Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Modernizace D1 může nabrat zpoždění, dva úseky řeší antimonopolní úřad

Most Vysočina D1. Autor: Petr Adámek – author, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=404044
Most Vysočina D1. Autor: Petr Adámek – author, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=404044

Příprava zahájení modernizace dalších dvou úseků dálnice D1 nabrala nečekané zpoždění. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) u nich má sice u obou staveb už po uzávěrce na podání nabídek stavebních firem a v jednom případě i vybráno, smlouvu ale ještě podepsat nemůže. Zakázky totiž na podnět Eurovie a Porru řeší Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Prvoinstanční řízení u dvou zakázek na D1 potvrdil deníku Zdopravy.cz mluvčí ÚOHS Martin Švanda. ŘSD zatím nechce předjímat, jak velké bude zdržení, stavební firmy důvody svého podání nechtějí komentovat. Jde o úseky 23 (Devět křížů – Ostrovačice)  a 19 (Velké Meziříčí západ – Velké Meziříčí východ).

Návrh směřuje proti výběru dodavatele, probíhá prvostupňové řízení,“ řekl Švanda k řízení o úseku 23. Podle původních plánů se úsek měl začít modernizovat už loni, uzávěrka nabídek byla v květnu 2018. Zahájení ale zpozdilo i napadení stavebního povolení majiteli billboardů. Ministerstvo dopravy ho zamítlo.

Antimonopolní úřad řeší i jeden z nejnáročnějších úseků na modernizaci, který zahrnuje opravu mostu u Velkého Meziříčí. Navrhovatelem u úseku 19  je stavební společnost Porr. „Stěžují si na zadávací podmínky, zejména na zadavatelem požadovanou maximální dobu omezení provozu v režimu 2+1, probíhá prvostupňové řízení,“ řekl Švanda. Porr nechtěl podání komentovat.

Jde o šestikilometrový úsek u Velkého Meziříčí, jehož součástí je i přes 400 metrů dlouhý most Vysočina, který se klene téměř 80 metrů nad údolím řeky Oslavy. Jeho opravy mají začít v březnu. Otvírání obálek proběhlo v lednu, v soutěži jsou tři firmy, Porr nabídku nepodal. V soutěži bylo kritérium doby uzavírky mostu, nejkratší i nejlevnější opravu nabídl Metrostav.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
LKB
Host
LKB

Akorat je skoda, ze se pri soucasne modernizaci nerozsiruje pocet pruhu na 3 nebo 4, ale vetsinou jen o kousicek. Ta kapacita by velmi zvysila bezpecnost…

Martin V.
Host
Martin V.

Jestli jsem kdysi dobře pochopil argumentaci MD ČR a ŘSD, tak pro rozšíření na 3+3 pruhy by byla potřeba velká EIA a pozemky kolem dálnice, které nejsou dnes státní. A to je prý běh na dlouho trať (tak dlouhou, že současná dé-dé-dé-dé-jedna by se mezitím naprosto rozpadla).

Co mě ale udivilo, je náhrada starého betonu novým asfaltem v úseku Kývalka – Brno-západ, kde rozšíření (kvůli intenzitě od Rosic do Brna) dlouhodobě avizují. A je tam teď nově opět uspořádání 2+2. To snad odložili taky na neurčito? Kývalka – Holubice snad bylo plánováno na 3+3 už teď někdy.

1975
Host
1975

U té 23 už to mělo být ve II.instanci, u Rataje, který měl rozhodout do konce února. Neví někdo, jestli se rozhoupal?

S. Kaisler
Host
S. Kaisler

Slovní spojení „nečekané zpoždění“ u jakékoliv dopravní zakázky v ČR by se pomalu mělo nahradit „očekávané zpoždění“ :-).

Vojtaur
Host
Vojtaur

ty vole, nez oni konecne doopravi ten zbytek tak nakonec zacnou zase opravovat ty useky co udelali jako prvni protoze uz budou stary. Never ending story 😀

Jen tak
Host
Jen tak

Coz je ale vcelku ok… o silnice a dalnice bychom se meli starat prubezne, ne jednou za pul stoleti, kdyz uz se rozpada.

Vojtaur
Host
Vojtaur

Tak jasne ze by to nemeli nechat rozpadnout jako to drive bylo zvykem, ale stejne – na zacatku ta predstava ze to opravi a pak se na ni bude dat nekolik let jezdit bez omezeni vypadala super. Takhle tu dalnici ale budou fakt opravovat prubezne, vzdycky jeden kousek a po nem zase dalsi.

Matoo
Host
Matoo

Jenže tak to přesně má vypadat, pokud se opravy nechají „uležet“ pak se musí opravovat více úseků najednou, přesně jak to vidíme teď na D1.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll