Moderní jednotka černé barvy. RegioJetu po nasazení čínského vlaku přibyli cestující
Jednotka Sirius v Ústí nad Labem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Podle RegioJetu jsou strojvedoucí s jednotkou spokojení.
Podle RegioJetu jsou strojvedoucí s jednotkou spokojení.
Nejsou označené místa s první třídou…
Náhodou som našiel nasledovne: „ZMLUVA O SPOLUPRÁCI PRI VYKONÁVANÍ SKÚŠOK KOMPATABILITY č. 200230336“ ( https://crz.gov.sk/data/att/4150604.pdf ).
…
Objednávateľ ma v úmysle vykonať skúšky kompatibility s napájacou sieťou a ESC a testy ETCS (ďalej
len skúšky“) vozidiel EJ 665 na tratiach Železníc Slovenskej republiky (ďalej len ,,ŽSR“).
…
Zmluva sa uzatvára na dobu určitú do 31.12.2023.
(Ak to nestihli, tak zrejme vznikol aj nejaký dodatok o predĺžení platnosti. )
Zajímalo by mě jak je to technicky řešeno,protože to může být technická past kvůli dílům,provedením technické logiky věcí, čí jednotka je,protože nápis není vše?Polep může být jen reklama.
Proč by si člověk klikal na dřívější článek odkazovaný v textu, když se může blbě zeptat v diskusi, že?
Tak jsem dneska tímhle zázrakem jel a musím říct, že dojmy jsou dost rozporuplné. Jede to docela tiše a klidně na to, že to má jakobsy a mezi vozy nejsou žádné dveře. Ale tím asi tak končí všechno pozitivní. Už při nástupu jsem se musel smát, když se dveře nechtěly otevřít a nakonec jsem je musel silou odsunout, přičemž jsme se upatlal o nějakou vazelínu, kterou jsem docela pracně smýval na záchodě. U mnoha oken nefungují záclonky, které jsou porůznu polostažené, protože je rozbité navíjení. U vlaku, který je teprve pár dní v ostrém provozu opravdu pozoruhodná poruchovost. Sedačky v… Číst vice »
S dveřmi a vazelínou na rukou mám naprosto stejnou zkušenost, jen tedy při výstupu – v Kolíně kde jsem nastupoval byly dveře už otevřené.
Tu vazelínu na těsnění dveří jsem nějak nepochopil. Asi aby to ještě líp těsnilo, nebo nevím. U žádného jiného vlaku jsem se s tím nesetkal.
Rád bych se zeptal těch, co propagují tuzemské výrobky, proč je cokoliv z jiného státu lepší? A proč každý, kdo si může dovolit auto, do ČD ani nepáchne?
Nejenom lidi s autem se vyhybaji ČD. Plno nas preferuje i za vyssi cenu jine reseni, jen az jako posledni moznost CD.
Auto vlastním, ne úplně levné a vlakem jezdím taky. Váš koment je nesmysl.
A po jaké trati/tratích? Kdybych bydlel u nějaké rychlejší trati kde jezdí alespoň mírně nadprůměrné vlaky, tak bych to asi taky tak dělal. (Nebo bych si spíš auto vůbec nepořídil, i kdybych si ho mohl dovolit)
Do svých 32 let jsem bydlel v Mnichovicích u Prahy na hlavní trati do Benešova a auto jsem stejně měl. Do Prahy jsem jezdil zásadně vlakem, za babičkou do Chocerad zásadně autem, protože cesta tam trvala 15 minut, zatímco vlakem skoro hodinu. Prostě někam se vyplatilo jezdit vlakem, někam autem.
Mám auto, jezdím jím jen tam, kam se nedostanu veřejnou dopravou, nebo pokud taková cesta trvá neúměrně dlouho. Jinak ČD běžně jezdím. Tenhle komentář právě píšu ze CityElefantu 😉
Ano, ono jde taky o to, u jaké trati člověk bydlí. Kdyby to byla lepší trať s lepšími vlaky, tak bych si asi nestěžoval.
Jistě. Navíc, pokud člověk vůbec u trati nebydlí, tak logicky vlakem ani cestovat nemůže, pokud by tedy auto nepoužíval jen jako přibližovadlo k vlaku. Nicméně vy jste původně psal: „proč každý, kdo si může dovolit auto, do ČD ani nepáchne?“ Což je prostě nesmysl.
Ano, máte pravdu. Jen jsem chtěl říct, že na spousty tratích je jediný důvod pro cestování vlakem fakt, že si „nemůžete dovolit auto“, protože to ve všech směrech je horší.
Já bych se zase naopak rád zeptal Vás. Proč zrovna tady řešíte ČD?
Protože spoustě lidem vadí ojeté soupravy odkoupené ze zahraničí, které nefungují na 100%, ale tuzemské rachotiny, které se pomalu rozpadají za jízdy, jim vůbec nevadí.
Osobně to mám stejné jako několik diskutujících níže, ale budeme patrně světlá výjímka. Osobně vlastním 2 auta z rodinných důvodů, ale i tak preferuji cestu vlakem a to často jezdím stylem lokálka-dobytčák-lokálka. Důvod je prostý, jsem někdy líný řídit a jsem rád že si odpočinu, přečtu knížku, proserfuju internet, koukám z okna do blba….
Není to přínosné? Jak soukromí dopravci otevírají dveře čínanum? A polakum. Hlavně kolik vlaků dodáme do číny.. Třeba takový siemens:-)
Psal se rok 2014 a státem vlastněné ČD napukovaly v Polsku.
https://www.zelpage.cz/zpravy/9236?oddil=2&lang=cs
Číňan si koupí jeden kus, rozebere to, okopiruje a začne vyrábět kopii…
Jistě znáte původ „československé“ tramvaje T3, první čs. elektrické lokomotivy, legendárního motoru ČKD (původně lodního), nebo reléových technologií, na kterých 50 let stavělo AŽD…
Všechno vymyslely české hlavičky, jediný patent se neukradl – takže se teď můžeme dívat přes prsty na Číňany…
Nejdřív ubylo cestujících, teď zase opak.. ono to bude tím, že jsou tzv projižděči, prostě se jdou svézt. Alespoň takto mi to známý potvrdil.
Přesně tak, chce to čísla za delší dobu.
přece do úvodního nadpisu nedají Regiojetu přibylo cestujících díky zvědavcům z řad fanoušků železenice. To by rozkliklo o polovinu měně čtenářů.
Vždyť je to v článku jasně napsáno “zejména fanoušci železnice”
Jsou – nicméně docela podstatný v tomto případě je, že se jedou projet s fůj soukromníkem fůj čínským vlakem. To přeci jen nějakou hodnotu má.
No doufám že jestli Regio kývne na to že by přibralo i další jednotky tak že za podmínky řádného změnění interiéru protože ten působí opravdu i na Regio hodně low cost..
Bylo by zajímavé, kdyby RegioJet od prosince roku 2025 spojil rychlíkovou linku R9 a R23 potažmo R8, kde by vzniklo spojení z Ostravy/Brna přes Vysočinu až do Ústí nad Labem bez nutnosti přestupu v Kolíně. Za mně by to našlo svoje zájemce 🙂
Taková nostalgie, když dřív po republice jezdilo přímých daleko trasovaných rychlíků než je teď :/
Škoda, že by ta linka R9+R23 mijela Prahu, ale zase by na ní aspoň nebyly problémy s kapacitou 😃
Jasne ze naslo, poptavka na zlute spojeni ostrava-usti s prestupem v koline samozrejme je, abychom se vyhnuli ceskym draham Jenze neni vule a proto v koline ani zlute vlaky z ostravy nezastavujou (jen brnenske). Az to bude nastaveno tak, ze za kazdeho cestujiciho budou penizky navic, tak tam treba zastavovat bude i ostravsky, ale jen pro vetsi naplnenost se to realizovat urcite nebude.
A nemělo by to začínat už v Humenném?
Přímé spojení šialeného východu a severních Čech by si své cestující určitě našlo
Platícího cestujícího?
Kolik bude těch zájemců o 3 hodiny delší jízdu spojem, který jede 4x za den s náhodnou návazností na přípoje?
Pamatuju si to, bez přestupu to nešlo a s přestupem se muselo čekat 5, 30 nebo taky 70 minut, podle toho který R to byl. Efektivně z toho bylo 1 použitelné spojení za den.
Věta „našlo by si to svoje zájemce“ mě vždycky spolehlivě pobaví. Je to nesmysl, samozřejmě.
Má to jeden dost podstatný nedostatek = příliš velké riziko, že si zbytečně přenesete případně někde vzniklé problémy do příliš velké části sítě, kde by jinak vůbec žádné nenastaly. Jezdit z Kolína do Ostravy přes Brno by byl zbytečný „zárohák“, ale přímé spojení Ústí nad Labem a Brna mimo Prahu by zajímavé být mohlo – jen by to znamenalo proložit takové rameno v úseku Kolín – Havlíčkův Brod ještě dalšími vlaky (z/do prahy), protože z Prahy minimálně po Havlíčkův Brod je přímá frekvence dost velká, a pominu-li nevhodnou nutnost přestupu v Kolíně (z/do Prahy), pouhé ústecké vlaky prosloužené do Brna… Číst vice »
Já bych tu tramvaj uvítal na lince Ústí nad Labem – Úpořiny – Bílina.
s těmi pesami spokojen nejste?
Ty bych uvítal jinde
Jestli ma toto ciselne oznaceni 665, jsem zvedavy, co bude 666 🙃
O vložák delší 😀
Za rudofašos byly zakázány některé některé kombinace písmen na tehdejších SPZ. Po pádu komoušských zrádců cenzura zmizela a kombinace JEB nikomu nevadila. 666 nejspíš prověří pověrčivost úředníků.
Co třeba jít do řiti
Ale nezmizely…, střední Čechy mají z řady třeba vyřazenu kombinaci „.SS ….“ .
To by se v lepším případě jenom kradlo. V horším případě srazy SS registraček plné holohlavých a k omylu je jen kousek. „Hele nácek“, tak se antifa vyřádila na autě. Přišel k autu majitel, metalista, dlouhé vlasy, velký nos: „Hele žid, to rozmlátil on!“, odlepily se ode zdi postavy…
Absurdní? Ano, ale nikoliv vyloučené.
Doporučuju přčít životopis Josefa Sousedíka. Ano toho od Slovenské Strely. Umučili ho náckové při výslechu a „osvoboditelé“ z něj udlali kolaboranta.
Bylo to trochu jinak – Josef Sousedík byl opětovně za svojí činnost na výslechu na Gestapu, ale nedal se a kopl vyslýchajícího gestapáka do břicha. Ten vytáhl pistoli a Josefa Sousedíka postřelil, ale Josef Sousedík krátce potom na následky tohoto zranění zemřel.
Jenže to může být historicky tím, že kombinace SS byla v historii použita pro někdejší okres Soběslav.
To je sice pravda, že přerovské SPZ byly PR, PRA, PRB, PRE, ale s číslem 666 má problém spíš někdo jiný, než komunisti.
Kdosi semka dotáhl myšlenku, že ten vlak v Gotthardu vykolejil, protože při prorážce provozovali satanské rituály, jako důkaz je na YT video s dokreslenými artefakty – kladivo na čarodějnice pracuje na 130 %! Tož tihle, srazí se to na přejezdu, zlomí se pod tím výhybka a máte to od nich kauzálně. Přitom 810.666-8 jezdí a jezdí.
A u DPP jezdí i autobus (kloubový) s dokonce „supersatanským“ číslem 6666 (provozovna Řepy).
Ale bolševikům tři šestky také vadívaly – minimálně těm, kdo o tom významu měly nějaké povědomí.
Ono by jim to vadilo, jenže okres Jeseník vznikl teprve roku 1996…
To samé, akorát s rohama ☝️
a 69 by bylo co?
Takže je jasné kdo to bere na regionální a meziregionální spoje. Dálková doprava patří jiným strojům.
Však tohle je takový regionální rychlík.
Navíc zde velká část lidí jezdí na PID a DÚK.
Patří pouze nejnižší ceně 🙂
Akorát není jasné kde přesně začíná ta „pravá“ dálková doprava… pro někoho je dálkovka Pha-ČB, pro někoho jak to nejede aspoň Ber-Vie tak je to maximálně meziregionální spoj…
Nějak sem nepochopil smysl tohoto článku, možná by to byla zajímavá informace po půl roce provozu, ale to že Sirius první dny provozu přiláká spousty zvědavých šoutošů je clekem jasná věc
Pul roku ten vlak jezdit nebude. Najede 45 000 km a konci. Vyrobce potrebuje jen dostat razitko, ne prepravovat lidi cely rok.
Až na děsné viklající se dveře co se odmítají otevírat, nefunkční wifi a blbnoucí informák (v úterý) je to lepší než panter. Ale to doladí, o to bych se nebál.
Jaká výmluva? Popisuju vlastní zkušenost z úterka.
Má to dost tvrdé sedačky, ale minimálně na čtyřce polohovatelné (i když madlo k tomu účelu už má zdá se leccos za sebou a to to teď vyjelo), na tu +- hodinu to je v pohodě. Jo a potahy asi nebudou vlna ale plast, člověk si na tom dost zpotí zadnici – něco, co u ČD v podstatě neexistuje.
Ale je to lepsi jak panter 😀
Asi myslel tank a ne vlak.
No co se týče podvozků a plynulosti jízdy tak je to fakt lepší jak panter, i když to je samozřejmě subjektivní. Rázy a rány jako v panterech to taky nedělá.
A jaké je to co se prostoru a celkově místa na nohy týče
?
Místa na nohy je malinko míň než je obvyklé, ale pokud nejste obr jako pan Sůra, vůbec to nevadí. Navíc pokud by to zůstalo na R23, stejně na každého zbyde volná čtyřka při tom počtu lidí co tam jezdí.
Co se týče prostornosti chodbičky, to je ok.
MNĚ, omlouvám se, ale trhá mi to oči.
Tak jistě, taky se pojedu tímhle čínským vehiklem projet, ale jen jednou. Předpokládám, že nárůst cestujících bude jen dočasný. I když jistě ty vlaky nějaké nové stálé přitáhnou, ale moc toho dle mě nebude.
Stálé asi ne, ani vlak sám tam není stálý, když je uváděn jako mimořádnost a bude nasazován po dobu 3 měsíců.
Já bych je uvítal na lince Brno – Bohumín.
Vzhledem ke kapacitě 256 sedaček je to málo. Tam je požadována kapacita 300 sedaček.
Nicméně to má větší kapacitu než to, co tam v praxi doopravdy jezdí.
Ve smlouvě jsou počty sedaček určené různě podle dne v týdnu a času. Typických pět vagonů těch zhruba 300 sedaček má. Nejsem pro porušování pravidel, ale když někdo vidí rudě každý žlutý vagon, to mě maličko irituje.
Vítat můžete, ale kvůli Bohumínu nejezdí.
Tak tam by byl pokrok cokoliv lepšího než bymáky.
Každý strojvedoucí, který má za sebou vůz vyhrazený pro tým techniků přímo od výrobce, je spokojený.
Výhoda jednotky, do lokomotivy se nevejdou.
Do Vectrona v pohodě. 🙂
Jestli se nakonec rozhodne, že jednotky Sirius zůstanou na lince (s tím že se koupí min. Další 2 kvůli oběhům a zálohy), tak bude důvod proč jezdit na R23. Otázka je pak zda se budou jednotky udržovat či ne…
Jako bylo by to hezké, tahle trasa je pro jednotky ideální. Ostatně ČD tam nabízeli Pantery. Ale tahle jednotka je na frekvenci na téhle trati moc velká. Samozřejmě, že by asi nějací cestující přibyli, ale pořád by to bylo zbytečné vození vzduchu v takhle velké soupravě.
A jaká je alternativa, když musí být od příštího jízdního řádu v soupravě nízkopodlažní vůz? Na ty patra se pravděpodobně ještě nesáhlo, potřebují kompletní rekonstrukci, a Siriusy nakonec možná vyjdou levněji. A za těch 10 měsíců co zbývá se nové jednotky nevyrobí.
Sirius je nízkopodlažní? Nástupní hranu má 760 mm nad TK, MD chtělo nástupní hranu 550 mm, pokud si to dobře pamatuju.
Ano,je nizkopodlazni.Jeden z vozu ma podlahu i nástupní prostor 600mm nad TK a to staci.
Alternativa je jasná. Nic nebude. Vlk taky sliboval a naši dopravci se přiučili.
Musí být nízkopodlažní? Ale to přece nevadí, prostě nebude. Vítej v ČR
Mohu potvrdit. Nesáhlo, zatím jen obrůstají mechem a lišejníkem.
Otázka zní, jaké by bylo energetické porovnání Siriusu vs. 162 + 3 vozy. Je dost možné, že novější Sirius bude úspornější. Pokud dá CRRC zajímavou cenu pronájmu (hlavně proto, aby to dostal do komerčního provozu a mohl potenciálním zájemcům předvádět v provozu) mohlo by to ve finále vyjít pro RJ cenově výhodně.
Ještě taky záleží, co CRRC plánuje s těmi Siriusy dál, zda-li bude jednotky předvádět i jinde po Evropě (Balkán), nebo zda-li přiveze ještě nějaké další vlaky. To nám ale asi zatím neřeknou….
neni to tak davno , kdy nacpat se do plneho vlaku v melniku znamenalo stat v ulicce az do nbk( litomeric) . tento stav je zapricinen dopravni politikou statu. pro obcany silnice zdarma a vsude zeleznice je draha ze uz cesta tam a zpet je vyjadreno v penezich duvod pric nejet vubec ( jet jinak) . stejne to bude s vrt. rok s roztomilym tleskanim budou lide jezdit( jako kdyz se zkouselo pendoliny , taky bylo narvano) a pak vlaky z jihlavy , mostu a jinych , ac jsou cisla nyni zkreslene neochotou lidi pouzivat vlaky budou nasledne take prazdne.… Číst vice »
A co chodníky,chodníky zdarma vám nevadí mistře?😵💫
Lístek Mělník – Nymburk za 40 Kč vám přijde drahý? A kolik by měl teda stát?
No s daní na paliva, dálniční známkou a povinným pojištěním bych rozhodně nenazýval „silnice zdarma“…
To prostě není srovnatelné, na kolej si vlastním prostředkem nenaskočíte, takže tam pak holt závisíte ještě na další vrstvě – dopravce.
u rychliku Usti-Kolin je to dost nerovnoměrné s tou obsazenosti. Mohlo by se zdát, že ve švech praská v úseku Kolín- Lysá. Zatimco z Lysé do Litoměřic vozí vzduch. A ze Štětí/ Litomeric do Usti se zaplni na 50%. Jindy ale stačí aby se udělalo hezky a ve Staré Boleslavi nastoupi 20 kolařů. Nebo v podzimnim obdobi dešťů skupiny houbařů. Ve Všetatech zase skupiny krosnařů od Turnova.
Otázkou především je, kdo by nasazení siriusů na R23 financoval. Nepochybně by to představovalo vyšší náklady, než kolik je dnes zasmluvněno na provoz v klasických soupravách.
Výrobce, bo reference?
Jak dlouho?
Do hlavy CRRC nevidíme, ale jejich ekonomika myslím nestojí na tom, jestli 3 Siriusy vydělávají, nebo prodělávají. Myslím že daleko důležitější pro ně je dostat to do pravidelného provozu, sbírat „evropské“ zkušenosti a ukazovat případným zájemcům.
A to že je to „nepochybné“ vyplývá z čeho? Fyzikální zákony? Ty se v ekonomice moc neosvědčily, stačí zájem výrobce (jako třeba zde, certifikovat jednotku) a najednou je „fyzika“ (píšu to v uvozovkách, protože zde nejde o tvrdá omezení ale „jen“ o pravidla pravící zhruba „těžší=dražší“) až druhotná…
Tak to je jasné, že cestující jsou spokojení, protože je to velmi slušný skok vpřed, co se týče kultury cestování, oproti ,,standartu“ RegioJetu na Labské pravobřežce.
Záludná otázka: Proč tedy ČD i nadále nasazují vozy Bdmtee?
Nerozumím otázce, nechápu souvislosti.
Jsme na tom stejně . Také nevim co to je Bdmtee, ale jestli to je něco do čeho jsem nasedl v létě v Kutné Hoře a totálně splavený vystoupil v Kolíně i přes propadnutí jízdenky do Prahy a pokračoval v postarších vozech RJ do Ústí,pak nechápu co ČD nasazují na rychlíky. To byl rozdíl v cestování tak 40 let ve prospěch RJ Asi jsem zhýčkaný cestováním v UL kraji, kde bych se na takové vagony musel jet podívat do muzea v Chomutově
A co mají ČD společného s rychlíky RJ?
Protože jde o osobní vlak, což není relevantní k tématu RegioJet na lince R23.
Miroslav: Na lince R9 Bdmtee občas nasazují.
Proboha, proč furt píšete slovo standard s „t“. To je snad nějaká nemoc.
Protože neumí pořádně česky:-)
Další pan dokonalý.
Nemoc je moralizovat druhé.
teď jsi předvedl druhý důkaz toho, že jsi nevzdělaný: slovo moralizovat v tomto kontextu nedává vůbec smysl
Včera jsem se svezl a nevím jestli je to skok vpřed. V první třídě jsem se cítil stísněný a cestou na záchod jsem musel jít v uličce bokem jako krab. Ale zase na druhou stranu pisoár na wc je top.