Modernizace „Belgičanek“ předčasně skončí, CZ LOKO začala s posledním kusem

CZ Loko. Elektrická lokomotiva EffiLiner 3000 zvaná "Belgičanka". Autor: CZ LokoCZ Loko. Elektrická lokomotiva EffiLiner 3000 zvaná "Belgičanka". Autor: CZ Loko

Výrobce potřebuje posílit kapacitu na produkci dieselových lokomotiv.

Společnost CZ LOKO předčasně skončí s modernizací lokomotiv Class 12 na EffiLiner 3000. Důvodem je posílení výrobních kapacit u dieselových lokomotiv.

CZ LOKO koupilo dvanáct elektrických lokomotiv, které jezdily původně v Belgii a i proto se jim na české železnici začalo přezdívat Belgičanka. Firma je kompletně zmodernizovala a nasadila na trhu jako EffiLiner 3000. Zatím proměnou prošlo celkem osm lokomotiv, u posledního probíhá modernizace nyní. „Na 99,9 % se už poslední tři Class 12 předělávat nebudou,“ potvrdil Jan Hošek z CZ LOKO.

Podle něj jde o krok, který je způsoben hlavně potřebou posílení výrobních kapacit u dieselových lokomotiv. „Jde o segment, který je pro nás zásadní,“ vysvětlil Hošek. CZ LOKO je zakázkově aktuálně velmi vytíženo, má velké kontrakty jak pro tuzemské ČD Cargo, tak i řadu zahraničních dopravců.

Lokomotiva jezdí jako řada 365.0. První stroj vyjel v roce 2017, CZ LOKO ji má i ve svém lokomotivním poolu, z kterého hnací vozidla pronajímá dopravcům. Dvousystémová lokomotiva začala jezdit v Belgii v druhé polovině 80. let minulého století. V Česku prošla kompletní modernizací, kdy z ní zůstal prakticky jen podvozek a rám.

„Celkově projekt EffiLineru 3000 hodnotíme jako úspěšný. Mimo jiné jsme si díky němu osvojili technologie, které využijeme při vývoji duálních lokomotiv,“ dodal Hošek.

CZ Loko. Elektrická lokomotiva EffiLiner 3000 zvaná "Belgičanka".
Autor: CZ Loko
Effiliner 3000 v reklamním polepu Dukly Jihlava. Foto: CZ LOKOElektrická lokomotiva CZ Loko EffiLiner 3000 
Autor: Robert ŠkrlantCZ Loko. Elektrická lokomotiva EffiLiner 3000 zvaná "Belgičanka".
Autor: CZ Loko
Tagy CZ Loko EffiLiner 3000 lokomotiva 365.0 Top
57 komentářů