Modernizace stanice Havířov může začít, zahrne i podchod do Šumbarku. Cena v tendru vzrostla na 3,4 miliardy
Železniční stanice Havířov. Pramen: Správa železnic
Modernizace umožní ukončit vybrané vlaky od Ostravy blíže centru Havířova.
Přes 3 miliardy za „barák“ to meli zavolat do řsd, třeba by jim to zajistili i pod miliardu. Takhle drahý nema řsd ani některé useky dalnic a to včetně mostů….. To staví ze zlata ne?
Podle zkušenosti vím, že ty levné(?) silniční stavby provází každý rok uzavírka a opravy loni opravovaného. Tudíž operovat s něčím takovým a nevidět souvislosti není moc prozíravé.
Daj další milijardu a koupí vertikální žaluzie.
Kdo to schválil tak do basy
A důvod?
To jestli bude stát třetinu tak je to přehnané
Kolik bylo účastníků v tendru? Jeden, dva?
Tři
A prodej jízdenek třeba delší dobu?třeba do 22:00hodin
Lístek si můžete koupit 24 hodin denně online a na měsíce dopředu anebo u průvodčího.
Jako, že by v pokladně někdo seděl, aby mezi 19 – 22 prodal třeba 2 jízdenky po 40 korunách? To by se vyplatilo.
Pokud je ve stanici uzavřená pokladna tak lze zakoupit lístek u průvodčího ve vlaku bez přirážky.
Ano, v pohodě jde koupit u průvodčího. Bez přirážky. K tomu, v dnešní online světě se dvakrát klikne a je to.
Co všechno za ty miliardy mohlo být…
Budou 2 opravená nástupiště a výtahy.
Podchod k Lidlu na Šumbark je asi nejvýznamnější přínos.
Které vlaky budou končit v Havířově střed?
Ty dva vložené sedlové Sp z Ostravy-Stodolní, co dnes vozí v průměru tak 8 lidí (možná díky prodloužení přibudou další 2 až 3 cestující…?)
Nebo tam začnou zkracovat vlaky od Ostravy jedoucí dnes až do Českého Těšína?
Dle dopravní technologie v dokumentaci bude na zast. Havířov-střed po roce 2025 končit 13 párů v prac. dny a 21 párů o víkendech linky S1B. Časový horizont pro roky 2025–2040: o Linka R61 (Opava –) Ostrava-Svinov – Ostrava hl. n. – Ostrava-Kunčice – Havířov – Český Těšín v rozsahu 15 párů vlaků v pracovní i nepracovní dny. Interval 60 minut. o Linka S1A (Opava –) Ostrava-Svinov – Ostrava hl. n. – Ostrava-Kunčice – Havířov – Český Těšín v rozsahu 20 párů vlaků v pracovní i nepracovní dny. Interval 60 minut, proklad s linkou S1B. o Linka S1B (Opava –) Ostrava-Svinov… Číst vice »
Jako mimo noci celodenně celotýdenně Ostrava – Havířov 3 vlaky za hodinu???
To je nějaký vtip?
Nebo technologické maximum?
Kdo by tím jezdil…
Už teď v tom úseku veze mnohdy vlak méně lidí než autobus po stejné, ale ve městě zastavující autobus…
Zdravím. Tak jen o Havířovu to samozřejmě není. A nebude. Jde o koncept kraje. Do toho nějaké záměry na této trati jsou i ze strany MD ČR. Poslední aktualizovaný plán kraje pro následující roky hovoří o záměru přetrasování S2 přes Havířov. To bude možné po dokončení zmíněné stavby a zároveň úseku státní hranice Čadca kam má S2 mimo jiné zajíždět. Tedy rychlé spojení z/do centra Ovy bez nutnosti přestupu na Hlavním na MHD z/do centra mimo jiné. Další vlak může být S1 Opava Havířov Střed (uvádělo se 16 párů v X a 8 párů víkend. Dále se hovoří o R61… Číst vice »
„Jinak přes týden zejména ta linka Havířov Ostrava 443 rychlík Úan často uvízne v neskutečném provozu v Ostravě a zpožďuje se.“
Protože je věčně rozkopaná Rudná. Co tam proboha pořád dělají? Jak dlouho už to je? 3 roky? Já už to automaticky objíždím přes Frýdeckou a 28. října.
Někdo to musí zaplatit, nakreslené to je pěkně. Papír snese všechno. Ještě vysvětlit lidem a nebo je donutit nejezdit busem na Hranečník. Nějak to máme v genech, a i když je poslední roky nutný přestup na Hrancu, tak pořád bus vítězí.
Já nechápu, jak může dát někdo minus za výtah z technické zprávy. Takhle kraj výhledovou dopravu opravdu zadal.
Zdravím. Mě taky padala brada z ceny když jsem si již v minulosti přečetl podobnou převzatou zprávu bez konkrétních věcí jen s obecnou informací o dvou nástupištích a podchodu na Šumbark. To je vlastně vše potřebné co lidi ( nešeotouše ) zajímá a stačí jim to. Vždyť ani ta mapa vlastně není úplná. Stavba by měla mimo jiné obsahovat : Mosty přes Lučinu. Nejsou ani na mapce. Havarijní stav. Mosty přes Ostravskou. Mezi mosty mimo jiné již začínají první kolejové spojky kvůli délce nákladních kolejí aby měly potřebnou požadovanou délku. Zřejmě se tedy změní i konfigurace kolejiště na obou stranách… Číst vice »
Máte dobrý přehled, upřesním jen pár drobností: -most Orlovská není zahrnut, bude investicí ŘSD. Původně se měl rekonstruovat +- ve stávajících rozměrech, s ohledem na (možná) brzkou stavbu obchvatu se u starého pouze upraví římsy a zábradlí. Nové mosty budou dva jednokolejné, proto bude připraveno těleso a podpěry TV pro budoucí snadné rozšíření osové vzdálenosti ze 4 na 5 m -nadjezd Fryštátská není součástí, most je ve správě města -bouda pro MUV asi zůstane. Obecně areál správy tratí bude bez zásahu, pouze tam vznikne technologická budova. kromě toho je v plánu nějaká související akci na nové oplocení areálu. -přikládám schéma… Číst vice »
Takže v těch miliardách není ani oprava mostů…???
:-)))))
To asi tedy nedojde ani moc ke zvýšení traťové rychlosti…
Ale jsou tam mosty všechny.
Fryštátská je nadjezd v Havířově Suché.
Orlovská tedy dva jednokolejné.👍
Byť formou jak uvádí projektant.
Ostatní mosty samozřejmě budou.
Rychlost bude cca 100 jako z Kunčic.
Dnes je po mostech přes Lučinu a Ostravskou rychlost asi 60 km.
Rychlost max cca 100 bude vlastně z Vítkovic přes Kunčice Bartovice a dále až po Havířov Suchá. 120/140 pak bude moct být po Těšín vyjma mostů v Chotěbuzi.
👍😀👍
Děkuji za doplnění.
Jen ta bouda. Jako pěst na oko….
ceny naprosto děsivé.
tenhle svinčík si zasluhuje důkladný průzkum a vykydání.
kolik by to mělo stát?
Tak k tomu je potřeba přinejmenším položkový výpis.
já nevím, zda to má stát tolik či jinak, jen vím naprosto přesně, že při podobných cenách by se vyplatilo celou železnici zrušit, neboť na ni zcela jistě nemáme.
za jedno – byť velké nádraží – a reko 4km trati – 3,4mld? WTF? Vzdyť tohle je cena víc než půlky zakázky na Moravie pro JMK.
Na jednu stranu se obvykle škudlí na vozidlech, jezdí buď klumpry nebo se proškrtávají jízdní řády k nepoužití a na druhou jedno pitomé nádraží 3,4 mld. Pak Třebová bude stát 30mld.
Obdobně jsem se vztekal už u té výpravní budovy v Pardubicích….prostě nesmyslné náklady.
Přesně, železnice si na sebe vůbec, prostě vůbec nevydělá… Ty šílené opravy nádraží, to je síla…
Podívejte se do zahraničí, kolik to tam stojí, zjistíte, že o dost míň a pak se podívejte, jak dlouho se u nás staví km trati, a jak dlouho v zahraničí a jak kvalitně.
Proč vše na železnici se vysoutezi za mnohem dražší, ale na silnici vse o dost levněji?
V souvislostí s Šumbarkem se používá předložka na Šumbark, místo do Šumbarku.
Nach Schumbarg? 🙂
To je stejné zvěrstvo jak na Prahu 6.
Ať se mě nikdo nezlobí, ale ty ceny jsou strašné a upřímně se divím, že to ministerstvu dopravy v čele s Martinem Kupkou nevadí a tolerují to.
Když se vláda rozhodla, že se vláda inflací promlci a ona zmizí sama. Je potřeba si uvědomit, že inflace za poslední 2,5 roku je v součtu cca 30%. To u téhle stavby dělá prakticky miliardu, tzn. v lednu 2021 by stavba stála 2,4 mld. Ona inflace se týká i veřejných zakázek.
To máte úplně stejné jako že rohlík stojí dnes 3,50 Kč a před těmi 2,5 lety stál 2,50kc.
To není zrovna příklad , který by se nabízel .
Rohlík se před 2,5 lety prodával za 1,90kc -7kc.
Dnes za 2,90kc -9kc.
Vše je otázka a nabídky.
Zjevně jim to vyhovuje – kam ty peníze jdou…
Z výstavby dálnic se už peníze odklánět přestaly.
Za méně peněz (2,5 mld.) bude například postaven celý nový 12km úsek dálnice D35 se 131 staveními objekty včetně 7 mostů atd.: https://zdopravy.cz/rsd-zacalo-se-stavbou-d35-z-janova-do-opatovce-dalsi-useky-soutezi-158305/
3.4 milijardy 😂
To je něco neuvěřitelného.
No..snad to bude k světu protože ty nástupiště a podchody jsou tragédie
Nerad vam beru vase iluze, ale to, ze neco je „tragedie“, je velkym podilem zapricineno udrzbou spravce a pristupem uzivatelu.
Novy podchod a nastupiste tedy chvíli budou vyvonene, ale pokud se nezmeni vyse zminene, tak to take po chvili bude tragedie.
Vzhledem k tomu, jakým směrem se otevírá podchod, lze snadno vyvodit, že to nebude dlouhá chvíle.
No, nevím, vidím na Lidl.
Kamerový systém a elektrické brány na dálkové ovládání, bez možnosti jimi cokoli prohodit.
Olomoucké přednádraží budiž jeden příklad za všechny…
Jaká tragédie? Je to prostě jen ve stavu, v jakém to bylo postaveno a je to v něm udržováno. (Nástupiště a zastřešení prošlo nedávno opravami) To je jako nadávat, že zámek nemá moderní vybavení.
Nástupiště snad bude nově 550mm, podchod dostane nové obložení nejspíš stejné s prodlouženou částí.
„jakým směrem se otevírá podchod,“
Stejným směrem je 150m vzdálený podjezd. Mění to něco na situaci?
V době dopravního klidu se podchod klidně může zavřít.