CZ LOKO odhalilo podobu úplně nové lokomotivy, kombinuje elektřinu a diesel

Vizualizace nového konceptu lokomotiv z CZ LOKO. Foto: CZ LOKOVizualizace nového konceptu lokomotiv z CZ LOKO. Foto: CZ LOKO

Po více než deseti letech vzniká v Česku zcela nová elektrická lokomotiva. Společnost CZ LOKO představila první vizualizaci nového stroje,

Po více než deseti letech vzniká v Česku zcela nová elektrická lokomotiva. Společnost CZ LOKO představila první vizualizaci nového stroje, který bude jezdit na elektřinu i diesel a případně i jen na baterie. Lokomotiva by měla být hotová do roku 2022.

O vývoji lokomotivy firma poprvé promluvila loni při prezentaci hybridního prototypu HybridShunter 400 na veletrhu Czech Raildays.  Tento týden na svém profilu představila koncept nové modelové řady a vizualizaci budoucí podoby.

Podle vedoucího oddělení marketingu CZ LOKO Jana Hoška není ještě vizualizace konečnou podobou, k zásadním změnám designu by ale už nemělo dojít.

HybridShunter slouží jako technologický demonstrátor, na kterém si CZ LOKO vyzkouší technologie. „Cílem je sériová výroba menší posunovací lokomotivy a pak hybridní lokomotiva na podvozku řady 744.1,“ dodal Hošek. Podle něj se řeší u větší lokomotivy kombinace pohonu na elektřinu a diesel. První ukázky nového portfolia chce firma představit na konferenci v březnu. Již hotovou lokomotivu plánuje firma představit nejpozději v roce 2022 na Innotransu v Berlíně.

Pro CZ LOKO jde o další logický krok v činnosti. Firma začínala s opravami lokomotiv, postupně začala s jejich modernizací a úpravami na nové řady, teď přichází s úplně novou lokomotivou. Poslední novou lokomotivou vyvinutou v Česku je řada 380 od Škody Transportation.

CZ LOKO chce u nových strojů kombinovat elektřinu, diesel i baterie. Už loni v červnu generální ředitel Josef Gulyás uvedl, že jde částečně o reakci na měnící se poptávku. „Setkáváme se s tím, že už zákazníci mluví o konci objednávek lokomotiv na diesel nebo chtějí nějakou alternativu. Toto je pro nás logická cesta,“ uvedl Gulyás.

V původní verzi jsme uvedli, že jde o první vyvíjenou lokomotivu v ČR od řady 380. Správně je, že jde o první lokomotivu s elektrickou výzbrojí. CZ LOKO od té doby vyvinulo lokomotivy řady 744.0 (2012) a hlavně pak 744.1 neboli EffiShunter 1000 (2017). Za chybu se omlouváme.

Tagy CZ Loko hybridní lokomotiva Top
38 komentářů