Zásadní posun pro rychlejší spojení do Frýdku-Místku. Modernizace trati má územní rozhodnutí
Regionovy ve stanici Frýdek-Místek. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Na stavbu v budoucnu naváže revitalizace a elektrizace traťových úseků z Frýdku-Místku do Frenštátu pod Radhoštěm a na Ostravici.
O elektrifikaci mezi OVOU a Frýdkem se mluví už tak přes 40-cet let a nakonec to vždy posunou,teď píšou konec roku 2026 a ani v roce 2032 nezačnou kopat,bohužel
tady to je zakopaný pes.
„Zásadní zlepšení se projeví v příměstské dopravě“ – po tej modernizácii a elektrizaci by sa už patrilo aj nejaku dialkovu linku (alebo vybrane spoje) predĺžiť do FM namiesto do Bohumina.
Kdo to vlastně doteď celé roky zdržoval, že to územní rozhodnutí přichází až nyní?
A proč není předpokládána elektrizace mezi Frenštátem a Valmezem? (celkově nedává rozlomení vozby ve Frenštátu logiku.)
Kdo asi SZ
Logiku nedává to přesedání ve Frýdlantu
Já jsem do Frenu jezdil do školy a tehdejší (1987-1991) počty cestujících jsou s dnešními, na rozíl od směru F.n.O. – Ova, absolutně nesrovnatelné..
Velké vlaky by tam vozily vzduch.
Falešné „ohlovské“ dilema – protože vhodným řešením by bylo rozpojování/spojování jednotek ve FnO (jedna směr ValMez, druhá směr Ostravice).
(samozřejmě poněkud jiných jednotek než push-pullů)
Jenže ty push – pully tam jsou. a o jiných moderních jednotkách, které by to rozpojení umožňovaly, MSK neuvažuje.
O. K., pak tedy druhá možnost – holt vézt větší jednotku až do Valmezu, resp. Ostravice.
I tak nedává přestup ve FnO smysl (mmch. znamenající nutnost těch dalších jednotek pro úseky za FnO – tedy těch jednotek, které by mohly vést aspoň část spojů na celém vozebním rameni).
… mmch. z logiky věci: přeci nebude poelektrizačním cílem, že nadále budou přestupy ve FnO.
Navíc, 5 takových push-pullů je poněkud málo pro pokrytí veškeré vozby (vč. couráků Ostrava – F-M ve chvíli, kdy vlaky směr FnO pojedou mezi Ostravou a F-M zrychleně).
P. S. Celkově považuji za sporné, aby vlaky jely couravě už od FM dál a ne až od FnO dál. Přičemž při dvou vrstvách mezi FM a FnO by o to víc dávala smysl 2. kolej v tomto úseku.
Grafikony jsem na to nekreslil, ale pocitově mi push-pully dávají smysl jako pomalý zastávkový osobák po relativní rovině kolem řeky, zastavující všude z Ostrava-hlavní do Frýdlantu, s protažením (pokud by vyšly oběhy) do Ostravice (opět stojící všude). Směr na ValMez by pak obsluhovala rychlejší vrstva spěšňáků Ostrava-hlavní, Ostrava-Střed, Ostrava-Kunčice (tady by navazovaly v obou směrech linky směr Svinov a směr Těšín), Frýdek-Místek, Frýdlant a pak už všechny zastávky až do ValMezu, s hodinovým taktem. Do těch kopců by se hodila spíše lehčí jednotka s „náhonem na všechna kola“ a dostatečnou akcelerací. Frýdlant by pak fungoval jako uzlová přestupní stanice, kde… Číst vice »
Přesně tak kdo ti zdržoval? Já například nechápu, jakto že dostala přednost elektrifikace ze Svinova do Opavy?Určitě to zařídil nějaký papaláš,ta trať nemá takový význam jako trať na Frýdek!!!
Nesouhlasím, trať mezi Opavou a Ostravou je stejně důležitá jako do F-M. To že SŽ je nechopná dělat více věcí najednou není chyba Opavské trati
Elektrizace Svinov – Opava souvisela s koridorovou přestavbou žst O-Svinov a přenesením dálkového řízení do Svinova (z dříve uvažovaného Komárova). Trať 316 byla navíc v dezolátním stavu, např. Sp vlak měl jízdní dobu 34 min. Poté následovaly akce: – „zdopravnění“ t.j. plné zabezpečení kolejového spojení z Mar.Hor na O-hlavní (do té doby možné jen cestou posunu), – optimalizace a elektrizace Ostrava hl.- Ostrava-Kunčice, – zřízení zastávky Ostrava – Stodolní. Nato se mělo ihned navázat optimalizací a elektrizací zbytku tratě 323, kdy elektrizace a zdvoukolejnění O-Ku – FM mělo být hotovo v roce 2012, a optimalizace a elektrizace do Val.Meziříčí a… Číst vice »
Zas typicky český paskvil, místo aby 2 koleje byly v celé trase budou jen do FM. A délka stavby taky nesmyslně dlouhá. Co chtějí proboha dělat na 14km 3 roky???
Tři roky jsou standardní doba pro výstavbu mostů a podjezdů.
Mostu? jakých?
Předpokládám že některé úrovňové přejezdy budou nahrazeny mosty.
To ale není omluva za tak nesmyslně dlouhou dobu stavby a to navíc bez zpoždění
Není nesmyslná, výstavba mostu v naších klimatických podmínkách trvá 2-3 stavební sezony.
Sice by se mi dvě koleje všude taky líbily, ale realisticky, k čemu by dvě koleje za FM byly?
Z pohledu cestujících má FM násobně více obyvatel než Frýdlant, a to i kdybychom k němu připočítali Ostravici i Frenštát.
Z pohledu nákladu je stěžejní větev FM-ČT (bo Hyundai).
Zkapacitnění trati dál na Frýdlant by dávalo smysl jedině, pokud by se pokračovalo až dál do Valmezu, jako alternativa hlavního koridoru, ale to je podstatně větší sousto.
Technická: Pro rozhodování o dvoukolejce / jednokolejce vůbec nemusí být počet cestujících podstatný (v nějakých mezích). Tam jde daleko spíš o počet vlaků, resp. konkrétní předpokládanou skladbu GVD. Podobně třeba pro elektrizaci, tam jde čistě o hrtkm na nějakém daném rameni (popř. úsporu Sv atd), a jestli v jednom vlaku sedí 50 nebo 150 lidí je fuk.
Např. k tomu, aby v kombinaci s křižováním v Kunčicích p/O. vycházelo míjení vlaků někam mezi FnO a Pržno.
… i když, uznávám, že pro toto celé by samozřejmě stačila dvoukolejná vložka FnO – Pržno (která ale stejně nevznikne).
V celej dĺzke až do ValMezu nie, ale niekde by ešte nejaké kratšie dvojkoľajné useky vložiť mohli (tam kde je to najlepšie realizovateľné). Ja si z médií pamätám (už to bolo veľmi davno), že pri dlhodobo neprejazdnom koridore bola nákladná doprava odklonená práve tadiaľ. Z dôvodu nízkej priepustnosti si to ale vyziadalo daň v podobe NAD tunajších Os vlakov.
Je to blbé, mělo by to být aspoň trochu k Bašce dvoukolejné pro plynulé křižování. Ale jak to znám tady, tady se křižování ani neprojektuje a nepočítá, kde bude. Neubylo jich. Stejně se to neúměrně zdržuje ten projekt.
Jinými slovy – pro ty, kteří tu trať využívají z Frýdlantu a okolí směr Ova, bude to rozdělení na dvě stavby znamenat omezení, výluky a zpoždění během šílených šesti let.
Jsem opravdu zvědavý, kolik z nich to nevydrží, přejde na jiný druh dopravy (auto) a kolik z nich se potom k vlakům zase vrátí.
A to ještě neuvažujete obvyklé české stavební zpoždění.
Ti, co už mohli přejít, bohužel přešli. Na dnešní frekvenci bohužel mnohdy stačí i Regionova sólo, a to i ve špičce. Kde jsou před 20 lety zde jezdící zdvojená patra…
Pořád tam jezdí lidí dost, i když je auto o dost rychlejší
Stále dost, ale propad je značný a pozorovatelný. Píši z vlaku do F-M.
Je mezi svátky + hnusné počasí.
Pracovní den, byť školní prázdniny. Dnešní odpolední Os 3152 z Ostravy – v řídícím voze 21 cestujících (kapacita 100 míst k sezení). Zbylé dva vozy obdobně.
To mi připadá adekvátní; kdo jiný než školní děcka odjíždí z Ostravy ve 13:50 všedního dne?
Cca 60 lidí v odpoledním spoji na páteřní krajské lince v přepravně silnějším směru z krajského města? V soupravě s kapacitou přes 300 míst k sezení. Tu frekvenci by bohužel pobrala dvouvozová regionova, všichni by seděli a 20 míst by ještě zůstalo volných.
Jinak řečeno – bohužel skoro všichni, kdo mohli z vlaků z Ostravy na Frýdek utéci, se už přepravují jinak.
Z dnešního 2. ledna bych žádné závěry nedělal. Děti a studenti mají prázdiny, zkouškové na VŠ ještě nezačalo, není úřední den. Kdo dneska pracuje do 12:30-13 hodiny? Krom toho řada zaměstnanců má dovolenou. Fakt netuším, jaká skupina obyvatelstva by měla plnit vlak dnes ve 13:50 z Ostravy.
Obecně kapacita souprav v sedle (ano, 13:50 není v roce 2025 odpolední špička) je nevyužitá, ale co s tím? Mít soupravy na sedlo a soupravy na špičku? To taky není únosné.
Za co mám minusy, prosím? Za tvrdá fakta? Ano, i sebe jsem tam započítal. A ano, prošel jsem obě patra. Jen na WC jsem se nedíval…
Pokud berete dnešek, tak pořád jsou prázdniny a spousty lidí si ještě vybírá dovolenou. Taky ted sedím v poloprazdné šalině, zatímco běžně je tento spoj narvaný po střechu
Propad tam je, ale i tak je ten směr slušně vytížený, zejména je-lj pěkné počasí. Jinak se těm lidem nedivím, že utekli. Intrastruktura otřesná, dlouhá léta tam jezdili starší vozy, to udělalo své. Totéž pozoruju na Opavu. Dokud nebyla Rudná jezdilo vlakem více lidí
Přešlo více lidí a i to směr Havířov. Nový kodis udělal nové JŘ tak, že to celé je špatný. K tomu obraty Opava – Návsí ne vždy vycházejí a vzniká zpoždění 10-15 min. Kdy ve Svinově směr Hranice nebo Bohumín jsou i 4min přestupy. (To nemluvím Kunčice – směr střed). Takže vše ujede. Vidím pokles o cca 20% určitě. Takže bohužel, i já jsem musel přejít zpět do auta. Protože se to nepovedlo a nemůžu chodit oprakovaně pozdě do práce.
Já myslím, že moc už jich tam ani není. Ty neustálé výluky. Nyní tarif ODIS. Kovid. Myslím že spousta lidí přišla na to, že auto je pohodlné a za stejnou cenu. A nemá průměr 36 a přestupy. Ale min 72.
Proč má stavba začít až na podzim 2026? Na přípravu tak krátkého úseku se to zdá jako dlouhá doba. A termín pro navazující úsek v červenci 2029 mi také nepřijde ideální.
Mně se to zdá naopak jako docela svižný termín. Územní rozhodnutí je nepravomocné, nemají vykoupené pozemky, nemají stavební povolení, ani zhotovitele.
Prostě nemají nic.
Taková typická prioritní stavba v MSK.
Ten kraj poslední čtyři roky totálně spal, tady se neudělalo absolutně nic a taky podle toho dopadly krajské volby.
Náhodou – mají šukafon s wifi a pak ještě dělaj kafky Škodovce s patrama a baterkama.
Na třetí největší aglomeraci v ČR ale slabota…
Bateriak je super jedu z domy přímo do Ostravy a pohodlně.
Kdyby 4 roky
A nakolik je to problém MSK a nakolik SŽ? 🙂
Žádný svižný termín .. ta stavba je v plánu od 80 let .. a reálne se mělo stavět už 2004 ale jak známé SZ oni mají čas.
Můžete mi říct, proč ti patlalové na investicích uvádějí pořád a neustále u investic číslo tratě dle KJŘ? Víc zavádějící údaj už by nešel?
To je jako tvrdit, že se bude rekonstruovat kolejová trať pro linku tramvaje č. 1.
Ti lidé, kteří toto schvalují pro publikaci na veřejnost, prostě svojí práci zjevně nerozumí.
Pracujete na SŽ, tak dotazy na kolegy ve stejné organizaci prosím pokládejte tam.
Naprosto živě si představuju, že pokud by se tam objevilo (veřejně zcela neznámé) interní íslo trati, tak se tu zase objeví šotoušek Jaaa a bude hřímat jak se SŽ opovažuje mást veřejnost svými interními čísly s úvahou o tom, kam tento národ s takovýmto přemýšlením spěje…
Raději byste snad označení podle TTP (302A)? Nebo podle NJŘ (302)? Nebo podle PoD (792 do Vratimova a dále 823)?
Kdyby to bylo ve stylu „trať pro linku tramvaje č. 1“, uvedou „trať pro linku S6“.
Na tuto stavbu má tlačit kraj.. nakoupí se nové patra a rozbíjí se na tankodromu Frýdek – Vratimov.
Ono když jezdí všech 5 jednotek je to zázrak 😀
Tak ty brejlovci už jsou z tahání těžkých pater kaput.a nevím jestli je už opravena jednotka co mnela střet v Lískovci.
Ano, opravená jednotka už jezdí dlouho. I tak dnes dvě náhradní soupravy, jezdil jen 3x push-pull z 5 kusů. Brejlovci jsou kaput z toho, že nemohou stopnout motor ve dne ani v noci, jinak by při odstavení zamrzlo vakuové WC.
V létě to nebylo o nic lepší.
Opravená jednotka (Push-pull 002) už zase nejezdí kvůli poškozeném spřáhlu již od jara loňského roku.
Jinak ten problém s nutností vytápět soupravy přes noc se vyřešil nocováním ve Valmezu a Ostravě u stojanu namísto Frýdku, kde tyto stojany nejsou.
Ve Frýdku si prý lidí stěžovali že tam stojí s nastartovaným motorem.
To je možné, druhá věc je, že to není dobré pro ty motory. Však taky má už minimálně jedna 750.7 motor vyměněný za nový.
Minimálně 3
V noci jsou ve valmezu na kabelu..mají stoply motor.
A cim to nahrazujou, jezdi aspon klasika nebo něco na styl 3×814?
3×814 a 842+něco. Prý nejsou volné další motorové jednotky….
A to je strašná ostuda 😀
To z Frenu do Valmezu pojedou na baterky?
přestup
Kdyby radši neplácali
Zlí jazykové tvrdí, že slavné absurdní drama Čekání na Godota z pera Samuela Becketta je parafráze na práci Dobré správy a právě zadrátování do F-M je pro jeho dílo stěžejní, neboť od tohoto „projektu“ se odvíjí celý děj.
Jako pokus o vtip dobrý, ale prioritu investičních aktivit určuje CK MD. Jelikož se jedná o regionální trať, požadavky na její parametry podává kraj.
To, co dlouhodobě nefungovalo, byl lobbying MSK na ministerstvu dopravy.
To, že vám kdysi spadla z nebe Opava (a podobně se „nějak“ zjevil Zábřeh a Šternberk), je nějaká pozitivní náhoda (resp. klika že ty stavby asi měly na MD nějakého strejčka)…
Valmez – Ostrava není žádná regionální trať ty chytroline.zabreh a Šternberk je v Olomouckém kraji .. ty ses taky zjevil a neznáš zeměpis. Opava byla trať v rozpadu.. takže nespadla z nebe ale modernizovala se .
Os.-Val.Mez. je oficiálně regionální trať.
Není.. a tyky je to záloha za koridor Ostrava – hranice
Do Frýdku? Do valmezu.. a již včera bylo pozdě. SZ .již brzy dráty do Frýdku
Nějak mi v info letáku SŽ chybí zmínka o druhé koleji.
Tak šup šup. Už teď je pozdě.
Při vší úctě mě opravdu se-jří, že velké hlavy ze SŽ odmítají akceptovat myšlenku na druhou kolej mezi F-M a Frýdlantem.
Místa je tam dost a tento dlouhý jednokolejný úsek je zdrojem mnoha nepravidelností v provozu. Ve špičce by už teď asi bylo třeba zahustit dopravu, a co teprve někdy za 20 let, až si dalších 4000 lidí postaví další domky v okolí, protože chtějí být mimo Ostravu / FM, ale dojíždět do ní do práce a školy.
Možná omladina z těch domků někam na střední školu vlakem pojede, ale pokud násilím, pardon teda úřední regulací z brusele nevezmete těm lidem auta, nárust cestujících se konat nebude.Viz diskuze k Vítkovsku, kde před bytovkou mají i sociálně slabší razovití nějakou ojetimu z rajchu.To je realita a i výstavba nových RD už se projektuje pro 2 stání a až ta omladina dospěje do 17 let tak už mají u baráku i 3 auta.Samozřejmě nic to nemění na tom, že i u nás dočkáme zlepšení cestování na Beskydy.Ještě je třeba dořešit vozový park, kdy nyní přes svátky to ČD absolutně nezvdlády… Číst vice »
Zkušenosti z okolí Prahy i ze světa ukazují, že pokud příměstská železnice nabízí atraktivní službu, využívají jí i lidé, kteří ekonomicky utáhnou ježdění autem.
Jenže to je hodně o lidech a těžko srovnávat tenhle region s východní Asií nebo západní Evropou.
Zkušenosti z Prahy spíše ukazují, že stejně jako jinde je železnice poslední možnost. Teprve po té co jsou ucpány všechny silnice jsou ochotni lidé jet vlakem. Po dokončení skoro D12, tedy čtyřpruhu I/12 se celkem uvolní vlaky od Brodu…
Jistě, když mi bude cesta autem trvat 20 minut, cesta vlakem 20 minut, a nebudu mít ekonomické problémy, zvolím auto, protože flexibilita. Ale to je celkem jedno; důležité je, že vlak je využíván tam, kde nabízí nějakou výhodu – třeba tu „eliminaci“ postávání v zácpě. Čtyřpruh I/12 jistě pomůže obchváceným obcím, ale nemyslím si, že by uvolnil vlaky na kolínské trati – protože dovede auta rychleji k D0, ale dál do města už se nic nezmění. Takže bude atraktivní pro ty, co míří autem někam do pražských periferií, ale ve vlacích zůstanou ti, co míří do širšího (a samozřejmě užšího)… Číst vice »
Hloupé je, že pořád plánujeme auta jako první možnost, a vlaky až poté, kdy se nejen ucpou všechny dosud postavené silnice, nýbrž teprve tehdy, kdy už další není kam dávat (a že už se toho i dost zbouralo, aby auta měla dost pruhů – a vždy se nakonec zacpou). Dost tratí by přitom sneslo drobná přetrasování k sídlům a druhé koleje…
“ když mi bude cesta autem trvat 20 minut, cesta vlakem 20 minut, a nebudu mít ekonomické problémy, zvolím auto, protože flexibilita.”
Ne každý chce po ránu řídit. Pokud vlak pojede každých 10 minut, mírná většina lidí nechá auto doma.
OK, ale těch tratí, kde se nějak rozumně naplní vlak po 10 minutách, v ČR moc není.
Jenže tady to není atraktivní cenově, ani časově. Zvlášť když je kousek dálnice.
Vážený pane – spousta „omladiny“ auta k životu nevyžadují, a neplánují si gumokol pořídit.
Souhlasím, auto už není takový symbol ,,mužnosti“ jako například v devadesátých letech
Symbol mužnosti už to je jen pro zlomek populace, ale pro život na vesnici nebo v menších městech je dostupné auto pořád významný pozitivní faktor. Bez ohledu na gender 😉
Ale je auto stále symbolem mužnosti,bydlím na vesnici a tady by bylo ponížení, kdyby chlap i baba stáli na zastávce a jeli autobusem,natož vlakem.Dokonce se všichni tady předhánějí, aby měli co nejlepší vůz.
Tak asi záleží kde, na mojí vesnici to téměř nikdo neřeší… A všem je jedno když někdo jede vlakem.
Ano; ovšem významně záleží na tom, kde dotyční bydlí.
Fascinujeme me uvazovani o druhych lidech ve vasem stylu. Ze jako mame v CR v podstate jen jednoho obyvatele se stejnymi preferencemi a potrebami desetmilionkrat nakopirovaneho.
Vítkovsko je přece „trochu“ jiná lokalita než Frýdek-Místek kousek od Ostravy. Když někam potřebuju z obce na Vítkovsku, pravděpodobně tam vždycky dojedu autem bez zdržení a bez problémů s parkováním, zatímco veřejná doprava se na klasickém venkově nedá úplně uspokojivě zorganizovat. Ale stačí se podívat na elefanty v PID, kolik studentů a dalších mladých lidí s řidičákem v nich sedí (a stojí).
Já předpokládám, že až se modernizace trati do Ostravy dodělá, město si může dovolit zhoršit/zpřísnit podmínky k parkování v ově a vlaky se naplní…
Jo druhá kolej určitě až do Frýdlantu.. a hlavně by to bylo nové.
Jsou tam dva mosty ale.
Řešením je dvoukolejná vložka mezi Starým městem – Baškou – Pržnem. Oba vámi zmíněné mosty by zůstaly jednokolejné. I když poloha stávajícího mostu v Pržně znamená propad traťové rychlosti na 60 km/h a bude to nezbytné řešit.
Obdobně by při prodloužení žst Kunčice na obě strany šlo letmo křižovat, což by znamenalo další zvýšení úsekové rychlosti, protože zvýšení traťové rychlosti bez zásadní změny stopy nepřichází v úvahu.
Ve Švýcarsku je toto řešení zcela běžné – holt jeto bohatá země, která „umí bojovat za minuty“ a přitom umí šetřit a nedovolí si vyhazovat peníze za zbytečnosti.
Ehmm. Co by podle Vás mělo v Kunčicích p. O. letmo křižovat? Všechny vlaky tam stejně zastavují.
Nevíte o čem mluvíte.
Dnes jsou zbytečné i ty pobyty při čekání na protivlak (a to nemluvě o zpoždění)
Navíc se předpokládá i zavedení rychlé vrstvy…….
O intervalu křižování jste nikdy neslyšel ?
A víte, že může nabýt i nulové nebo dokonce záporné hodnoty ? Jak asi ?
Má to přímou souvislost se zkrácením periody a zvýšením propustnosti jednokolejné trati. Se zastavováním nebo projížděním to nesouvisí.
Dostudujte si to……..
Zkrácení provozního intervalu pro křižování je ovšem něco úplně jiného než letmé křižování, které jste zmiňoval v původním příspěvku. Ano, posunutí kolizního bodu dále od středu stanice pomůže zkrátit provozní interval. Otázkou je, o kolik byste musel koleje protáhnout, aby to mělo praktický význam (bavíme se stále o jednokolejné trati přes horské sedlo, po které jezdí jeden pár osobáků za hodinu). A hlavně jestli jiná a snadněji proveditelná opatření nebudou efektivnější. Například zabezpečovací zařízení, které umožní rychleji zrušit starou a nastavit novou vlakovou cestu samočinně hned po té, co konec přijíždějícího vlaku mine kolizní bod. Nebo peronizace stanice a mimoúrovňové… Číst vice »
Opravdu dokonale utvrzujete, jak napsal David, že nevíte o čem mluvíte. 1) Jak si myslíte, že se toho záporného intervalu křižování dosáhne ? 2) Tak ještě jednou: prodloužením dopravních kolejí žst Kunčice p.O např. směrem k Čeladné, dojde na prodlouženém úseku k LETMÉMU KŘIŽOVÁNÍ obou vlaků, spolu s dosažením záporného intervalu křižování v Kunčicích p.O. a to i při jejich zastavení na obou místech. 3) Pohledem do JŘ zjistíte, že stávající špičkový interval je 30 min, tj 2 páry/hod; se zavedením rychlé vrstvy (Sp) dojde k dalšímu zahuštění taktu, takže zkrácení intervalu křižování i periody by bylo za všech okolností… Číst vice »
No vidíte, že to jde vysvětlit věcně a není potřeba dělat z lidí pitomce. Vybudovat několik kilometrů dvoukolejné trati je něco jiného, než si člověk představí pod označením prodloužit stanici. S ohledem na terén však stejně nevěřím, že to projde. Dneska jezdí jeden pár vlaků za hodinu a výjimečně je ve špičku do tohoto intervalu vložen další spoj, tzn. že stávající uspořádání má propustnost dvou párů za hodinu. Častější spoje v úseku Frýdlant – Frenštát kraj objednávat nebude, ať už to budou zastávkové osobáky nebo kombinace s nějakým zrychleným vlakem. A máte pravdu, doby, kdy jsem do Kunčic jezdil pravidelně… Číst vice »
Jsou
Tam by byl vůbec zázrak, kdyby se povedlo využívat výhybnu Pržno i v zimním období 😀
Stačí tam dát ohrevy na výhybky
Není problém i s namrzajícím povrchem lávky přes koleje?
Ano, problém je s tím, že nadchod se v zimě neudržuje, takže se jezdí pořád k budově. Minulou zimu došlo k závadě na koleji u budovy, tak se postavily výhybky do rovna a vlaky tam nezastavovaly, kdo chtěl do/z Pržna, ten musel NAD přes Frýdlant.
Taky je mi záhadou jak chcou prodloužit koleje ve FM na 740 m.?na obou zhlavích jsou přejezdy a taky je tam zástavba.
Přejezd na jižním zhlaví padne, protáhne se stanice přes řeku, bude nový širší most.
Přes řeku???😀😀😀😀
Ano, most přes řeku, konkrétně přes Morávku.
Přejezd u Frýdy bude zrušen a nahrazen podjezdem (a podchodem). Pak už bude snadné prodloužit řekněme dvě koleje až pod zámek ke stadionu, a přidat výhybku. Na druhé straně končí nádraží řekou, tam je opravdu konečná.
Přesně naopak. Přejezdu u Frýdy zůstane. Viz má reakce výše.
Jestli je to pravda, tak to je obrovský fail. Zdvojkolejněním se zvýší frekvence spojů, což bude mít za následek i mnohem častější čekání na přejezdu. Už teď je to hlavně ve špičce nepříjemný špunt.
Tak kdo má pravdu?
Smysl prodloužení kolejí na 740 m je, aby od ČT mohl přijet 740 m dlouhý ucelený vlak z Hyundaie a pokračovat úvratí do Ostravy. Na to musí nutně dojít k protažení nádraží směrem na jih, k řece. Protažení nádraží opačným směrem by v tom nijak nepomohlo.
Dobře, ale který přejezd ve F-M chtějí zrušit a nahradit podjezdem? Moc možností není.
Je to na fotce
No stejně jede-li vlak z fm do hmmc tak musi vyjet uplne do šturcu au k reve a uvrati pak jet do Dobré vyhybka je uprostřed nasraži což je dost k ničemu.alespoň teď.
Tak to i zůstane. Proto je třeba natáhnout stanici od středního zhlaví směrem na jih, aby se tam dlouhý nákladní vlak vešel a mohl úvraťovat/přepřáhnout.
Smutné na tom je, že to neudělají aspoň třeba do Bašky na plynulé Křižování.
Tou poslední větou celkem dost zpochybňujete oficiální VRTkařské teze – protože podle nich naopak bude důležitá rychlá dojížďka z „vylidňující se Ostravy“ do Brna (35 min.) a také se podle nich „vylidňuje venkov“.
Mmch. zrovna okolí FnO, ale i Frenštátu, z VRTky moc velký přínos mít nebude (nutnost dojet do Hranic/Valmezu/Ostravy; z Valmezu/Hranic pak do Brna stejně ne po VRT).
Ano, obrovské úsílí o „dojíždění do Brna“ za 35 min., ale z Frenštátu do Ostravy hodinu a čtvrt a to ještě s přestupem, resp. s 3 přestupy při výluce s NAD. KODISácký paskvil !
V novém JŘ je u některých vlaků prodloužení jízdních dob a pobytů proti minulému roku celkově až o 9 min. Strojvedoucí říkají, že stačí jet 50 km/h a stíhají to.
Snad to už teda konečně bude taky jezdit načas……
Jsem zvedav zda se opravdu zacne jak se pise. Taky me bude velice zajimat kdo to bude stavet a za kolik, protoze ceny vystavby/rekonstrukce zeleznice se musi stat vaznym tematem a dokonce verim, ze by byly i politicky a voliccky prodejne temata.
Konečně!
Se mi líbí, jak tam pořád nejsou dráty do Dobré – je vidět, že do podpory nákladů na železnici jdou pěkně z vostra.
Skutečně by se vyplatily dráty až do Dobré?
Vzdálenost z FM do automobilky je stále v úrovni standardní vlečky a nakládkové koleje jsou většinou stejně bez drátů.
Tak nejen dráty. Také modernizace trati až na 140 FM Dobrá již avizovány byly. Dokonce i vznik nové zastávky FM Slezská pracovní název. V Dobré má vzniknout i ostrovní kolejiště s výstupy na obě strany stanice. Patřičná či potřebná délka nákladních kolejí také bude. Tak snad se to nebude opožďovat jako na 323…
V Dobré nemá dojít k prodloužení kolejí tak, aby se vešel dlouhý nákladní vlak z HMMC na křižování. Vše je uvažováno na průjezd, nákladní dopravu lze natrasovat mezi Os.
Zajímavé je,že v článku píšou že traťová rychlost mezi fm-oku se zvýší na 120km/h a jízdní doba se zkrátí o polovinu,tak mi to nějak nevychází když teďka se tam jezdí 80 km/h.at počítám jak počítám.😀😀
Zdravím. No když na každém místě kde se křižuje postává x minut. K tomu pro jistotu natažená jízdní doba…
Diskutující strojvedoucí na k reportu tvrdí že teoreticky když pojedou jen 50. Tak současný JŘ dodrží na 100%…
A tak nějak jízda kolikrát mezi OV a FnO i bohužel vypadá…
Křižuje se jen jednou a zpravidla v Paskově.
Troufnu si říct, že s určitou pravděpodobností než bude modernizovaný úsek zprovozněn, v Nošovicích už se žádná auta vyrábět nebudou.
Budou dělat traktory😀
V ostravské tramvaji jsem kdysi vyslechl, že kdyby dotyčný měl převodník z huby na ruky tak bude hrdina socialistické práce. Kdyby za každý termín co SŽ u téhle trati slibuje rekonstrukci položili pražec, tak je dávno hotovo.