekoncepce nad potrebami cestujiciho, ktery je evidentne az ten posledni rade,

JiP

Vam minusarum jako prijde v poradku babrat se s 20 km trati v naproste rovine jiz 7 let? Kolikate preruseni provozu to bude? Ja bych di vlaku Pce-HK nevlezl ani zadarmo za techto podminek.

Alibaba

Co je na tom nekoncepčního, trať dvě koleje potřebovala jako prase drbání. I cestující ocení, že vlak nečeká někde na křižování. To samé je potřeba udělat minimálně do Jaroměře.

JiP

To nikdo nerozporuje pokud by cela akce trvala rok, maximalne dva.

Alibaba

Mezi Rosicema a Stéblovou trať 3x opouští původní osu, k tomu celé Rosice včetně velkého mostu.
7 roků se mi nezdá, co jste do toho všechno zahrnul? (není to i s úsekem Stéblová – opatovice?

hank

„Poslední velká výluka začne v říjnu.“

Poslední na jak dlouho?

Alibaba

Odhadl bych to na 20 let.

kix

on se nebude dělat úsek u HK?

Alibaba

Bude, ale to je jiný kousek, než se dělá dneska.

hank

Na trati Č. Budějovice – Kájov – Volary/Nové Údolí to „dlouho“ trvalo 10 let.

Nejezdí Hradubice náhodou taky soukromníci? Že by se jim při každoročních výlukách hodilo pár klacků pod nohy?

Vlastně sorry, Arriva je dceřiná společnost DB, takže to nejsou žádní soukromníci…

Alibaba

Na trati Č. Budějovice – Kájov – Volary/Nové Údolí se dělali mezistaniční úseky? Řekl bych, že nee, tady se to dělá komplet. Chybí jen dodělat Opatovice (včetně) a Hradec (mimo*)

* nevím, jaké stavby bude Hradec součástí, jestli VOsek – Choceň v některé etapě nebo bude zcela samostatný.

hank

„Na trati Č. Budějovice – Kájov – Volary/Nové Údolí se dělali mezistaniční úseky? Řekl bych, že nee…“

Správně. S těmi se počkalo, až tam bude jezdit ten soukromník…

JiVe

letos

Radek Janata

A přitom to pořád nebude hotovo. Zbývá zdvoukolejnit úsek Opatovice-HK.

Vajgl

Ten zablokovali aktivisti, protože druhé koleji v cestě stojí alej stromečků. Takže to nebude nikdy, ale jinak prý ekologové železnici neblokují, jenom elektrizace do Zastávky pár let, teď zase koridor Kralupy-Nelahozeves, atd.

Dos22

Jenom paradoxně ta alej tam byla vysázena z důvodu, že se už tehdy počítalo s druhou kolejí, tak aby tam nebylo postaveno něco jiného.

hank

Když se v r. 1906 stavěla lokálka z Doudleb do Rokytnice v Orlických horách, tak se v Pěčíně kvůli tzv. drážnímu buku měnila trasa dráhy.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Dr%C3%A1%C5%BEn%C3%AD_buk

Buk tam stojí dodnes.

hank

„Jenom paradoxně ta alej tam byla vysázena z důvodu, že se už tehdy počítalo s druhou kolejí, tak aby tam nebylo postaveno něco jiného.“

Zdroj této informace?

Filip

„Výlukové jízdní řády jsou na stránkách Českých drah a Arrivy. Z Pardubic náhradní autobusy odjíždějí o 10 až 15 minut dříve než autobusy.“

…o 10 až 15 minut dříve než vlaky, ne, chtěl básník říci? 😃

Si to oprav! 😎

Dan

A „souvisí s modernizací trati úseku“ by taky chtělo trochu vylepšit 🙂

none

My se tady jednou umodernizujeme.

Alibaba

Takže se má do nekonečna jezdit 100 km/h a v zatíženém úseku má být jednokolejka?

none

Tak pardoooon. Ja uz 20 let jezdim jen Praha – Ostrava a tak jsem si nevsiml toho obrovskeho pokroku, ktery je zrejme na jinych tratich.

Cestovatel z Vysočiny

Je to snad už 7 let (nevím přesně, je to dávno), kdy v tomto krátkém úseku mezi dvěma městy začaly práce a výluky. Tenkrát by mě ani ve snu nenapadlo, jak dlouho se to potáhne. Tímto tempem budou tratě ubývat, protože se toho víc rozpadne než opraví. Není to výtka vůči SZ, je to obraz celé naší společnosti, která si hraje na to, že pracuje.

Jiří Kocurek

Mluvte sám za sebe – sám píšete, že jste tam na tu práci ani nešáhnul.

Gwann

Proč oduvodnujete neoduvodnitelne?

Jiří Kocurek

Ale jo, za dřívbylolípu byste tam nahnali polootroky na neplacené práce, při pokusu o útěk zastřelit, aby mladí dostali sežrat za datrum narození.

Jenže jste nedokázali postavit ani metr téhle dvojkolejky. Za 40 roků.

Vašek

Asi jste se rozepsal o vězních, kteří pracovali na obnově kolejí. Pro ČSD nebyli muklové vůbec levná pracovní síla. Musela být zajištěna pravidelná dovážka stravy, ostraha, doprava vězňů,…. Pro dráhu byli dražší, než vlastní zaměstnanci. Pište o tom, čemu rozumíte.

hank

„Není to výtka vůči SZ…“
…ale měla by být.

VIZEK2442

„Z Pardubic odjíždějí autobusy NAD o 10 až 15 minut dříve než autobusy.“

ItzFigo

Možná tím myslí linkové 🤷🏻‍♂️ (ironie)