Modernizace autobusů v Ústí nad Labem. Dopravní podnik shání patnáct nových vozidel na naftu
Autobus Iveco Urbanway 18 v barvách ústeckého dopravního podniku. Foto: DPMÚL
Standardní dvanáctimetrové autobusy mají být dodány v letech 2025-2026.
Jednoznačně krok zpátky. Vůbec tu není využit potenciál města, kdy je k dispozici desítky kilometrů dlouhá elektrická síť. Navíc na konečných, kde vozy čekají již nyní mají možnost napájení ze sítě. Navíc podnik je správcem veřejného osvětlení proto by zřízení dalších přípojek na konečných zastávkách neměl být problém tedy kromě konečných mimo město. Určitě je pro provoz parciálních vozů ještě dostatek prostoru. Ale to by dlouhodobě mohlo být náhodou levnější, takže to radši zameteme pod koberec.
A je dostupný i dostatečně velký el. příkon? Lampa žere řádově méně, než dobíjecí bus nebo troleják.
Samozdřejmě, píši přeci, že „mají možnost“. V okolí snad každé konečné je možnost příkonu. Viz: https://mapy.usti-nad-labem.cz/apps/tech_infrastruktura/
Koukám, že po zkušenostech se současným zdražováním CNG, DP o tohoto pohonu odchází zpět k „neekologickému“.
Dle proklamací bude mít DP do budoucna asi nejroztříštěnější vozový park, co se týče druhu pohonu. Diesel, CNG, elektrobus, vodík.
Jak to vypadá se soutěží na trolejbusy??
Vyhrála Škoda (s 27Tr), v prosinci bylo objednáno prvních 12 kusů z celkem 33 možných, měly by dorazit začátkem 2024.
Jenom 5 kloubáků? Není to málo? V Ústí by se uživily.
A nejlepší bude, jestli těch 5 kloubáků vyhraje nějaká značka, kterou v ÚnL nemají, to bude žůžo s údržbou v dílnách.
Tak 70% důraz na cenu je pořád dost, takže vzhledem k tomu, že mají početně zastoupený Iveco, má velkou šanci Streetway. Jsou jak klasický, tak kloubový.
Ústí kupuje jen to, co nutně potřebuje. Jediný požadavek od objednatelů na kapacitní vozy, je ze strany kraje na linku 11. Tak proč by pořizoval něco navíc…
Jen si říkám, jestli kraj nebude chtít od roku 2025, kdy začne platit nová smlouva, ekologičtější pohon kvůli GreenDealu…
Prece nechcete po klaunech z Ano bude lip ( a ostatnich figurkach, ktere se dlouhodobe pohybuji ve vedeni magistratu), aby pripravili nejakou strategickou investici pro budoucich 10/20 a vic let. Za tohle se teda v Usti nedava ve volbach tolik hlasu, aby s takovou vizi nekdo vyhral a realizoval ji.
To jsem zvědav, jak se výrobci pohrnou do toho, aby nesli riziko vyšší spotřeby, když s tím bude jezdit někdo s těžkou nohou nebo když to místo jízdy bude poskakovat v zácpách.
Přesně tohle mě taky napadlo, protože rozdíl ve spotřebě 10% mezi řidičema je úplně normální a dá se udělat i 20% když jeden hodně umí a druhej hodně neumí 😀
Nemá Ústí nad Labem na cestě nějaké nové autobusy i letos, nebo jsem měl vlčí šum ? To by pak totiž znamenalo dost velké zestárnutí vozového parku proti dnešnímu stavu. Základ vozového parku budou tvořit 10 let starý Urbany s přestárlejma Tedomama, Citarama a Connectama.
Alespoň že trolejbusům se daří trochu lépe než před deseti lety.
Ne, aktuálně jsou objednané parciální trolejbusy, ty ale přijdou až příští rok.
Letos, pokud vím, nic.
Tam je snad podepsaná rámcová smlouva, ale ještě není žádná kupní smlouva.
Co jsem tak slyšel, tak tam je snad nějaký problém s dotacemi, se kterými město počítalo – v projektu se má využívat odpadní vodík z chemičky, ale podmínkou daného dotačního titulu je, že součástí projektu je přímo zdroj vodíku jako takového, který jej vyrábí cíleně.
Tak vám nevím, ale vozový park ústeckých autobusů mi přijde z hlediska cestujícího naprosto v pořádku. Trochu víc klima by bylo fajn, ale když to srovnám třeba s Prahou, tak i ty „přestárlý“ Citara a Tedomy vypadají mnohem líp, jak většina pražských SORů.
Tak v hlavním městě dostávají autobusy nejvíc zabrat. To není nic nového pod sluncem.
Ústecké silnice se začínají podobat těm pražským. Tak na tom možná budeme za chvíli podobně 😃
Já osobně i trochu podezírám výrobce. SORy dle mých osobních pozorování stárnou o dost rychleji jak ostatní značky. Ale třeba se mi to jen zdá.