Mnichov – Innsbruck každou hodinu. Bavorsko s Tyrolskem vypsaly novou soutěž na dopravce do roku 2039
Bombardier Talent 2 v Garmisch-Partenkirchen. Foto: BEG
Dosud jezdí vlaky mezi oběma městy po této trase jen jednou za čtyři hodiny.
Soutěž 4 roky před vyjetím. Prostě němci – čas na přípravu.
Kolik souprav o kapacitě 1000mist je potřeba?
Při současném rozsahu provozu minimálně 10 i při rychlých obrátkách na konečných + nějaká ta záloha.
Znám jen z doslechu, ale minimálně o víkendech jsou ty vlaky prý VELMI plné.
Ony mají jezdit i 1000 míst i v sedlu?
Respektive jestli se bude jednat o EMU1000 nebo 2xEMU500
Netuším, mohu se pouze domnívat a domnívám se, že půjde o 2xEMU500, ne-li 3xEMU350 a že v sedle budou jezdit kratší.
Jenže potřeba souprav je dána špičkou a tam minimálně 8 souprav s 1000 sedadly potřebovat budete.
Neuvažoval se úpatní tunel cca mezi Telfs a Ga-Pa? Vím, že by to vyžadovalo velké investice i mezi Mnichovem a Ga-Pa a Rakousko dost investuje do Innsbruck-Kufstein, takže už je to passé, ale v souvislosti s Brennerským tunelem by to z kapacitního/rychlostního hlediska dávalo smysl, protože takto nákladka narazí na úzká hrdla za Kufsteinem a o moc víc než před stavbou Brenneru ji neprojede…
O tom slyším prvně, k čemu by to proboha bylo? Samozřejmě je mnohem jednodušší hlavní trať vést podél Innu, byť je to trochu zajížďka.
Úzká hrdla za Kufsteinem? Prosím? Kufstein – Innsbruck je již z velké části čtyřkolejný a co ještě není, se dostaví v návaznosti na BBT a zkapacitnění na německé straně.
Řešit nákladní dopravu v této relaci novou tratí přes Telfs by byl opravdu nesmysl.
Za Kufsteinem směr Linz i Mnichov je kapacita pro navýšení nákladky nedostatečná (a tedy i pro lepší zhodnocení Brennerského tunelu). A do zkapacitnění se Němci úplně nehrnou, ale stejně by se nehrnuli ani do částečně nové tratě Mnichov-Ga-Pa. Jak píšu – teď už je to vzhledem k rakouským investicím passé…
Aahaa Vy myslíte za Kufsteinem směr Rosenheim… no jenže na to jste si sam(a) odpověděl(a): Brenner Nordzulauf, tedy modernizace a zkapacitnění trati Mnichov – BBT / Innsbruck je alespoň v hrubých obrysech naplánovaný už dávno, jenže zatímco v Rakousku už je z velké části dávno v provozu, Němci se do stavby vůbec nehrnou. A teď si představte, že by místo modernizace hlavní trati vedoucí relativně rovinou měli postavit novostavbu ve výrazně složitějším terénu úpatí Alp! Ne, to opravdu nedává smysl, budeme rádi, když s otevřením BBT bude větší část trati Mnichov – Kufstein hotová. Navíc pro těžké nákladní vlaky je… Číst vice »
To je tak zavádějící titulek i podtitulek! Z Mnichova do Innsbrucku se jezdí přes Kufstein, tam už teď jezdí minimálně každé 2 hodiny EC, plus RExy s přestupem v Kufsteinu.
Přímé spojení přes GaPa bude určitě fajn, ale ne pro cestu mezi oběma konečnými, leda jako vyhlídková turistická.
Můžete 3x hádat, proč to nevyhraje Arriva.
Však Arrivu vlastní DB, a tam je dost velká šance že vyhraje.
Protože Arriva v Německu není. Když ji DB kupovaly, tamní pobočku musely prodat, aby transakci schválil antimonopolní úřad nebo jak se to tam jmenuje.
To je bohužel tak, když méně vzdělaný jedinec si musí vylít srdíčko na jednom dopravci, ale neví o problematice nic. Bohužel.
Ten nynější stav s tak málo přímými spoji ale nebyl odjakživa. Ještě někdy před 10 lety šlo o 2h takt. Pak nějakou dobu přestup v Mittenwaldu (než byly dodány nové jednotky DB) poté, co už ÖBB nepřipustila na své straně tehdejší vysokopodlažní německé soupravy. Zajímavé jsou i změny cestovní doby – zatímco v roce 2013 (i předchozích letech) dojel vlak z Ga-Pa do Innbrucku za 1 h 19 min. (protože v části zastávek na rakouské straně nezastavoval), nyní to je cca 1 h 40 min. – protože jednak zastavuje všude, jednak se potřebuje strefit do kombinace křižování umožňující 1h takt… Číst vice »
** Dle http://kursbuch.bahn.de/hafas/kbview.exe/dn/KB960_H_ab11062023_F_G24112022.pdf?filename=KB960_H_ab11062023_F_G24112022.pdf&orig=sS má dojít k návratu do toho mnou zmiňovaného dřívějšího stavu už od 6/2023 – tedy 2h takt přímých vlaků Mnichov – Innsbruck, s cestovní dobou opět o 30 minut kratší než dnes.
Plus nad rámec toho mittenwaldské spoje pokračující po delším pobytu (čekání na křižování až do L:36 h – chybí možnost míjení v X:30 h mezi Mittenwaldem a Scharnitz) do Seefeldu, tam ostrý obrat (a přípoj směr Innsbruck jedoucí až za 20 minut).
Ten duvod delsi jizdni doby, ktera trva od zmeny jizdniho radu v prosinci 2022, je pomala jizda z duvodu spatneho stavu infrastruktury na nemecke strane mezi Garmisch-Partenkirchen a hranicemi s Tyrolskem. Vlaky musi odjizdet o 30 mimnut driv, a na nekterych stanicich (napr: Klais a Scharnitz) nektere spoje cekaji dele na krizovani. https://www.vvt.at/page.cfm?vpath=fahrplan/fahrplanwechsel-22 Citace: „Durch Schäden an der deutschen Infrastruktur zwischen Mittenwald und Garmisch verlängert sich die Fahrzeit in diesem Abschnitt um 6 Minuten. Um die Verbindung ins Außerfern wieder herzustellen, fahren die Züge nach Garmisch in Innsbruck 30 Minuten früher ab und kommen dort 30 Minuten später an (Langsamfahrstrecke).… Číst vice »
Hm, skutečně je to z JŘ patrné.
Ještě mě napadlo, že výsledkem těch prací by (snad) mohlo být mírné zrychlení oproti prapůvodnímu stavu tak, aby se dalo stíhat sjet pod půl hodiny trasu Ga-Pa – Scharnitz a tím pádem vyřešit vyjezditelnost 1h taktu, který tam má za těch pár let být.
Fakt to bude rychlejší, jak přes Inntal? Co návazné spoje z Innomostí na jih a na západ? Každopádně hooodně zajímavé.
Kdepak, tato relace rozhodně neslouží pro přímé spojení Mnichov-Innsbruck, jízdní doba dle odkazu výše v diskuzi bude nějakých 2h50m, takže o více než hodinu delší než Inntalem, kde se jezdí 220km/h… zatímco z Ga-Pa do Innsbrucku je to ultra pomalé, traťová rychlost většinou kolem 60km/h: https://www.openrailwaymap.org/
Spíš by mě zajímalo jestli se na německé straně plánuje nějaké zrychlení/novostavba v trase Mnichov-Rosenheim-Kufstein či Rosenheim-Salzburg
Relace neslouží pro přímé spojení Mnichov-Innsbruck, ale trochu zavádějící nadpis článku to tak evokuje.
Např. já na článek kliknul s otázkou „copak to Inntallem nejezdí tak často už nyní..?“
ano, je to dost zavádějící, to jsem zapomněl napsat.. Jinak koukám že Inntalem to jezdí v intervalu 2 hodiny (rakouská relace Salzburg-Innsbruck po hodině)
Jo, ta (malá) frekvence mne taky překvapila.
Zrychlení a zkapacitnění Mnichov – Kufstein určitě, je to potřeba i pro nákladní dopravu jako přivaděč k BBT. Jenže mám pocit, že se víc plánuje, než aby se realizovalo, Němci dál lijí miliardy do svých dálnic a brečí, jak Tyrolsko omezuje kamionům průjezd, než aby do té železnice opravdu investovali. Rosenheim – Salzburg spíš ne, to se sice už roky opravuje a modernizuje, ale je to spíš takový mírný pokrok v mezích zákona, asi jako první vlna modernizace českých koridorů, víc než 160 tam nejspíš ještě hodně dlouho nebude. Přeci jen pro Německo to není žádná extra významná trať, z… Číst vice »
Rozhodně nebude. Ale ono to není myšleno jako spojení Mnichova a Innsbrucku, spíš jako zlepšení obslužnosti v pohraničí, když se nebude muset na hranici přestupovat a případně i čekat.
Projet trasu celou ale bude určitě pěkná turistická atrakce.
Návazné spoje na jih a západ v Innsbrucku budou díky S-Bahn uzlu – stejně jako jsou už dnes ke spojům v rakouské části trati 😉
No zajímavá šance pro Regiojet, licence má v obou zemích. Otázka je bankovního krytí, ale tato zakázka by ho dostala na jiný level.