Mnichov – Innsbruck každou hodinu. Bavorsko s Tyrolskem vypsaly novou soutěž na dopravce do roku 2039

Bombardier Talent 2 v Garmisch-Partenkirchen. Foto: BEGBombardier Talent 2 v Garmisch-Partenkirchen. Foto: BEG

Dosud jezdí vlaky mezi oběma městy po této trase jen jednou za čtyři hodiny.

Bavorský objednatel železniční dopravy Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG) spolu s dopravním svazem Tyrolska Verkehrsverbund Tirol (VVT) vypsal otevřenou soutěž na provoz v síti Werdenfels na období od prosince 2027 do prosince 2039. Vítěz soutěže získá smlouvu na 4,34 milionu kilometrů ročně. V provozním souboru jezdí dosud DB Regio.

Zásadní novinkou bude zejména rozšíření počtu přímých spojů mezi Mnichovem a Innsbruckem na trase přes Garmisch-Partenkirchen. Dosud jezdí přímé vlaky jen každé čtyři hodiny, nově mají jezdit každou hodinu. V Bavorsku současně dojde k rozšíření výkonů mezi Mnichovem a Murnau na interval 30 minut. Dojde současně k navýšení počtu vlaků na lince S7 Garmisch-Partenkirchen – Reutte in Tirol – Pfronten-Steinach, a to na každou hodinu.

Objednatelé požadují současně nasazení kapacitnějších souprav. Dosud je maximum 870 míst k sezení, nově bude minimem 1 000 míst. BEG nepožaduje nová vozidla, stačí rok výroby 2011 a později. Detailněji jsou požadavky popsány na stránkách BEG.

Provozní soubor Werdenfels. Foto: BEG

Provozní soubor Werdenfels. Foto: BEG

Tagy Bavorsko Bayerische Eisenbahngesselschaft (BEG) BEG Verkehrsverbund Tirol (VVT)
26 komentářů