Modernizace pardubického uzlu dostala stavební povolení, povede ji Eurovia
Železniční stanice Pardubice hl. n. před zahájením modernizace. Pramen: Správa železnic
Jedna z největších železničních staveb v republice dostala zelenou.
Odbočkám Opočínek a Černá za Bory se jistá klika opět úspěšně ubránila…?
Jen doufám, že rekonstrukce se nedotkne legendárního Krychliče, aby si zachoval svůj vzhled a image!
https://cs.wikipedia.org/wiki/Krychli%C4%8D
Krychlič alias Herr Dr. Kulhánek je neměnný úkaz z Nemošic a dle vyjádření sousedů žádnou rekonstruci neplánuje 🙂 Každopádně přivítal nadchod nad tratí
A co Medlešická spojka? To ji už SŽ definitivně odpískala? Ta úvrať v Rosicích je přece hloupá…
To je zatím víc než mrtvé, je tam odpor obcí ležících u ní.
Myslim, ze zejmena Ostresan…
Jen stále nechápu co na tom stojí takové těžké peníze, není to tak velký nádraží a k tomu budova spolkne ještě několik miliard. Za ty peníze by mohli vykopat tunel od možná nového budoucí OC přes terminál a nádraží až směrem na duklu. K tomu ten divný nadchod 🙁 i když lepší než nic a ten stejně asi není součástí této zakázky.
Chlapče a můžeš konkrétně jmenovat, která nádraží mimo Prahu jsou větší ať už budovami, kolejemi a celkových provozem ?
Koukám, ze tady se začal vyjádřit každej Lojza ke všemu a stále…
Pardubické hlavní je velké nádraží. O tom není sporu. Srovnatelných, či větších u nás moc není. Tipnu si (z pohledu laika) Plzeň, Most, Ústí n. L., Praha*, Nymburk, Česká Třebová, Olomouc, Přerov, Brno*, Břeclav, Ostrava*, Bohumín. (* – celý uzel).
Další velká uhelně-průmyslová nádraží v SZ Čechách úmyslně pomíjím)
Zrovna nedávno tu někdo dával do diskuze srovnání Pardubic a Plzně na počet obsloužených vlaků a Plzeň byla dosti vzadu. Jsem stejný laik jako Vy, nemohl by tohle diskuzní vlákno převzít expert ? Děkuji.
Výhybka S49 JP 1:9-190, pro 40 km/h do obdočky se dá pořídit za 160 000 Kč. S poznámkou, že je velmi málo jetá, zato bez pražců. A bude úplně k ničemu.
Nová výhybka J60E2 1:14-760 stojí údajně 3,4 mega. Bude jich potřeba stovka. To máte 430 mil. Kč a ještě jste nezaplatil ani dopravu, natož osazení a zapojení, což údajně vyjde na 2 miliony/kus. Plus kabeláž k výhybce- Půl miliardy jak nic.
No příštích tři – pět let bude trať z Prahy na Ostravu dost o nervy.. Začíná nám Velim – Poříčany, uzel pardubky, příští rok Choceň uhersko, Ústí – Choceň letos pak za dva roky Třebová.. Přerov už snad bude hotový.. A daal nám začnou akce BC Polom- Suchdol a ještě jjednna myslím…. Bude to o nervy…
Představa dlouhodobého jednokolejného provozu Pardubice-Přelouč nebo Pardubice-Kostěnice je dost děsivá. Neplánují se po dobu stavby dočasné výhybny, aby se nemuselo jednokolejně jezdit přes celé úseky až do Přelouče a Kostěnic?
Zkuste poslat mail na správu železnic, mě zatím na každý dotaz docela rychle odpověděli a i věcně, včetně tabulek, či nějakých plánků.
Mě by fakt zajímalo který rok se dožijeme bezvýlukového stavu a dojezdu drtivé většiny vlaků mezi Prahou a Ostravou se zpožděním do 5 minut.
Nedodržování jízdních řádů není ani tak problém existencí výluk, ty mají všude na světě, jakožto spíš dlouhodobého plánování jízdních řádů.
Teď na 20 let starých úsecích koridoru začínají „rekoridorizace“, kde se dodělává to, na čem se tenkrát ušetřilo (plná peronizace, tu tam oblouk, snad i mosty místo přejezdů) a vyměňuje se, co už se opotřebovalo provozem. Takže pokud každých 20 let bude podobná akce v trvání dvě stavební sezóny, tak jen pro udržitelný stav bude muset být permanentně rozkopáno 10 % délky hlavních tratí. Já tam bezvýlukový stav nevidím ani náhodou. Vy jo?
Spíš jde o to, že náš 1. koridor v úseku Praha – Kolín ( – Třebová) dostává velmi intenzivně na prdel. Ani bych se nedivil, kdyby to byl nejpřetíženější kus železnice v celé střední Evropě. Provoz jak v Německu, kapacita trati jak na Balkáně. Výhybky vykotlané, koleje ojeté, že se až divím že to pořád vychází na 160 km/h.
Tady už dávno měly existovat další dvě koleje.
Ještě že jsem maturoval loni…
To bych do Krnova asi dojížděl déle než 6 hodin…
Nekecame, makáme:-)
A co krajské město Zlín? Kdy se začne něco dít i tady? Vždyť je to naprostá katastrofa a ostuda.
Se zeptejte na radnici, proč tu stavbu bojkotují.
Pán v případě zlínky plače na špatném hrobě
V dosahu zlínské MHD je hlavní trať a nádraží v Otrokovicích, tak si nestěžujte, prosím. Co mají říkat například na Liberecku?
Tak nic proti Gotwaldovu, ale máme významnější vlakové destinace
Tak směle do toho! Další větší nádraží v okolí Prahy, které výrazně prokoukne – třeba i toto časem pomůže lehce pomůže nakopnout provoz na letišti Praha-Pardubice… Další nádraží na okraji Prahy v Berouně se povedlo – ještě opravit tu nádražní budovu.. Nádraží Praha-Vršovice se sice velmi šnečím tempem ale přeci jen vylupuje do krásy – ikdyž je to brutální nízkonákladovka bez eskalátorů a bez výtahů – jen schody a šikmé rampy z prodlouženého podchodu… Pikoška: mluvil jsem s jednou starou paní na nuselské straně vršovického nádraží – prodloužení podchodu do Nuslí jim slibovali už když se do jejich domu stěhovali… Číst vice »
To „okolí Prahy“ mne zaujalo – je to po kolejích 104 km. Ústí nad Labem (106 km) je taky okolí Prahy?
„Praha… Kde to je?“ „Ve Vídni.“
Pardubice jsou v dojezdové vzdálenosti pod hodinu, takže bych je za okolí ještě bral. Do Ústí už se člověk za hodinu nedostane, to už je daleko. Holt je naše země malá, takže okolí hlavního města může sahat skoro až k hranicím a se zrychlující se dopravou se budou vzdálenosti pocitově opět krátit.
To bude, když vlak s cestovní rychlostí 200-230 km/h ujede 110 km za 50 minut…
Tak třeba z Řep je to do centra na Václavák tramvají půl hodiny, z Modřan je to tramvají skoro třičtvrtě hodiny, z Pardubic je to do centra (na Hlavák =100 metrů od Václaváku) ani ne hoďka vlakem … Do přibližně 100 km/hodinu cesty se jedná defacto o příměstskou dopravu ať se někomu líbí nebo nelíbí.. to že to u nás hlavní tratě vymetají každou zatáčku (trať podél Labe do Ústí nad Labem, trať u Budějovic) je historické dědictví kdy se civilizovalo Slovensko a na tratě do Čech kolem Prahy už nezbylo… Po vybudování rychlotratě bude trasa Ústí nad Labem –… Číst vice »
Nic proti Varům, ale dokud nebudou opraveny všechny tratě kolem Prahy (+ novostavby na Brno/Drážďany/Beroun/Benešov/Liberec), tak to fakt nebude priorita. Tzn. nikdy. Na druhou stranu Chomutov i Vary se mohou o hodinu přiblížit díky VRT na Drážďany (s odboučkou na Most), takže dojde minimálně ke srovnání JD s busem…
Na VRT Praha – Ústí se dostanete na 30 min. Ten vlak musí nejdřív vyjet z Prahy, pak se rozjet a nakonec zase brzdit do Ústí. Navíc je nutno počítat s nějakými systémovými časy pro jízdní řády.
Jinak souhlas, jen je ještě potřeba připočíst čas na dostání se na nádraží v Ústí nebo Pardubicích. Takže reálně se dá dostat na časy jako když dojíždíte za prací na druhou stranu Prahy.
Podle krajů asi je, když je nutné, aby tam jezdil z Prahy slon…
Nadchod z Dukly na nádraží slibovaly úřady již při otevírání nového pardubického nádraží, dá se to dohledat v zápisech místních komisi z Dukly a Skřivánku. Víc jak 60 let planých slibů…
Tak problem byl rok 1960
Vse postavené do te doby bylo vcelku velkorysé. Poté již komanči v HK vše osekaváli na okresní úroveň
No nevím, jestli bych úplně básnil o tom, jak se ty opravy nádraží povedly. Sice by rozhodně mohlo být ještě hůře, ale například takový Beroun se docela odflákl. Ten průjezd a výjezdy ze stanice jsou dost low cost řešení, určitě se to mohlo udělat na víc jak 100 km/h, zastřešení na ostrovních nástupištích je taky dost krátké.
To je pravda. Stanice (Pardubice), kde všechny vlaky zastavují se modernizuje na průjezd ze 100 na 160 km/h a stanice (Beroun), kde expresy nezastavují a tudíž by se zvýšená průjezdná rychlost využila, se modernizuje na pouhých 100 km/h…
Nemyslím si, že průjezd na 130 by byl dražší. Problémem je oblouk před nádražím, tam víc jak 95 jezdit nepůjde.
Ještě dotáhnout veřejnou dopravu po kolejích na letiště v Pardubicích.
Pro ty čtyři letadla týdně posílat vlak? K terminálu jezdí speciální linka MHD, o pár metrů dál je zastávka, odkud jezdí další linky.
O tom má smysl uvažovat, až bude do Pardubic létat dostatek cestujících. Za současného stavu jednoho letu denně úplně stačí MHD a pro cestující z východu přímý autobus od terminálu do Prahy.
Prave naopak. Az to bude vlakem z centra Prahy na vychodni letiste tech 60 minut, pak tam budou desitky letadel denne…
Něco jako Mošnov? 😀
Přímý autobus do Prahy? To jako vážně když na koridoru Praha – Pardubice jede 450 vlaků denně??? Zapni mozek…
Do Prahy letá mnohem víc lidí a koleje tam nevedou. Tak bych si tady nedělal moc velké iluze 😉
A kudy byste to tam chtěl vézt?
Současná vlečka končí nedaleko terminálu a místo na protažení koleje až k terminálu tam je, takže by dalo dojet vlakem pomalu až ke dveřím letiště. Otázkou ale je, jakou trasu by ty vlaky jezdily. Aby to byly jen spoje PA hl.n. – PA letiště, je při současném minimálním počtu letů ekonomický nesmysl. Aby to byly závleky vlaků z Chrudimi, to je ještě větší nesmysl, protože by to vyhnalo všechny ostatní cestující. A prodloužení trati někam dál je nereálné, protože není kam.
Díky za odpověď,jen pro upřesnění máte na mysli vlečku, že závodiště, co se po ní občas jezdí s náklady?
I při vyšších počtech letů by byl nesmysl táhnout extra vlaky Hlavní – letiště, už tak je úsek hlavní – Rosice dost vytížen, a i když se vybuduje druhý most, tak to moc nepomůže a zafláknout kapacitu dalšími vlaky by nebylo rozumné.
Ano, myslel jsem tuhle. vlečku Při aviatických poutích po ní jezdí i osobní doprava, takže existuje i praktická zkušenost s dopravou osob na letiště. Problém je skutečně především v ekonomice pravidelného provozu, kde nevidím finančně únosné řešení, počet cestujících na pardubickém letišti je a dlouho ještě bude na kapacitu vlaku příliš malý.
Osobně si myslím, že nejjednodušším je a dlouho ještě zůstane přímý autobus Letiště Pardubice – Praha. Už jen proto, že se neřídí jízdním řádem, ale čeká na přílety.
Souhlasím, že tam autobus je dostačující a dlouho i bude.
Jedna taková železniční trať se postavila na mošnovské letiště…
Táhnout tramvaj Vrchlického Sady je jedna z největších urbanistických prasáren, co jsem za poslední dobu viděl. Přesně v kvalitě a myšlení pražské magistrály – zničit vše, co za něco stojí a vytvořit nechutné ošklivé a přitom nefunkční místo.
ta trať sice není uplně odmyšlená – ale je naděje, že s její výstavbou zmizí ty desítky špín a feťáků, co se tam nteď povalujou na těch lavičkách kolem hlavního cca 100m dlouhýho chodníku od budovy nádraží k tramvajový zastávce… Zkušenost z jiných lokalit je pozitivní – postavením OC Quadrio nad stanicí Národní Třída se celá oblast absolutně vyčistila (zlepšení o 95=100%), Oblast na stanicí metra Anděl i OC Nový Smíchov – (zlepšení o 95-100%), komerční využití budov Hl.n. (zlepšení v létě taky o cca 100%, v zimě jen u zídky dovstupu do metra jinak čisto..Jedná se v centru o… Číst vice »
Ještě by to chtělo něco postavit na Florenci. Zejména večer je tam přestup z tramvaje na metro je docela silný zážitek.
Tam do toho háže vidle Praha – bují se krátkodobého uzavření výstupů z přestupní stanice metra Florenc B i Florenc C – je tam autobusový nádraží pro dálkovou a mezinárodní dopravu…
ale 1 stanici tramvají (nebo cca 100 m pěšky) je před Masaryčkou vstup do stanice metra Náměstí Republiky…
Uff, jeste ze my v Brne, na okraji Vidne jsmee v pohode a budeme mit nadrazi nove a tedy tyhle vase vesnicke zastavky na jakychsi lokalkach nas nemusi zajimat…
no ale pokud se to pidi letištátko nebude jmenovat Vienna – North – tak tam stejně nic lítat nebude…