Modernizace části Vlárské dráhy má projektanty, chystá se její elektrizace

Stanice Nemotice na Vlárské dráze. Foto: Správa železnicStanice Nemotice na Vlárské dráze. Foto: Správa železnic

Aktuální plány počítají se zahájením prací v roce 2027.

Společnost Sudop Brno vyhrála soutěž na projektovou přípravu modernizace a elektrizace celkem 22 kilometrů dlouhého úseku takzvané Vlárské dráhy. Půjde o úsek z Nesovic do Kyjova. Práce mají začít v roce 2027.

Vítězství Sudopu Brno vyplývá z podepsaného kontraktu v registru smluv. Správa železnic za zatím největší zakázku na modernizaci Vlárské dráhy zaplatí 155,2 milionů korun, odhadovaná cena byla 162 milionů korun.

Rekonstrukce dvoukolejné trati povede ve stávající stopě bez přeložek, má dojít ke zvýšení rychlosti z 80 na 120 km/h. Zásadní proměnou má projít stanice Nemotice, v obvodu vznikne zastávka pro zkrácení docházkové vzdálenosti z obce. Na všech zastávkách se zřídí vnější nástupiště s délkou 170 metrů a výškou nástupní hrany 550 mm nad kolejí.

Koleje jsou navrženy jako bezstykové, součástí plánů je i zrušení dvou přejezdů. Zásadní změnou bude elektrizace trati na střídavou trakční soustavu.

Podle aktuálních plánů Správy železnic v informačním letáku by mělo dojít k zahájení stavby v roce 2027. Na stavbu pak má navázat ještě modernizace stanice Kyjov a úseku z Kyjova do Veselí nad Moravou.

Úsek Nesovice - Kyjov. Foto: Správa železnic
Tagy Nesovice - Kyjov Správa železnic Sudop Brno trať 340 Brno - Veselí nad Moravou Vlárská dráha
27 komentářů