Proměna koridoru na česko-slovenské hranici finišuje, nepojede většina přímých vlaků Praha – Bratislava

Práce na modernizaci úseku Lanžhot - st. hranice, stav léto 2023. Foto: SkanskaPráce na modernizaci úseku Lanžhot - st. hranice, stav léto 2023. Foto: Skanska

Během nepřetržité výluky dojde k napojování nového mostu přes řeku Moravu.

63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ilmary

A my nákladní dopravci si můžeme jít třeba políbit p…….

Tomáš Záruba

Tak návrat “sukapendlu” má smysl dost omezeny, to je nejspíš pravda. Ale takové prodlouzeni bratislavských REx cca na proklad EC (v BV pripoj na Vindobony) by určitě mělo něco do sebe…

ICE_Laco

Momentálne nepremávajú žiadne RExy na Kúty, takže nie je čo predĺžiť. Aj keď ako nápad je to dobré, viem si tam predstaviť nejaké InterPantery.. Na druhej strane je otázne, aký by mali tie vlaky vyťaženosť.

Vrták

EC od Přerova do Bratislavy dává smysl posílat přes Holíč, ale od Brna přes BV a HO už moc ne. Nebylo by lepší jezdit dočasně z Prahy přes Olomouc a Otrokovice?

Jan

Jenže to by pak byl problém pro cestující z/do Brna. Jednak by pak neměli žádné spojení na Blavu a dvak by se tím prakticky zrušila půlka dálkových vlaků Praha-Brno.

David 814-047

Je překvapivé, že žádnému z diskutujících nevadí, že mezinárodní trať se uzavře na tak dlouhou dobu, ačkoliv se staví v zásadě v lese stranou lidských sídel a mohlo by se stavět 24 hodin denně/ý dnů v týdnu.
Jak dlouho by asi dnes trvala akce „7 dnů v tunelech“ z let 1984/1985 ?

Ferda Vomáčka

Zrovna 80. léta, kdy železnice vypadala tak, jak vypadala bych tu za příklad vážně nedával…

David 814-047

Ve všeobecnosti máte pravdu, ale několik akcí tam bylo velmi zajímavých ……a to nejen časově.

Sova

Má někdo prosím info, jestli jsou po skončení výluky v plánu Os vlaky Břeclav-Lanžhot(-Kúty)?

Marek

Ne obsluha BV-Lanžhot autobus 572 , ani před modernizací nebyl zájem cestujících Lanžhot -Kúty a SK nemají zájem ani o integraci jako např Myjava-Velká nad Veličkou.

xyz

Ale jako záminka ke zrušení posloužily ty stavební práce vcelku dobře. 🙂

Marek

Na přepravu 3 cestujících není třeba sólo vlak, když souběžně jede vlak. A dle sčítání platících cestujících je to totální katastrofa ,spoji jezdily výceméně držitelé režijek.To jen pro úplnost.
Jedná se VHO a ne individuální dopravu.

xyz

Nechápu, na jakou část mého příspěvku takto mimoběžně reagujete.

-mm

No to chci vidět ty Railjety. Vždyť teď budou muset pobrat skoro dvojnásobek cestujících a ani nejdou pořádně prodloužit…

Jan

Prodloužit jsou, ideálně druhým railjetem 😉

Nicméně jde to prodloužit i extra vozy připojenýma na konec. Jenže na to jaksi v Břeclavi není čas.

Vložené HV

Pokud připojíte vozidla na konec vlaku za HV, stane se z něj vložené vozidlo tzn. Vmax 100km/h. Vozidla by bylo možné přidat jen za řídící vůz.

Ilmary

Je zvláštní že v Rakousku na síti ÖBB Infrastruktur není problém spojit dva railjety a pořád jet 200 km/h

-mm

To by nějaké extra railjety museli mít 😉
Viděl jsem že se už některé mezi Prahou a Břeclavi prodlužují, ale dělají to i s Railjety ÖBB? Zrovna ty by to potřebovaly. 4 vozy 2. třídy jako spojnice Prahy, Brna, Vídně a nyní i Bratislavy a Budapešti je docela masakr…

Ivet

To môžem len potvrdiť

MHD

„Aby se v souvislosti s delší jízdní dobou nepřenášela zpoždění dále do českého a slovenského vnitrozemí…,“ uvedly České dráhy v tiskové zprávě.
To už se děje dnes. Hungarie mi přijdou jako nejméně spolehlivé vlaky na síti ZSSK a největší ostuda. Kdo chce jet třeba do Komárna, fakt netuší do poslední chvíle, jestli mu ujede připoj v NZ, či BA, nebo ne.
Totéž opačným směrem třeba v Břeclavi.

Gunduľ neubiješ

Ok. Tohle nemám zapotřebí a nemám ani čas si hrát na šotouška, jak doporučuje p. Ješeta. Letos tedy všechny další cesty na Slovensko a do Maďarska už pouze autem. Sorry jako…..

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Vážně budeš brečet kvůli toho, že se dělá modernizace trati?

Juraj

Tak díky, že jsme se o tom dozvěděli.
Ono to sice potrvá 13 dnů, ale samozřejmě každý si může užívat kvality D1 dle libosti.

David

Chápu, že místní šotoušstvo dostává orgasmy, že se podívá s EC do Holíče nad Moravou, ale já je teda nemám. BTW v relaci Praha-Bratislava nebo Praha-Nové Zámky se auto vyplatí jak časově tak cenově i při nevýlukových jízdních dobách a teď s tou dobou o hodinu delší je to skutečný výsměch. Tak si nechte poznámky o kvalitách D1 laskavě od cesty

Pavel

Myslím, že Vy a Vám podobní, nikomu jako spolucestující chybět nebudou 😉

mgr.pavel

Protože 2 týdny dlouho dopředu plánovaná výluka a o hodinu delší cesta do Blavy, tak vy po zbytek roku budete jezdit autem?

OK, takže až vás dvakrát zastaví hodinová kolona na dálnici z jakéhokoliv důvodu, začnete chodit pěšky, že?

Aspoň tedy dle vaší logiky..

David

Taky nechápu, proč to udělali takhle debilně, chci vidět ty railjety, to bude kvalitka cestování

pajo

Plánuje sa niekedy urobiť železničný „obchvat“ Břeclavi, aby vlaky od Bratislavy mohli priamo pokračovať na Brno? Tým by sa skrátila vzdialenosť a nemuseli by vlaky spomalovať. Platilo by to to pre nákladné aj v budúcnosti vysokorýchlostné vlaky.

M M

V Břeclavi jsou ovšem důležité přestupní vazby.

mgr.pavel

No ale zase v Brně hlavním nádraží jsou ještě důležitější přestupní uzly, ale některé VRT tam zajíždět nebudou (terminál Vídeňská).

David

Jo, a taky je to pěkný nesmysl.

pajo

No ale predsa tam nemusí zastavovať každý rýchlik a už
vôbec nie nákladný vlak. Na https://openrailwaymap.org/ je vidieť prepad rýchlosti až na 50km-h v stanici Breclav. Vzdialenost sa skráti o 4km, ak by sa nemuselo ísť cez Breclav. Všetci majú veľké reči o presune nákladu na železnice z diaľníc, ale pokiaľ sa preto nevybuduje infrštruktúra, tak sa nič nezmení. Predstavte si, ako by vezerali diaľnice, keby museli viesť cez mestá. Možno si niekto povie,je skrátenie to iba o 4km, ale tým sa zvýši aj celková kapacita.

pajo

Este mapa co mam presne namysli: https://en.mapy.cz/s/momevahavu

Martin II

Břes Břeclav tam vidím i trasy na 80 km/h…

pajo

Ospravedlňujem sa, slabo som si priblížil mapu. Pri veľkom priblížení vidím aj možnosť 80km/h na dvoch koľjniciach cez Breclav.

Jiří Kocurek

Tak tím nákladní vlak ušetří nějaké 2 až 3 minuty, oproti průjezdu jako dneska. Zastavující EC/IC stejně tak.
Výhybky by byly na 80 nebo 120 km/h do odbočky?

Nehledě na to, že v Břeclavi je přestupní vazba z Budapešti do Varšavy, tohle vám nikdo nebude šmajdat pěšky z terminálu u D2, po Lidické už tuplem ne, jen proto aby ztratil hodinu, ale někdo to měl o 2 minuty rychlejší.

pajo

Znovu, ja píšem o nezastavovaní niektorých vlakov. Žiadne chodenie peši v Breclavi. Veď predsa nezastavujú všetky autobusi na trase Bratislava – Brno v Breclavi, tak prečo by mali vlaky? Pretože je to tak doteraz a musí to byť navždy? Veď tri munúty ušetrím objazdom Breclavi a ďaľšie dve minúty nezastavením v Břeclavi, teda spolu aspoň 5 minút. Idú sa stavať rýchlotrate za stovky mld korún a pritom „lacné“ riešenie v postavení 2,5km novej trate na rovine je strašný problém.

Jan

Od Blavy se dá jak na Brno tak na Přerov durch min 80km/h.
Kolik těch vlaků dnes opravdu jezdí durch bez zastavení?

Jiří Kocurek

NEXy, ale těm je 80 nebo 120 km/h vcelku jedno, hlavně když nemusí zastavit kvůli tomu, že někdo nadšeně objíždí vagon (043, Btn, …) motorákem.

Jan

To by mělo skončit s nástupem Arrivy. Pak už bude veškerá osobní doprava končící/začínající/úvraťující v Břeclavi obsluhovaná jednotkama popř. vratýma soupravama

Lukáš Chytil

Žádný, všechno musí dostat rozkaz.

Lukáš Chytil

Není kudy, lužní lesy.

Jaaa

Ale na silniční obchvaty místo je. 😉

Ivet

Tak toto by som ja veľmi uvítala keďže do Brna cestujem pomerne často a tie prestupy v Breclavi má fakt irituju, kks .. je až nepochopiteľné že cestujúci z Bratislavy do Brna nemôže jazdiť priamou cestou a pritom sa EC .. EX .. a stojí to aj tam kde by to stáť nemalo 🤦

Cestujici

Pořád nechápu, proč se tak zuby nehty brání oficiálnímu zastavení v Hodoníně….kdyz tam stejně stát musí (to ale normální cestující nemusí pochopit) . Krásně by se tak dodrzely přestupy od Přerova. To ovsem jako obvykle v Praze nikoho nezajímá, tak vzdálenou gubernii nemají na mapě a pro CDP by to byl nezkousnutelný oříšek.

Jenda

Přesně tak. Mohlo to být z Olomouce do Bratislavy za 3 hodiny, ale někdo si tam řekl, že 5 je mnohem lepší čas🙃 no nic, kdo může pojede autem

Lukyn

No jo no, kdyz ono se za zastavení pro výstup a nástup cestujících platí pěkné pálky.

F. K.

Ty důvodu mohou být jak dopravní (např. potřeba dopravních úkonů mimo nástupiště), tak přepravní (tarifikace do bodu Hodonín atp.).

mgr.pavel

Můžete to prosím přeložit ze šotouštiny do češtiny? 🙂 Co konkrétního si za těmi dopravními úkony mimo nástupiště nebo tarifikací si můžu předtsavit?

El Barto

Na vlak od Brna bývá při výlukách a odklonech v Břeclavi přivěšena druhá lokomotiva, která vlak odtáhne do Hodonína, tam se odvěsí a vlak pokračuje na Holíč. Opačně je to to samé, dělá se to kvůli úspory času při úvratích v Břeclavi a Hodoníně, je to rychlejší než pokaždé objíždět soupravu.

Gwann

ale to nebrání nástupu a výstupu cestujících, ne? odvěšení stojí nějaký čas tak jako tak a lze provádět u perónu

El Barto

To je pravda. Kde vůbec ty odklony skutečně v Hodoníně při svěšování a odvěšování stojí?

JanO

Posledně to tahali až k nástupišti. Jen jim občas docházely nástupní hrany.

mgr.pavel

OK, pokud jim chybí v dané časy nástupní hrany, pak to jako důvod chápu.

Popo

Nelze,nejsou nástupiště, ani délka u nástupiště.

mgr.pavel

Právě. Ty extra lokomotivy jen vysvětlují nutnost zastavit v Hodoníně. Ale nevysvětlují důvod, proč „když už se tam stejně teda zastavuje, což nerozporujeme – nevysvětlují důvod proč v Hodoníně nemůžou vystupovat cestující.

Na takové důvody nedovolení výstupu a nástupu cestujících se zde ptáme 🙂

Jiří Kocurek

Jestli není volné nástupiště pro vlak navíc, tak stačilo napsat, že souprava nezajíždí k peronu, není volný peron.

„tarifikace do bodu Hodonín“ – to je opravdu nepřekonatelný problém, vesmírný výtah a trisekce kruhu.

Jiří Kocurek

pardon: trisekce úhlu.

Johnny Cash

Při úrovni zabezpečení lokálky Kouty-Holíč-Hodonín a množství vlaků pro odklon jak osobních tak nákladních bych se nedivil, kdyby tady došlo k selhání lidského faktoru a následnému kolapsu.

Popo

Nemáte vůbec představu o zab. zář. Hodonin- Holic.Trat fungovala při plném vytížení, několik měsíců při tornádu. Nic se tam nestalo.

Petr Jetelina

Dne 21.05.2022 spadlo trolejové vedení.

PvvS

Zabezpečovacie zariadenie V ŽST Holíč nad Moravou je staniční zabezpečovací zařízení 1. kategorie –světelná návěstidla nezávislá na poloze výhybek, místně stavěné výhybky

To není pro stálej provoz..

Popo

Jezdí ve sledu x vlaku Hod.- K. Holič min. křižování, max. Lv. Je fakt, ze při os. dopr. Skalica- Hol.- K. je to problém.