Mníšek a okolní obce se složily, aby vlaky jezdily celý rok až do Dobříše
Provoz zůstane zachován i na trati do Kouřimi.
Celkem šest obcí kolem Mníšku pod Brdy se složilo na zachování celoročního provozu vlaků na trati 210 v úseku z Čisovic do Dobříše. Provoz zde plánoval kvůli malému vytížení zastavit Středočeský kraj. Radnice v Mníšku pod Brdy již zveřejnila, jaké vlaky na trati celoročně zůstanou.
Na vlaky přispějí kromě Mníšku pod Brdy také obce Čisovice, Malá Hraštice, Mokrovraty, Nová Ves pod Pleší a Stará Huť. Obce na trati přispějí na zachování provozu na základě dohody dohody s krajem 2 319 738 Kč. K dohodě se nepřipojila Dobříš. Její starosta už dříve uvedl, že vlaky jezdí nevytížené.
„Jsem velmi ráda, že se nám společnými silami podařilo přesvědčit Středočeský kraj, aby svůj postoj přehodnotil a zachoval na železniční trati 210 alespoň částečný celoroční provoz. Pro celou řadu obyvatel našeho města i regionu to má velký význam, protože spoje jim umožní alespoň částečně pokračovat v pohodlném cestování za prací, školou, rodinou i volnočasovými aktivitami. Celá kauza tím ale rozhodně nekončí, chceme v příštích měsících zůstat se Středočeským krajem v kontaktu a analyzovat pravidelné průzkumy železnice i náhradní autobusové dopravy,“ komentuje výsledek mníšecká starostka Magdalena Davis (Zelení).
Podle původního záměru mělo dojít od prosince ke zrušení provozu z Čisovic do Dobříše ve všední dny, vlaky měly dál jezdit pouze o víkendech v letním čase.
Zachovány zůstanou tři páry spojů v pracovní dny, do vybudování zázemí pro vlakové čety na nádraží v Čisovicích (web Mníšku uvádí pojem „možná“ v 1. polovině roku 2022) bude v pracovní dny jezdit pět párů spojů.
Ve směru z Dobříše do Prahy budou zachovány následující spoje v pracovních dnech
Spoje z Dobříše do Prahy:
2000 (vyjíždí z Dobříše v 3:36), 2002 (4:36), 2004 (6:06), 2006 (7:06), 2018 (16:06).
Ve směru z Prahy do Dobříše budou zachovány následující spoje v pracovních dnech:
Spoje z Prahy do Dobříše:
2001 (vyjíždí z Prahy v 0:30), 2003 (5:25), 2015 (14:25), 2019 (16:25) a 2027 (21:55).
Druhou tratí, kde nakonec bude redukce proti původním plánům menší, je z Plaňan do Kouřimi. Kraj toto oznámil již dříve, návrh jízdních řádů zveřejnily Plaňany na svých stránkách. Došlo nakonec k dohodě s obcemi, že dojde k redukci provozu i na úseku z Peček do Plaňan, ušetřené peníze se tak použijí na zachování části provozu po celé trati až do Kouřimi. Obce nakonec nebudou muset díky této variantě nic připlácet.
Z omezování provozu na středočeských tratích se stalo kvůli volbám politické téma. Ministr dopravy Karel Havlíček namísto řešení problémů na hlavních tratích objíždí lokálky, nazývá středočeské radní diletanty a slibuje záchranu. Ministr ale nemá jakýkoliv nástroj mluvit kraji do jeho objednávky, jde tak pouze o předvolební mystifikaci.