Zásadní posun pro rychlejší spojení do Frýdku-Místku. Modernizace trati má územní rozhodnutí
Na stavbu v budoucnu naváže revitalizace a elektrizace traťových úseků z Frýdku-Místku do Frenštátu pod Radhoštěm a na Ostravici.
Správa železnic (SŽ) získala důležité razítko v přípravě modernizace a elektrizace trati mezi Ostravou-Kunčicemi a Frýdkem-Místkem. Záměr získal územní rozhodnutí. Vyplývá to z úřední desky Moravskoslezského kraje.
Stavba, o které se mluví desítky let, a která významně zlepší stav jedné z nejvytíženějších neelektrifikovaných tratí v česku, by měla v případě, že půjde vše podle plánů, začít na podzim příštího roku. Uvedení do provozu je podle informačního letáku SŽ plánováno na listopad 2029.
Loni na podzim SŽ pro urychlení přípravy projektu začala hledat firmu, která za ni vyřeší majetkoprávní přípravu celé akce. Aktuálně probíhá vyhodnocování podaných nabídek. Vítěz soutěže má pro SŽ zajistit smluvně výkupy nemovitostí či dočasné nájmy pro stavbu, zřízení věcných břemen nebo podklady pro vyvlastnění.
Stavba zahrnuje zahrnuje kompletní přestavbu čtrnáctikilometrového úseku včetně přidání druhé koleje mezi Vratimovem a Frýdkem-Místkem. Modernizace se týká i stanic Vratimov, Paskov, Lískovec u Frýdku a Frýdek-Místek, které budou upraveny pro obsluhu nákladních vlaků o délce až 740 metrů.
Součástí rekonstrukce bude elektrizace střídavou napájecí soustavou, která se v této části republiky dosud nepoužívá, postupně se ale má rozšířit na celou železniční síť.
„Zásadní zlepšení se projeví v příměstské dopravě, kde zvýšení traťové rychlosti na 120 km/h umožní zkrátit čas jízdy mezi Ostravou Kunčicemi a Frýdkem-Místkem na polovinu. V rámci stavby se zruší sedm železničních přejezdů. Větší bezpečnost potom zajistí výstavba dvou mimoúrovňových křížení, která nahradí stávající železniční přejezdy ve Vratimově a Frýdku-Místku,“ uvedla SŽ.
Na stavbu by měla navazovat revitalizace a elektrizace traťových úseků Frýdek Místek (mimo) – Frenštát pod Radhoštěm město/Ostravice. Zde SŽ rok zpátky předpokládala zahájení prací v červenci 2029 a uvedení do provozu v listopadu 2031. V úseku do Frýdlantu nad Ostravicí dojde ke zvýšení rychlosti z dnešních 80 km/h až na 160 km/h.