Proměna koridoru na česko-slovenské hranici finišuje, nepojede většina přímých vlaků Praha – Bratislava
Práce na modernizaci úseku Lanžhot - st. hranice, stav léto 2023. Foto: Skanska
Během nepřetržité výluky dojde k napojování nového mostu přes řeku Moravu.
A my nákladní dopravci si můžeme jít třeba políbit p…….
Tak návrat “sukapendlu” má smysl dost omezeny, to je nejspíš pravda. Ale takové prodlouzeni bratislavských REx cca na proklad EC (v BV pripoj na Vindobony) by určitě mělo něco do sebe…
Momentálne nepremávajú žiadne RExy na Kúty, takže nie je čo predĺžiť. Aj keď ako nápad je to dobré, viem si tam predstaviť nejaké InterPantery.. Na druhej strane je otázne, aký by mali tie vlaky vyťaženosť.
EC od Přerova do Bratislavy dává smysl posílat přes Holíč, ale od Brna přes BV a HO už moc ne. Nebylo by lepší jezdit dočasně z Prahy přes Olomouc a Otrokovice?
Jenže to by pak byl problém pro cestující z/do Brna. Jednak by pak neměli žádné spojení na Blavu a dvak by se tím prakticky zrušila půlka dálkových vlaků Praha-Brno.
Je překvapivé, že žádnému z diskutujících nevadí, že mezinárodní trať se uzavře na tak dlouhou dobu, ačkoliv se staví v zásadě v lese stranou lidských sídel a mohlo by se stavět 24 hodin denně/ý dnů v týdnu.
Jak dlouho by asi dnes trvala akce „7 dnů v tunelech“ z let 1984/1985 ?
Zrovna 80. léta, kdy železnice vypadala tak, jak vypadala bych tu za příklad vážně nedával…
Ve všeobecnosti máte pravdu, ale několik akcí tam bylo velmi zajímavých ……a to nejen časově.
Má někdo prosím info, jestli jsou po skončení výluky v plánu Os vlaky Břeclav-Lanžhot(-Kúty)?
Ne obsluha BV-Lanžhot autobus 572 , ani před modernizací nebyl zájem cestujících Lanžhot -Kúty a SK nemají zájem ani o integraci jako např Myjava-Velká nad Veličkou.
Ale jako záminka ke zrušení posloužily ty stavební práce vcelku dobře. 🙂
Na přepravu 3 cestujících není třeba sólo vlak, když souběžně jede vlak. A dle sčítání platících cestujících je to totální katastrofa ,spoji jezdily výceméně držitelé režijek.To jen pro úplnost.
Jedná se VHO a ne individuální dopravu.
Nechápu, na jakou část mého příspěvku takto mimoběžně reagujete.
No to chci vidět ty Railjety. Vždyť teď budou muset pobrat skoro dvojnásobek cestujících a ani nejdou pořádně prodloužit…
Prodloužit jsou, ideálně druhým railjetem 😉
Nicméně jde to prodloužit i extra vozy připojenýma na konec. Jenže na to jaksi v Břeclavi není čas.
Pokud připojíte vozidla na konec vlaku za HV, stane se z něj vložené vozidlo tzn. Vmax 100km/h. Vozidla by bylo možné přidat jen za řídící vůz.
Je zvláštní že v Rakousku na síti ÖBB Infrastruktur není problém spojit dva railjety a pořád jet 200 km/h
To by nějaké extra railjety museli mít 😉
Viděl jsem že se už některé mezi Prahou a Břeclavi prodlužují, ale dělají to i s Railjety ÖBB? Zrovna ty by to potřebovaly. 4 vozy 2. třídy jako spojnice Prahy, Brna, Vídně a nyní i Bratislavy a Budapešti je docela masakr…
To môžem len potvrdiť
„Aby se v souvislosti s delší jízdní dobou nepřenášela zpoždění dále do českého a slovenského vnitrozemí…,“ uvedly České dráhy v tiskové zprávě.
To už se děje dnes. Hungarie mi přijdou jako nejméně spolehlivé vlaky na síti ZSSK a největší ostuda. Kdo chce jet třeba do Komárna, fakt netuší do poslední chvíle, jestli mu ujede připoj v NZ, či BA, nebo ne.
Totéž opačným směrem třeba v Břeclavi.
Ok. Tohle nemám zapotřebí a nemám ani čas si hrát na šotouška, jak doporučuje p. Ješeta. Letos tedy všechny další cesty na Slovensko a do Maďarska už pouze autem. Sorry jako…..
Vážně budeš brečet kvůli toho, že se dělá modernizace trati?
Tak díky, že jsme se o tom dozvěděli.
Ono to sice potrvá 13 dnů, ale samozřejmě každý si může užívat kvality D1 dle libosti.
Chápu, že místní šotoušstvo dostává orgasmy, že se podívá s EC do Holíče nad Moravou, ale já je teda nemám. BTW v relaci Praha-Bratislava nebo Praha-Nové Zámky se auto vyplatí jak časově tak cenově i při nevýlukových jízdních dobách a teď s tou dobou o hodinu delší je to skutečný výsměch. Tak si nechte poznámky o kvalitách D1 laskavě od cesty
Myslím, že Vy a Vám podobní, nikomu jako spolucestující chybět nebudou 😉
Protože 2 týdny dlouho dopředu plánovaná výluka a o hodinu delší cesta do Blavy, tak vy po zbytek roku budete jezdit autem?
OK, takže až vás dvakrát zastaví hodinová kolona na dálnici z jakéhokoliv důvodu, začnete chodit pěšky, že?
Aspoň tedy dle vaší logiky..
Taky nechápu, proč to udělali takhle debilně, chci vidět ty railjety, to bude kvalitka cestování
Plánuje sa niekedy urobiť železničný „obchvat“ Břeclavi, aby vlaky od Bratislavy mohli priamo pokračovať na Brno? Tým by sa skrátila vzdialenosť a nemuseli by vlaky spomalovať. Platilo by to to pre nákladné aj v budúcnosti vysokorýchlostné vlaky.
V Břeclavi jsou ovšem důležité přestupní vazby.
No ale zase v Brně hlavním nádraží jsou ještě důležitější přestupní uzly, ale některé VRT tam zajíždět nebudou (terminál Vídeňská).
Jo, a taky je to pěkný nesmysl.
No ale predsa tam nemusí zastavovať každý rýchlik a už
vôbec nie nákladný vlak. Na https://openrailwaymap.org/ je vidieť prepad rýchlosti až na 50km-h v stanici Breclav. Vzdialenost sa skráti o 4km, ak by sa nemuselo ísť cez Breclav. Všetci majú veľké reči o presune nákladu na železnice z diaľníc, ale pokiaľ sa preto nevybuduje infrštruktúra, tak sa nič nezmení. Predstavte si, ako by vezerali diaľnice, keby museli viesť cez mestá. Možno si niekto povie,je skrátenie to iba o 4km, ale tým sa zvýši aj celková kapacita.
Este mapa co mam presne namysli: https://en.mapy.cz/s/momevahavu
Břes Břeclav tam vidím i trasy na 80 km/h…
Ospravedlňujem sa, slabo som si priblížil mapu. Pri veľkom priblížení vidím aj možnosť 80km/h na dvoch koľjniciach cez Breclav.
Tak tím nákladní vlak ušetří nějaké 2 až 3 minuty, oproti průjezdu jako dneska. Zastavující EC/IC stejně tak.
Výhybky by byly na 80 nebo 120 km/h do odbočky?
Nehledě na to, že v Břeclavi je přestupní vazba z Budapešti do Varšavy, tohle vám nikdo nebude šmajdat pěšky z terminálu u D2, po Lidické už tuplem ne, jen proto aby ztratil hodinu, ale někdo to měl o 2 minuty rychlejší.
Znovu, ja píšem o nezastavovaní niektorých vlakov. Žiadne chodenie peši v Breclavi. Veď predsa nezastavujú všetky autobusi na trase Bratislava – Brno v Breclavi, tak prečo by mali vlaky? Pretože je to tak doteraz a musí to byť navždy? Veď tri munúty ušetrím objazdom Breclavi a ďaľšie dve minúty nezastavením v Břeclavi, teda spolu aspoň 5 minút. Idú sa stavať rýchlotrate za stovky mld korún a pritom „lacné“ riešenie v postavení 2,5km novej trate na rovine je strašný problém.
Od Blavy se dá jak na Brno tak na Přerov durch min 80km/h.
Kolik těch vlaků dnes opravdu jezdí durch bez zastavení?
NEXy, ale těm je 80 nebo 120 km/h vcelku jedno, hlavně když nemusí zastavit kvůli tomu, že někdo nadšeně objíždí vagon (043, Btn, …) motorákem.
To by mělo skončit s nástupem Arrivy. Pak už bude veškerá osobní doprava končící/začínající/úvraťující v Břeclavi obsluhovaná jednotkama popř. vratýma soupravama
Žádný, všechno musí dostat rozkaz.
Není kudy, lužní lesy.
Ale na silniční obchvaty místo je. 😉
Tak toto by som ja veľmi uvítala keďže do Brna cestujem pomerne často a tie prestupy v Breclavi má fakt irituju, kks .. je až nepochopiteľné že cestujúci z Bratislavy do Brna nemôže jazdiť priamou cestou a pritom sa EC .. EX .. a stojí to aj tam kde by to stáť nemalo 🤦
Pořád nechápu, proč se tak zuby nehty brání oficiálnímu zastavení v Hodoníně….kdyz tam stejně stát musí (to ale normální cestující nemusí pochopit) . Krásně by se tak dodrzely přestupy od Přerova. To ovsem jako obvykle v Praze nikoho nezajímá, tak vzdálenou gubernii nemají na mapě a pro CDP by to byl nezkousnutelný oříšek.
Přesně tak. Mohlo to být z Olomouce do Bratislavy za 3 hodiny, ale někdo si tam řekl, že 5 je mnohem lepší čas🙃 no nic, kdo může pojede autem
No jo no, kdyz ono se za zastavení pro výstup a nástup cestujících platí pěkné pálky.
Ty důvodu mohou být jak dopravní (např. potřeba dopravních úkonů mimo nástupiště), tak přepravní (tarifikace do bodu Hodonín atp.).
Můžete to prosím přeložit ze šotouštiny do češtiny? 🙂 Co konkrétního si za těmi dopravními úkony mimo nástupiště nebo tarifikací si můžu předtsavit?
Na vlak od Brna bývá při výlukách a odklonech v Břeclavi přivěšena druhá lokomotiva, která vlak odtáhne do Hodonína, tam se odvěsí a vlak pokračuje na Holíč. Opačně je to to samé, dělá se to kvůli úspory času při úvratích v Břeclavi a Hodoníně, je to rychlejší než pokaždé objíždět soupravu.
ale to nebrání nástupu a výstupu cestujících, ne? odvěšení stojí nějaký čas tak jako tak a lze provádět u perónu
To je pravda. Kde vůbec ty odklony skutečně v Hodoníně při svěšování a odvěšování stojí?
Posledně to tahali až k nástupišti. Jen jim občas docházely nástupní hrany.
OK, pokud jim chybí v dané časy nástupní hrany, pak to jako důvod chápu.
Nelze,nejsou nástupiště, ani délka u nástupiště.
Právě. Ty extra lokomotivy jen vysvětlují nutnost zastavit v Hodoníně. Ale nevysvětlují důvod, proč „když už se tam stejně teda zastavuje, což nerozporujeme – nevysvětlují důvod proč v Hodoníně nemůžou vystupovat cestující.
Na takové důvody nedovolení výstupu a nástupu cestujících se zde ptáme 🙂
Jestli není volné nástupiště pro vlak navíc, tak stačilo napsat, že souprava nezajíždí k peronu, není volný peron.
„tarifikace do bodu Hodonín“ – to je opravdu nepřekonatelný problém, vesmírný výtah a trisekce kruhu.
pardon: trisekce úhlu.
Při úrovni zabezpečení lokálky Kouty-Holíč-Hodonín a množství vlaků pro odklon jak osobních tak nákladních bych se nedivil, kdyby tady došlo k selhání lidského faktoru a následnému kolapsu.
Nemáte vůbec představu o zab. zář. Hodonin- Holic.Trat fungovala při plném vytížení, několik měsíců při tornádu. Nic se tam nestalo.
Dne 21.05.2022 spadlo trolejové vedení.
Zabezpečovacie zariadenie V ŽST Holíč nad Moravou je staniční zabezpečovací zařízení 1. kategorie –světelná návěstidla nezávislá na poloze výhybek, místně stavěné výhybky
To není pro stálej provoz..
Jezdí ve sledu x vlaku Hod.- K. Holič min. křižování, max. Lv. Je fakt, ze při os. dopr. Skalica- Hol.- K. je to problém.