Modernizace depa ČD v Michli je v procesu EIA, stavět se má v letech 2024 a 2025
Zaplněné odstavné nádraží v Praze během omezení provozu. Foto: ČD
Projekt zahrne především výstavbu nových sanitárních kolejí v odjezdové části a vybudování zhlaví u kusých kolejí.
„NOVÉ depo“ na ONJ bylo nové „někdy v 70. letech“ minulého století a náš bývalý provozní náměstek „ze středu“ se těšil, jak to bude mít blízko ze Zahradního Města do práce … dosloužil před 42 lety … „na středu“ …
Až v tomto tisíciletí se vedení přesunulo na ONJ, když přestalo být součástí stanice PRAHA HLN.
Tudíž po nějakých 50 letech si opravdu zaslouží provozní modernizaci.
Před nějakými 28 lety jsem byl na exkurzi v depu ICE Hamburg-Eidelstedt … tam mi spadla čelist a jen jsem s otevřenou pusou zíral ….
Kdyby Němci viděli co všechno a jak se dělá v hale 518, tak by taky zírali.
Spíše by je odvezla rychlá. Se slovy co je to za muzeum ať je vemen do haly na srovnatelné úrovni dnešní doby.
Termín „Zážitková turistika“ by to snad mohlo snést, ne?
Němci u nás valej oči nad spoustu věcí. Např. nad jedním NJŘ se ptali, zda je tam 6 traťových kolejí, nebo jen 4. A ona to byla naše typická koridorová dvojkolejka.
Něco podobného asi před 1/4 stoletím ve Španělsku, tam se pochlubili, jak dálkově řídí trať asi se 60 vlaky s přepravou osob týdně (tam byly skutečně JŘ jako noty na buben).
Tak jsem je uzemnil tím, že zhruba tolik párů vlaků jezdí u nás mezi Prahou a Kolínem denně, o nákladech ani nemluvě … a ještě ne dálkově …
„Čmáranice NJŘ“ na Gotthardské dráze v době předtunelové taky stojí zato … a taky je to „jen“ dvojkolejka …
A čmáranice Zürich Stadelhofen – Zürich HB je taky mňamka …
A to ještě neviděli depo ve Vršovicích a někdejší Novou halu / Montovnu na Masaryčce …. tam se ještě normálně údržba lokomotiv prováděla, sklady s náhradními díly / výměnným systémem nevyjímaje ….
Nejlepší by bylo, kdyby to depo potom obsadil nějaký kvalitní soukromý dopravce, který by tam měl pěkné, nové vlaky místo toho ošklivého šrotu, co je na obrázku. Ale třeba se dočkáme 🙂
Pane Švejku, doporučuji navštívit veřejnou knihovnu a do studovny si půjčit slovník spisovné češtiny (Praha Academia 1964) a najít si tam, co znamená slovo ´ŠROT….
Pokud něco vypadá na pohled jako ŠROT, neznamená TO, že je to skutečně ŚROT. Splňuje-li to technické požadavky kladené na kolejové vozidlo, pak je to vozidlo, sice vypadající jako šrot, plně provozuschopné ….
Nenechte se obalamutit tím, jak někdo vypadá, jak mluví …
Krmíte Trolla
Kvalitní soukromý dopravce? Tak na takového se opravdu těším 🙂 Žádný opravdu kvalitní soukromý dopravce v ČR ještě totiž nejezdí
No to já nevím, ale ty vozy na fotografii nevypadají o nic hůře, než vozy našich soukromých dopravců, v některých případech ještě mnohem lépe.
Na obrázků jsou klimatizované vozy, s zasuvky a wi-fi. Pokud chcete vidět šroty tak bešte do Záběhlic na most nad kuslé koleje je jich tam dostatek.
Hlavně by to chtělo přidat koleje z odjezdu doprava směrem k Zahradnímu městu aby se dalo jet z ONJ přes Malešice na Masaryčku bez úvrati.
To by sice chtělo, ale nejspíš je to takto nerealizovatelné. Jediné, co by snad možná šlo, je akorát toto: https://en.mapy.cz/s/baropukeza
A nebývalá tam kdysi nějaká kolej? Dle leteckých map to tak vypada?
Kolej tam nikdy položena nebyla, jen bylo zhotoveno těleso a z větší části nasypán štěrk. Měla to být kolej pro usměrněné odjezdy ze seřazovacího nádraží ve Vršovicích, aby nákladní vlaky z tohoto nádraží na všechny tratě vedoucí z Prahy odjížděly jen jedním směrem a tato kolej měla zařídit, aby se tak dalo odjet směrem do Malešic. Přiznám se, že netuším, jak to mělo být řešeno v oblasti Zahradního Města, tj. zda měly tudy odjíždět i nákladní vlaky směr Tábor.
To si myslím, že bylo tak na zubačku, ten výškový rozdíl je dost velký.
Kdeže zubačka. Nějakých 10 m na skoro 1 km, to se i s přechodama musí vejít i do „nákladních“ 18 promile, ne?
Spíš by tam bylo tak 25 promile, na změnu výšky o 10 metrů je tu reálně sotva půl kilometru.
A k čemu by to bylo dobré ?
Odstraní se tím zbytečná úvrať ve Vršovicích či v Edenu, čili šetří se kapacita trati.
Ale zase to potřebuje přesmyk v Libni a dvě koleje do Malešic. Ale to je potřeba tak jako tak.
Toto konkrétně (na Masaryčku) přesmyk nepotřebuje, ten je potřeba na spoje do Holešovic, což se samozřejmě hodí jakbysmet
Nepotřebuje, ale pokud tam mají jezditl elefenty na návoz, tak zaberou kapacitu nákladní dopravě. Obojí naráz se tam nevejde.
A kolik jich je …