Mladá Boleslav výrazně zlevní MHD, roční jízdenku nabídne za tisícikorunu

Autobus MHD v Mladé Boleslavi. Foto: DP Mladá BoleslavAutobus MHD v Mladé Boleslavi. Foto: DP Mladá Boleslav

Roční cestování ve městě dosud vyšlo na 6 400 Kč.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloň

Podle mě nesmysl, kdo je zvyklý na pohodlí auta, tak na autobus nepůjde a výsledkem bude jen pokles tržeb.

Zbyněk

Tak, všude jinde se zdraží a tady zřejmě po letech nastal obrat?

Miroslav Zikmund

Zajímavé je, že v Praze mohou jezdit všichni občané členských zemí EU 65+ v MHD bezplatně jen na základě osobního dokladu. A Praha není jediná … v Plzni se musí nárok na slevu prokazovat Plzeňskou kartou (nebo nahranou oplikací) vydanou na základě OP s uvedením věku …

To naprosto nedává smysl … snad jenom pro dodavatele čipových karet …

Je mimo mé chápání, proč totéž nemůže platit i jinde a jen osoby 65- jsoucí v nějakém „dřívějším“ / invalidním důchodu musí nárok prokázat …. Zbytečná „šaškárna“ a byrokracie.

Arnošt

Musíte „projíždět“ za peníze, co?

Jiří Kocurek

Ode zdi ke zdi.

robert

Tak to jim přeju, aby jim to tu tragickou úroveň pozvedlo. Město, které se k této službě chová macešsky, že je schopno ji totálně zarazit, si těžko vybuduje nějaký respekt ohledně MHD. Zatím nejhorší český provoz MHD, který jsem kdy použil.

Jindra CV

21 linek a 32 vozidel, tak to musí být opravdu kvalita.

Radim

No nevím jak teď, ale tak nějak podobně to kdysi bylo třeba i „na“ Vsetíně. Většina linek totiž jede jenom dva/tři páry spojů za den (ranní, odpolední, noční). No a na těch, co já vím, 5/6 linek co jezdí „furt“ ten počet vozidel stačí (mezitím jezdí i „linkáče“ co zastavují jako MHD tak se s tím dá jet taky).

Frantík

Tak zase to má výhodu, že číslo linky jednoznačně určuje, kam spoj pojede, když je jich tolik, a nemusíte hledat v JŘ.

Viktor Nárožný

Předvolební populismus, nic jiného v to není…

xyz

Těch 6400 Kč ročně bylo opravdu hodně, i ve srování s obdobně velkými, či obdobně (ne)kvalitně obsluhovanými, městy.

Na druhou stranu – větší počet cestujících (zejména ne-důchodců či ne-školáků) přiláká do MHD jedině kvalitní služba (mj. s dostatečnou četností a rychlostí spojů) a ne velmi nízká cena.

Paolo

Organizace mladoboleslavske MHD je podobne jako v kromerizi tragedie. Radni bohuzel nechapou, ze clovek se sprominutim vy… na cenu ale potrebje cetnost, spolehlivost moderni odbavovaci system a zadne asocialni existence ( nebo min)

Viktor Nárožný

Hlavní problém Boleslavi je ten, že zde má každý před domem svého plechového miláčka, na kterého nedá dopustit. I kdyby se zvýšil rozsah MHD, o moc více cestujících mít celý systém nebude….nehledě na to, že jeho náklady budou mnohem vyšší. Jak dále ? Nevím….

Panoramix

Rozmáhá se nám tu takový nešvar, „doprava zdarma“. Fakt nechápu úvahy těch radních. Kde chtějí brát peníze na to, aby takovéto nesmysly mohli dotovat? Z vlastních kapes? To asi ne, že? Před pár týdny samosprávy doslova řvaly, jak nemají dost peněz v rozpočtech kvůli inflaci, a najednou tam najdou spousty milionů na pokrytí zvýšených nákladů na provoz MHD? A kdo se podivuje nad cenou roční jízdenky 6 400,- Kč, tak by si měl zopakovat matematiku základní školy. Při zrhuba 220 pracovních dnech (roční fond pracovní doby – dovolená – krátká nemoc či služební cesty) a pravidelném dojíždění to vychází na… Číst vice »

Roman Čadek

MB je relativně bohatá obec, díky Škoda.

Zbyněk

Budou komunální volby

Gejza

Přesně to mě hned napadlo. Kromě MHD za hubičku budu očekávat i nějaké billboardy proti Rusům a Syřanům. Když před posledními volbami syrský imigrant Nwelati vedl kampaň proti imigrantům.

Vít Jůza

Kdyby skutečně zdarma, aspoň by se ušetřilo na odbavování – odbavovací systém, související zdržování – a skutečně by to každý dle libosti využil.

Paolo

Ja chapu, misto riacionality volebni populizmus a skody at pak na rozpoctu a spotrebitelskem navyku at pak resi nekdo jinej

Vojtěch Suchan

V takovém Nizozemsku jezdí studenti zadarmo už spoustu let, a nijak jim to nebrání v tom mít zdaleka nejkvalitnější VHD na světě. Možná byste se měl vzpamatovat z vaší devadesátkový mentality a uvědomit si, že VHD alespoň částečně zdarma je logickej krok k udržitelný budoucnosti a směrem na západ.

xyz

Veřejná doprava v Nizozemsku lepší než ve Švýcarsku?

Včetně oblastí mimo železnici?

Pročpak z těch oblastí mimo železnici jezdí lidé k nejbližšímu vlaku tak často na kole a proč tedy nevyužívají autobusových linek? 🙂

Vojtěch Suchan

Tak hlavně proto, že můžou a je tam na to perfektní geografie a infrastruktura. Ono ani v tom švýcarsku tím autobusem zas tolik lidí nejezdí, i když tam je to zase daný extrémní hustotou sítě.

Miroslav Zikmund

Nejezdí … to je dáno tím, že BUS je tam funguje jako svozové / rozvozové vozidlo k vlaku. Nebo z jedné zastávky / stanice přes kopec na stanici / zastávku jiné trati.
Před 30 lety se těmi autobusy ještě vozily poštovní pytle od vlaku / na vlak.
Vnitrostátní dálková doprava BUS tam není, nejdelší vnitrolinky tam jedou mezi Luganem a Tiranem (provozuje RhB) spíše jako turistiská atrakce, pak v kantonu Grabünden po silnicích vedoucích přes průsmyky.
V době otevření průsmyků okružní výletní spoje (1 – 2 x za den) přes průzmyku, např. Nuffenen, Furkapass apod.

Miroslav Zikmund

Lepší – no srovnatelná, já jsem se tam podíval znovu po několika letech a „spadla mi brada“ … Mimo NS řada „spolupracujících“ dopravců, jezdí se za jednotné jízdné, resp. jízdenky NS uznávány … čipové hlášení nástupu a ukončení cesty (jízdné se odečte), kontrolní turnikety na čárový kód včetně InterRailu. Jaká je návaznost pozemní dopravou jsem neřešil. Na vysoké úrovni je ta doprava i v jinak „chudé“ Belgii a o Lucembursku to platí rovněž … Promyšlený dopravní systém, v součanosti „dopravní komunismus“ ve formě bezplatné přepravy cestujících bez ohledu na státní příslušnost a věk … Ve vlacích je nějaký příplatek do… Číst vice »

Radim

To cenové srovnání s autem „nesedí“. I kdyby měl člověk začít jezdit MHD, ty náklady na auto budou pořád stejné (kromě pohonných hmot). Leda by ho člověk musel prodat.

john334

No právě že pokud mají lidé přesedat z vlastních aut, tak roční jízdenka na MHD 6400 Kč je vážně hodně. Cesta autem už pak nevyjde na 6 Kč/km, ale ten rozdíl jestli mi auto stojí celý den na parkovišti, nebo ten konkrétní den ujede pár kilometrů, bude klidně 3 Kč/km.

xyz

Navíc, průměrná vnitroměstská cesta v MB bude asi kratší než p. Panoramixem zmiňované 4 km, tzn. ani u toho auta to nebude nákladově tak vysoké jak p. Panoramix kalkuloval.

původní Jakub P

No ona i silně dotovaná MHD (i ta zdarma) může město vyjít furt levněji, než stavět a udržovat infrastrukturu pro auta, pokud by jima měli jezdit všichni nebo většina lidí.

V tom, že jen nízká cena bez adekvátní kvality dostatečné lákadlo není máte jednoznačně pravdu.

A M

Jakto, že 6400 kč? MHD MB je integrovaná v PID, je to zóna 7, roční předplatné 1 zóny stojí 3 563 Kč.

Georg

to je takovy pid folklor, ze mhd neni soucasti ids…

babilon

Jste si jist, že MHD MB je integrovaná? Mně se takovou informace najít nepovedlo. IDOS PID tyto spoje nezná, takže si spíš myslím, že MHD MB integrovaná není.

Jegorič

Není integrovaná, ani trochu ne.

Beekee

Jeden by si myslel, že výrazné dražení benzinu je výrazná motivace přesednout to MHD sama o sobě. Kdyby raději ty peníze co chtějí dát do slev investovali do rozšíření a zkvalitnění systému aby pak neměli problém s kapacitou.

PetrN

Pokud rocni jizdenka stala 6400 korun, coz si spoctete, kolik to je pro 4 clennou rodinu, opravdu to motivace neni, protoze auto vyjde i pres zdrazeni benzinu porad levneji…. Pevna MhD je cesta presvedcit lidi, aby do ni presedli a je to skvele i v ramci ekologiebatd atd atd…. Na drahou MHD dnes lidi fakt nenalakate, pokud je vyjde stejne draho ci v pripade rodiny i levneji auto.

Beekee

Jasně, nic se nemá přehánět. Ani nahoru, ani dolu.

Miroslav Zikmund

To je sice pravda, ale ve švýcarské Crans Montaně je MHD (3 linky) bezplatná několik desetiletí … divný pocit jedince zvyklého na placení, když se v autobusu neplatí ….

PetrN

Vsak bezplatna a hojne vyuzivana mjd zdarma je i u nas, napr ve Frydku, kde to skutecne naucilo spoustu lidi na cesty po meste napr do prace ci nakup proste auto nevytahovat.