Mladá Boleslav začne stavět cyklostezku podél Jizery včetně nové lávky vedle železničního mostu
Vizualizace lávky přes Jizeru v Mladé Boleslavi. Foto: MB-NET.cz
Středočeský kraj dokončil i studii na další část trasy až do Benátek nad Jizerou.
Typicky český Kocourkov. Ještě není stabilizovaná definitivní poloha Dalovické/Ptácké spojky, stále se hledá taková poloha, aby to co nejméně zasáhlo Krásnou louku, a už se tam spěchá se cyklostezkou, hodnem ji postavit, aby se co nejvíce zúžil manévrovací prostor pro nalezení nejoptimálnějšího uspořádání prostoru Krásné louky. Jako kdyby se už nemohlo ty dva tři roky se stavbou počkat a spojit ji se stavbou železniční spojky, která si možná vyžádá dílčí přeložku stávající tratě (směrem ke chovatelskému areálu). Může to být pro město impuls k tomu, aby se výstavba dalovické spojky co nejvíce uspíšila. Učebnicová ukázka toho, jak stát a samospráva… Číst vice »
Na facebooku jsem napsal něco podobného, co píšete vy. Odpověděl mi člověk z nadačního fondu ŠKODA, který tuto akci má spolufinancovat s tím, že poloha nového železničního mostu je již známa a že poloha této cyklostezky byla konzultována se Správou železnic. Jinak mě napadlo totéž. Po staré trati tam zbude násep, a opěry starého mostu, na které by neměl být problémem umístit novou lávku… Zkrátka proč vymýšlet levnější řešení , když lze vymyslet drahé…
Takže se vlastně bude čekat třeba 10let, než se nějaká změna v té oblasti zrealizuje a tak raději nebudeme dělat nic.
O spojkach na hlavní nádraží, směr na Bakov a úpravě celé trati z MB město se mluví už desítky let. Diskuze začaly již v době, kdy se realizovalo zahloubeni trati na Slovance a to je tak 20 let zpátky. Od té doby se jen čeká.
Raději ať se postaví most, který třeba za 10 let zbourá, ale ať už tam „něco je“ a konečně to funguje.
Jak hospodaříte u Vás doma ? Také si pořizujete rodinný dům s vizí, že jej za deset let zbouráte ? Jinak tato nová cyklostezka bude stejně končit na rušné silnici…. pokračování se dočká nejdříve až v souvislosti s totální přestavbou trati v Mladé Boleslavi.
Jestli bych si měl vybrat nad tím, jestli bydlet pod mostem nebo dům na 10 let, tak je volba jasná. Někdy holt hospodařím s ohledem na aktuální potřeby.
Jinak ten most je pro plno pěších i cyklistů velká úleva. Mostů přes Jizeru moc není a pro lidi, kteří jdou do Cesany, tak to bude úleva.
Jestli jít po velmi frekventované Ptacké nebo přes Krásnou louku, volba je jasná. Už aby stál, bez ohledu na nějaké vzdušné zámky změny železnice.
Jako cyklista budování cyklostezek plně podporuji. Akorát tady se to hodně špatně načasovalo. Jde o to, že přestavbě traťového úseku od MB města až sem dolů k vodě nic zásadního nebrání, jediný problém je právě na Krásné louce – ten ohrožuje realizaci Dalovické spojky, která i při nejmenším přípustném poloměru nepříjemně zasahuje do Krásné louky, což vyvolává protesty obyvatel. Pokud by se ale udělala částečná přeložka stávající tratě (podél které má vzniknout ona cyklostezka), tento oblouk Dalovické spojky by bylo možné oddálit směrem k hlavní trati, čímž by Krásná louka byla Dalovickou spojkou zasažena v mnohem menší míře. Nemluvě o… Číst vice »
Aha, asi je to tím, že facebook nemám a když mne náhodou nějaký odkaz na něj nasměřuje, tak rychle utíkám pryč 🙂 Jsem ale rád, že nejsem jediný, kdo má obdobné názory.
Moc „hezká“ lávka.
Doufám, že přiložena vizualizace je z nějaké studentské soutěže a v reálu tam bude něco lepšího, alespoň o parník.
Konečně někdo pochopil, že cyklodoprava je normálním druhem dopravy a ne jenom rekreační aktivitou. Hurááá 🙂
Je fakt že lávka v těchto místech citelně chybí a lidi pak přecházejí Jizeru po železničním mostě, cyklisty tam potkáte běžně a už se mi stalo že jsem tam potkal i rodinku s kočárkem.
Drážní řešení je jednoduché: Postavit tam policajta a vybírat pokuty. Stejěně jako v případě podchodu na Hlavním nádraží v Praze.
Naštěstí někdo myslí hlavou a ne předpisem. Jsem všemi 10 pro ten most pro pěší a cyklisty.
Bude cyklostezka respektovat výhledovou Ptáckou spojku?
Jo to mě napadlo taky, u tratě hlavní – město by se hodilo zvednout niveletu do úrovně tratě na Bakov. A pak by bylo dobré udělat pod touto tratí na kraji řeky i podjezd (místo P4635) pro auta, takže by se hodil i podjezd tady pod cyklostezkou (ale to jsem nezkoumal).
Mě napadlo celou tu stávající trať město-hln. zrušit a napojit to do bakovské. Stejně po novu by v úseku mezi Krásnou loukou a hlavním nádražím by toho mělo jet minimum… maximálně osobáky do Všetat a tranzitní náklady.
Ale i s tím minimem se musí počítat, úvraťovat někde v Debři by byla provozní komplikace.
Hypoteticky by stávající trať bylo možné zrušit, ale právě kvůli spojení do Všetat a možným objízdným trasám je žádoucí ji zachovat, včetně současné hlavní tratě. Otázkou ale je, co se stávajícím hlavním nádražím a nymburskou tratí s nedávno vybudovanou výhybnou Nepřevázka. Krom možnosti nějaké drobné nakládky a vykládky zboží (částečně bude možné na východním nádraží u Řepova) zcela jistě pozbývá smysl. Stačila by pouze zastávka, ale tu by bylo vhodnější posunout do prostoru bývalé zastávky u Čejetiček, tam by určitě byla více využitá, protože odsud je to blíž i do historické části města. Proto je s podivem, že DSŽ tvrdošíjně… Číst vice »
V zásadě ji neznemožní, ale neumožní vybudování Dalovické spojky v odsunuté poloze, která by tolik nezasahovala do Krásné louky.
By mě zajímalo, co vlastně znamená ta výstavba cyklostezky. Já vždycky jezdil do Benátek podél Jizery po cyklostezce, která asi neexistuje? (Dobře, při pohledu na mapu není celý úsek oficiálně cyklostezka, ale část je po červené turistické značce, která ale vypadá stejně jako předchozí cyklostezka.) No a cyklostezka na krásné louce je taky pěkná blbost. Fakt mi přijde, že jediný účel je to celý zaasfaltovat.
Cyklostezka není cyklotrasa.
Dobře no, tak prosím neasfaltvou cyklostezku, když to je tak hrozně potřeba.
Neasfaltová cyklostezka není vhodná pro silniční kola a inline brusle. Takže jsem pro to, co nejvíce cyklostezek stavět s asfaltem, ať ji může využívat co nejširší spektrum lidí.
Tak si vyberu kolo podle toho kam jedu . Silnicku mám a teď i trekingové. A myslím ze kdyby se všude necpal asfalt , bylo by pro přírodu lepší – voda by se vsakovala přes štěrk a taky by to bylo levnější .
To je přístup použitelnej pro rekreační ježdění, ale ne pro dopravní účely.
Zasakování vody se dá v pohodě vyřešit i u tý asfaltový varianty, pokud je dobře navržená. A co se týče té levnosti, tím si nejsem jistý. Ona ta mlatová, pokud má aspoň něco vydržet, taky potřebuje dobrej základ, zhutnění, atd. Náklady asi budou o něco nižší, než na asfaltovou variantu, ale taky bude dřív potřeba údržba a opravy. Což tu nákladnost může vyrovnat nebo převrátit.
Já spíš nevím, proč se ten asfalt cpe všude na silnice a ještě se voda musí odvádět do kanalizace. Silnice by klidně stačily taky štěrkové, lidi si přece mohou koupit auta na takový terén.
Rád bych věděl zda je vymyšleno do budoucna jak pojede kolař od nádraží v MB dál do města. Tam je to nebezpečné , tam je nutné oddělit auta od kol , ne na loukách kolem Jizery . No a cena… Já asi spím ještě , jako že za 1400 metrů se utratí 15 milionů?. Za to by bylo makadamem vysypáno 100 km polních cest . Most je za 25 , přitom dole je cesta pod zeleznakem . Taky tam budou lampy , aby náhodou nikdo nezakopnul ve tmě.? Takhle se smysluplného propojení aglomeraci bezpečnou cestou pro kola nedočkáme. Peníze se… Číst vice »
Omluva , 5. řádek nikoliv 15 mio , ale 50 mio.
A když P. Borecký ( a je to z mého pohledu dobrá zpráva) si je vědom , že jízda na kole je plnohodnotná doprava , nechtělo by to zaměřit se na stavbu podobných zařízení tam , kde to bude z tohoto titulu využíváno ? Třeba cyklostezka Mnichovo Hradiště- Mladá Boleslav, a jiné populací obdařené směry. ( šmoulí městečka u Kosmonos , u Řepova, aj )A hlavně neskončit cestu u cedule začátek obce , to je potom zbytečná práce.stezka podle Jizery je hlavně rekreační.
Pokud to povede kolem řeky, tak může být požadavek Povodí, aby po stezce mohla projet občas i naložená Tatra. Pak cena výrazně vzroste.
Za ten makadam plus, taky sdílím tento názor .
Tak pokud jste jel z MB na Benatky někdy po dešti, tak jistě uznáte, že nějaká cesta, která bude trochu víc cyklofriendly po dešti by se tam hodila. A v létě se propletat mezi kopřivami, taky žádný zážitek.
Současná cyklotrasa Greenway Jizera mezi MB a BnJ je pro kola naprosto nevhodná, stačí aby trochu zapršelo a pak je kvůli hlubokému bahnu zcela neprůjezdná! Horší cyklostezku jsem snad v životě neviděl!