Modernizace silnice ze Znojma na Brno začne v dubnu, ŘSD uzavřelo smlouvu
Obchvat Lechovic. Foto: ŘSD
Spojnice k dálnici D52 je hlavní trasou mezi Znojmem a Brnem, přestavba má vylepšit zhruba sedm kilometrů dlouhý úsek.
Dělají si prdel nejméně zničený úsek a oni ho budou revitalizovat, kdyby raději opravili úsek od Znojma k tomu kruhovému objezdu nebo konečně pořádně opravili tu díru co je už přes 5 let před Suchohrdlami u Miroslavi i ten kruhový objezd je více dobitý než celý ten úsek
Ja si myslim, ze by tam melo byt D52, D53 a D38 od D1 az na statni hranici (serazeno podle stupne vyznamnosti pro celostatni dopravu). Toto protezovani dvoupruhu a tripruhu pripadne neschopnost RSD zrealizovat jejich pripravu a stavbu povazuji za nesmyslne a smutne.
Ten kruhový objezd může znamenat v budoucnu nebezpečné místo, zvlášť pro ty, co to tam úplně neznají. Z obou stran jsou dlouhé rovné úseky, které svádí k rychlé jízdě a najednou…
Pred kruháčom obvykle býva postupne znižovaná MPR na 70, 50, 30, takže by to človek mal čakať.. mne to príde stále lepšie ako ked niekto prefrčí 100kou križovatku a ani nevie že cez nejakú prešiel.
A vy jezdíte do míst, kde to neznáte jako čuně?
Co je tohle za manýry?
Pro mě to rozhodně problém není, nemluvím tady o sobě. Moje manýry jsou rozhodně v pořádku a tam kde to neznám rozhodně rychle nejezdím, obecně rychle nejezdím. Mluvím o hypotetické situaci, kdy se nějaký řidič nechá ukolébat dlouhou rovinkou a např. za snížení viditelnosti přehlédne dopravní značení, takže asi tak.
Když by za snížené viditelnosti srazil auto na stykové křižovatce, bylo by to lepší? A nebo kdyby to nebyl kruhový objezd, ale zatáčka, měla by se také odstranit?
Negativ. Sakra nebezpecne misto to bylo pred tim, nez tam ten kruhak udelali. Odbocit z Dyje na Znojmo nebo ze Suchordli (Suchohrdel? musim se zeptat mistnich..) na Brno bylo mnohdy velmi odrzkoidni.
Spisovne je ze Suchohdrli, ale mistnaci rikaji hantecem i ze Suchohrdel 🙂
Jako takhle je predstava? https://www.youtube.com/watch?v=aQw9HcvIo_o&ab_channel=BloombergQuicktake%3ANow
Spojnice moravské metropole s druhým největším jihooravským mšstem s návazností na rakouskou S3 si zaslouží čtyřpruh.
A proč ne rychlou trať?
A proč ne obojí?
Protože nejsou neomezené zdroje a silnice tam už je.
Ta se prověřuje – odbočka z ferdinandky od Unkovic.
Rychlá trať prakticky odnikud nikam? A to má být jako efektivní? Jako ano, kdyby novostavba na zelené louce nestála majlant tak snad, ale zatím nemáme na užitečnější úseky.
Zato ty navrhované/požadované další dva pruhy od přispěvatele Tomáš Gottschalk se budou vznášet, aby nebyly na zelené louce?
A od nikud nikam jsem nepsal, samozřejmě by to bylo někde od Vranovic (sjezd z VRT) až po cca Novosedly (připojení na současnou trať, kde pak trasování by do Znojma už s drobnými přeložkami 160 zvládnout mohlo).
Slušná rovná silnice s tím občas stoupacím pruhem by pro danou denní frekvenci taky mohla stačit… plus nebudete muset řešit problém kde vzít přidruženou silnici neznámkovou… (udělat to úplně bez alternativy není dobré, nejde jen o šetřílky ale i o vozidla která na vyšší nesmějí)…
Celé je to nějaké divné. Nejen tento úsek, ale celá I53 je nějak divně koncipovaná. Na některých místech MUK a do toho zas kruhák. To samé s obchvatem Znojma (pokud ho kdy dokončí), Je to v podstatě dálnice, MUK pomalu i na místech, kde postrádají smysl, ale Kasárenskou křižovatku chtějí řešit kruhákem. Přitom tam by se ta MUK hodila víc, protože se tam rozdělují dva velké přepravní proudy. A těch nehod, co tam bylo.
Pořád nechápu tu „naši“ nesnášenlivost ke kruhovým objezdům. Právě tam, kde se střetává vícero dopravních proudů jsou kruhové objezdy to správné řešení. MUK se na takových silnicích hodí spíš do míst, kde takové intenzity z vedlejších směrů nejsou. Ve městech jsou pak kruhové objezdy vůbec chtěné protože těch dopravních proudů se tam kříží spousta a MUK jsou nevhodné protože zabírají hodně místa.
Do města klidně světelnou. Nedovedu si představit kruháč na I.P. Pavlova nebo na Kolišti.
Mimo město kruháč tam, kde jsou přibližně stejné počty vozidel ve třech a více směrech, a přdevším tam, kde se mění přednost v jízdě. Viz 47 x 430 u Kojetína, kde je ta bývalá jednička vedlejší. Od stavby kruháče snad žádná vážnější nehoda.
Tak nemusíte hned argumentovat nejvytíženější úrovňovou křižovatkou v republice, kde se ještě mísí tramvaje a auta 😉 Ale i tak je fakt, že mnoho světelných křižovatek v Praze by mohlo být nahrazeno kruhovými objezdy. Alespoň by to zpomalilo průjezd centrem města (což je z mnoha ohledů chtěné).
Když jsem mluvil o městech, měl jsem na mysli špíše něco jako I/9 a I/15, či mnoho kruhových objezdů na II/611, I/2 a II/113, I/18 a II/105, atd.
Jinak souhlas, křížení I/47 I/430 je dobrý příklad.
To není žádná naše nesnášenlivost. To je jen frustrace těch, kteří nemají na to, aby se naučili okružními křižovatkami správně projíždět. Já osobně neznám nikoho, kdo by kruháky neměl rád.
Zajeďte si např. do Nového Jíčína, tam byste možná byl ve svém živlu. 🙂
https://mapy.cz/zakladni?x=18.0098916&y=49.5967236&z=16&l=0
V pořádku, tak má vypadat průjezd silnice I. třídy skrze město, když už tamtudy musí vést. Lepší než semafory.
MÚK kruháš plně nahradí, na této silnici je místa dost, takže jediný argument je holt cena. Chápu že to může rozhodnout, ale nemalujme si tu že je kruháč lepší…
Zastaraly projekt se docka realizace… No aspon neco, ale na dnesni intenzity to proste stacit nebude ani pote. Kor s D52 v naprostem nedohlednu.
Ale správné řešení je D52 popohnat, ne odvést prostředky…
Lepší si nasypat do očí písek, než se dívat nato, co se mezi Pohořelicema a Znojmem chystá.
Tato silnice si zaslouží 2+1 v celé délce.
Jednoznačně. Jenže to by to nemohlo připravovat ŘSD Brno. V roce 2022 stavět něco, co má projekt jak z 90.let je jejich specialita. Na tomto úseku navíc vznikne i kruháč namísto MÚK, to už je úplně mimo.
Možná je ŘSD rádo, že akce prošla k realizaci, byť v této skromné „archivní“ variantě.
Pokud by se vše mělo teď aktualizovat dle vašich velkorysých přání, došlo by minimálně díky schvalovacím procedurám k časovému skluzu, zcela jistě k nárůstu ceny a by to v této nejisté době s největší pravděpodobností mohlo také znamenat „pouhé“ odložení akce na dobu, až zase někdy budou prachy.
To nepochybně. Když ale vidím, že bude „rozšíření na 11,5 m“, tak to naopak signalizuje morálně hluboce zastaralé koncepční uspořádání dvoupruh se širokými zpevněnými krajnicemi. Tahle kategorie S 11,5 je kategorie v jiných zemích dávno opuštěná, leč naše ŘSD ji stále miluje, mj. i proto, že je formálně zanesena v územních plánech obcí. Přitom by stačilo poměrně málo a zmíněný třípruh by vzniknout mohl (na zpevnění 12,50 – 13,00 m už to jde), navíc četnost těžkých nehod je u tohoto uspořádání cca třikrát nižší.
To ovšem platí pro celou republiku, ze záhadných důvodů tu existuje prakticky jen S11,5 a pak až D25,5 něco „mezi“ je ojedinělá vyjímka… určitě je to teoreticky podložené, já ovšem takovou informaci hledal opakovaně marně.
Celkem běžná je i kategorie S24,5.
S aktuální normou bude 2+1 přibývat. Jejich hlavní problém je ale v tom, že nezvyšují kapacitu, ale jen kvalitu dopravy.
To rozhodně není pravda, dlouho se uvažovalo, že v nové normě S11,5 zruší.
Nakonec ji vzali na milost, protože diky šiřokým krajnicím je tam výrazně nižší riziko čelního střetu než na S9,5. Prostě v nouzi to dokáže zafungovat jako takový neoficiální 3-4pruh a ty auta se tam nějak vyhnou.
Já bych řekl, že i 2+2 by obstálo – jinde se pro stejné intenzity, které I/53 má (9-14 tisíc aut denně) plánuje dálnice, přestože doporučením pro její stavbu by měly být intenzity okolo 20 tisíc aut denně. Ale to by muselo být Znojmo krajské město, že plánovači z ŘSD ?! OK, tady by 2+1 fakt stačit mohlo. Jenže to by se nesmělo plánovat jen na 10% cesty – ale důsledně po celé délce… Alespoň MÚK jste mohli důsledně na modernizované I/53 plánovat. Třeba, že zrovna u Branišovicích na dostupných plánech ŘSD MÚK zcela chybí, a to mi opravdu hlava nebere…… Číst vice »
Branišovice mrzí asi nejvíc. A dále udělat přeložku mimo Kašenec a napojit ho od křižovatky na úrovni Miroslavi.
A kolik jste ochotný platit silniční daň?
No, vzhledem k přerozdělování daní obecně daně celkově…
Tak celkově to právě nestačí a silniční doprava je v tomto ohledu bezedná.